toyota corolla 1.6 GLI project

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door bartxxl »

Toyota Corolla project e10

Ik heb vorig jaar mijn Toyota gekocht, prachtig wagentje met toen de tijd 257xxx op de teller. Ik was altijd al een auto fanaat. Met deze auto heb ik vervolgens een mooie roadtrip gemaakt van 5500km hierna wist ik het ik wil zelf gaan tunen en er zelf mee gaan bouwen. Hiervoor heb ik 5 jaar aan brommers versleuteld maar hier ben ik nu wel klaar mee en klaar voor het wat grotere werk.

Het eerste wat ik deed toen ik de wagen had was radio wisselen hierop volgde verlichting naar led bouwen. Velgen spuiten andere knipperlichten roest in wielkast verwijderen strippen en nog wat kleine dingen. De auto begint wel steeds meer naar mijn zin te zijn maar perfect zal die nooit worden natuurlijk…

Maar nu wil ik er toch iets verder mee. Maar heb ik wat advies nodig van de toyota e10 kenner

Wat staat er allemaal op het lijstje wat ik er aan wil doen.

• Verlagen (schroef set)
• Grotere en bredere wielen (16 of 17 inch) ET waarde hoger
• Motor swap (4age 20v blacktop of silvertop) of 4efte (glanza motor)
• Dak spoiler
• Achter schijfremmen van een toyota e11
• Veerpootbrug voor
• Xenon (nog niet echt overtuigd)

ook wil ik hier graag wat advies en misschien zelfs tips. of raden jullie bepaalde ideeën af?

Eventueel stikker aanbrengen of wrappen van de auto (dat is mijn werk) maar ben daar nog niet over uit of ik dat wil doen
Omdat de auto natuurlijk al wel op leeftijd is (21 jaar) vind ik het zelf wel zonde er veel geld in te stoppen om hem vervolgen weg te doen na een aantal jaar zonder dat ik er het geld er weer uit krijg. Nu is het idee om de auto te houden maar hem ooit om te bouwen tot track auto.. dus met dit idee in mijn achterhoofd wil ik wel gaan tunen. Momenteel moet het wel mijn dagelijkse auto blijven.

ik hoop via dit forum ook wel wat leuke extra ideeen op te doen.

Nu wil ik graag jullie mening over deze swap. Ik kom er persoonlijk niet echt uit welke motor beter bij mij past. Zelf ben ik wel handig en heb ik wel wat kennissen om deze swap zelf uit te voeren. (alleen de kabelboom wil ik uit handen geven)

De 4age is een zeer sterke mooi klinkende motor (daar werd ik verlieft op). Deze inbouw is wel wat makkelijker dan de 4efte motor.
De 4efte bied wel een stuk meer mogelijkheden en is leuker op te voeren. Als ik deze motor inbouw is die best goed op te voeren naar ongeveer 210pk. Deze inbouw heb ik afgelopen Japfeest in Assen gezien. Met heb gesproken te hebben raadde hij de 4efte motor aan.

Ik wil met deze plannen ook een project topic gaan starten als ik er goed uit ben.

Alvast bedankt van de mede rolla fanaten!
bart
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door Kees »

• Verlagen (schroef set) -- koni geel met eibach veren min 30mm . Mooie strakke combi en ongeveer 850 euro. Bevalt me goed voor t scheurwerk maar daily...ik word oud... ;)
• Grotere en bredere wielen (16 of 17 inch) ET waarde hoger --- et 37 loopt aan met 15 inch maar T went..na tien jaar
• Motor swap (4age 20v blacktop of silvertop) of 4efte (glanza motor) -- jaren lang bt 20v gereden. Leuke combi in e10 maar vermaak me nu met een 3s.
4efte, Leuke motor, staat er hier ook eentje, maar stop die lekker in een 250 kg lichtere starlet ....
• Dak spoiler-- useless wings are for pinguïns
• Achter schijfremmen van een toyota e11 -- mooie update, bevalt goed. Denk aan 300 euro
• Veerpootbrug voor -- heb ik nog een te koop originele van Toyota 75 euro
• Xenon (nog niet echt overtuigd) -- zit er ook al jaren in. Ik overweeg nu led....
Hierboven wat ervaringen in de afgelopen 16 jaar dat ik e10 gtsi rij.....
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door bartxxl »

Bedankt voor jouw reactie,

Jij raad dus wel de blacktop motor aan de 4age? Deze zou voor mij ook een stuk makkelijker moeten zijn aangezien ik een 1600 er in heb liggen. Wel vind ik het lastig om in te schatten wat een swap mij gaat kosten.
Waarom overweeg je nu naar led over te stappen? Misschien kan ik dat ook maar gelijk doen. Wat is daar de reden van?

Oke, ik was zelf aan het kijken naar deze verlaging set. TA-Technix ik heb gelezen dat deze set ook prima is. iemand hier ervaring mee?

De veerpootbrug past deze ook met de 4age motor en de 4afe motor? Dan heb ik misschien wel interesse eventueel een fotootje ?

Ik zal even laten zien hoe ik mijn auto kocht en hoe die op het moment er bij staat.
IMG_1791.jpg
InkedIMG_5556_LI.jpg
Wat heb ik allemaal al gedaan aan den auto

• Polijsten waxen (kleur ophalen)
• Velgen spuiten
• Remmen reinigen
• Koeling geflushed + nieuwe vloeistof
• Ramen getint
• Achterlichten gesmoked
• Nieuwe automatten
• Een din2 radio ingebouwd.
• Led dimlicht
• Led kenteken verlichting
• Led interieur verlichting
• Led verlichting onder dashboard
• Aandrijfass vervangen
• Knipperlicht wit model er in gezet
• Knipperlicht zijkant wit model er in gezet
• Gestript achterkant + polijst
• Speakers vervangen

ik ben van plan van de week een schroef-set te bestellen, nog niet helemaal uit welke.
rolllaman
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 828
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 09:16
CCNL lidnummer: 421
Type Corolla: AE82
Type Corolla: e10 gtsi
Locatie: wadenoijen

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door rolllaman »

Toevallig deze auto gekocht in krimpen aan den ijssel.komt me bekend voor zo in die kleur en spoiler
member of the GT Owners Group http://www.ae82forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
E11 g6 liftback facelift.

Startkabels????heb ik niet nodig ik rij toyota
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door bartxxl »

rolllaman schreef: ma okt 30, 2017 13:00 Toevallig deze auto gekocht in krimpen aan den ijssel.komt me bekend voor zo in die kleur en spoiler
Ja dat klopt ik heb hem ergens in mei / juni bij van schaik gekocht. Haha grappig dat je hem herkent!

Toevallig van jou geweest. Heb documenten gevonden in de auto wat er op wijst dat die uit Eindhoven komt.
rolllaman
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 828
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 09:16
CCNL lidnummer: 421
Type Corolla: AE82
Type Corolla: e10 gtsi
Locatie: wadenoijen

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door rolllaman »

Haha nee niet van mij geweest.ik werk er namelijk.intresse in toevallig lexuslook achterlichten voor jou auto.heb een setje liggen tis niet de zilvere maar de zwarte versie.
member of the GT Owners Group http://www.ae82forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
E11 g6 liftback facelift.

Startkabels????heb ik niet nodig ik rij toyota
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door bartxxl »

rolllaman schreef: di okt 31, 2017 12:54 Haha nee niet van mij geweest.ik werk er namelijk.intresse in toevallig lexuslook achterlichten voor jou auto.heb een setje liggen tis niet de zilvere maar de zwarte versie.
Als je even een fototje er van heb? ik hou persoonlijk zelf niet van de witte versie. Stuur andeds even een pb bericht met prijs en info.

Ohh heb ik dan toevallig die auto wel bij jou gekocht. Ben er nog wel een aantal keer geweest voor onderdelen en reparaties.
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door bartxxl »

Na een tijd weg te zijn geweest ben ik weer terug. Zo is er in die maanden het een en ander gebeurd met de auto.

Zo ben ik ergen eind november aangereden. Een vrouw achterin gereden met 50kmph tja het blijven vrouwen... door de klap door geschoten tegen de auto voor mij dus mijn auto zat flink in elkaar. Reed gelukkig nog wel maar had zeker wat aandacht nodig. Mijn auto heeft een trekhaak en dit heeft hem gered :’) auto is nog naar een schade-expert geweest en die heeft hem economisch totaal-los verklaard. Ik kon het niet laten en ben zelf aan de bak gegaan.

Wat heb ik de afgelopen tijd gedaan

Zo is de gehele voorkant uit elkaar geweest
Bumper
Lampen
Radiateur
Oliekoeler

Hierna met een vorkheftruck de boel recht getrokken aan de voorkant. Een bumper van de sloop gehaald. Verlichting is nog niet oké hier moeten een andere koplamp voor komen.

Motorkap recht gezet, lamp voor nu even gerepareerd.

Wat is er vervangen

Oliekoeler
Bumper
Radiateur
Bumper-frame
Knipperlichten


Waar ben ik nog naar op zoek

Achterbumper (zonder deuken of diepen krassen ivm overspuiten)

Iemand die weet hoe ik kan zorgen hoe ik mijn kofferklep weer goed afstel. Gaat wat lastiger open nu.

Koplamp recht voor (zonder knipperlicht unit)

Dashboard (door de klap is me radio uit het dashboard komen zetten en zitten er nu scheuren in....)


Verder is de auto weer goed en word er zelfs al weer mee gereden. Langzaam komt de moed er weer in om weer te gaan knutselen met de e10. Na zo aanrijding zak de moed je een beetje in de schoenen.

Dus als ik alle bumpers weer heb zal ik deze laten spuiten en zelf weer er op zetten.

Ik heb toevallig van de week een kw-schroefset op de kop kunnen tikken. Deze Van het weekend er onderzetten. Blijkt dat je de stabilisator stangetjes eigenlijk moet vervangen omdat je die niet los krijgt? Iemand nog tips voordat ik er aan begin?

En ben ik op zoek naar 17inch velgen. Ik had een setje gevonden (215/40/R17) dit zou net wel net niet moeten passen maar is zo mooie deal dat ik hem eigenlijk niet voorbij kan laten schieten.

Nu maar hopen dat de onderdelen snel opduiken.

Foto’s volgen nog. Deze kan ik niet uploaden van Mn iPad :? Op de foto’s is wel goed te zien wat voor schade ik had en hoe we hem weer hebben opgeknapt.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door Martijn »

Mooi dat je hem weer opknapt!

Set koplampen heb ik nog liggen.. ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door Peet »

klasse dat je hem op knapt ,weer 1 gered gelukkig

gr Peet
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door bartxxl »

Waarschijnlijk kan ik toch de koplampen Martijn overkopen. Dit is al super!

Ook een achterbumper nu op het oog. Hoop dat dat ook allemaal ff mee zit. Dan heb ik de auto weer compleet :D

Vandaag ga ik de schroefset voorbereiden Mischien al de voorkant er onder hangen. 8-) ben erg benieuwd hoe veel verschil er nu in zal zitten

Mischien heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben de Auto gelijk zo aan het opknappen voor de apk. Volgens mij zit het met de apk wel goed, heb maar 1 puntje wat een probleempje kan geven. Het flexibele uitlaatstuk is bij mij slecht. Nu kan ik dit vervangen door een blacktop voorpijp. Heeft er iemand ervaring mee?

Zijn er nog dingen die ik even kan checken voor de apk? Bijvoorbeeld waar de Corolla vaak op word afgekeurd.
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door bartxxl »

Ik heb onderhand alles gerepareerd wat er stuk is aan de auto na het ongeluk. Zitten nu wel 2 kleuren bumpers op. Koplampen kon ik gelukkig bij iemand vandaan vissen. En dit is onderhand ook weer goed!


Ik zit nu te twijfelen mijn auto is nu donkergroen maar met die lelijke bumpers 😐

Optie 1:
Ik kan mijn bumpers laten spuiten en de originele kleur houden

Optie 2:
Auto volledige wrappen met folie en dan de kleur veranderen en iets unieks van maken. Denk zelf aan “stone gray van 3M” met “hooglans zwart wrap”

Optie 3:
Auto ook wrappen in een matte kleur groen

Auto heeft nu met deze temperaturen wel last met starten. Auto choke hem niet lijkt het wel. Normaal draai die hoger Rpm met koude start.

Als ik nu de auto start draait die 850rpm ongeveer en dan is het -4. Dan hoor je hem af en toe een misfire hebben en snel weer oppakken (lichten dimmen en rpm zakt naar 500/600 en daarna vliegt die weer omhoog Dit word na 5min wel beter 1100rpm ongeveer en loopt die stuk stabieler. Als ik hem iefs gas geef loopt die wel mooi (1800rpm)

Na een aantal weken op de schroefset te rijden ben ik er nog steeds erg tevreden over rijd heerlijk! Drempels zijn gewoon K**. Maar dat is dan het enigste nadeel..

Auto zonder grote aandachtspunten door de apk heen gekomen. Wel blijkt mijn linker aandrijfas binnenkort de geest te gaan geven. Toevallig iemand nog een goeie liggen? Met een wat lage km stand op de ass?
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door Martijn »

Niks aan de hand.. mijn beide E10´s liepen met vrieskou even als een natte krant na het starten.
Na 20-30 seconden of even gas geven of paar honderd meter rijden moet ie normaal hoger stationair gaan lopen... 1100-1800rpm.
Dit kan aanhouden totdat je een aantal seconden echt stilstaat.. dan pas kan het stationair naar een 900rpm zakken.

Het is raar dat 14" velgen bij jou aanlopen. Ik vermoed dat de ET waarde van die velgen laag is. dan staan ze te ver naar buiten.
Mijn 16" Toyota velgen liepen absoluut niet aan met verlaging en volle bepakking en drempels..
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
bartxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 28, 2017 09:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: XLi
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: toyota corolla 1.6 GLI project

Bericht door bartxxl »

Oké, ja het lijkt toch anders het starten dan eerst. Voorheen liep die na het starten gelijk door naar 1600rpm voor een aantal minuten. Nu blijft die echt op 850/900rpm draaien. Ik had al Iets gevonden over het gaskleppenhuis schoonmaken en die sensor schoonmaken.

Ja zit zelf nog steeds voor de keus. Zijn er mensen die de Corolla al is gewrapt?

Wrappen de gehele auto in de kleur “stone gray van 3M”
Overspuiten “spoiler, achterbumper, voorbumper”

Wel weer goed nieuws voor de Corolla hij gaat van de zomer scotland toe en mischirn Ierland. We doen weer mee met de ‘scotland Rally’ nog veel te doen aan de auto voor die tijd.
Plaats reactie