Aankoop E15 D4d D-CAT

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door masterpivo »

Ik ben op zoek naar een E12 D4d met als het even kan zo min mogelijk km's erop (onder 100.000km). Ik ben er ondertussen achter dat de aangeboden diesels in NL steeds schaarser worden, dus daarom ben ik ook bij onze zuider- en oosterburen aan het kijken. Mijn eerste uitgangspunt was eigenlijk om te gaan voor een 2.0 D4d vanwege de 116pk. Ik rijd momenteel in een 1.5DCi Nissan, maar ik wil met de vervanger daarvan wel omhoog in kracht en snelheid. Vandaar dat ik op zoek ben naar een 2.0D4d, maar nu lees ik net dat het 2.0 blok nogal wat problemen kent, zeker tov de 1.4D4d..?

Mijn vraag aan jullie is dan ook wat jullie het verstandigst lijkt om te doen?
Tevens zoals ik al aangaf is het aanbod van diesels in het buitenland groter dan hier, dus ik zit ook te denken aan het importeren van een Rolla. Heeft er hier iemand ervaring/kennis met het importeren van auto's?
Laatst gewijzigd door masterpivo op di nov 22, 2011 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E12 D4d (evt import)

Bericht door masterpivo »

Iemand die mij zijn mening kan geven over mijn verhaal..? ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: Aankoop E12 D4d (evt import)

Bericht door CoupÉter »

ik kan wel mijn mening geven ;) Denk dat ik hem gemist heb.

Over de problemen met het blok kan ik niets zeggen helaas. Daar kan bijv robbie f wel wat over zeggen. Denk zelf dat er weinig problemen zullen zijn.

Toen ik aan het kijken was voor een t-sport ben ik ook aan het neuzen geweest in Duitsland. Echter heb ik ervoor gekozen toch in NL een auto te kopen ondanks dat ze ook schaars zijn.

Waarom zou je dan denken. Ten eerste heb je dan alsnog een originele NL auto. Daarnaast had ik geen zin in de import procedure. Deze is niet heel ingewikkeld maar het lag kostentechnisch niet ver uit elkaar.

Importeren kun je gemakkelijk zelf doen. Mocht je een auto hebben gevonden kun je een 1 dags kenteken aanvragen om mee naar NL te rijden. anders ben je niet verzekerd. Dan moet je nog een keertje een 1dags kenteken aanvragen om naar de rdw te rijden om hem te laten keuren. Als hij goed is gekeurd kun je de bpm dokken en krijg je je kentekenpapieren opgestuurd waarna je een kentekenplaat kan laten maken. En dan mag je rijden.
Je moet dus goed bekijken van te voren of je met betaling van bpm niet zo duur uit komt als ze hier staan. Anders kun je net zo goed 1 hier kopen :)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E12 D4d (evt import)

Bericht door masterpivo »

Is idd duidelijk. Ik moet gewoon goed zoeken, maar in NL is het vinden van een diesel nu eenmaal een groot probleem...:( Ik zal Robbie eens vragen over de 1.4 D4d.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E12 D4d (evt import)

Bericht door masterpivo »

Niemand die mij nog aan antwoorden kan helpen? ;) Wil uiteraard niet met een probleem komen te zitten als ik toch een 2.0 aangeschaft heb ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
g6reke
President member
President member
Berichten: 2034
Lid geworden op: di jun 22, 2004 22:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Honda
Locatie: Belgie

Re: Aankoop E12 D4d (evt import)

Bericht door g6reke »

Heb 7 jaar met een 2.0 d4d 116pk gereden,189000km enkel op 184000 problemen gehad met de egr klep .
Dus wat je daar zegt over die problemen klopt toch niet denk ik hoor.
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E12 D4d (evt import)

Bericht door masterpivo »

Ja ok, het zal uiteraard niet bij ieder blok problemen geven. Dat zou echt niet goed zijn ;) Helaas heb ik met mijn huidige Almera ook een vastgelopen blok moeten vervangen begin dit jaar. Daarvan hoor ik bij dealers en autobedrijven hier in de buurt ook steeds: o, dat is raar, dat hebben we nog nooit meegemaakt.. Ja en die pech heb ik dus wel net gehad jammer genoeg! :( Het is natuurlijk altijd maar afwachten wat er met een auto gebeurt want je kan nooit 100% zeker zeggen wat er wel of niet mee gaat gebeuren.
Op het moment ben ik trouwens bezig met een Auris 2.2 D4d :) Ach ja, dan ook maar meteen goed doen he :P
Thanks voor de input iig!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door masterpivo »

Zoals ik hierboven al aangeef, ben ik op het moment bezig met een E15 Auris 2.2 D4d D-CAT. Een erg nette auto en volledig voorzien van alle denkbare luxe!
Daarom ook aan jullie de vraag of van deze auto en motor bekende problemen zich voor kunnen doen? Graag hoor ik van jullie jullie mening! ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door CoupÉter »

robbie f een pm sturen :lol:
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door Robbie F »

masterpivo schreef:Zoals ik hierboven al aangeef, ben ik op het moment bezig met een E15 Auris 2.2 D4d D-CAT. Een erg nette auto en volledig voorzien van alle denkbare luxe!
Daarom ook aan jullie de vraag of van deze auto en motor bekende problemen zich voor kunnen doen? Graag hoor ik van jullie jullie mening! ;)

hey hallo

wij hebben ook nog een mooie Auris d-cat staan met iets van 5á6 duizend km staan. dit is een oude demo auto van ons die helaas nog niet verkocht is. hij is te vinden via: http://www.nijendijk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
deze auto is zo goed als nieuw maar aardig in de prijs gezakt ;)
deze auto wordt afgeleverd met de aller laatste motorsoftware die er is. dus kans op storingen is erg klein geworden dan.
de d-cat motoren willen wel eens last hebben van olie verbruik en een lekke koppakking is ook niet zo vreemd bij deze motor. maar met de laatste software er op wordt het probleem olie verbruik als getakeld.
wellicht is deze Auris iets voor je?

mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door masterpivo »

Die ziet er ook wel netjes uit, maar is toch net ff te hoog in de prijs.. ;)
Ik ga zaterdag kijken in Leeuwarden bij Valkema, daar staat een GT180 uitvoering incl spoilerpakket. (wilde een link plakken, maar dat werkt niet, hij staat op de Toyota occasion site)
Misschien dat het toeval is, maar ik zie bij die jullie hebben staan ook een lederen interieur en geen navi. Ik heb vorige week een proefrit gemaakt met een zelfde uitvoering, maar dan zonder leer en wel navi. Zijn dat net twee verschillende uitvoeringsvormen geweest? En trouwens wat houdt het GT180 pakket precies in, staat dat alleen voor de 180(177)pk van de D-cat? Ik zie namelijk ook GT180's staan zonder dat spoiler pakket. En is dat spoilerpakket misschien een optie in Duitsland geweest, want het bouwjaar dat genoemd staat bij de advertentie komt niet overeen met RDW gegevens..
Laatste vraagje (als dat mag haha :P), die software update die je noemt, wanneer zou die uitgevoerd moeten zijn?
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Joseppe
Freak
Freak
Berichten: 8636
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
CCNL lidnummer: 621
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E 10
Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
Contacteer:

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door Joseppe »

Weet van Leon van dit forum dat hij destijds zijn Auris D-cat moeilijk kwijt kon bij zijn dealer omdat er nog veel andere stonden en ze moeilijk te slijten waren op dat moment. PB hem eens, mischien dat zijn auto er nog staat? of hij iets voor je weet. hij kan je ook meer gebruikerservaringen vertellen.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door Leon »

De GT180 is motorisch niet anders dan een normale D-CAT.

Wat betreft de leer/navi vraag: alleen een Executive versie had lederen bekleding. Maar navi kon je al in de goedkopere versies krijgen met het Business pakket. Ik had destijds een Luna Business, dus wel navi maar geen leer. Zou ik mogen kiezen tussen navi of leer, dan nam ik navi. ;)

Een GT180 zonder spoilerpakket, is waarschijnlijk geen GT180, maar een truuk van een garage om 'm voor een hogere prijs te verkopen.

Ik kan je wel zeggen dat de D-CAT een hele fijne auto is. Helaas wel duur in het gebruik, want die 177 paarden lusten 'm wel als je ze vaak aanspreekt. Ook de wegenbelasting is niet mals. Ik heb er zonder al te veel problemen in gereden. Wel een paar keer de brandstofpomp opnieuw laten inleren en software-updates laten doen. Ik heb een paar keer gehad dat de motor wat rauw liep, vandaar dat ik dat heb laten doen (was toen nog onder garantie uiteraard)

Let inderdaad wel op, want je schrijft enorm af op een D-CAT. Dealers zitten blijkbaar niet te wachten op deze auto's. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Op een 2.0 D-4D zul je veel minder afschrijven.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door masterpivo »

Ok, dus ik begrijp het goed dat GT180 puur staat voor het spoilerpakket (en verlaging). Is dat een af-fabriek optie geweest of dealer namontage?
Keuze tussen navi en leer, dan ga ik toch voor leer ;) Maar dat is persoonlijk natuurlijk :)

Heb je verder nog op/aanmerkingen oid, omdat die van jou blijkbaar moeilijker te verkopen was? Heeft dat een reden gehad?

Morgen ga ik iig een ritje Leeuwarden doen en dan zal ik zien hoe de staat is en wat er evt. aan de prijs gedaan kan worden.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door Leon »

Dat verkopen ligt gewoon puur in het feit dat een D-CAT nieuw een dure auto was, en dus ook tweedehands duurder is dan bijvoorbeeld een 2.0 D-4D. Niet iedereen wil per se een dikke diesel die tweedehands duurder kost en duurder in het gebruik is.

En als je een diesel particulier hebt gereden, is het voor een garage minder interessant om de auto in te kopen, want ze kunnen dan geen BTW meer aftrekken.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door masterpivo »

Leon, ik heb je opmerkingen en aanbevelingen ook vandaag nog (via GSM) terug gelezen op het moment dat ik de proefrit aan het maken was. Dank voor deze ondersteuning!
Ik ben dus vandaag naar Leeuwarden geweest voor de proefrit en die is uiteindelijk ook uitgelopen tot een aankoop van de Auris 2.2 D4d D-CAT uit 2009 met 33.000km op de teller. Ik ben heel erg tevreden met mijn aanschaf en ook inruil van m'n huidige Almera 1.5dCi.
De Auris rijdt super fijn en het GT180 pakket doet hem toch net ff beter overkomen, al is het in comfort niet eens merkbaar minder ;) De auto ziet er piekfijn uit en is zgan! Ik ben uiteindelijk tot een goede prijs gekomen, dus incl inruil van m'n Almera, een set wintervelgen erbij en grote beurt. Tevens zit er nog 9mnd fabrieksgarantie op. Nu rest het mij nog om morgen de laatste delen uit te bouwen bij m'n Almera en dan kan ik volgende week za. de Auris ophalen! :D :D
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door Leon »

Je kan trouwens nog fabrieksgarantie bijkopen via de dealer. Is niet goedkoop, maar heeft geeft toch zekerheid. Dat moet je wel voor de afloop van de originele garantieperiode doen. Je kan 1 of 2 jaar verlengen.

Ik heb het destijds gedaan omdat ik met de Xenonlampen wat problemen had.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door masterpivo »

Extra garantie heb ik er niet bij gekocht, maar ik hoop eigenlijk ook dat ik dat niet nodig zal hebben.
Gisteravond na terugkomst heb ik nog eens (voor het gevoel) op inet zitten kijken naar Aurissen, maar ik ben zeer tevreden met de aankoop die ik heb gedaan! :)
Vandaag ben ik de gehele dag bezig geweest met de laatste delen uitbouwen van m'n Almera. Alleen nog wat persoonlijke dingen eruit van de week en dan kan ik zaterdag de Auris ophalen. Ik heb er zin an! :)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door Marc0 »

Het feit dat een auto wat minder aantrekkelijk is qua verkoop geeft bij verkoop wellicht een nadeel, bij aankoop kan dat juist een voordeel opleveren. In ieder geval gefeliciteerd met de aanschaf van je auto! Verder zou ik als ik de keuze had de fabrieksgarantie erbij nemen. Mocht er toch iets mis zijn (met bijvoorbeeld de motor, versnellingsbak) dan komen daar geen serieuze kosten uit naar voren.
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door masterpivo »

De fabrieksgarantie zit er zowiezo bij (nog tot september), dus dat is geen probleem.
Morgen is de grote dag! ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door Leon »

En??? ;)
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
g6reke
President member
President member
Berichten: 2034
Lid geworden op: di jun 22, 2004 22:15
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Honda
Locatie: Belgie

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door g6reke »

Leon schreef:En??? ;)
Hij is waarschijnlijk volop aan het rondrijden :lol:
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door Leon »

Hahaha. Dat zou best wel eens kunnen. :lol:
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door Robbie F »

g6reke schreef:
Leon schreef:En??? ;)
Hij is waarschijnlijk volop aan het rondrijden :lol:

of hij staat al met de eerste storing langs de kant van de weg :lol:
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door masterpivo »

Ja ja, hij staat sinds gister middag voor de deur! :) (ondertussen uiteraard weer netjes binnen ;)). Rijdt echt super en ben er dan ook heel blij mee!! Ik zal binnenkort wel een persoonlijke pagina aanmaken, als dat trouwens al kan als niet lid zijnde..?
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door CoupÉter »

kijk eens aan wat ik gevonden heb ;)

http://link.marktplaats.nl/517132368" onclick="window.open(this.href);return false;
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Aankoop E15 D4d D-CAT

Bericht door masterpivo »

Die heeft alleen wel een flinke km.stand...
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Plaats reactie