Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Runalf
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 10:42

Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Runalf »

Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede betrouwbare auto, bij die zoektocht kwam ik uit bij een Toyota Corolla. Ik heb nog nooit Toyota gereden maar het schijnen toch wel probleemloze auto's te zijn. Nu heb ik een occasion gezien op internet en ik vroeg me af of het een reële prijs is.

Het gaat om deze advertentie:

http://www.prinsauto.nl/aanbod-details/ ... sary/1300/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zit alles op wat ik wil, en ik vind hem nog best mooi ook. Hier zou ik nog wel heel wat jaren in kunnen rijden toch?

Zouden jullie als jullie opzoek waren naar dit model deze gaan bekijken? Ik heb even een zetje in mijn rug nodig :lol:
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Leon »

Het is een mooie uitvoering, de Anniversary was een tijdelijk actiemodel met leuke extra's.

De E12 is een vrij probleemloos model. De 1.6 maakt hem geen strepentrekker, maar je kunt er gewoon goed mee uit de weg.

De prijs lijkt me toch een beetje hoog voor een auto van 7 jaar oud. Maar dat is een afweging die je zelf zult moeten maken.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Runalf
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 10:42

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Runalf »

Leon schreef:Het is een mooie uitvoering, de Anniversary was een tijdelijk actiemodel met leuke extra's.

De E12 is een vrij probleemloos model. De 1.6 maakt hem geen strepentrekker, maar je kunt er gewoon goed mee uit de weg.

De prijs lijkt me toch een beetje hoog voor een auto van 7 jaar oud. Maar dat is een afweging die je zelf zult moeten maken.
Hallo bedankt voor je bericht :)

Als ik op marktplaats kijk zie ik dat veel corolla's (zelfs van bouwjaar 2006) duurder zijn met meer kilometers op de teller. Ik vond de prijs zelf ook nogal hoog, maar het is zeker niet de hoogste op bijvoorbeeld Marktplaats of Gaspedaal.

Ik heb net het bedrijf gebeld, en er zit niet echt meer rek in de prijs helaas.

Dus dat zou dan 8000,00 worden. Inclusief nieuwe APK en 6 maanden BOVAG garantie. En dan een kwaliteits checklist wat ze zelf gaan uitvoeren dus daar hecht ik maar niet zo veel waarde aan.

8000 euro vind ik echt heel veel geld voor een auto van 7 jaar oud inderdaad. De 6 maanden Bovag is dan wel weer een fijn gevoel.

Maar echt goedkoper zijn ze ook niet te vinden, met 2007 als bouwjaar en een KM stand die ongeveer gelijk is aan deze ( 108.000 ).

We trapt me over de streep? :lol:
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Leon »

In dit geval is het door jouw gewenste bouwjaar eigenlijk ook een beetje de veroorzaker van de wat hogere prijzen. In 2007 is de Corolla namelijk opgevolgd door de Auris en zullen er daardoor weinig Corolla's meer zijn verkocht. Vraag/aanbod houdt dan ook de prijs voor dat bouwjaar wat hoog.

Ik zie er van bouwjaar 2006 meer die tussen de 6500 en 7000 liggen. Als de prijs een issue is, zou ik persoonlijk het niet op een jaar laten zitten. Als je bouwjaar 2006 erbij betrekt, is je keus toch iets groter. Ik zie ook een paar Anniversary Sport uitvoeringen, die hebben nog een paar leuke extra's tov de 'gewone' Anniversary's. Ik zie bij mij in de buurt bijvoorbeeld een leuke 1.6 Anniversary Sport met 121000 op de teller en die moet 6950 Euro kosten (staat in Groot-Ammers). Dat is wel zonder garantie, maar misschien kun je bij die wel wat meer over de prijs onderhandelen,

Als een garage niet veel aan de prijs doet, hebben ze de auto meestal te duur ingekocht. Maar dat moeten ze dan eigenlijk niet op de koper afwentelen. Ik zou me zeker niet vastpinnen op 1 optie.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Runalf
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 10:42

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Runalf »

Ahhh shit, ik heb steeds op opslaan gedrukt in plaats van op "bevestig", daarom kwamen mijn berichten maar niet door. :lol:

Dan type ik alles nog een keer :)

Ik vond hem ook vrij prijzig, maar hij voldoet echt aan al mijn wensen. En als ik hem ga vergelijken met andere Anniversary's dan valt het allemaal reuze mee.

Deze week gaan we een proefrit in deze auto maken als hij nog niet verkocht is. Ik ben benieuwd hoe hij zal rijden. Een strepentrekker hoeft het niet te zijn, wil gewoon meekomen met het verkeer, dan dan is een 1.6 wel voldoende.

Nog punten waar ik op moet letten deze week? Helemaal naar links en rechts sturen en dan gas geven toch? Dan moet het niet gaan tikken ofzo. En cruisecontrol en de climate of airco tegelijk aan en kijken of je motor soepel blijft lopen. Zijn er nog meer dingen waar ik ff snel naar kan kijken? Bekende roestplekjes?
Runalf
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 10:42

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Runalf »

Ohja, en zitten er nog verschillen tussen een corolla uit 2003 en uit 2007? Heeft er nog ergens een facelift plaatsgevonden of zijn er dingen geupdate? Las iets over een onderbak van een motor die in het begin heel slecht was en daardoor heel veel olie zou gebruiken. Dit was opgelost bij de modellen van 2007 toch?
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Leon »

Klopt, dat probleem met het onderblok was bij sommige VVT-i motoren, maar dat zou in 2007 niet meer voor moeten komen. Toen was het onderblok al aangepast.

Er is een facelift geweest in 2005. De E12 die jij op het oog hebt, is dus het model na de facelift (best te herkennen aan de 'druppels' aan de onderzijde van de koplampen)
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Runalf
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 10:42

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Runalf »

Leon schreef:Klopt, dat probleem met het onderblok was bij sommige VVT-i motoren, maar dat zou in 2007 niet meer voor moeten komen. Toen was het onderblok al aangepast.

Er is een facelift geweest in 2005. De E12 die jij op het oog hebt, is dus het model na de facelift (best te herkennen aan de 'druppels' aan de onderzijde van de koplampen)
Ah oke, mooi :D Kon het nergens vinden op wikipedia.

Morgenochtend gaan we een proefrit maken.
Runalf
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 10:42

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Runalf »

Runalf schreef:
Leon schreef:Klopt, dat probleem met het onderblok was bij sommige VVT-i motoren, maar dat zou in 2007 niet meer voor moeten komen. Toen was het onderblok al aangepast.

Er is een facelift geweest in 2005. De E12 die jij op het oog hebt, is dus het model na de facelift (best te herkennen aan de 'druppels' aan de onderzijde van de koplampen)
Ah oke, mooi :D Kon het nergens vinden op wikipedia.

Morgenochtend gaan we een proefrit maken.

Ik heb getekend :D Reed heerlijk, schakelt goed.. geen gekke geluiden.

Alleen de koplampen zijn helemaal aangetast, zijn geel geworden en voelen heel ruw aan, dat gaat er met poetsen niet meer uit.

Nu wil ik ergens 2e hands koplampglazen (plastic) aanschaffen. Weet iemand of deze gelijmd of geklikt zitten? Ik kan pas volgende week om de auto.
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Lone wolf »

Gefeliciteerd !

Je kunt de koplampen ook opschuren en polijsten en aflakken met blanke lak. Kost wat minder dan nieuwe lampen ;)
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Runalf
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 10:42

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Runalf »

Lone wolf schreef:Gefeliciteerd !

Je kunt de koplampen ook opschuren en polijsten en aflakken met blanke lak. Kost wat minder dan nieuwe lampen ;)
Ohh als dat zou kunnen dan ga ik het eerst inderdaad zelf proberen! :mrgreen:

edit: Ik zie dat cleaning bedrijven ook koplampen polijsten, gaat goedkomen dus :)
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Lone wolf »

Bedacht me later dat een auto met die verkoopwaarde best met gepolijste lampen mag komen... ;) Dus als het heel erg is dan is dat apk afkeur en is hij verplicht het voor je te fixen :). Kost dat bedrijf ook maar een paar tientjes en jij bent ontzorgt.
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Runalf
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 10:42

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Runalf »

Lone wolf schreef:Bedacht me later dat een auto met die verkoopwaarde best met gepolijste lampen mag komen... ;) Dus als het heel erg is dan is dat apk afkeur en is hij verplicht het voor je te fixen :). Kost dat bedrijf ook maar een paar tientjes en jij bent ontzorgt.
Elk aandachtpuntje op de APK zou hij ook oplossen, dus als het goed is krijg ik een leeg keuringsbewijs. Maar ik denk niet dat de lampen afkeur zijn, zo heel erg zijn ze ook niet. Ik laat ze dan gewoon ff polijsten puur voor de looks.

7500 is aan de hoge kant, maar het is van de eerste eigenaar geweest. ( van 2007 tot 214 ) En die is er gewoon zuinig op geweest. Geen één deukje of krasje in de lak. Binnenkant als nieuw. Al zijn beurten gehad. ( laatste 8000 KM geleden ). Olie was nog superhelder, alles deed het prima. En dan denk ik.. ja het is duur, maar hij is ook gewoon nog erg netjes. Hier kan ik nog wel even mee vooruit. :)
Runalf
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 10:42

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door Runalf »

Lone wolf schreef:Bedacht me later dat een auto met die verkoopwaarde best met gepolijste lampen mag komen... ;) Dus als het heel erg is dan is dat apk afkeur en is hij verplicht het voor je te fixen :). Kost dat bedrijf ook maar een paar tientjes en jij bent ontzorgt.
Elk aandachtpuntje op de APK zou hij ook oplossen, dus als het goed is krijg ik een leeg keuringsbewijs. Maar ik denk niet dat de lampen afkeur zijn, zo heel erg zijn ze ook niet. Ik laat ze dan gewoon ff polijsten puur voor de looks.

7500 is aan de hoge kant, maar het is van de eerste eigenaar geweest. ( van 2007 tot 2014 ) En die is er gewoon zuinig op geweest. Geen één deukje of krasje in de lak. Binnenkant als nieuw. Al zijn beurten gehad. ( laatste 8000 KM geleden ). Olie was nog superhelder, alles deed het prima. En dan denk ik.. ja het is duur, maar hij is ook gewoon nog erg netjes. Hier kan ik nog wel even mee vooruit. :)
patrick145322
Starting member
Starting member
Berichten: 74
Lid geworden op: zo jul 13, 2014 20:51

Re: Aanschaf Toyota Corolla 1.6 vvt-i Anniversary

Bericht door patrick145322 »

Hallo allemaal, maar even via het aankoopadvies. Ik ben van plan een Corolla te kopen vanaf bouwjaar 2004 tot.... Nu heb ik al goed gespit in het forum over problemen met de Corolla wat betreft het olieverbruik. Als ik het goed begrijp hebben de facelift modellen er geen last meer van???? Maar om welke type motors gaat het nu eigenlijk de 1.6 of 1.4 of allebei?? Ben wel op zoek naar een auto op benzine. Wie kan mij duidelijk melden wat er met welke types is zodat ik mijn zoektocht naar een goede Corolla kan uitbreiden. Zat eerst namelijk alleen op de 1.6 motor te zoeken omdat ik dacht dat de 1.4 alleen problemen gaf. Alle info is welkom.
Plaats reactie