E11 Liftback!

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
R1ck
Starting member
Starting member
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 15, 2017 15:15

E11 Liftback!

Bericht door R1ck »

Hallo allen!

Hierbij de nieuwe project pagina van de Corolla Liftback. Ik zal (denk ik) slechts een paar kleine extra aanpassingen maken aan de auto en vooral het onderhoud proberen te documenteren. Daarnaast kan ik hier foto's in plaatsen van de Liftback zonder mensen ermee te vermoeien die er geen interesse in hebben (Facebook is niet altijd geschikt haha!).

Hier nog even de algemene informatie van de auto:

E11 Linea Luna Liftback 1.6

Standaard extra's:
airco, elektrische spiegels, velours bekleding, 14 inch lichtmetalen velgen, ABS, bumpers en spiegels in lakkleur, mistlampen.


Tuned specs:

Interieur:
- TRD pook met G6R hoes
- Custom carbon deurhendels voor
- OEM aluminium sport pedalen
- T23 stuur met TRD logo

Exterieur:
- Aftermarket spoilerlip
- G6R side skirts
- Corolla Liftback achterspoiler
- Luna teken en Toyota logo op achterkant verwijderd
- OEM witte zijknipperlichten
- OEM achterspatsbordjes
- G6 grille
- G6 facelift front.


Wegligging:
- G6 Veerpootbrug
- Bilstein B4 schokdempers
- Vogtland -35mm sportveren
- TTE Grand Prix 15 inch 6J ET35 met 195/50/15 Hankook Kinergy
- of - OEM G6 14 inch 6J ET42 met winterbanden
- Super Pro Bushes op stabilisator stang voor
- G6R achter stabilisator stang met custom Super Pro Bushes

Remmen:
- G6R schijfremmen achter
- Goodridge RVS Remleidingen

Motor:
- TRD radiatorcap 1.3 kg/cm2
- TRD 71°C Sports Thermostat
- TRD bougiekabels (1 kapot)
- Denso Iridium bougies
- K&N inlegfilter
- Filterbuis korter gezaagd
- Upgraded intake door 76mm aluminium buis met siliconen aansluitingen
- E10 intake
- Aluminium dynamo pulley
- HKS Grounding Kit

Uitlaat:
- TTE einddemper
- Ti heatwrap om spruitstuk
- Magnaflow Sportkat 200cpsi

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om deze Rolla te blijven volgen!
Gebruikersavatar
R1ck
Starting member
Starting member
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 15, 2017 15:15

Re: E11 Liftback!

Bericht door R1ck »

Hier gaan we dan, het eerste dat ik aan de Corolla gedaan heb!
Na de aanschaf, enkele weken terug, merkte ik al dat het stuur licht begint te trillen vanaf ongeveer 110 km/h. Mijn vader en ik dachten dat de banden opnieuw gebalanceerd moesten worden. Na wat rondkijken waar ik het zou laten doen ben ik uiteindelijk bij de lokale bandenboer uitgekomen. Prima service, kon direct terecht en het kostte niet veel. Alle 4 de banden zat wat onbalans in dus dat is verholpen. Tijdens het balanceren bleek helaas dat de velg rechtsachter een keertje een tik heeft gehad. Deze is dus niet recht meer en moet een keer gericht worden. Kost niet enorm veel geld maar toch weer wat uit mijn toch al niet hele dikke portemonnee...
IMG_4006.JPG
Toen hij op de brug stond even onder de auto gekeken hoe dat er uit ziet, maar ik moet toegeven dat ik daar zelf nog niet veel wijzer van word haha!
IMG_4009.JPG
Er is nog 1 puntje dat wel nog voor de winter aangepakt gaat worden, een klein plekje in de wielkast. Nu zit het nog op een plek waar het lastig te zien is en is het nog niet ernstig. Gaf de bandenman ook al aan.
IMG_4007.JPG

Het resultaat van het balanceren is nog niet helemaal zoals ik wil, voel toch nog wat trillingen en ik vraag mij af of ik dit kan verhelpen met het richten van de velg. Maar dit zal ik tegen die tijd dan pas weten helaas...


Afgelopen zondagochtend nog een ochtend heerlijk wezen toeren en wat kiekjes geschoten! iPhone maakt nog best redelijke foto's haha!
IMG_3956.JPG
IMG_3970.JPG
IMG_3976.JPG
Gebruikersavatar
R1ck
Starting member
Starting member
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 15, 2017 15:15

Re: Schade bumperlip....

Bericht door R1ck »

Dag allen,

Hierbij even een korte update over de liftback. Een aantal weken geleden kwam er op de snelweg ineens een bonkend geluid vanaf het wiel rechtsachter. Na een korte inspectie op de eerste de beste parkeerplaats leek het van de rem af te komen omdat ook de velg erg warm geworden was. Hiervoor ben ik naar een kennis geweest die de boel losgehaald heeft en het weer gangbaar heeft gemaakt. Geen idee wat hij heeft gedaan, ik was er helaas niet bij! Hij reed weer prima tot afgelopen week. Wederom hetzelfde probleem geconstateerd. Hiervoor vanmorgen bij een (andere) kennis geweest om de boel aan een goede inspectie te onderwerpen! Aangekomen bij de brug sloeg het noodlot toe voor de bumperlip, doordat we niet goed oplette op de vroege ochtend reed ik met de lip tegen de oprij plaat van de brug aan...... Zie hier het resultaat;
IMG_4324.JPG
(De foto moet een kwartslag naar rechts gedraaid worden maar dat is mij nog niet gelukt..)

Een mooie scheur in de bumperlip... Deze zal dus hersteld moeten worden. Botte pech, en een beetje eigen schuld. Verder over het rem probleem, de zuiger heeft een mooie roestrand ontwikkeld dus deze wordt vervangen. Nog even kijken of het alleen de zuiger wordt of de complete klauw, dit ga ik samen met mijn monteur regelen... Hopelijk is het in ieder geval snel weer klaar want zoals hij er nu bij staat lijkt het wel een beetje tammetjes haha!
Corolla zonder lip.jpg
Tot zo ver de update, hopelijk snel weer positief nieuws!
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: E11 Liftback!

Bericht door jaapio »

Balen van je bumperlip zeg....leuk die dingen maar het blijft opletten hè :?

Toyota en remklauwen.... maar wordt weer opgelost ;)
Gebruikersavatar
R1ck
Starting member
Starting member
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 15, 2017 15:15

Update 2018: Schadeherstel!

Bericht door R1ck »

Goed nieuws! Zoals ik in de vorige posts had aangegeven heb ik een plekje roest bij mijn wielkast rechtsachter en was de bumperlip gesneuveld. Het goede nieuws is dat ik op 15 januari de auto wegbreng naar het plaatselijke autoschadebedrijf en beide punten professioneel laat aanpakken! De roest wordt weg geslepen en er wordt een nieuw stuk metaal ingezet en weer in kleur gespoten. De bumperlip wordt gerepareerd en volledig gespoten. Over de roestreparatie had ik nog wat twijfels, er was ook een 'goedkope' manier om het op te lossen door het goed op te schuren en met roestwerende zooi in te spuiten. Maar het plan is om de Corolla nog lang te en vooral mooi te houden dus hij is de goede behandeling wel waard!

De afgelopen weken ben ik ook al een beetje bezig geweest met een droom/wensenlijstje. Sommige zijn nog twijfelachtig of (té) kostbaar maar dromen mag altijd;)

Toekomst:

- Roest wegwerken + bumperlip repareren en spuiten. (15 januari 2018)
- Roest tankdop aanpakken.
- 6bak G6 voor de 4AFE.
- Blacktop met liefst een 6bak LSD.
- Instrumentarium met 4AGE toerenteller. (Wit met rood zoas Perre?)
- Speakerset verbeteren. Tweaters in de deuren met originele kapjes.
- Radio met carplay of android?
- Schroefset?
- Stoelen AE111 of G6 liftback interieur vinden
- Xenon + alle andere verlichting wit.
- Ramen achter blinderen
- TRD logo achter verwijderen.
- Nieuwe remschijven, trillen bij remmen.
- Led interieur verlichting.
- Dashbord verlichting repareren en evt. andere kleur.
- G6 of G6R stuurwiel. Rode stiksels.

Een redelijk kostbaar maar gaaf lijstje. Uiteraard proberen om de Corolla zo mooi mogelijk te houden!

Tot zover maar weer;)
image-2018-01-06 (1).jpg
Een update zonder foto is geen update haha!
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: E11 Liftback!

Bericht door Blof-fan »

Plannen zijn er in ieder geval genoeg ;) Mooi dat je alles meteen goed aanpakt, dan kun je nog heel lang plezier hebben van je Rolla ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: E11 Liftback!

Bericht door Linea Sol »

goed bezig ;)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
R1ck
Starting member
Starting member
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 15, 2017 15:15

Update: Roest is verleden tijd!

Bericht door R1ck »

Zo, hierbij weer een update. Heb wat dingen opgespaard dus het is een lange update haha!

Het werk is gedaan en de liftback staat er weer zeer strak bij! Een paar weekjes terug mocht ik de Corolla op maandagochtend inleveren bij het schadebedrijf waar de spatbordrand rechtsachter en de bumperlip gemaakt zouden worden. Toch uiteindelijk wel een beetje spannend want je geeft toch de sleutels van je trots aan een onbekende haha! Na een paar dagen kreeg ik een belletje dat ik de auto weer kon ophalen. Er is een vrij fors stuk weggehaald en opnieuw ingelast. Men gaf aan dat er al eerder aan gewerkt was maar dat dit niet van geweldige kwaliteit was. Het was dus een goede keuze om het op deze manier aan te pakken!
Roest wielkastrand.jpg
Foto voor de reparatie:
Nieuw stuk wielkastrand.jpg
Dit deel is er opnieuw ingezet
Resultaat wielkastrand.jpg
Foto van na het herstel

Daarnaast is de bumperlip ook weer helemaal netjes gemaakt. Deze gaat er weer op zodra de zomerbanden er ook weer op gaan. Vind het wel een mooi verschil nu met de winter en zomer modus, lijkt hij in ’t voorjaar extra dik. ;)

Ondertussen heb ik nog een mooie upgrade aan de auto kunnen doen. Ik heb nu een set AE111 Levin voorstoelen in de auto zitten. Op een zaterdagochtend samen met mijn pa naar het verre Veghel gereden om de stoelen van Luuk op te halen. Waarvoor nogmaals bedankt Luuk! :D Doordat ik tijd te kort kwam heb ik de stoelen pas 2 weken later ingebouwd. Hiervoor moest er een klein beetje aanpaswerk worden verricht maar dit stelde achteraf niets voor. De gaten voor de pinnen die bij de voorste bouten zitten moesten iets uitgeboord worden. Daarna was het een kwestie van vastdraaien en testen! De stoelen zitten vele malen beter dan de stoelen die er in zaten, lekker veel steun. Wel was het even wennen dat je nog een stuk lager in de auto zit dan voorheen. Doordat de auto al laag is, is het voor sommigen (lees: m’n pa) een uitdaging om soepel uit de auto te komen haha! :lol:
Fotootjes bij de woorden:
Stoelen beenruimte.jpg
Stoelen eruit; wat een beenruimte! Best een idee als je met 2 personen op vakantie gaat haha!
Stoelen afwijking gaten.jpg
Kleine afwijking in de gaten
Stoelen eindresultaat.jpg
Eindresultaat!

Enige minpuntje; de stoel aan de bestuurderskant heeft een lichte speling tussen de zitting en de rugleuning. Weet iemand of hier een fix voor is of dat er nog iets af te stellen is hieraan? Want zoals met veel dingen; zodra je het weet voel je het en ga je, je er aan ergeren haha! Maar hoe dan ook het zit een stuk beter!

Nu rest er alleen nog een beurtje waarbij de TRD thermostaat wordt vervangen voor een nieuwe originele. Ik rij er dagelijks in dus extra warm wordt hij niet. Bij de beurt laat ik ‘m direct APK keuren, waar hij hopelijk en waarschijnlijk glansrijk doorheen zal komen.

Het geld is ondertussen ook op, maar wat is het ’t waard! 8-)
DSC_0066.JPG
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: E11 Liftback!

Bericht door jaapio »

Mooie updates hoor. :D
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: E11 Liftback!

Bericht door Linea Sol »

mooi gedaan allemaal
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
R1ck
Starting member
Starting member
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 15, 2017 15:15

Re: E11 Liftback!

Bericht door R1ck »

Ondertussen heeft de liftback weer een beurtje gehad, thermostaat vervangen en de zomerbanden liggen er ook alweer onder! Castrol 15W40 erin en het rijdt weer (nog steeds) geweldig! Binnenkort de bumperlip er ook weer onder zetten, goed wassen en poetsen en dan 6 mei naar Japfest met de groep Corolla's!

Ondertussen begon het bij mijn vader en ik te kriebelen om een autootje te hebben om mee te prutsen. De Corolla is in zo'n goede staat dat ik daar liever niet op leer sleutelen. En de Corolla is mijn dagelijks vervoer dus kan hij niet even een paar dagen stil staan omdat hij open ligt. Toen we een toertocht van oude DAF-jes tegemoet kwamen waren we het erover eens er gaat een Oldtimer komen. Omdat we een toch een toyota hart hebben moest het wel een Starlet worden. Na enig zoekwerk een hele nette Starlet P7 uit 1986 weten te bemachtigen voor een mooi prijsje! Het is een 1.3 automaat met 144dkm op de teller. Zo goed als roestvrij en het interieur ziet er nog als nieuw uit!

Hieronder de foto's na aanschaf!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen liggen winterbanden van de Corolla eronder en hebben we het rode biesje opgeplakt!
image-2018-04-22 (1).jpg
image-2018-04-22.jpg
Wat is het plan... Uiteraard netjes maken en houden! Hij verdient een goede poetsbeurt en wat verse sapjes. Dit gaan we, zodra het weer het toelaat, zelf doen. Eigenlijk is het plan er om juist zoveel mogelijk zelf te doen om zo te leren hoe je auto's onderhoud en hoe de techniek in elkaar zit. Daarnaast mag hij wel een paar cm zakken, setje leuke velgen (periode correct proberen te vinden), frontlip maken, achterspoiler erop en vooral genieten van 't ding!
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: E11 Liftback!

Bericht door Peet »

ziet er gelikt uit zeg ,kolere ;)
sterkte er mee
gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: E11 Liftback!

Bericht door jaapio »

Altijd leuk zo'n P7. ;) 8-)
Heel netjes, niet veel gelopen ook.
Have fun ermee :D :D
Gebruikersavatar
R1ck
Starting member
Starting member
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 15, 2017 15:15

Re: E11 Liftback!

Bericht door R1ck »

Danku beide!
Plaats reactie