corolla 1.4 d4d

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
nas
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 22:37

corolla 1.4 d4d

Bericht door nas »

Hallo allemaal,

Ik heb dringend advies nodig. Afgelopen weekend een mooie toyota corolla terra 1.4 d4d uit 2005 gespot bij de dealer. Auto is grotendeels dealeronderhouden en heeft 225000 op de teller en van 1ste eigenaar afkomstig. Nou weet ik dat diesels lang mee kunnen gaan maar geldt dat ook voor deze motoren? De verkoper gaf me de keus om bovag af te sluiten. Omdat ik enigzins de kosten wil drukken heb ik daar vanaf gezien en gekozen voor kleine beurt en apk. Financieel zijn we er uit en er rest mij alleen nog een laatste proefrit om over te gaan tot koop. Nou zat ik savonds wat rond te kijken op internet en las hier en daar wat over koppakking en koppeling bij deze auto's waardoor ik ben gaan twijfelen of ik de goede keus heb gemaakt om geen bovag af te sluiten. De dealer geeft geen garantie maar geeft aan dat de auto een technische keuring heeft gehad toen deze werd ingeruild. Mijn vraag aan jullie is dus maak ik een goede keus en wat voor toekomstige problemen kan ik verwachten met deze kilometerstand? Toch bovag?
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: corolla 1.4 d4d

Bericht door Robbie F »

hey hallo

de 1.4 d4d na de 2003 is heeft een verbeterde cilinderkop dus ook geen last meer van het koppakking probleem.
wij hebben een e12 station 1.4 d4d in onderhoud met 370.000km en geen centje pijn tot nu toe.
de koppeling komt enkel wel eens voor als het een MMT uitvoering is. de hand geschakelde gaat over het algemeen wel goed.
de 1,4 d4d is een heerlijke stille motor met behoorlijk veel trek kracht.
ik rij zelf een yaris 1.4 d4d van 2003 sinds vorig jaar mei. en nu al 31.000 km mee gereden zonder problemen.
2 weken terug laten chippen en van 75pk naar 100pk gegaan en 170nm koppel naar 216nm koppel.

waar staat de des betreffende auto? eventueel een kenteken?

mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
nas
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 22:37

Re: corolla 1.4 d4d

Bericht door nas »

Hallo Robbie,

Bedankt voor je snelle reactie. De auto is handgeschakeld. Dus toch maar geen bovag? Is toch 600e meer.
De advertentie is inmiddels van de site maar had eerder screenshots gemaakt. Gaat om 91=rj=vk.

Alvast bedankt!
nas
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 22:37

Re: corolla 1.4 d4d

Bericht door nas »

Rij inmiddels een week met de auto en ik moet zeggen wat een genot! Hopen dat dat zo blijft :)
Plaats reactie