Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Moderator: Moderator
-
- Special member
- Berichten: 747
- Lid geworden op: di sep 13, 2011 13:10
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: Compressor
- Locatie: Brabant
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Supercharger onderhoud!
Weet ik, maar ik ben allang voorzien van de juiste olie. Bovendien is dit ook maar eenmalig
[Current] Corolla TS Compressor project:
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
-
- Special member
- Berichten: 747
- Lid geworden op: di sep 13, 2011 13:10
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: Compressor
- Locatie: Brabant
Re: Rick's Rolla TS Compressor
Alweer de nodige kilometers gemaakt met de auto. Hij bevalt erg goed!
Met het mooie winterweer wat foto's geschoten van de auto:
En toen kreeg ik vorige week in een keer een Check Engine Light (CEL). Uit veiligheid schakelt de ECU dan ook Tractioncontrol en VSC uit. Wat je veilig noemt....
Merkte niks aan het vermogen of rijeigenschappen van de auto. Maar omdat het vroor en er ijs op de weg lag, had ik toch graag wat veiligheidssystemen op mijn auto. Heb vervolgens de auto uit laten lezen en de computer gaf het volgende aan:
Als eerste de lambda sensors gecontroleerd; die waren goed.
De 2de lambdasonde (na de katalysator) meette dezelfde flow als de eerste lambdasonde (voor de katalysator). Met andere woorden: De katalysator is kaput. Als ik er tegenaan tik rammelt hij en tijdens het rijden resoneert de uitlaat tussen de 3 en 4k rpm. Het binnenwerk van de katalysator zal wel los zitten of iets dergelijks.
Toen de ECU gereset en brandstofreiniger in de tank gegooid. Na 25km kwam de CEL weer terug; was wel te verwachten....
Toen met advies van Kees een 90° spacer besteld voor de 2de lambdasonde. Hierdoor meet de 2de lambdasonde minder flow en houd je de ECU voor de gek zodat deze denkt dat de katalysator goed is. Als je geen CEL wilt, moet je deze spacer ook hebben bij een sportkat of katvervanger om de flow langs de lambdasonde te reduceren.
Omdat de katalysator kapot is en sommige delen van de uitlaat slecht gelast zijn ben ik sowieso van plan om een volledig RVS uitlaatsysteem onder de auto te maken. Deze komt dan vanaf de voorpijp. Uiteraard met 2 einddempers, veel netter dan alleen een demper rechts. De spacer is een tijdelijke oplossing zodat mijn CEL weggaat en ik weer Tractioncontrol heb. Er komt een 200cells sportkat onder, en hierbij heb ik toch de spacer toch nodig.
Inmiddels 100 km gereden en het lampje is uitgebleven!
De auto stinkt minder naar benzine, omdat deze nu minder rijk loopt. Wellicht is hij nu ook zuiniger, maar dat moet ik nog eventjes testen.
Met het mooie winterweer wat foto's geschoten van de auto:
En toen kreeg ik vorige week in een keer een Check Engine Light (CEL). Uit veiligheid schakelt de ECU dan ook Tractioncontrol en VSC uit. Wat je veilig noemt....
Merkte niks aan het vermogen of rijeigenschappen van de auto. Maar omdat het vroor en er ijs op de weg lag, had ik toch graag wat veiligheidssystemen op mijn auto. Heb vervolgens de auto uit laten lezen en de computer gaf het volgende aan:
Als eerste de lambda sensors gecontroleerd; die waren goed.
De 2de lambdasonde (na de katalysator) meette dezelfde flow als de eerste lambdasonde (voor de katalysator). Met andere woorden: De katalysator is kaput. Als ik er tegenaan tik rammelt hij en tijdens het rijden resoneert de uitlaat tussen de 3 en 4k rpm. Het binnenwerk van de katalysator zal wel los zitten of iets dergelijks.
Toen de ECU gereset en brandstofreiniger in de tank gegooid. Na 25km kwam de CEL weer terug; was wel te verwachten....
Toen met advies van Kees een 90° spacer besteld voor de 2de lambdasonde. Hierdoor meet de 2de lambdasonde minder flow en houd je de ECU voor de gek zodat deze denkt dat de katalysator goed is. Als je geen CEL wilt, moet je deze spacer ook hebben bij een sportkat of katvervanger om de flow langs de lambdasonde te reduceren.
Omdat de katalysator kapot is en sommige delen van de uitlaat slecht gelast zijn ben ik sowieso van plan om een volledig RVS uitlaatsysteem onder de auto te maken. Deze komt dan vanaf de voorpijp. Uiteraard met 2 einddempers, veel netter dan alleen een demper rechts. De spacer is een tijdelijke oplossing zodat mijn CEL weggaat en ik weer Tractioncontrol heb. Er komt een 200cells sportkat onder, en hierbij heb ik toch de spacer toch nodig.
Inmiddels 100 km gereden en het lampje is uitgebleven!
De auto stinkt minder naar benzine, omdat deze nu minder rijk loopt. Wellicht is hij nu ook zuiniger, maar dat moet ik nog eventjes testen.
[Current] Corolla TS Compressor project:
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: Rick's Rolla TS Compressor
minder ruiken naar benzine mag zeker. Stonk goed toen ik achter je reed
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
- Kees
- CCNL Member
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
- CCNL lidnummer: 25
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE11 Levin
- Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
- Contacteer:
Re: Rick's Rolla TS Compressor
Soms hebben we nog wel eens goede ideeen he
Maar nu zonder kat, hoe rijdt het??
Maar nu zonder kat, hoe rijdt het??
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Rick's Rolla TS Compressor
Hij stonk nog maar hij loopt ook rijk van zichzelf en beter benzine dan olie door de uitlaat
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- Full member
- Berichten: 356
- Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Raalte
- Contacteer:
Re: Rick's Rolla TS Compressor
Compressor Corollas moeten rijk lopen, ivm met koeling en detonatie preventie.
Niet de meest ideale oplossing maar een simpele en redelijk effectieve.
Niet de meest ideale oplossing maar een simpele en redelijk effectieve.
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Rick's Rolla TS Compressor
Dat wilde ik er ook mee zeggenSV-Sportscars schreef:Compressor Corollas moeten rijk lopen, ivm met koeling en detonatie preventie.
Niet de meest ideale oplossing maar een simpele en redelijk effectieve.
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- Special member
- Berichten: 747
- Lid geworden op: di sep 13, 2011 13:10
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: Compressor
- Locatie: Brabant
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Nou daar is hij dan......
Een gruwelijk lekkere update!
Afgelopen vrijdag een afspraak gemaakt om een op maat gemaakte RVS uitlaat eronder te laten lassen. Dit heb ik laten doen bij JM Tuning in Dirkshorn. Voor mij aan de andere kant van de Nederland. Moest er 's morgens om 8u zijn omdat ze zeiden dat ze heel de dag nodig hadden. Dat was dus uiteindelijk ook nodig haha
De Corolla op de brug gezet en de uitlaat eronderuit gesloopt.
Toen de buis bij de katalysator doorgeslepen. Nu konden we eindelijk zien waarom de motor een paar weken geleden een storing gaf.... Gewoon gefrituurd
Tijd voor een nieuwe katalysator dus. Ik heb gekozen voor een 200cells racekat. Deze is veel meer open als de originele kat; Je kan door de racekat heen kijken en door de originele normaal niet. Het spruitstuk is origineel 3". De katalysator heeft een 3" ingang en een 2,5" uitgang.
Toen vervolgens de uitlaat eronder laten lassen. Heb gekozen voor een 2,5" doorsnede vanaf de katalysator naar achter. Achteraan splits deze in 2 einddempers. Alle midden- en einddempers zijn freeflow. Dus de gehele uitlaat is 2,5" en wordt nergens geknepen. De dempers zijn zo gemaakt dat je ze alleen hoort als je gas geeft. Bij constante RPM valt het geluid volledig weg. Erg prettig op de snelweg!! Had er eerst zelf ook een hard hoofd in maar het werkt echt heel erg goed!
JM heeft echt prachtig werk afgeleverd en de foto's spreken voor zich:
Het uiteindelijke resultaat onder de Corolla! Staat hem erg goed!
Ben vervolgens een stukje gaan proefrijden. Man man man wat een bak herrie Klinkt als een straightpipe (is het ook bijna). Vond het geluid eigenlijk wel te hard, maar ik wou absoluut geen "schottendemper", want deze zou de doorgang deels blokkeren.
Uiteindelijk is de Corolla 3x op en van de brug geweest totdat het geluid helemaal naar mijn zin was. Tenslotte hebben ze er 2 extra freeflow dempers tussen gelast. Ik kwam met 2 dempers en ging weg met 5
Al met al een mooi dagje uit geweest: van 8:00 tot 18:30 bezig geweest met de uitlaat.
En dan klinkt dat ongeveer zo:
Ben er helemaal weg van! Auto loopt echt veeeeel beter als eerst en maakt echt dik geluid. Al van meerdere mensen gehoord dat hij op een afstandje als een wegmotor klinkt. Tsja hij heeft ook een Yamaha motor
De roffel en knallen in de uitlaat zijn erg leuk en verslavend bij het terugschakelen
Een gruwelijk lekkere update!
Afgelopen vrijdag een afspraak gemaakt om een op maat gemaakte RVS uitlaat eronder te laten lassen. Dit heb ik laten doen bij JM Tuning in Dirkshorn. Voor mij aan de andere kant van de Nederland. Moest er 's morgens om 8u zijn omdat ze zeiden dat ze heel de dag nodig hadden. Dat was dus uiteindelijk ook nodig haha
De Corolla op de brug gezet en de uitlaat eronderuit gesloopt.
Toen de buis bij de katalysator doorgeslepen. Nu konden we eindelijk zien waarom de motor een paar weken geleden een storing gaf.... Gewoon gefrituurd
Tijd voor een nieuwe katalysator dus. Ik heb gekozen voor een 200cells racekat. Deze is veel meer open als de originele kat; Je kan door de racekat heen kijken en door de originele normaal niet. Het spruitstuk is origineel 3". De katalysator heeft een 3" ingang en een 2,5" uitgang.
Toen vervolgens de uitlaat eronder laten lassen. Heb gekozen voor een 2,5" doorsnede vanaf de katalysator naar achter. Achteraan splits deze in 2 einddempers. Alle midden- en einddempers zijn freeflow. Dus de gehele uitlaat is 2,5" en wordt nergens geknepen. De dempers zijn zo gemaakt dat je ze alleen hoort als je gas geeft. Bij constante RPM valt het geluid volledig weg. Erg prettig op de snelweg!! Had er eerst zelf ook een hard hoofd in maar het werkt echt heel erg goed!
JM heeft echt prachtig werk afgeleverd en de foto's spreken voor zich:
Het uiteindelijke resultaat onder de Corolla! Staat hem erg goed!
Ben vervolgens een stukje gaan proefrijden. Man man man wat een bak herrie Klinkt als een straightpipe (is het ook bijna). Vond het geluid eigenlijk wel te hard, maar ik wou absoluut geen "schottendemper", want deze zou de doorgang deels blokkeren.
Uiteindelijk is de Corolla 3x op en van de brug geweest totdat het geluid helemaal naar mijn zin was. Tenslotte hebben ze er 2 extra freeflow dempers tussen gelast. Ik kwam met 2 dempers en ging weg met 5
Al met al een mooi dagje uit geweest: van 8:00 tot 18:30 bezig geweest met de uitlaat.
En dan klinkt dat ongeveer zo:
Ben er helemaal weg van! Auto loopt echt veeeeel beter als eerst en maakt echt dik geluid. Al van meerdere mensen gehoord dat hij op een afstandje als een wegmotor klinkt. Tsja hij heeft ook een Yamaha motor
De roffel en knallen in de uitlaat zijn erg leuk en verslavend bij het terugschakelen
Laatst gewijzigd door Rickvr op wo mar 08, 2017 11:40, 4 keer totaal gewijzigd.
[Current] Corolla TS Compressor project:
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Geweldig mooi man.....super soundje
- Perre
- CCNL Member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11Station
- Locatie: Herenthout België
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Wat een dikke update is dit!
Klinkt heerlijk als je het mij vraagt.
Fijn dat die toch niet te veel herrie maakt. Als je er te lang mee rijdt, krijg je hoofdpijn bij die herriepijpen.
Klinkt heerlijk als je het mij vraagt.
Fijn dat die toch niet te veel herrie maakt. Als je er te lang mee rijdt, krijg je hoofdpijn bij die herriepijpen.
-
- President member
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Ziet er heel netjes uit! Ook niet overdreven grote eind stukken!
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Zal wel een paar knakke gekost hebben zo pijp
Ziet er goed uit jongen
Ik heb zo zelfde 200 celle kat ,apk waardig dan
Hoop alleen dat die een overgangs draadje gebruikt heb met tig lassen
Wand ik zag een ijzere pijp naar een rvs flens
Oja kom je zondag nog ff langs ,en hoe laat
Ik ga na de vergadering gelijk weer plijten ,
Gr peet
Ziet er goed uit jongen
Ik heb zo zelfde 200 celle kat ,apk waardig dan
Hoop alleen dat die een overgangs draadje gebruikt heb met tig lassen
Wand ik zag een ijzere pijp naar een rvs flens
Oja kom je zondag nog ff langs ,en hoe laat
Ik ga na de vergadering gelijk weer plijten ,
Gr peet
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Herrie bak
Uitlaat ziet er erg nettjes uit
Uitlaat ziet er erg nettjes uit
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Heb hem van middag ook mogen aan schouwen
Ziet er goed uit met al die dempers Rick
Meer demper dat pijp
Geintje hoor ,klonk goed gozer
Van de week ga ik pas een keer die dak dragers passen
Lig nu op de bank ,van dat kolere eind rijde zeg
Jij woond ook al zo ver weg
Gr peet
Ziet er goed uit met al die dempers Rick
Meer demper dat pijp
Geintje hoor ,klonk goed gozer
Van de week ga ik pas een keer die dak dragers passen
Lig nu op de bank ,van dat kolere eind rijde zeg
Jij woond ook al zo ver weg
Gr peet
-
- Full member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: za jan 11, 2014 22:44
- Type Corolla: P1 Turbo
- Locatie: Regio Amsterdam
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Strakke pijp, netjes gedaan.
Toyota Yaris T-Sport/Turbo - 166HP & 210NM.
-
- Special member
- Berichten: 747
- Lid geworden op: di sep 13, 2011 13:10
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: Compressor
- Locatie: Brabant
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Dankje heren!
Ben er ook super blij mee. Echt een genot voor het oor, lekker het raampje open, nu het weer wat beter wordt
Heel apart geluid zit erin, hoef het gas maar aan te tikken en iedereen kijkt hahaha
Enige nadeel, althans dat vind ik, is dat ik de compressor whine niet heel goed meer hoor. Maar dat wordt binnenkort ook opgelost met een openluchtfilter. Bovendien heb ik al regelmatig gelezen dat de Rolla beter gaat lopen met een ander luchtfilter.
Ik ben nog eventjes aan het bedenken hoe ik het precies ga maken. Had eerst het idee om een Blitz filter erin te zetten maar die krengen zijn veel te duur. Zelf MAF adapter en aanzuigbuis maken en universeel filter is natuurlijk veel goedkoper.
Wordt vervolgd!
Ben er ook super blij mee. Echt een genot voor het oor, lekker het raampje open, nu het weer wat beter wordt
Heel apart geluid zit erin, hoef het gas maar aan te tikken en iedereen kijkt hahaha
Enige nadeel, althans dat vind ik, is dat ik de compressor whine niet heel goed meer hoor. Maar dat wordt binnenkort ook opgelost met een openluchtfilter. Bovendien heb ik al regelmatig gelezen dat de Rolla beter gaat lopen met een ander luchtfilter.
Ik ben nog eventjes aan het bedenken hoe ik het precies ga maken. Had eerst het idee om een Blitz filter erin te zetten maar die krengen zijn veel te duur. Zelf MAF adapter en aanzuigbuis maken en universeel filter is natuurlijk veel goedkoper.
Wordt vervolgd!
[Current] Corolla TS Compressor project:
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Je kunt de filterbak zo bewerken dat hier een open filter op past. Je kunt alles rondom de lmm adapter weg snijden en zo een open filter adapter maken.
Persoonlijk zou ik hier altijd n 2e luchtfilter bak voor kopen, om de oem bak te kunnen terugplaatsen mocht dit nodig zijn.
Verder, contact Sam Nadeen van SJ-autosports eens via facebook. Hij heeft vast wel n pasklare 2ehandse oplossing liggen.
Persoonlijk zou ik hier altijd n 2e luchtfilter bak voor kopen, om de oem bak te kunnen terugplaatsen mocht dit nodig zijn.
Verder, contact Sam Nadeen van SJ-autosports eens via facebook. Hij heeft vast wel n pasklare 2ehandse oplossing liggen.
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Ik vraag me eigenlijk af hoe het met het bommetje is
-
- President member
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Corolla
- Locatie: Het Zonnige Zuiden
- Contacteer:
Re: Rick's Rolla TS Compressor - Custom 2,5" Freeflow Exhaust!!
Dat geluid van die uitlaat. Lekker aso hoor. Haaha nee geintje heb zelf ook een uitlaat met behoorlijk wat herrie vind ik zelf maar hij blijft voorlopig lekker zitten.
EDIT. Het is dus de compressor uitvoering maar waar is de compressor voorbumper eigenlijk gebleven?
EDIT. Het is dus de compressor uitvoering maar waar is de compressor voorbumper eigenlijk gebleven?
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km