Aankooptips Corolla Verso met automaat (MMT?)

Alles wat je wil weten over je nieuwe Corolla...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Steven_GLD
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di mar 27, 2018 10:17

Aankooptips Corolla Verso met automaat (MMT?)

Bericht door Steven_GLD »

Hallo allemaal,

Na enkele jaren met veel plezier en vooral probleemloos in een Toyota Yaris 1.3 handbak (2009) gereden te hebben ben ik op zoek naar een nieuwe Toyota.Om gezondheidsredenen zoek ik een auto met een hoge instap en een automaat. Ons budget is 6 a 7.000 euro en we komen dan al snel uit op de Corolla Verso's uit de periode 2005 - 2008.
Proefgereden met een leuke ruime 7-zitter, echter schrok ik van de berichten op internet over mogelijke onbetrouwbaarheid van de automaat en bijbehorende hoge reparatiekosten. Op dit forum kan ik er niet veel over terugvinden.

Weet iemand of de automaat problemen inmiddels verholpen / onder de controle zijn, en/of zijn er specifieke dingen waar ik als leek op kan letten tijdens een proefrit?
En zijn er nog andere specifieke zaken die voor een Verso gelden?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,
Steven
Steven_GLD
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di mar 27, 2018 10:17

Re: Aankooptips Corolla Verso met automaat (MMT?)

Bericht door Steven_GLD »

Monteur van een Toyota dealer had de Verso met MMT afgeraden.

Uiteindelijk gekozen voor een “oude” Corolla Verso uit 2002 met volautomaat en af fabriek parkeercamera en touch-screen navigatie (museumwaardig maar toch leuk). Van 1e eigenaar en met 6 maanden dealergarantie.

Rijd veel fijner dan de jongere MMTs waar ik mee had proefgereden en houden nog een deel van het budget achter de hand voor onvoorziene zaken.

Dus een “nieuwe” Corolla rijder erbij.
Edwin Pleijsier
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 28, 2012 10:40
Type Corolla: Verso
Type Corolla: Verso

Re: Aankooptips Corolla Verso met automaat (MMT?)

Bericht door Edwin Pleijsier »

Hoi,

Sinds een paar weken heb ik er ook zo-een. ook semi-automaat en ik ben er niet van onder de indruk.
na 3 dagen is onder garantie de koppeling en de actuatoren vervangen. want hij ging niet meer in de versnelling.
Nu werkt alles weer naar behoren, maar naar mijn idee is dit lang niet zo mooi als ik van Alfa Romeo gewend ben.
Het schakelt gewoon niet zo vloeiend en niet altijd op een geschikt moment.

Succes met kiezen!
Plaats reactie