Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 431
Lid geworden op: do jul 23, 2009 08:21
CCNL lidnummer: 800
Type Corolla: E11
Type Corolla: Corolla
Locatie: Omg. Utrecht

Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door MarkDoif »

Ik heb even een wat advies nodig. De Corolla blijft, maar gezien het ouderschap sinds 3,5 maanden hebben we besloten afscheid te nemen van onze Starlet P8 (1995) en hier komt een Honda Accord voor terug.

Ik koop liever geen auto met een hoge km stand, maar deze Accord staat te koop hier in de buurt dus kon het niet laten om met vrouw even langs te gaan. Het gaat om een Accord 2.0l LS V-TEC met 185.000km op de teller (wat een beest trouwens als je plankt!). Ik heb de onderhoudshistorie mogen inzien en er is redelijk wat aan de auto gedaan de afgelopen jaren. 7000km terug nieuwe koppeling erin, alle beurten zijn gedaan, stabistang rubbers vervangen, 1 fuseekogel vervangen etc etc.

De proefrit verliep prima. De auto ligt echt als een dijk op de weg, alleen op de snelweg bij 110/120 km/pu wat trilling op het stuur. Ik denk balanceren van de banden of remschijfjes krom.

Wel is het zo, dat de remschijven voor van de Accord helemaal OP zijn (hele dikke rand voelbaar) en de remblokken achter zijn ook op. Ook heeft de auto wat lakschade plekjes en een dip in het achterscherm (makkelijk te herstellen, geen lakschade op die plek). Ook heb ik mij twijfels bij de einddemper/eindpijp. Deze lijkt zwart gespoten en het laatste stukje pijp tot aan de einddemper is enorm verroest. Verder Klinkt de uitlaat niet rot overigens.

Wat een beetje jammer is, is dat de dealer in Woerden er 4000 euri voor wil hebben en voor de starlet maar 500 euro wil geven (zelf verkopen levert waarschijnlijk 1500 op).

Is 4000 euro een eerlijke prijs? Mij lijkt het wat veel voor een accord met 185.000km op de teller en versleten remmen. En iemand een idee of zo'n 2.0l 147pk V-TEC met zo'n km stand nog een tijdje mee kan? Motor liep overigens wel erg goed en rustig.

P.S: Deze auto gaat het om: http://link.marktplaats.nl/437583631
Laatst gewijzigd door MarkDoif op di apr 26, 2011 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Re: Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door Marc0 »

Ik zou eerder voor een Avensis gaan als je voor ruimte kiest en comfort..

Maar die Honda. Ziet er qua foto's niet verkeerd uit, maar nieuwe remschijven+blokjes ben je toch redelijk wat voor kwijt als je het laat doen. En die uitlaat kan ook zo een keer lek gaan, dat zijn toch dingen die redelijk duur zijn bij een Japanner.
Hoe was het oliepeil trouwens?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 431
Lid geworden op: do jul 23, 2009 08:21
CCNL lidnummer: 800
Type Corolla: E11
Type Corolla: Corolla
Locatie: Omg. Utrecht

Re: Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door MarkDoif »

Ja maar aan een Avensis hangt een ander prijskaartje, dus ik wijk uit naar een Accord. Plus dat ik op dit type Accord een beetje verliefd ben geworden ;). Dus ik ga echt voor een Accord ;)

Oliepijl heb ik in de haast (tijdens proefrit bij pompstation even onder kap gekeken) niet naar gekeken, maar het blok zweet niet. Ik ga donderdag ochtend nog een keer terug bij de auto kijken, heb al een afspraak staan. Maar ga graag wat beter voorbereid komende donderdag :D
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
mark m
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3756
Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST
Locatie: Steenwijk

Re: Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door mark m »

De Starlet zelf verkopen via Marktplaats oid en vervolgens flink afdingen op de Accord ;)
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
martijnthole
Senior member
Senior member
Berichten: 222
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 00:00
Type Corolla: E11
Type Corolla: 1.6 S
Locatie: emmercompascuum
Contacteer:

Re: Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door martijnthole »

Lijkt me geen gekke prijs als je er garantie en een nieuwe apk bij krijgt.

De starlet gewoon op marktplaats zetten. Ben je veel beter uit. Starletjes zijn nog steeds erg gewild en best duurt voor zon oud klein autootje. Ik heb er eerst ook naar gekeken maar het verschil in prijs tussen een mooie corolla en een goede starlet was mij veel te klein om een starlet te kopen.

Ik zou de Starlet op markplaats zetten en nog een beetje van de prijs afpingelen bij de accord.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door Martijn »

Zeker de starlet zelf verkopen!

Weet niet of ze garantie afgeven op de Accoord maar Bovag garantie gaat pas tellen vanaf de 4500 Euro.
Anders een Dekra aankoopkeuring erop loslaten, kost je 255 Euro maar dan weet je wat..

Succes! ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 431
Lid geworden op: do jul 23, 2009 08:21
CCNL lidnummer: 800
Type Corolla: E11
Type Corolla: Corolla
Locatie: Omg. Utrecht

Re: Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door MarkDoif »

Er zit geen garantie en nieuwe apk etc op voor de 4000 euro. Dit is de "direct meenemen" prijs.

Ga denk ik flink afdingen, een klant van mij (een autogarage) heb ik ook even snel om advies gevraag en vertelde me hem zo direct mee te nemen voor niet meer dan 3000 euro. Maar goed, vraag me wel af hoeveel ze zelf voor deze inruiler hebben gegeven...
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
martijnthole
Senior member
Senior member
Berichten: 222
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 00:00
Type Corolla: E11
Type Corolla: 1.6 S
Locatie: emmercompascuum
Contacteer:

Re: Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door martijnthole »

Ik zou hem alleen kopen met een nieuwe apk erop. Als het een betrouwbaar bedrijf is dan weet je tenminste zeker dat je een goede veilige auto koopt. Meneemprijzen zijn vaak ook met nieuwe apk alleen dan zonder garantie.
lausteen
Starting member
Starting member
Berichten: 85
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 20:37
Type Corolla: E10
Type Corolla: BMW E30

Re: Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door lausteen »

Starlet zelf verkopen, afdingen op de Accord of zorgen dat de gebreken worden opgelost voor de vraagprijs.

Klinkt makkelijk toch ;)
Denman
Special member
Special member
Berichten: 792
Lid geworden op: ma apr 17, 2006 14:35
Type Corolla: E12
Locatie: Utrecht

Re: Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door Denman »

martijnthole schreef:Ik zou hem alleen kopen met een nieuwe apk erop. Als het een betrouwbaar bedrijf is dan weet je tenminste zeker dat je een goede veilige auto koopt. Meneemprijzen zijn vaak ook met nieuwe apk alleen dan zonder garantie.
APK zegt ook niet veel, zeker als je er een koopt waarvan de apk in hetzelfde bedrijf gebeurd. De meeste garages geven motorische garantie. Let er wel op dat je volledige garantie krijgt op die kar en dan samen met een nieuwe apk. Dan weet je zeker dat je een goeie auto hebt, want ze zien je liever niet meer terug met klachten wat in de garantie valt ;)
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
MarkDoif
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 431
Lid geworden op: do jul 23, 2009 08:21
CCNL lidnummer: 800
Type Corolla: E11
Type Corolla: Corolla
Locatie: Omg. Utrecht

Re: Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door MarkDoif »

Heb hem vandaag opgehaald (zonder garantie). Wat tijdens 2 lange proefritten niet aan het licht kwam en vanmiddag 2 uur na ophalen wel, is dat de auto bij optrekken vanuit stilstand zo ernstig begint te bibberen, dat de uitlaat zelfs tegen het onderstel klappert. Er is bijna niet normaal mee op te trekken. Als je eenmaal rijd en schakelt is er niks meer aan de hand.

Heb er mijn kundige overbuurman even naar laten kijken/mee laten rijden en die denkt dat de drukgroep kapot is. Koppeling is namelijk 7000km geleden vervangen bij 178.000km en mijn overbuurman denkt dat ze de drukgroep toen niet vervangen hebben.

Ik heb vandaag, de dag van aankoop gelijk gebeld en kan maandag ochtend direct terecht. Iemand die weet wat ik hier mee moet? Als het goed is heb ik toch ondanks geen garantie afgenomen standaard 2 weken kopersbescherming? Dus dat ze verplicht zijn het te verhelpen, of dat ze verplicht zijn de auto terug te nemen?

Ik zit hier echt mee omhoog, net een kind gekregen, denk een gezinsauto te kopen van dat beetje spaarcentjes dat we hebben en dan is de auto niet goed!

Hopelijk dat iemand mij kan adviseren...
Mijn E11 Project Topic

Al 116.XXX op de teller.
yorick
President member
President member
Berichten: 2238
Lid geworden op: vr jun 13, 2008 19:17
CCNL lidnummer: 823
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6R
Locatie: Hoofddorp

Re: Honda Accord 2.0 LS V-TEC uit 2000

Bericht door yorick »

je hebt gewoon kopersbescherming. Jij hebt de auto gekocht in de geest dat het goed was, en dit gebrek is niet gemeld.
Overigens hoeft het niet "maar" 2 weken te zijn, ik ken cases waar ik zelf aan mee gewerkt heb dat we zelfs nog na een half jaar dingen voor nop hebben laten repareren etc.
Maandag dus ook gewoon melden dat je verwacht dat het ondanks dat er geen garantie op zit op hun kosten gerepareerd wordt.
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Plaats reactie