Pagina 1 van 1

Motorgeluid hoorbaar in het interieur vervolg

Geplaatst: za feb 26, 2011 00:07
door frenskie
Ik ben nu een beetje aan het informeren naar de G6 modellen omdat ik denk (en hoop) dat een 6 bak
heerlijk rijden is, vooral bij lange ritten op de snelweg.
Lage toeren, dus weinig motorgeluid in het interieur, althans dat moet ik nog wel even zelf ondervinden.

Ik mag aannemen dat bijvoorbeeld bij een 5-bak Corolla HB Linea Terra bij hogere snelheden (ca 120 km en harder)
wel wat meer motorgeluid hoorbaar is in het interieur.

Klopt dit gegeven, of is er weinig verschil qua rij en bijgeluiden tussen deze 2 type's bij hogere snelheden ?

Re: Motorgeluid hoorbaar in het interieur, G6 vs HB Linea Te

Geplaatst: zo mar 06, 2011 23:13
door Sebastiaan84
Volgens mij zijn de eindoverbrengingen niet gek anders van elkaar, met andere woorden de g6 zal bij 120 wel wat minder toeren draaien dan een gewone 5 bak, maar reken niet op 1000 toeren minder ofzo.
De 6 bak is een close ratio bak, min of meer bijna dezelfde eindoverbrenging dan een 5 bak maar de stappen tussen de versnellingen zijn kleiner, dus minder verval in toeren bij de 6 bak bij het schakelen.

Re: Motorgeluid hoorbaar in het interieur, G6 vs HB Linea Te

Geplaatst: za mar 12, 2011 12:48
door frenskie
Hmm, ik had eerder een reactie gehad dat het toerental van een G6 bij ca 120 km p/u rond de 3000 toeren ligt, terwijl dit bij
een 5-bak toch al gauw rond 4000 toeren is.

Voor mij zijn de belangrijkste redenen om voor een G6(R) te kiezen omdat dit (voor mijn gevoel) het rustigst zal rijden
bij een gangetje van 100 km / 120 km p/u.

De G6 rijdt toch (veel) rustiger op de snelweg qua toeren dan een 5-bak ?

Zou iemand hier wat meer duidelijkheid in kunnen geven misschien ?

Bedankt ;)

Re: Motorgeluid hoorbaar in het interieur, G6 vs HB Linea Te

Geplaatst: vr mar 18, 2011 20:27
door Marc0
5 en 6 bak scheelt 250 toeren ongeveer bij 120. Het grote voordeel is dat je 120 kan rijden en het geluid is een stukje minder. Die 250 toeren maken redelijk wat verschil. Verder is het ook iets zuiniger over de langere afstanden.
Ik rij zelf een G6-R overigens.

Re: Motorgeluid hoorbaar in het interieur, G6 vs HB Linea Te

Geplaatst: za mar 19, 2011 16:33
door frenskie
Marc0 schreef:Het grote voordeel is dat je 120 kan rijden en het geluid is een stukje minder. Die 250 toeren maken redelijk wat verschil
Voor mij persoonlijk goed nieuws, nu nog even de praktijk.
Maakt het geluidsverschil nog wat uit tussen een G6 en een G6-R ?

Re: Motorgeluid hoorbaar in het interieur, G6 vs HB Linea Te

Geplaatst: zo mar 20, 2011 08:54
door Marc0
Geen idee, zelf denk ik niet van niet. Qua isolatie zal het ongeveer hetzelfde zijn. Die zesde versnelling is vooral belangrijk omdat je daardoor met een stuk minder geluid 120 rijdt. En qua zuinigheid is hij ook wat beter als je hem vergelijkt met een 4A-FE 5-bak.

Re: Motorgeluid hoorbaar in het interieur vervolg

Geplaatst: za okt 29, 2011 18:48
door frenskie
Hallo Corolla liefhebbers,

Het is even een tijdje geleden dat ik hier ben geweest.

De Mazda 323 BG, die ik eigenlijk had gekocht voor tijdelijk, zodat ik rustig kon gaan zoeken naar een G6, is mij erg bevallen en ben daar dus mee
door blijven rijden.
Ook heb ik 'm inmiddels opgeknapt, vervangen wat vervangen moest worden en optisch ook een en ander aan gedaan.
Stilletjes aan ben ik nu tóch weer aan het kijken naar een G6. en ben ook wel benieuwd hoe de verschillen zijn t.o.v. een Corolla E12.
Er staat er eentje bij mij in de straat en zo in het echt (en in het zwart) is dit eigenlijk ook wel een mooi model Corolla.

Toch weer even de voor mij o zo belangrijke vraag.
Welke van de 2 onderstaande modellen is het stilst op de rijksweg en dan met een snelheid, varieërend tussen de 100 km en 130 km p/u ?

Toyota Corolla G6 1.6 16V (pre facelift model)
Toyota Corolla Linea Terra / Sol 1.6 16V Vvt-i

Bedankt ;)

p.s
M'n BG'tje, ook leuk maar 't mag van mij wel wat stiller van binnen.
Afbeelding

Re: Motorgeluid hoorbaar in het interieur vervolg

Geplaatst: za okt 29, 2011 19:02
door Highway
Mijn ervaring is dat de E11 facelift, dus met vvti motor stiller is dan de E11 voor facelift met 4A-FE motor.

De vvti motor heeft helaas dan weer wel een bekend probleem van olieverbruik, de 4A-FE heeft de reputatie van een zeer sterk motorblok.

Re: Motorgeluid hoorbaar in het interieur vervolg

Geplaatst: za okt 29, 2011 20:26
door frenskie
Okee maar er zullen toch ook wel goede exemplaren zijn met VVTI motor ?

Het olieprobleem met de VVTI motor, geld dit dan ook voor de E12 ?

Re: Motorgeluid hoorbaar in het interieur vervolg

Geplaatst: zo okt 30, 2011 10:20
door Leon
De E12 van de eerste lichting kunnen er ook last van hebben.

Maar een andere vraag: waarom kijk je bij de prefacelift wel naar een G6 en niet bij de facelift? En facelift G6 heeft een de iets stillere VVT-i en een 6-bak. In mijn optiek vond ik destijds de G6 facelift een redelijk stille auto. Met name op de snelweg, omdat de 6-bak iets minder toeren draait bij de gebruikelijke kruissnelheden.

Re: Motorgeluid hoorbaar in het interieur vervolg

Geplaatst: zo okt 30, 2011 12:23
door frenskie
Leon schreef:Maar een andere vraag: waarom kijk je bij de prefacelift wel naar een G6 en niet bij de facelift?
Om heel eerlijk te zeggen kijk/keek ik ook zeker naar een G6 facelift en persoonlijk vindt ik dit model net even wat mooier dan de prefacelift.
Dit model was dan ook eigenlijk mijn eerste keus tijdens m'n zoektocht naar een G6 maar toen ik te horen kreeg over het olieprobleem, krabbelde ik terug.

Nu ik stilletjes de draad weer oppak en wat rond aan het kijken ben, ben ik eerlijk gezegd wat huiverig.
Straks maak ik een verkeerde keuze en zit achteraf met een olie-slurpende facelift, met alle nare gevolgen van dien, (€€€).

Re: Motorgeluid hoorbaar in het interieur vervolg

Geplaatst: zo nov 13, 2011 09:40
door Leon
Ik heb nooit een probleem gehad met mijn G6 1.6 VVT-i. Dat is natuurlijk niet te zeggen dat het nooit voorkomt bij dit model, maar het geeft ook aan dat je niet per definitie kan zeggen dat het altijd voorkomt.

Als je er een kunt vinden die de modificatie al heeft gehad, loop je al minder risico.