De Rolla van Iwan

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Iwan
Starting member
Starting member
Berichten: 94
Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
Type Corolla: EE90
Type Corolla: Toyota
Locatie: Welberg, Noord Brabant

Re: De Rolla van Iwan

Bericht door Iwan »

Ik ben net terug van Bergen op Zoom waar naar me auto is gekeken. De wielkastranden kan hersteld worden. Ook wordt de roestplek weggehaald. Wat ik zelf ga doen is in me achterste wielkuipen waarnodig, de bitumen te verwijderen en opnieuw spuiten ervan. Metaal ligt op sommige plaatsen bloot en zitten na bijna 30 jaar paar scheurtjes in.

Nu dus nog de roest bij de gordebevestiging, dat is een klus die hij ook wilde doen maar dat gaat enorm veel tijd kosten. Hij zij dan moet de plaat aan de buitenkant erafgehaald worden door de puntlassen uit te boren en dan wat rot is nieuw metaal inlassen en dan de plaat erop terug lassen en goed behandelen.

Ik heb hiervoor op dit moment niet het geld ervoor om dit uit te laten voeren, in ieder geval niet bij hem. Dus ik zoek of iemand die dat kan doen voor mij tegen een leuke vergoeding of ik wil een middel gebruiken dat de roest of oplost of stopt. Heb nu de binnenkant al heel de naad onder de gordelbevestiging met tectyl gespoten zodat het misschien net dat beetje minder hard gaat.
Iwan
Starting member
Starting member
Berichten: 94
Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
Type Corolla: EE90
Type Corolla: Toyota
Locatie: Welberg, Noord Brabant

Re: De Rolla van Iwan

Bericht door Iwan »

Ben overigens gister naar de sloop geweest en man man man, wat was die sloop corolla rot. :shock:
Heb maar 2 fotos genomen maar dat ding was bijna een en al witte tape. Toen we de bumpers loshaalden kwamen de stukken carroserie gewoon mee. Zo erg rot heb ik nooit gezien. Ook elk boutje of moertje brak gelijk af.
20170512_112726-1920x1080.jpg
20170512_112715-1920x1080.jpg
Het interieur was jammer genoeg ook niet netjes meer. Bestuurderstoel had flinke instapschade maar het ergste waren de voor en achterpanel waarvan de stof was gescheurd. Uiteindelijk de 2 witte bumpers, het stuur en hoedenplank meegenomen. Stuur ga ik nog bevestigen, de hoedenplank komt van pas als ik zelf hoedenplank ga maken en de 2 witte bumpers ga ik als de ellende van de roest weg is klaar maken om te spuiten.
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3554
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92
Locatie: Purmerend

Re: De Rolla van Iwan

Bericht door MzKzM »

spoiler en skirts niet meegenomen? Of was de achterklep ook zo rot?
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
Iwan
Starting member
Starting member
Berichten: 94
Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
Type Corolla: EE90
Type Corolla: Toyota
Locatie: Welberg, Noord Brabant

Re: De Rolla van Iwan

Bericht door Iwan »

De skirts waren beschadigd maar opzich te doen maar weet niet zeker of ik ze wel wil op me auto. En Mark zou nog n setje hebben voor mij als ik me bedenk. En ja laat ik maar niet beginnen over de kofferklep... :shock: Achterspoiler was ook best lelijk met aan een kant stukken eruit. Bovendien vind ik me huidige spoiler ook wat hebben. Wil niet een gti kloon van de mijne maken.

Me Rolla staat trouwens sinds zaterdag bij de lasser voor de gordel bevestiging, lasnaad en een gaatje in me kofferuimte. Kan hem pas weer donderdag ophalen. Mis m nu wel hoor me kindje :(. Zeker nu met dit lekkere klusweer van de afgelopen 2 dagen.

Als ik hem terug heb of tussendoor fotos van het laswerk heb zal ik het even posten.
Plaats reactie