Diesel kopen maar welke motor?

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Allard
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 10:32
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Locatie: Lelystad

Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Allard »

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd lid van Starletforum, maar ga wisselen van auto. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe Rolla Diesel. Op het Starletforum werd ik gewaarschuwd om niet een 1.9D te nemen aangezien dit een PSA motor is en dus niet zo sterk is als de goeie ouwe Toyota Diesel. Wie kan mij vertellen wat er nu minder is aan een 1.9D. Ik heb namelijk een heel erg mooie gezien, maar met een 1.9 motor.

Alvast bedankt

Groet,
Allard

P.s. Bij de Starlet weet ik de zwakke punten. Heeft een Rolla ook iets waarvan men zegt....Nou dat is wel een echt aandachtspunt?
Ik heb nog geen Rolla maar een prachtige Slet.....vanaf volgende week ben ik misschien wel een trotse eigenaar :D
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Type Corolla: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Gtsi-R »

de 1.9 is een PSA motor..

een peugeot motor dus.. lekker laten staan.. zijn gewoon veel meer problemen mee als een 2.0 toyota motor..

gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Allard
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 10:32
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Locatie: Lelystad

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Allard »

Gtsi-R schreef:de 1.9 is een PSA motor..

een peugeot motor dus.. lekker laten staan.. zijn gewoon veel meer problemen mee als een 2.0 toyota motor..

gr roel
Das tenminste duidelijke taal. Dan laat ik hem, met pijn in mijn hart, staan :)

Bedankt!!
Ik heb nog geen Rolla maar een prachtige Slet.....vanaf volgende week ben ik misschien wel een trotse eigenaar :D
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4391
Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
Type Corolla: Polo+Focus
Locatie: Achterhoek / Twente

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Rinkel »

1.9D is idd PSA blok.

Hoeveel km. per jaar rijdt je omdat je diesel wilt?
En let wel dat je al snel rond de 150.000 tot 200.000 km zit bij aanschaf ;)
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4391
Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
Type Corolla: Polo+Focus
Locatie: Achterhoek / Twente

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Rinkel »

Lees net dat je er nog 250.000 km mee wilt kunnen rijden, en 100.000 km op de teller de max is, en het er eentje van na 98 moet zijn.

Denk dat je naast naar een E12 (vanaf bj. 2002) moet gaan zoeken wil je onder de 100.000 km uit komen ;)
Diesel behoort toch echt wel minimaal 20.000 km per jaar te rijden wil het rendabel zijn.

Zeker voor de mensen die hem niet leasen en netjes onderhouden... de auto die jij dus zoekt :P
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Allard
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 10:32
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Locatie: Lelystad

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Allard »

Rinkel schreef:1.9D is idd PSA blok.

Hoeveel km. per jaar rijdt je omdat je diesel wilt?
En let wel dat je al snel rond de 150.000 tot 200.000 km zit bij aanschaf ;)
Ik ga plusminus 60000 per jaar rijden. Dus een Diesel kan uit (rij nu ook Diesel) In de prijsklasse waarin ik nu zoek (tot € 8000) kan ik nog iets vinden voor onder de 150000. Laagste was 89000 km maar dat wel met een PSA blok.....En die had ik dus bijna genomen. Ik wil eigenlijk niets meer kopen boven de 150000 KM. Het liefst iets boven de 100000 hij moet namelijk 200 a 250 duizend km mee gaan.
Ik heb nog geen Rolla maar een prachtige Slet.....vanaf volgende week ben ik misschien wel een trotse eigenaar :D
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4391
Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
Type Corolla: Polo+Focus
Locatie: Achterhoek / Twente

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Rinkel »

met 60.000 per jaar kan het zeker uit jah.

Post anders eens wat links van auto's die jij gezien hebt ;)

Edit: net even snel gekeken op marktplaats, en ze zijn er inderdaad wel, maar vooral de 1.9D
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Allard
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 10:32
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Locatie: Lelystad

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Allard »

Rinkel schreef:met 60.000 per jaar kan het zeker uit jah.

Post anders eens wat links van auto's die jij gezien hebt ;)

Edit: net even snel gekeken op marktplaats, en ze zijn er inderdaad wel, maar vooral de 1.9D
Ja inderdaad 1.9D en ik ben erg bang dat ik niet blij ga worden. Ik heb zo´n idee dat ik eindelijk snap waarom die 1.9D blokjes zo weinig km´s hebben :S Zijn ze echt zo flut? Of moet je mazzel hebben en een goed blok treffen. Hoeveel km's kan een rollaatje halen. Ik ben van plan om om de 20000 a 25000 km een beurt te laten plegen aan een auto.
Ik heb nog geen Rolla maar een prachtige Slet.....vanaf volgende week ben ik misschien wel een trotse eigenaar :D
Denman
Special member
Special member
Berichten: 792
Lid geworden op: ma apr 17, 2006 14:35
Type Corolla: E12
Locatie: Utrecht

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Denman »

Er stond vorige week een corolla op marktplaats, weleens waar een e10, maar die had 380.000 gelopen, en dan zal die echt niet aan zijn einde zitten, mits en normaal mee is gereden. Dus dat zegt al genoeg.
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4391
Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
Type Corolla: Polo+Focus
Locatie: Achterhoek / Twente

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Rinkel »

Dat hangt ook vooral af hoe je er zelf mee rijdt, er mee is gereden en wat voor afstanden je maakt.

Een diesel die rustig wordt bereden, en afstanden maakt van 100 km. op snelweg heeft weinig te lijden.
Rijdt je 100 km. op binnenwegen, met deels koude motor en loop je te trappen gaat ie wat minder lang mee.
Het is lastig te zeggen, maar de 300.000 km moet echt wel haalbaar zijn, zonder noemenswaardige problemen.

De benzine 4AFE's halen al makkelijk de 250.000 dusss ;)
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Allard
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 10:32
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Locatie: Lelystad

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Allard »

Rinkel schreef:Dat hangt ook vooral af hoe je er zelf mee rijdt, er mee is gereden en wat voor afstanden je maakt.

Een diesel die rustig wordt bereden, en afstanden maakt van 100 km. op snelweg heeft weinig te lijden.
Rijdt je 100 km. op binnenwegen, met deels koude motor en loop je te trappen gaat ie wat minder lang mee.
Het is lastig te zeggen, maar de 300.000 km moet echt wel haalbaar zijn, zonder noemenswaardige problemen.

De benzine 4AFE's halen al makkelijk de 250.000 dusss ;)
Als de opel van mijn Carpoolmaat al over de 300000 zit, moet ik niet achter blijven met de Rolla :) dat is mijn eerste doel LOL En je hebt gelijk als je zegt dat je gewoon lief moet zijn voor je wagen :). Hoe zit het qua onderhoudskosten. Zijn die hoog bij een Rolla of valt dat mee?
Ik heb nog geen Rolla maar een prachtige Slet.....vanaf volgende week ben ik misschien wel een trotse eigenaar :D
Denman
Special member
Special member
Berichten: 792
Lid geworden op: ma apr 17, 2006 14:35
Type Corolla: E12
Locatie: Utrecht

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Denman »

ze zeggen weleens dat toyota niet stuk te krijgen is... Klopt ook wel, maar ook de toyota heeft onderhoud nodig. Het zijn meestal de gebruikelijke dingen (slijtage), dus de kosten vallen reuze mee
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Leon »

De 1.9D heeft vooral last van rare elektronische storingen naar ik heb begrepen van een aantal monteurs. Als jouw portomonee het toelaat zou ik kiezen voor een D-4D diesel; dat zijn wat moderne blokken (vanaf de E11 facelift zijn D-4D blokken geleverd). Die zijn sterker dan de oude 2.0D. Kun je ook een beetje normaal met het verkeer meekomen. ;)
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Robbie F »

hey hallo

de 1.9 diesel lekker laten staan. zoals leon al aangeeft zijn er vreemde er rare storingen bij die motor en ze zijn ook nog zo traag als wat. de 2.0d van toyota is een fijne en soepele diesel die best wat trek kracht heeft zonder turbo. een D4-D is ook wel een prettige motor maar heeft ook zo af en toe wel eens een storing. de oude 2.0 diesel blijft maar gaan. mijn vader heeft een carina E van 1993 met 350.000 km met een 2.0 diesel en die loopt nog hardstikke mooi. en een 2.0 diesel met 180.000 km kopen of iets meer is helemaal geen probleem bij die motor. dan lopen ze net in bij 2 ton. die motoren lopen gerust 5 ton zonder een centje pijn mits je op tijd onderhoud pleegt.

mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Gebruikersavatar
levensnevel
Junior member
Junior member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 05:21
Type Corolla: E11
Type Corolla: 427.850 km
Locatie: 51° 50' N 04° 09' E
Contacteer:

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door levensnevel »

Zoals wellicht bekend heb ik op de site van AW een MyRiew van mijn elfje staan.
In de kantlijn hiervan ontspon zich een discussie naar aanleiding van de zin:
qte...
De versie met dwars in het vooronder de 2 liter ongeblazen dieselmotor uit de rekken van Toyota zelf, dus niet het 1.9 liter blok van Peugeot.
...unqte
de volgende discussie:
qte...
Mr Rob 04-06-07 12:57
Hallo,

Zelf heb ik al 6 jaren een Corolla E11 (Facelift, dus geen lelijke ronde lampen) 1.9D met motorblok van Peugeot. De km.stand is 365.000km
Deze kilometers heb ik zonder problemen gereden. Toyota gaat niet zomaar samen werken met Peugeot, ze willen hun naam niet verslechten ofzo. Ze werken nog steeds samen (Toyota Aygo). Ik wil hierbij alleen zeggen dat de 1.9 diesel ook, net zo goed is als de 2.0 diesel van Toyota.
...unqte

qte...
Joost Mooij 02-08-07 19:10
Mr Rob,

De 1.9 dieselmotor zelf is een prima motor. Alleen hoor ik van Toyota monteurs dat onderdelen eromheen (elektronica, koppeling) nogal wat vaker defect geraken. Het was in 2000 een noodgreep van Toyota. Het was te kostbaar de 2C 2 liter diesel door de toenmalige emissie-eisen te krijgen en de D4D diesles waren nog te duur.
De samenwerking met PSA met de AygoC1/107 is wezenlijk anders, hier is gezanemlijk een model ontwikkeld en gelukkig hebben de ingenieurs gekozen de Daihatsu/Toyota benzinemotor toe te passen in deze drie auto's.

Natuurlijk wens ik je veel rijplezier met de 1.9 Corolla! Ik heb een collega ook begeleid met de aankoop van een stationmodel uit eind 2000 met deze motor. Ondanks wat perikelen (inderdaad de elektronica en de koppeling) bevalt de auto hem goed.
...unqte

waarvan acte :)

IK heb zelf net m'n eerste klokje rond gehaald. Wat me dat aan pecunia gekost heeft en de rest van 'My Review' kan je hier
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata ... al=Corolla
lezen.
Doe er je voordeel mee.
Niets of niemand zegt dat het echt moet
En toch, of juist daarom,wil je het beleven....
Corollacomfort
Special member
Special member
Berichten: 880
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 09:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Opel Astra
Locatie: Brabant !

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Corollacomfort »

een E11 facelift met D4d motor is ook gewoon zeldzaam....
Opel Astra Wagon 1.9 CDTI 74 KW
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Marc0 »

Hey Allard, het corollaforum gevonden :D
(Ik was diegene die op het starletforum die opmerking maakte over die 1.9 blok)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Allard
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 10:32
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Locatie: Lelystad

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Allard »

Hoi,
@Marco0 Ja ik dacht ik ga naar het vuur :) dan krijg ik nog wat tips :)

Voor wat betreft de verschillende ervaringen, ja dat herken ik. Zoals gezegd mijn carpool maat heeft een opel Astra (alleen geen rijbewijs aangezien hij 140 reed waar je 80 mocht LOL) Dat ding heeft, naast onderhoud, nooit wat! Maar andere mensen staan om de haverklap bij de garage en dat wil ik dus niet...kan natuurlijk altijd gebeuren.
Ik ga mijn zoekopdracht focussen naar of 2.0, of D4-D....Maar even zien wat voor mij de juiste verhouding in prijs, kwaliteit en comfort is. Snelheid vind ik niet zo belangrijk.
Ik heb nog geen Rolla maar een prachtige Slet.....vanaf volgende week ben ik misschien wel een trotse eigenaar :D
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Marc0 »

wellicht wat verouderd, maar wel oer betrouwbaar mits goed onderhouden en goedkoop Qua diesel, een E10 diesel? is dat wellicht wat?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door SkaBla »

Ik denk trouwens dat elke 20.000 of zelfs 25.000 km een onderhouds beurt wel erg lang is
Starlet Power :D
Allard
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 10:32
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Locatie: Lelystad

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Allard »

@Skabla Misschien is de interval ietwat ruim. Maar als je veel kilometers maakt dan sta je al snel elke 2 maanden bij de garage en dat is nogal kostbaar. ik dacht 2x kleine beurt en 1x een grote beurt en wellicht tussendoor een vakantiebeurt.

@Marc0
Een E10 is een optie maar dan het liefst de laatste die van de band gerold zijn. Ik wil eigenlijk niet meer een auto die ouder is dan 10 jaar....maar dat zijn mijn vreemde angsten LOL.
Ik heb nog geen Rolla maar een prachtige Slet.....vanaf volgende week ben ik misschien wel een trotse eigenaar :D
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4391
Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
Type Corolla: Polo+Focus
Locatie: Achterhoek / Twente

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Rinkel »

Mijn E11 1.6 heeft een interval van 15.000 km, en die heb ik tot nu toe gehanteerd.

Mijn E10 1.3 had een interval van 10.000 km, en daarmee deed ik ook ongeveer 15.000 km, kleine beurt en weer 15.000 km grote beurt. Zo kwam het toevallig uit;) Toen nog weer 15.000 km en verkocht :P

Met je diesel moet je wel 20.000 km kunnen rijden en dan een beurt ;) (= om de 4 maand voor jou.)
25.000 km vind ik toch wat veel persoonlijk voor een auto met een 15.000 km interval (neem ik aan)
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Allard
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 10:32
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Locatie: Lelystad

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Allard »

Rinkel schreef:Mijn E11 1.6 heeft een interval van 15.000 km, en die heb ik tot nu toe gehanteerd.

Mijn E10 1.3 had een interval van 10.000 km, en daarmee deed ik ook ongeveer 15.000 km, kleine beurt en weer 15.000 km grote beurt. Zo kwam het toevallig uit;) Toen nog weer 15.000 km en verkocht :P

Met je diesel moet je wel 20.000 km kunnen rijden en dan een beurt ;) (= om de 4 maand voor jou.)
25.000 km vind ik toch wat veel persoonlijk voor een auto met een 15.000 km interval (neem ik aan)
Je mag toch verwachten dat een Diesel wat sterker is en dan 20000 kan hebben. Met mijn Starlet doe ik een hoop zelf, dus dan houd ik het niet echt bij. maar met een nieuwe wagen ga ik het gedeeltelijk laten doen.
Ik heb nog geen Rolla maar een prachtige Slet.....vanaf volgende week ben ik misschien wel een trotse eigenaar :D
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Leon »

Toyota schrijft toch niet voor niets hun intervallen voor, de laatste jaren staat de interval ook voor diesels op 15.000 kilometer.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Marc0 »

en anders verwissel je zelf thuis om de zoveel tijd even de olie? dat is in mijn ogen het belangrijkste slijtage element ..
vraag maar naar rinke wat je ervan krijgt als je er te lang mee wacht :P
maar om de 15.000 even een brugje huren voor 10 euro of de auto op bokken zetten voor en de olie vervangen zijn de kosten niet :)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Leon »

Goed en tijdig onderhoud zie ik als een investering in je auto. Zeker als je van plan bent om een langere tijd met die auto te blijven rijden.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Gebruikersavatar
levensnevel
Junior member
Junior member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 05:21
Type Corolla: E11
Type Corolla: 427.850 km
Locatie: 51° 50' N 04° 09' E
Contacteer:

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door levensnevel »

Hey guys,
als je in het serviceboekje van een E11 pre-facelift met de 2.0 liter oliebrander kijkt dan wordt daar een service interval van 10.000 km gehanteerd.
Zelf ben ik, gezien mijn kilometrage (100K km in 20 1/2 maand) en woon-werk traject van tegenwoordig 123 km lang (enkele reis) is en doorgaans buiten de spits afgelegd wordt , overgestapt naar een service interval van 15.000 km.
Dat woon-werk traject is trouwens onderverdeeld in: 49,5% 120 km; 38,5% 100 km; 11% 80 km en 1% 50 km.
Wat risico loop ik (technisch gezien) wanneer ik een service interval van 20.000 km ga hanteren.
Niets of niemand zegt dat het echt moet
En toch, of juist daarom,wil je het beleven....
Allard
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 10:32
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Locatie: Lelystad

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Allard »

Hoi,

Ik ben het met je eens dat een servicebeurt van wezenlijk belang is voor het onderhouden van de auto. Echter als ik met mensen van de RDW praat (mijn oom was RDW keurmeester) dan wordt er ook, en ik denk dat daar een kern van waarheid in zit, gezegd...Ja ik wil ook graag mijn klanten vaak zien voor een beurt. Het is natuurlijk wel business. Gelukkig zijn niet alle garagehouders oplichters en zul je negen van de tien keer misschien geen exhorbitante kosten hebben. Maar nogmaals een logische service interval is van belang :)
Ik heb nog geen Rolla maar een prachtige Slet.....vanaf volgende week ben ik misschien wel een trotse eigenaar :D
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4391
Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
Type Corolla: Polo+Focus
Locatie: Achterhoek / Twente

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Rinkel »

Marc0 schreef:en anders verwissel je zelf thuis om de zoveel tijd even de olie? dat is in mijn ogen het belangrijkste slijtage element ..
vraag maar naar rinke wat je ervan krijgt als je er te lang mee wacht :P
maar om de 15.000 even een brugje huren voor 10 euro of de auto op bokken zetten voor en de olie vervangen zijn de kosten niet :)
Dat had niet zozeer met onderhoud te maken, maar meer met motorisch te zwaar belasten ;)
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Allard
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 10:32
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Locatie: Lelystad

Re: Diesel kopen maar welke motor?

Bericht door Allard »

Hallo allemaal

De kerk is door de kogel en dat was niet makkelijk. De centen zijn bij elkaar en ik kan op zoek naar een nieuwe auto. Het eerste slachtoffer, na de adviezen van jullie omtrent de motoren is de volgende.
Klik voor de advertentie
Volgens mij een puik wagentje maar de KMstand staat me iets tegen, maar dan kan aan mij liggen :)
Ik heb nog geen Rolla maar een prachtige Slet.....vanaf volgende week ben ik misschien wel een trotse eigenaar :D
Plaats reactie