Vraag over E11

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Switch
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 15, 2019 17:57

Vraag over E11

Bericht door Switch »

Goeieavond!

Ik ga volgende maand kijken voor een E11. Nu maakt het me qua uiterlijk en dergelijke niet uit of het een pre-facelift of een facelift is, het klinkt heel raar - maar mij gaat het om het interieur.

De locatie voor de radio vind ik bij de pre-facelift een stuk beter en logischer, en ik heb ook graag meer opbergruimte in het midden, voor m'n spullen.

Het klinkt erg minimaal maar als ik er de komende 5+ jaar in ga rijden, gelijk goed hebben toch?

Dus nu is mijn vraag, zou je bij een facelift E11, ook de opbergruimte in het midden en de radio locatie kunnen doen als bij de pre-facelift? Dus radio boven en grotere opbergruimte in het midden.

Dat ik die ergens vandaan haal, en er zonder problemen etc in kan zetten?

Als dat het geval is, kan ik m'n zoektocht al meer uitbreiden namelijk haha.

Ik heb gegoogled maar kwam dit niet specifiek tegen, ook krijg ik geen onderdelen te zien als ik zoek op het opbergvak of op het "radio frame" (weet al niet eens hoe het heet, dus dat schiet ook al niet op)

Alvast bedankt!
Namssam
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 642
Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
CCNL lidnummer: 855
Type Corolla: E11
Type Corolla: 4AFE Auto.
Locatie: Bladel, ZO Brabant

Re: Vraag over E11

Bericht door Namssam »

Hallo Switch,

Ja dat kan, je kunt zonder al te veel moeite de radio van beneden naar boven zetten in een facelift.
Dan heb je beneden je opbergbakje, maar dan verlies je wel de boordcomputer die boven zat.....
Een ander niet onbelangrijk verschil is de motor in de verschillende E11 types.

De facelift is geleverd met de 4EFE (1.3 motor) en de 4AFE (1.6 motor) vooral die laatste is geroemd om zijn betrouwbaarheid en lange levensduur.
Deze meneer hieronde reed met zijn 4AFE in een Carina meer dan 800.000 km
https://www.youtube.com/watch?v=CIU9oQd6DGI

De facelift E11 hebben er een andere motor in liggen nl de VVTi
Deze motoren hadden vooral in de eerste jaren, 2000 en 2001 een fabrikage fout, en werd er een terugroepactie op touw gezet.
Het onderblok moest worden vervangen.......

Ik ben speciaal op zoek gegaan naar een E11 prefacelift om de 4AFE te hebben ipv de VVti
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop.. :-(
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
Namssam
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 642
Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
CCNL lidnummer: 855
Type Corolla: E11
Type Corolla: 4AFE Auto.
Locatie: Bladel, ZO Brabant

Re: Vraag over E11

Bericht door Namssam »

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toy ... ousPage=lr

5 deurs, pre facelift, 1.6, trekhaak, airco
€1250,-

h8

Helaas wel in elkaar gereden, maar ik weet zeker als je MP in de gaten houd dat er zich een mooie gaat voordoen.... :-)
Succes
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop.. :-(
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
Switch
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 15, 2019 17:57

Re: Vraag over E11

Bericht door Switch »

Namssam schreef: di apr 16, 2019 14:02 https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toy ... ousPage=lr

5 deurs, pre facelift, 1.6, trekhaak, airco
€1250,-

h8

Helaas wel in elkaar gereden, maar ik weet zeker als je MP in de gaten houd dat er zich een mooie gaat voordoen.... :-)
Succes
Hahaha, ja die zag ik ook. Keek er ook al naar, tot ik de foto's van de voorkant zag :lol:
Het plan is nog steeds de pre-facelift uiteraard, maar ik zag bijvoorbeeld deze voorbij komen:

https://link.marktplaats.nl/m1394431675

Liftback, mooie kleur, airco, trekhaak.
Maar het is een facelift uit '01, en het interieur van de pre-facelift vind ik een stuk beter persoonlijk.

Dus vandaar m'n vraag, stel je kan het gewoon overzetten, dan zou een als bijvoorbeeld deze (mits het onderblok vervangen is...) een goeie kandidaat zijn haha
Switch
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 15, 2019 17:57

Re: Vraag over E11

Bericht door Switch »

Namssam schreef: di apr 16, 2019 11:26 Hallo Switch,

Ja dat kan, je kunt zonder al te veel moeite de radio van beneden naar boven zetten in een facelift.
Dan heb je beneden je opbergbakje, maar dan verlies je wel de boordcomputer die boven zat.....
Een ander niet onbelangrijk verschil is de motor in de verschillende E11 types.

De facelift is geleverd met de 4EFE (1.3 motor) en de 4AFE (1.6 motor) vooral die laatste is geroemd om zijn betrouwbaarheid en lange levensduur.
Deze meneer hieronde reed met zijn 4AFE in een Carina meer dan 800.000 km
https://www.youtube.com/watch?v=CIU9oQd6DGI

De facelift E11 hebben er een andere motor in liggen nl de VVTi
Deze motoren hadden vooral in de eerste jaren, 2000 en 2001 een fabrikage fout, en werd er een terugroepactie op touw gezet.
Het onderblok moest worden vervangen.......

Ik ben speciaal op zoek gegaan naar een E11 prefacelift om de 4AFE te hebben ipv de VVti
Dat is goed om te weten, dat het wel gewoon kan!

Van het blok ben ik op de hoogte inderdaad, en het liefst wil ik ook de pre-facelift met de 4A-FE hebben ipv de VVT-I.
Maar ik heb een paar eisen zoals airco, het liefst liftback, onderhoudshistorie aanwezig, en een 1.6.

Zag een paar mooie VVTI's voorbij komen en als die een vervangen onderblok hebben zou het een goeie kunnen zijn. Ik ben gewoon een beetje aan het kijken en nadenken, volgende maand komt al erg dichtbij!
Aangezien ik sinds Februari al zit te kijken, haha.
Plaats reactie