Nieuw AE92 Corolla fun project

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Nieuw AE92 Corolla fun project

Bericht door Bart-E11 »

Blof-fan schreef: vr sep 08, 2023 20:45 En de auto is gisteren weer op de vermogensbank geweest om de Solex carburateurs af te laten stellen!
Maar wat bleek? Er viel helemaal niet zoveel af te stellen! :lol:

Ik had al allerlei spullen meegenomen (andere venturi's en sproeiers, een van de onderdelen carbs die ik weer in elkaar had gezet, nieuwe bougies) er volledig vanuit gaande dat er nog van alles gesynchroniseerd en afgesteld moest worden en we wel een paar uur bezig zouden zijn om alles optimaal te laten draaien.
Dat liep dus anders...

De auto op de bank vastgesjord en de beste man deed een eerste run, waarbij ik er volledig vanuit ging dat het een baserun zou zijn en we vanuit daar verder zouden gaan werken. Ik nam dus ook niet eens de moeite om de run te filmen...
Maar de carb wizzard was al helemaal tevreden met hoe de motor liep en reageerde. Ook was de lucht/brandstof verhouding al dusdanig goed dat daar ook niet zoveel aan gedaan hoefde te worden.
Hij heeft de stationair schroeven nog iets af gesteld, maar dat was het dan ook wel

Er viel simpelweg eigenlijk niets meer af te stellen!
Het bleef dus bij die ene run.


Scan dynosheet Corolla met Solex ADDHE.jpg


Maar die leverde al wel meteen een resultaat op waar best blij van werd! :D
18pk aan de krukas gewonnen op een zo goed als standaard NA motor met alleen andere carburateurs en uitlaat!

De auto levert nu dus zo'n beetje 108pk en 142Nm. Een verschil dat je toch best merkt :lol:
ik heb even bij gelezen en het werk wat jij elke keer doet met auto's is gewoon waanzinnig
dat 4afe uitlaatspruitstuk heeft mark ooit een keer om een 5efe gezet icm 4efe corolla inlaat en die draaide ipv 90 105 pk
beetje dezelfde winst die jij hebt gehaald maar dit is gewoon E10/E11 4afe waardes
en je het geluid ben ik met je eens klinkt geweldig
heb recent een 4age blacktop gereden op ITB's en die schreeuwt echt alles uit op 8500 rpm (standalone ecu)
was voor mij ruim 9 jaar geleden dit ik dit gehoord had

chapeau!!
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Nieuw AE92 Corolla fun project

Bericht door Blof-fan »

Bedankt Bart :mrgreen:

Nog veel werk te doen aan het oude beestje, maar beetje bij beetje wordt het wel wat ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Plaats reactie