AE86 rood-zwart

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

AE86 rood-zwart

Bericht door Mad-Ice »

Hoi allen,

Ik zag deze AE86 vorig jaar al te koop staan, maar toen had ik de Skyline R33 nog. Na een paar maanden was de advertentie van de AE86 opeens offline. Ik dacht dat ze was verkocht. Inmiddels had ik mijn Skyline verkocht en een KE70 aangeschaft. Twee maanden geleden zag ik advertentie van de AE86 weer online voor een aanzienlijk lager bedrag dan het jaar daarvoor. Ze lonkte weer naar me, maar ja, ik had de KE70 al en een Micra voor de winter. Dus toch uit mijn hoofd gezet en lekker op vakantie gegaan. Eenmaal thuis ging ik toch weer even browsen om het online aanbod van de oude Nissans en Toyota's te bekijken. Daar stond ze nog en ze lonkte nog steeds. Het is toch echt wel een legende en een auto die je ooit gereden moet hebben.

Ik sprak mijn twijfel uit naar mijn vrouw, maar ook de potentie van deze auto en dat ze haar waarde blijft houden en als ze opgeknapt wordt we sowieso winst maken. Mijn vrouw zei gelijk: 'dan moet je gewoon lekker doen schat'.
Wauw! Dit liet ik me natuurlijk niet twee keer zeggen. Gelijk gebeld en een afspraak gemaakt. Eerst heel goed bekeken en een proefrit gemaakt. Technisch is ze in hele goede staat. Een frisse 4AGE met een prachtig geluid van de sportuitlaat. Met de net nieuw geïnstalleerde koppeling vloog ik van versnelling naar versnelling. Ik vroeg of ik een beetje toeren mocht maken en dat was geen probleem. Toen ik 8000 toeren aantikte zei hij: 'euh, 7000-7500 is echt hoog genoeg hoor'.
Daarna heb ik het iets rustiger aangedaan. Eenmaal terug de auto van binnen en buiten helemaal onderzocht. De lak heeft z'n beste tijd ook gehad, maar dat kan ook bijna niet anders met een 38 jarige auto. Dus krassen en plekken en hier en daar een aantal al behandelde plekken maar nergens gelast en een hard chassis. Het interieur was al heel lang niet meer gepoetst.
Zo bleef ik van alles opnoemen om over de prijs te onderhandelen. Uiteindelijk heb ik de AE86 voor nog een lager bedrag dan ik van te voren had gedacht.

Dus hier is ze gepoetst en wel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week komen er nog foto's van de motorruimte. Maar die moet eerst aangepakt worden qua vettige smerigheid.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Blof-fan »

Netjes hoor, daar ga je vast veel plezier van beleven! ;)
En zoals je al zei is zo'n AE86 ook gewoon een mooie investering als je 'm goed aanpakt :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
EeWee
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za aug 20, 2022 08:33
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E150

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door EeWee »

Ik heb je AE86 afgelopen week in het echt mogen zien....super toffe auto weer! :D
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Mad-Ice »

Ja, veel plezier zeker. Dit karretje rijdt echt zo lekker. Ze ligt als een huis op de weg. Woensdagochtend heb ik de AE86 naar een professioneel poetsbedrijf gebracht voor het interieur en de motorruimte.

Voor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aankomende donderdag ga ik naar een schade herstel bedrijf voor een offerte en advies. De AE86 heeft namelijk boven het voorraam enige kleine roestplekjes, links achter bij de wielkast in het spatbord, links achter onderaan de raamstijl en de onderkant van de deuren.
Eén van mijn vragen zal dan zijn: of ik de auto helemaal moet laten overspuiten?
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door PauluS87 »

Super auto! Ben er helemaal gek van :D
Gebruikersavatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 843
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11Station
Locatie: Herenthout België

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Perre »

Deze auto's gaan in goede staat voor absurd hoge prijzen, dus ik denk niet dat je waarde kan verliezen.
Verder rijden ze echt prachtig, dus het lijkt me zeker een goede koop.
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Mad-Ice »

Bedankt EeWee, super leuk dat je lid bent geworden. Binnenkort maar een project pagina aanmaken voor jouw Corolla :)

Bedankt PauluS87 en Perre. Ik zou de AE86 willen laten reviseren. Zoals de veertorens, achter wielkastschermen en nog een plek aan de binnenkant van de rechterdeur instaplijst lassen en dan eigenlijk volledig opnieuw laten spuiten.

Weet iemand hier wie dat kan en wil tegen een vergoeding? Ik ben naar een professioneel bedrijf geweest maar die vragen de hoofdprijs.

Greetz Mad-Ice
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Blof-fan »

Dat is nogal een klus voor iemand om dat even tussendoor te doen. Ik ben er zelf al jaren mee bezig bij die van mij! :lol:
Zal lastig zijn om iemand te vinden die dat op wil pakken denk ik... :?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Mad-Ice »

Hoi Blof-fan,

Tsja, dat dacht ik inderdaad al. Maar wie weet is er iemand die dit leest en denk, daar heb ik zin in. Onderdelen zijn ook echt schaars geworden voor de AE86. De meeste onderdelen zijn in Ierland te vinden, daar zijn ze echt helemaal gek van dit model.

Greetz Mad-Ice
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Blof-fan »

Ohw, maar voor de AE86 is echt nog wel genoeg te vinden hoor. Grote fan schare voor die auto, dus is er ook veel aftermarket ondersteuning. Vergeleken met de AE92 is het een eitje om daar onderdelen voor te vinden :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 843
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11Station
Locatie: Herenthout België

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Perre »

Dat is inderdaad niet iets wat zomaar tussendoor kan.
Ik ben ondertussen al meer dan 2 jaar bezig met mij AW11 (een beetje een broertje van de AE86) en ik ben nu pas aan het spuiten toegekomen.
En met spuiten bedoel ik dat de voorschermen, deuren en koffer in grondverf staan, en ik nog steeds aan het schuren en plamuren ben aan spoiler en motorkap.
Het is inderdaad iets makkelijker om (aftermarket)onderdelen te vinden voor de AE86, maar die gaan meestal ook niet voor niets weg.
Ik wens je alleszins veel succes met de zoektocht en de auto!
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Mad-Ice »

Bedankt Blof-fan en Perre,

Ja aftermarket had ik zeker gevonden. Meestal is dat full carbon voor deuren en motorkap en die gaan weg voor de hoofdprijs. Eigenlijk zou ik alles origineel willen hebben. Dus ben ik op zoek naar deuren, motorkap en raamstijlen. Rubbers en ramen zijn nieuw te verkrijgen maar de rest niet.
Nou ja, ik zoek rustig verder en ga bedenken wat ik ga doen.
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Mad-Ice »

Na veel wikken en wegen toch besloten de AE86 te koop te zetten en verder te gaan met de KE70. Het gaat me te veel geld kosten de AE86 in top conditie te krijgen zoals ik dat wil. Ik zal zeker nog blijven rijden en genieten van de AE86 tot dat deze verkocht raakt.
Ik geef mijn geld liever uit aan de KE70 die al in top conditie is. Hierbij nog enige foto's van het velgen passen voor de AE86 waar deze op verkocht zal worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Blof-fan »

Ik snap je beredenering wel, maar het blijft toch jammer natuurlijk. Velgjes staan 'm goed trouwens
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Mad-Ice »

Bedankt. Tsja, het is zeker jammer als ze verkocht wordt. Nog maar even genieten zolang het kan en dan verder met de KE70. Beter 1 auto helemaal naar wens dan twee net niet.
Ave-R
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr apr 07, 2023 12:56

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Ave-R »

Ik ben een jaar of 4 geleden ook bij deze auto gaan kijken en om dezelfde redenen laten staan waardoor jij de prijs omlaag hebt gekregen.
Wat hebje nog aan onderhoud gedaan in de tussentijd, vond de historie niet helemaal helder destijds.

Ik herkende de auto overigens niet toen ik hem te koop zag staan, die poetsbeurt en wielen hebben hem echt veranderd.

Succes met de verkoop!
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Mad-Ice »

Hoi Ave-R,

Bedankt. Ik heb er aankomende zaterdag een kijker voor. Ik heb de onderhoudshistorie vanaf begin jaren 90 erbij gekregen, samen met originele velgen en uitlaat. Verder heb ik natuurlijk alle vloeistoffen vernieuwd en de distributie en spanrollen laten vernieuwen.
Verder inderdaad veel poetsen en een nieuwe set velgen. Ik hoop dat de volgende eigenaar haar gaat opknappen. Ik had het graag zelf gedaan maar heb gekozen voor mijn groene KE70.
Ave-R
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr apr 07, 2023 12:56

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Ave-R »

Wel mooi dat ze die dan nu ineens wel hadden, ik vroeg er destijds specifiek naar en kreeg het antwoord "ja hebben we niet bijgehouden, al het onderhoud zelf gedaan al die tijd"
Icm dat de auto geen nette indruk op me achterliet heb ik hem laten staan. Ondanks dat hij lekker reed vond ik de prijs niet representatief.
Goed dat je toch alles nog opgefrist hebt en wat ik al schreef, ik herkende de auto in eerste instantie niet.
Hopelijk wordt de volgende eigenaar ook een liefhebben die hem nog langer zal houden en ook opknappen.
GLWS
Gebruikersavatar
Mad-Ice
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo nov 03, 2021 11:31
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: AE86 rood-zwart

Bericht door Mad-Ice »

Hoi Ave-R,

Het klopt dat de vorige eigenaar veel onderhoud zelf heeft gedaan en dat daar niet overal rekeningen van zijn maar wel alle APK papieren met soms opmerkingen en reparaties en soms zonder opmerking door de keuring.
Afgelopen zaterdag is een echte AE86 kenner en liefhebber langs geweest en hij heeft alles bekeken en hij was positief gestemd. Hij heeft geen verrassingen gevonden die niet in mijn advertentie stonden.
Zodra hij zijn andere auto heeft verkocht, wil hij graag mijn AE86 overnemen. Dus nog even geduld.

Leuk dat je de AE86 helemaal niet herkende. :)
Plaats reactie