corolla e9

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
hulk
Senior member
Senior member
Berichten: 262
Lid geworden op: di nov 07, 2006 19:59
Type Corolla: AE92
Type Corolla: E12 d4d
Locatie: Markelo

corolla e9

Bericht door hulk »

hallo mensen ,
ik zag van de week een corolla uit 89 staan mooi onder houden goed in de lak 1e eigenaar 108.000 gelopen alle rekeningen aanwezig , gtsi uitvoering bel ik vanmorgen om te zeggen dat ik hem vanavond wilde ophalen , had vorige week donderdag de auto bekeken, , dus ik bel vanmorgen , hij was verkocht iki balen als een stekker , rij ik vanmiddag bij ons door het dorp LANGS een auto garage, wat zie ik een zwarte corolla E9 gti-16 200.000 gelopen met die 125 pk motor, van bouwjaar 88 maar ja de bekende roest plekken boven het achterwiel 20 cm bij 5 cm door geroest, voor scherm een plek en de andere kant ook maar niet zo erg vraag prijs is 2000 euro is dit aan de hoge kant????? en waar nog meer opletten bij zo,n auto gr mark
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
hulk
Senior member
Senior member
Berichten: 262
Lid geworden op: di nov 07, 2006 19:59
Type Corolla: AE92
Type Corolla: E12 d4d
Locatie: Markelo

Re: corolla e9

Bericht door hulk »

foto
Bijlagen
Iphone foto's 002.JPG
Iphone foto's 002.JPG
Iphone foto's 005.JPG
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
hulk
Senior member
Senior member
Berichten: 262
Lid geworden op: di nov 07, 2006 19:59
Type Corolla: AE92
Type Corolla: E12 d4d
Locatie: Markelo

Re: corolla e9

Bericht door hulk »

foto
Bijlagen
Iphone foto's 004.JPG
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3554
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92
Locatie: Purmerend

Re: corolla e9

Bericht door MzKzM »

Tja GTi's zijn zeldzaam, laat staan een knap, roestvrij model.

Ik zelf vind €2000,- vrij fors, zeker als het een "opknapper" is. als ie daar bij het achterwil al rot is kan je er bijna wel zeker van zijn dat het onder de skirt bij het achterwiel ook zo is.
Mocht je van sleutelen houden kun je misschien beter beginnen met een knappe E9 XLi en die dan langzamerhand ombouwen richting GTi spec? Ik heb nog wel het een en ander aan aanbouwdelen voro de E9 liggen hierzo. (spoiler, skirts, ect)

Hoop dat je er snal 1 vind, Kom ze tegenwoordig al niet eens meer op de sloperij tegen!
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
hulk
Senior member
Senior member
Berichten: 262
Lid geworden op: di nov 07, 2006 19:59
Type Corolla: AE92
Type Corolla: E12 d4d
Locatie: Markelo

Re: corolla e9

Bericht door hulk »

ja maaar dan heb ik geen 125 pk , en dat lijkt mij wel wat, maar hij heet er ook een rode staan van 88 met maar 45.000 op de teller voor 2500 euro maar die is wel hard van onderen , wat heb jij zoal liggen dan
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3554
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92
Locatie: Purmerend

Re: corolla e9

Bericht door MzKzM »

Aan onderdelen? Eigenlijk alles wat nog op mijn blog & verkooptopics staat en waar niet bij staat dat het verkocht is. Regelmatig ook te vinden op marktplaats. (http://www.rarecorollaparts.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Wat me zo even te binnen schiet zijn koni rood dempers rondom, een achterspoiler en side-skirts. Verder nog een TRC style voorbumper, heldere knippers voro de XLi bumper en zwarte stadslichten.
Motorisch heb ik ook nog wel het een en ander maar daar ben ik nog niet over uit of ik het zelf ga gebruiken.

Een 1.6 XLi vanaf de facelift halverwege 1989 heeft al 109 PK (4A-FE motor) en daar komt het koppel eerder bij vrij. De toeren van de 4A-GE zijn heerlijk hoor begrijp me niet verkeerd maar staat je niet blind op de getallen. Eventueel kun je later altijd nog een 4A-GE uit bijvoorbeeld een MR2 erin hangen. Toegegeven, de 4A-GE heeft wel meer ruimte om door te groeien qua vermogen (meer onderdelen beschikbaar)
Beide blokken zijn vrijwel bulletproof zolang je er maar olie in hebt zitten.

Ik vind het eerlijk gezegd nog een hele hoop geld, zeker omdat je ze een paar jaar geleden voor rond de €500,- met verse APK van marktplaats afplukte. Maar als je er echt je zinnen op hebt gezet zou ik het gewoon doen, zeker als je de auto voor langere tijd wilt gaan rijden.

Mocht je het nog niet weten, de verschillen tussen de GTSi en GTi:

GTi heeft de 4A-GE
GTi heeft een instrument cluster met voltmeter en oliedrukmeter
GTi heeft beter verstelbare stoelen
GTi heeft schijfremmen achter
GTi heeft een extra bevestiging aan het achterste subframe
GTi heeft lederen stuur
GTi heeft lederen pookknop
GTi heeft stuggere veren

De zwarte GTi lijkt wel die van Leander hier op het forum. Als dat zo is heeft het ding geen KAT en lambda sensor en dat hoeft ie dan ook niet te hebben voor de APK.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: corolla e9

Bericht door Bart-E11 »

kan nog altijd een 20v in anders :lol:
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
hulk
Senior member
Senior member
Berichten: 262
Lid geworden op: di nov 07, 2006 19:59
Type Corolla: AE92
Type Corolla: E12 d4d
Locatie: Markelo

Re: corolla e9

Bericht door hulk »

nee heeft geen kat ben straks wezen kijken laatste 20 cm van de dorpels ook rot moet gelast worden, is echt in slechte staat zou me zeker 800 euro kosten om hem de lassen en nieuw plaat werk in te maken heb er mee gereden maar wel snel doet niks onder voor mijn oude t sport , en ook volgens de papieren 8,5 sec honderd, aan de voorkant moeten aan beide kanten nieuwe schermen aan achter 1 schokbreker , rond om nieuwe remschijven plus blokken , kijk die remmerij en schokbreker en voor schermen kan ik zelf wel, maar achter dat lassen en nieuw plaatmatriaal in zetten moet ik laten doen , en waar achter de schokbreker n zitten in de boven in de wiel kast zitten de gaten in , vind echt jammer dat ie er zo aan toe is , maar moet zo,n auto hebben . ben in 2002 met zo,n auto begonnen, achter af spijt van gehad dat ik hem weg heb gedaan toen maar ja, kan verder op het internet nog niks vinden of een gewone gtsi . dus nu maar met de starlet si van mijn pa rond rijden, maar als er 1 tekoop staat laat maar weten gr mark
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3554
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92
Locatie: Purmerend

Re: corolla e9

Bericht door MzKzM »

Ik kan je vertellen dat jet het met 800,- niet gaat redden om daar nieuw plaatwerk in te krijgen. (vraag maar niet hoe ik dat weet)
De mijne begon oom met een randje op het achterscherm en daar zit nu inmiddels 2 nieuwe schermen in en nog een paar plaatjes hier en daar (bevestigingspunt achtergordel in de wielkuip is ook vaak een gevoelig plekje, evenals de klep bij de achterwisser)

D'r stond er een tijdje geleden nog een vanaf de foto nette hier op het forum, ze bestaan dus nog wel! Eventueel uit Duitsland invoeren? Rijder er wel wat meer, ook nog GTi's.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
hulk
Senior member
Senior member
Berichten: 262
Lid geworden op: di nov 07, 2006 19:59
Type Corolla: AE92
Type Corolla: E12 d4d
Locatie: Markelo

Re: corolla e9

Bericht door hulk »

op welke site moet ik kijken voor duitsland dan, en welke kosten komen er bij als ik moet invoeren
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
AE82-GT
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 50
Lid geworden op: do dec 15, 2005 21:55
CCNL lidnummer: 22
Type Corolla: AE92
Type Corolla: 2x AE82
Locatie: Waalwijk

Re: corolla e9

Bericht door AE82-GT »

Hey Peter,

dat is niet mijn oude GTi, die is vorig jaar al verkocht, maar is niet meer in nederland.
De Gti waar hij het over heeft ken ik ook. De vorige eigenaar heeft mij nog gebeld gehad. Over wat hij met de GTi moest doen.
Maar daar heb ik niks meer over gehoord, totdat ik dit topic lees.

Groetjes, Leander
There is always a GT in front of you !!!
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: corolla e9

Bericht door Blof-fan »

Originele Nederlandse GTi's ga je niet veel meer vinden waarschijnlijk.
Je kunt natuurlijk altijd eens een bod doen van 1000 of 1200 euro gezien de staat van het beestje. Krijg je 'm mee dan krijg je 'm mee en anders gewoon veel succes wensen met de verkoop ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Plaats reactie