Oud of nieuwere corolla

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
aydee
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 12:14

Oud of nieuwere corolla

Bericht door aydee »

Hoi Iedereen,

Stel me even voor ben Alex uit Rotterdam 27 jaartjes.
Rij nu ff rond in een micra nadat mijn corsa c sport het had begeven.

Maar ben op zoek naar een corolla na veel goede dingen te hebben gelezen kwa betrouwbaarheid.
Nu was mijn vraag eigenlijk, ik heb er 2 gezien ik weet dat er veel verschil tussen het uiterlijk zit maar het gaat mij meer om de betrouwbaarheid voor mij en mijn gezin.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/toy ... la/9236450" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotrack.nl/tweedehands/toy ... la/9797009" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu wilde ik graag jullie mening over deze 2 wagens weten van welke nouw je beter kan nemen.

Thanks!
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door Leon »

Motorisch verschillen deze 2 Corolla's niet enorm veel. De eerste is een E12, welke het nieuwere model is. De tweede is een E11 (facelift)

Wat wel een punt is om rekening mee te houden is dat bij de E11 vaker problemen kunnen voorkomen met de motor. Dit vanwege een ontwerpfout die pas later aan het licht kwam. Indien je een E11 hebt met een nieuw onderblok (werden destijds onder garantie vervangen), zul je daar geen last van hebben.

Buiten dat om heeft de E12 wel een meer ruimte in het interieur en zit meestal iets beter in z'n uitrusting. Ik vind de E12 wat volwassener rijden, maar dat is persoonlijk. Ik kan de staat van de auto's van hiervan niet bepalen, maar in principe zou ik als ik moest kiezen tussen de E11 en de E12, voor de E12 gaan.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Highway
President member
President member
Berichten: 1819
Lid geworden op: ma feb 09, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE112
Locatie: Duizel, Brabant

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door Highway »

De eerste serie van de vvti motor heeft veel last van hoog olieverbruik. Fout in het onderblok, hiertoe vervangt de dealer het complete onderblok.

De 1.6 heeft hier veel last van, de 1.4 minder. Op het forum wordt er genoeg over gesproken, even de search gebruiken.

aydee schreef:Hoi Iedereen,

Stel me even voor ben Alex uit Rotterdam 27 jaartjes.
Rij nu ff rond in een micra nadat mijn corsa c sport het had begeven.

Maar ben op zoek naar een corolla na veel goede dingen te hebben gelezen kwa betrouwbaarheid.
Nu was mijn vraag eigenlijk, ik heb er 2 gezien ik weet dat er veel verschil tussen het uiterlijk zit maar het gaat mij meer om de betrouwbaarheid voor mij en mijn gezin.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/toy ... la/9236450" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotrack.nl/tweedehands/toy ... la/9797009" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu wilde ik graag jullie mening over deze 2 wagens weten van welke nouw je beter kan nemen.

Thanks!
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
aydee
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 12:14

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door aydee »

Thanks, ja de E12 spreekt mij ook meer aan heb er zelfs me rijbewijs in gehaald alleen de diesel dan.
Het was meer van kwa km stand verschillen ze niet veel van elkaar en de E11 is maar 4 jaar ouder maar wel bijna 2000 euro minder.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door Leon »

We kunnen niet in jouw portomonee kijken, 2000 Euro is veel geld, jij moet zelf beslissen of je dat het verschil waard is.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat niet alleen kilometers tellen. 4 jaar ouder betekent meestal ook 4 jaar langer buiten gestaan, rubbers/banden die meer zijn uitgedroogd, etc, etc.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
aydee
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 12:14

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door aydee »

Leon schreef:We kunnen niet in jouw portomonee kijken, 2000 Euro is veel geld, jij moet zelf beslissen of je dat het verschil waard is.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat niet alleen kilometers tellen. 4 jaar ouder betekent meestal ook 4 jaar langer buiten gestaan, rubbers/banden die meer zijn uitgedroogd, etc, etc.
Ja dat is een feit, 6000 is wel het max wat ik wil uitgeven maar minder is natuurlijk ook goed en ik kijk ook veel naar corolla's met bovag garantie, ik zie ze niet veel particulier staan.
Barts0n
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 19, 2012 17:30
Type Corolla: E12
Locatie: Landgraaf

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door Barts0n »

Bij de e12 komen ook nog afleverkosten, dus dat is dan mooi boven je budget.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door Leon »

En als je goed leest, zul je zien dat dat ook bij de E11 het geval is.

Hoe dan ook, dat is gewoon een puntje van onderhandeling.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Smarty
President member
President member
Berichten: 2493
Lid geworden op: do mei 17, 2007 02:41
CCNL lidnummer: 845
Type Corolla: KE70
Type Corolla: volvo V40T
Contacteer:

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door Smarty »

Afleverkosten betalen is onzin.
Ik heb nu 4 auto's gehad en nog nooit afleverkosten betaald.

Eerst een boel geld er af laten halen en dan is over de afleverkosten hebben dat je dat onzin vind.
Willen ze niet mee werken gewoon weglopen en zeggen dan zoek ik wel een andere auto bij een ander bedrijf.
9 van de 10 keer roepen ze je wel terug van is prima.
aydee
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 12:14

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door aydee »

Smarty schreef:Afleverkosten betalen is onzin.
Ik heb nu 4 auto's gehad en nog nooit afleverkosten betaald.

Eerst een boel geld er af laten halen en dan is over de afleverkosten hebben dat je dat onzin vind.
Willen ze niet mee werken gewoon weglopen en zeggen dan zoek ik wel een andere auto bij een ander bedrijf.
9 van de 10 keer roepen ze je wel terug van is prima.

Juist jij snapt het, en ga me oude auto gewoon inruilen.
Vaak kan je er wel 2 a 300 vanaf lullen en gewoon veel interesse tonen kan je idd de afleverkosten eraf lullen.

Maar daar ging het niet over, maar goed ;)
pampie
President member
President member
Berichten: 2293
Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Contacteer:

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door pampie »

Smarty schreef:Afleverkosten betalen is onzin.
Ik heb nu 4 auto's gehad en nog nooit afleverkosten betaald.

Eerst een boel geld er af laten halen en dan is over de afleverkosten hebben dat je dat onzin vind.
Willen ze niet mee werken gewoon weglopen en zeggen dan zoek ik wel een andere auto bij een ander bedrijf.
9 van de 10 keer roepen ze je wel terug van is prima.
Zo werkt dat idd. Afleveringskosten heb ik ook nog nooit betaald. ''Volgooien en poetsen kan ik zelf heel goed, dus haal die er maar vanaf'' zeg ik altijd en ja dat doen ze dan ook altijd.

Edit: Ik zie nu over je 2 a 300. Als het over die E12 gaat, daar moet MINImaal 500,- vanaf nog en dan zonder afleverkosten. Het zijn tijden van crisis zeg je maar. 500,- gaat er nog vanaf hoor, let maar eens op maar met inruil lopen de zaken weer heel anders natuurlijk.

Succes met wat je ook gaat doen. ;)
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
aydee
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 12:14

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door aydee »

En nog 1 dingetje, zijn er ook corolla's hier met leder interieur?
Had er namelijk nog 1 gezien met en zag er heel mooi uit zou het wat zijn.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Oud of nieuwere corolla

Bericht door Leon »

Bij de E12 zul je er wel een paar tegenkomen, dat was een optie. Bij de E11 zul je dat waarschijnlijk minder snel tegenkomen, als een vorige eigenaar dat achteraf heeft laten doen.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Plaats reactie