Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door PauluS87 »

Ziet er netjes uit die MR2 van jou en mooi onderhouden :D
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Martijn »

Die emmer twee ziet er niet uit... :lol: :lol: :lol:

Neehoor, mooi te zien dat een Toyota dat soort aandacht krijgt! ;)
Beetje onderhoud, en zeker prevenief, doet hem altijd goed. Heerlijke topless cruiser voor dit soort warme dagen!

Heb dan wel climate control aan boord tegenwoordig... maar open raampjes en dat windje doen echt 10x meer!! ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Hahaha..... weet je wat niet uit ziet :shock: :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Maaruuuuuu geen climat control maar wel airco zit in die MR2......
In het begin had ik echt zo iets van....airco in een cabrio.. :shock: ..moet niet gekker worden maar het werkt wel degelijk 8-)
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Martijn »

Bah bah... :lol:

Dan is airco toch iets lekkerder. Zeker met deze temperaturen :shock:
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

hahaha kan het soms niet laten Martijn :lol: :lol:

Heb die airco eigenlijk zelden aan ondanks het best goed werkt in een cabrio :shock:
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Afgelopen zondag zijn we weer op aarde beland.

Ons weekendje Duderstadt met de MR2 club “Wild Bunch” ligt weer achter ons en het is tijd om de wonden te likken ondanks we alsnog een super mooi weekend hebben gehad.

Wonden likken?

Als je zo’n weekend voor de boeg hebt dan wil je dat je emmertje er tiptop bij staat. Alles 100% zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Uitlaatje was aangepast, lamdasonde vervangen, alles gecheckt.
Daags voor vertrek gaat het motormanagement lampje weer branden. Wat gaan we nou weer krijgen? Er zit een nieuwe in, wat nu weer?
Even uitlezen en….die had ik nog niet gezien de P0420.

Afbeelding

Al snel is me duidelijk dat deze code wel vaker langskomt in de ZZW30 wereld.
Oplossing is een adapter plaatsen tussen de sensor en de uitlaat.

Afgelopen woensdag heb ik de MR2 nog een goede poetsbeurt gegeven.

Afbeelding

Afbeelding

En dit alles onder het toeziend oog van onze wereldse vriend “Bertju”.

Afbeelding

En dan zijn we helemaal klaar voor Duderstadt.

Vrienden uit Middelburg gaan ook mee deze reis. Voor hen is het de eerste keer om aan het Harz gebied te snuffelen. Voor ons vanuit Brunnsum is het rit van 400km, vanuit Middelburg mag je er nog 200km bij tellen. Om het kilometer leed wat te verzachten komen onze vrienden op woensdag avond al naar ons, blijven hier slapen en kunnen op donderdagmorgen gezamenlijk op rijden. Mooi geregeld toch!
Het mooie is dat m’n vriend een adapter thuis heeft liggen, die neemt hij mee.

Donderdag morgen 6.00 uur, vroeg uit de veren, ontbijten en pleite.
Mooi weer, Duderstadt here we come. …. Nadat ik nogmaals de ecu heb gereset.
7.30 uur verstoren we de rust in de straat. Twee ZZW30 laten de motoren ronken.

Vol goede moed, niet wetende wat ons te wachten staat, draaien we weldra in Heinschberg de snelweg op. We rijden al snel boven de wettelijke toegestane snelheid zoals die in Nederland geld. Puh, we rijden in Germanie hahaha…. Nee niet echt hard hoor. En dan begint dat tieves lampje weer te branden. Nog een keer de EFI zekering eruit gehaald. Als dat lampje later weer gaat branden vind ik het wel best, ik laat het branden.

Het is redelijk rustig auf der Deutsche autobahn en ook bij de baustelles kunne we goed door rijden. Gaat lekker zo en we zullen rond 12.30 uur bij het hotel aankomen, dat is incl. een pauze bij weg restaurant “Am Biggenkopf”. Hahaha wat een naam.

We hebben er inmiddels al 300km op zitten. Kassel is in de buurt. Op dat moment is het redelijk druk qua verkeer. Best ook veel vrachtwagens. Op zich niks bijzonders. We rijden een 130km/h op de meest linker rijstrook. Op gepaste afstand rijden onze vrienden achter ons. Voor me rijd een zwarte auto, en dan….. in tienden van een seconde verloopt onze dag heel anders als verwacht…..

De zwarte auto maakt uit het niets een heftige stuur beweging naar rechts. Met het ene oog zie ik de achterkant van die zwarte auto nog wat slippen, met het andere oog zie ik een doos op de weg liggen. Ontwijken is niet meer mogelijk dus niks doen, gewoon rechtdoor rijden en over die doos heen rijden. Doos? Dat bleek dus een blok hout te zijn. Een hoop herrie vanonder onze MR2.

Ik kijk in de spiegel en daar gaat het helemaal mis. Lijkt wel een scene uit de film Fast and Furious.
Met het linker voorwiel wordt dat blok hout vol geraakt. Auto raakt in de slip en raakt op een haar na met de achterkant de linker vangrail. Dan bijna de rechtervangrail, dan weer de linker en vervolgens weer de rechter vangrail. De snelheid is er een beetje uit maar nog hard genoeg om in een spin te geraken waarbij op een haar na een bus wordt gemist.

Zelf sta ik dan stil op de vlucht strook. Achterop komend verkeer is vol in de ankers gegaan. Vriend van me rijd de vluchtstrook op.

WTF was dit dan zeg? Ik loop naar onze vrienden toe. Op de plek waar dit gebeurd is zie ik al blauw zwaailicht. De polizei heeft dat blokhout opgepikt en rijd gewoon weg! Hun nakijkend steek ik nog mijn armen op van, wat doen jullie nu, hier brand de lamp.

Vrienden erg geschrokken natuurlijk maar door goed stuurmanskunsten en juiste reflexen heeft m’n vriend erger voorkomen, dit had heel heel anders kunnen aflopen.

Niet veel later is de politie er dan wel. Ze wisten ook al van dat blok hout af.

Afbeelding

Op een ietwat onpersoonlijke manier willen ze onze gegevens hebben en zo. We krijgen een schrijven voor de verzekering mee en moeten dan wel van de vluchtstrook af.
Uuuhhhh hoe, als we het voorwiel bekijken…

Afbeelding

Via de vluchtstrook onder begeleiding van de politie rijden we de snelweg af naar een parking vlakbij. En van daar is het, zoek het maar uit.

Daar sta je dan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is dan ook nog eens best warm….. dan blijkt de meneer van de ADAC een dierenvriend te zijn

Afbeelding

Ik heb mijn MR2 van onder goed na laten kijken. Je weet nooit of een remleiding of wat anders geraakt is. Vooralsnog leek alles in orde en kon verder rijden.
De andere MR2 kon natuurlijk geen meter verder met dat wiel. Helaas niet de juiste dop bij zich om het wiel te wisselen. Heeft ADAC ook gedaan.
Nu op zoek naar een vergelijkbaar wiel.
Om een lang verhaal kort te houden, een standaard wiel kan je wel krijgen maar een 17” wiel kan je naar fluiten, verkopen ze je niet omdat het er niet op hoort, zo zeggen ze.
Uiteindelijk bij een Toyota dealer een stalen vel met winterband gescoord.

Vrienden zijn er wel klaar mee, hebben geen zin meer in Duderstadt en gaan naar huis, rit van ruim 500km

Dag later zijn ze alsnog naar Duderstadt gekomen met hun SW20 MR2 en hebben we zeker nog een prachtig weekend gehad.

Af gelopen maandag heb ik onze MR2 nogmaals aan een goed onderzoek onderworpen op de put.

Afbeelding

En nee, Bertju is niet gegroeid haha….

Afbeelding

Na eerst alles goed geïnspecteerd te hebben aan de onderkant, er totaal niks meer is geraakt dan de afdekkap, heb ik de spoiler weer moeten demonteren, achterlicht eruit zodat ik de lambdasensor eruit kon halen.
Deze goed vast gezet in de adapter

Afbeelding

En dan alles weer monteren.

Afbeelding

Al met al hebben we ontzettend veel geluk gehad. En wij dan ook met de schade. Een afdekkap heb ik zo goed al als gevonden.

Gisteren dan de MR2 kunnen ontdoen van Duderstadts vuiligheid. Proper en rein.
Motormanagement lampje is niet meer gaan branden en de MR2 rijd/loopt weer zoals voorheen.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Blof-fan »

Pfffff, wat een verhaal weer jaap. Julie zijn echt goed weg gekomen dat er zo weinig schade had aan de emmer.
Als je dan zo'n weekendje wil doen dan is het natuurlijk ronduit klote wat m'n mede zeeuwen is overkomen dan. Had natuurlijk ook nog slechter af kunnen lopen.

Hopen dat ze nog een vervangende velg van de verzekering vergoed krijgen.

Werkt je adapter trouwens voor je lambda sonde? Geen code meer gehad? De lambda sonde wel vervangen door een originele? Omdat die code na het vervangen van de sonde ineens de kop op stak.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Je mede Zeeuwen hebben ronduit pech.

Wel laatst hun zzw laten taxeren maar geen verzekering gevonden tot nog toe die tegen taxatie waarde verzekerd. Daar waren ze nog mee bezig :shock:
Vooralsnog was hun zzw wa verzekerd.... :(

Wat die lambda sensor betreft, echt geen van de dealer/origineel. Kost €250.- :shock:
Bevriende Toyota monteur heeft deze voor me geregeld. Hij wist me te vertellen dat als de dealer een onderdeel niet heeft deze ook daar onderdelen bestellen. Hij zelf heeft laatst ook dezelfde lambdasensor besteld en die zat in een toyota doosje. Kosten €80.-
Kan dus best zijn dat had ik de originele besteld dat ik die code niet had gehad maar zeker is dat niet.

Adapter werkt tot nog toe prima. Geen code meer gehad en de MR2 loopt weer als voorheen.

We zullen zien ;)
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Blof-fan »

Ah oke. Mooi dat het opgelost is.
Trouwens, de website waar ook ook altijd m'n onderdelen haal heeft ook de originele Denso lambda sensoren (Toyota gebruikt ook Denso) liggen:

https://www.bogijn.nl/onderdelen/artike ... ambdasonde ;)

Misschien iets voor een eventuele volgende keer ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Kijk, interessante site, die heb ik opgeslagen....je weet maar nooit....

Thanks ;)
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

nou zeker een verhaal zeg ,wiel is gewoon te lassen hoor ,maar zal dan helemaal spaningsvrij gegloeid moeten worden en dan uit laten richten ,af dek plaat heb ik wel voor je liggen hoor jaap op me werk 5 cm dik genoeg ,kan je nog is een boom stam hebben onder weg zonder dat er wat gebeurd ,maar die site van de Patrick heb ik ook ,via de dealer ben ik geloof ik genaaid kwa prijs ,koleren :shock:

gr peet
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

Ik heb er hier eens 1 gekocht voor een Daihatsu Cuore bij de dealer € 300 . Daar € 125 inclu verzenden naar Nederland origineel Nippon Denso
https://www.worldcarparts.co.uk/calcula ... -o2-sensor
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Peet schreef: do aug 16, 2018 15:58 nou zeker een verhaal zeg ,wiel is gewoon te lassen hoor ,maar zal dan helemaal spaningsvrij gegloeid moeten worden en dan uit laten richten ,af dek plaat heb ik wel voor je liggen hoor jaap op me werk 5 cm dik genoeg ,kan je nog is een boom stam hebben onder weg zonder dat er wat gebeurd ,maar die site van de Patrick heb ik ook ,via de dealer ben ik geloof ik genaaid kwa prijs ,koleren :shock:

gr peet
5 cm dik??? Kenne de veren niet aan hahaha.... maar er zijn van die kappen in aluminium.... stel je voor ik had er zo eentje onder zitten nouy dan was er toch meer schade geweest hoor :shock: :shock:

Heb ji die sensors van de dealer dan :shock: :shock: ja dan ben je genaaid....

Dat wiel is inmiddels een aluminium bestbak geworden in Germania :lol: :lol:

Ik heb hier geen meldingen meer gehad gelukkig
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

Heb je nog een kap gevonden jaap ,of denk je eerst ff aan je eige ;)
Voor je verder gaat zoeken

Gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Ja Peet ik, ik had al een kap gevonden.
Was een vies ding maar wat vies is kan je ook schoon maken. En dat had ik gedaan.
Binnenwerk eruit gehaald, ontdaan van alle viezigheid, olie en zo. Een bevestigingspunt gefixt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik die wil gaan monteren past die niet :shock: :shock: :shock:

Lekker dan, blijkt er verschil te zitten tussen een pre-facelift en een facelift model :( :(

Ik de verkoper gemaild, die heeft er nog meer liggen, en inderdaad, er zijn verschillen.

Afbeelding

Wordt weer een retourtje Nuenen.... Ik zie wel waanneer. :D
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Goooooodmeurning ….. 8-)

Wat anders doe je op een vroege zondagmorgen als een kleine update geven over het roemruchte auto gebeuren.
Al helemaal als de GTSi weer voor een jaar, wegens goed gedrag, Neerlands wegen onveilig mag maken. Met andere woorden, een verse APK en met vlag en wimpel geslaagd hiervoor.

Afbeelding

En heeft ons Emmertje een passende luier gekregen. Tijdje terug een ritje wederom naar Nuenen en de beste passende afdekkap uitgezocht. Omdat het binnenwerk niet zo mooi was mocht ik de nietpassendepamper ook mee nemen.
Alvorens de luier te monteren uiteraard dat ding wat proper en rein gemaakt.

Afbeelding
Dit is de niet passende

Afbeelding
Deze past dan wel, minimale verschillen maar ze zijn er wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus we konden fris en fruitig naar het jaarlijkse MR2 gebeuren in Bourtange gaan.
Soms zit het mee en soms trilt er een boutje los hahaha…. En zo geschiede, een boutje los getrild in Bourtange waar een thaireppie uitkomst heeft geboden.

Afbeelding

Anyway, nu is alles weer prima op orde.
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

De GTSI staat er mooi bij man 8-)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Dank U..... :D
Nielsje97
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma sep 17, 2018 19:34

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Nielsje97 »

Hai allen,

Ben nieuw hier! En vraag beetje om verduidelijking,

Ik heb een e10 GXLI 1.6 114pk

En volgens veel mensen kan ik niet zoveel pk uit de motor halen. Betere keuze om dan te kiezen voor GTSI? Of zijn er hier peoples die wel een manier weten wat ik er allemaal uit kan halen?
Bijlagen
20180718_121553.jpg
Nielsje97
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma sep 17, 2018 19:34

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Nielsje97 »

20180718_121553.jpg
Hee hoi,

Nieuwe gebruiker hier! Wel al paar jaar een corolla, ik wil niet anders , ookal ben ik pas 21 😊. Mn motto bij deze auto's is " Git nie kapot, tenzij je het zelf doet"

Maargoed, buiten dat. Ik heb een e10 1.6L 114pk.
In mijn omgeving word verteld dat ik niet veel kan doen aan deze motor/inhoud om er meer of zoveel mogelijk pk's eruit te halen.

Nu is mijn vraag dus, zijn er hier mensen die me erbij kunnen helpen of hier meer over weten? Of een overstap naar gtsi dan maybe toch een betere oplossing is?

Mvg
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Hoi Niels,

E10 hebben allemaal dezelfde motor. GXi, GTSi...... is qua motor het zelfde. Enige verschil is de aankleding....accessoires, interieur etc etc.

Wil je een snellere motor zou je bv een blactop of silvertop erin kunnen lepelen.

Wil je een GTSi..... dat wordt lang zoeken voor een hele mooie te vinden..... :shock:
Tom96
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 151
Lid geworden op: za aug 08, 2015 18:27
Type Corolla: E10
Locatie: GLD zuid

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Tom96 »

jaapio schreef: di okt 09, 2018 06:41 Wil je een GTSi..... dat wordt lang zoeken voor een hele mooie te vinden..... :shock:
Ik weet nog wel een hele mooie!! Staat in Brunssum 😊😜😜
Groetjes,

Tom
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Blof-fan »

Nielsje97 schreef: ma sep 17, 2018 21:56 20180718_121553.jpg

Hee hoi,

Nieuwe gebruiker hier! Wel al paar jaar een corolla, ik wil niet anders , ookal ben ik pas 21 😊. Mn motto bij deze auto's is " Git nie kapot, tenzij je het zelf doet"

Maargoed, buiten dat. Ik heb een e10 1.6L 114pk.
In mijn omgeving word verteld dat ik niet veel kan doen aan deze motor/inhoud om er meer of zoveel mogelijk pk's eruit te halen.

Nu is mijn vraag dus, zijn er hier mensen die me erbij kunnen helpen of hier meer over weten? Of een overstap naar gtsi dan maybe toch een betere oplossing is?

Mvg
Als ik hier even op in mag haken. Dit is meer een vraag voor in de 'techniek' sectie overigens. In iemand z'n projecttopic wordt zo'n vraag niet altijd gevonden of beantwoord 😉

Maar Jaap vind het vast niet erg als ik je in zijn topic even beantwoord 😜

Omdat dit een vraag is die we hier op het forum al veelvuldig hebben gehad is er al eens een speciaal topic over gemaakt:

Klikplekje!

Wellicht dat je daar het antwoord op je vraag vindt 😁
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Tom96 schreef: di okt 09, 2018 13:01
jaapio schreef: di okt 09, 2018 06:41 Wil je een GTSi..... dat wordt lang zoeken voor een hele mooie te vinden..... :shock:
Ik weet nog wel een hele mooie!! Staat in Brunssum 😊😜😜
Hahaha.... alles is te koop als het bedrag maar goed is :roll: :turn-l: :sleeping: :silly: :thanx
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Blof-fan schreef: di okt 09, 2018 15:19 Maar Jaap vind het vast niet erg als ik je in zijn topic even beantwoord 😜

Omdat dit een vraag is die we hier op het forum al veelvuldig hebben gehad is er al eens een speciaal topic over gemaakt:

Klikplekje!

Wellicht dat je daar het antwoord op je vraag vindt 😁
Tuurrrrrlijk vind ik dat niet erg.... :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Kees »

En als je m snel wilt hebben, weet ik er wel een. Moet je m wel zelf mooi maken
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Goedemorgen heren van het goede leven.

Facebook, whatsapp groepjes….. DE doodsteek voor bijna elk forum. Zo ook voor dit Corolla forum zo lijkt het wel. Persoonlijk vind ik dat wel jammer maar wat doe je er aan?

Ahum….dan zet je zelf er maar weer iets op als je wat te vertellen hebt…..toch?

Dan gaan we maar een poging doen voor de geïnteresseerden.

De laatste tijd heb ik bar weinig gedaan aan het auto park maar toch wel iets. Ons Starletje begon wat te kraken en te piepen in de kou. Tijdens een wel hele frisse dag viel het me op dat de temperatuur niet echt op liep en daarnaast kraakte en piepte de multiriem. Een nieuwe thermostaat geplaatst en twee nieuwe multiriemen. Twee? Yep, ons starletje heeft airco en beide riemen waren wel aan vervanging toe. Geen spectaculaire klus maar wel heel goed te merken.

Aan de GTSi verder niks gedaan. Die is 100% en er wordt niet veel mee gereden. Met dit weer poetsen is not done.

Nu we het nieuwe jaar in gedoken zijn en her en der weer evenementen worden geplaatst begint het langzaam te kriebelen. De winter is nog niet echt begonnen maar verheug me nu alweer op de zomer.
Onze MR2 kan wel wat aandacht gebruiken, in die zin, er is altijd wel wat te doen. Wat?

Alles wat je gebruikt is aan slijtage onderhevig. Kochten we de MR2 in 2013 met iets meer dan 18.000km op klok, staat er nu iets meer dan 90.000km op de teller. Vele fun kilometers hebben we inmiddels achter de rug. Nog altijd is onze MR2 een juweeltje voor zijn leeftijd van 19 jaar…al zeg ik het zelf. Door het vele in en uit stappen willen de stoelen wel een beetje slijten. Zo ook de bestuurderstoel. Niet echt heel ernstig maar het begin van het einde is al wel te zien.

De wang van de rugleuning ziet er dan inmiddels zo uit
Afbeelding

Maar ook waar de veiligheidsgordel overheen schuurt begint slijtage plekken te vertonen.
Afbeelding

Niet echt mooi natuurlijk.

Ruim een jaar geleden koopt een vriend van me leren stoelen voor in zijn MR2. Leer is wel mooi maar niet fijn als in de zomer de zon er vol op staat. Kokende testikels zit ik niet op te wachten en met Bertju, die altijd mee gaat is dat zo handig met zijn scherpe nagels. Nee, doe mij maar gewone stoffen stoelen. In die tijd had ik al eens rond gekeken of er nieuwe hoezen te krijgen zijn bij de dealer. In de usa en peper duur. Gaan we niet doen. In de toekomst maar nieuwe andere bekleding erop laten zetten, was het idee. Tot die vriend van me leren stoelen aanschaft. De passagier stoel van hem was nog smetteloos mooi. Ruim een jaar geleden heb ik die stoel weg gezet.

Vorige week heb ik die stoel uit de mottenballen gehaald, ik wilde eens kijken of ik die hoezen om kan zetten naar mijn bestuurderstoel. Zou mooi zijn als dat gaat lukken om straks de zomer met een mooie stoel in te gaan.
Als eerste mijn stoel uit de MR2 gehaald. Naast de nieuwe stoel gezet en dan blijken ze bijna identiek te zijn met het verschil dat de bestuurderstoel verstelbaar is. Zo te zien het enige verschil.
Als eerste haal ik de passagier stoel uit elkaar. Op zich zo simpel als je veters strikken. De rugleuning is identiek en de zitting ook qua bevestigingpunten. In de bestuurderstoel zit alleen een verstelmechanisme. Zo te zien is het enige wat ik moet doen is een gaatje knippen in de bekleding voor de verstelknop.

Afbeelding

Ik heb geluk dat ik dat 1 op 1 kan overzetten en zo geklungel heb met de hoezen los te peuteren.

Afbeelding

Afbeelding

Geweldig, we hebben weer een 100% gave stoel, bestuurderstoel. Dan ga ik de stoel ook een George behandeling geven. George is een extractor waarmee je de bekleding kan diep reinigen.
Op de foto niet goed te zien maar het water is zwart….blèè`hhhhh

Afbeelding

Als de stoel aan het drogen is maak ik van de gelegenheid gebruik om de troep onder de stoel in de mr2 schoon te maken. Kom je normaal gesproken niet bij. Viezigheid valt op zich best mee.

Afbeelding

Als de stoel droog is behandel ik deze met een coating om de bekleding te beschermen tegen viezigheid. Ik heb dan inmiddels ook al een nieuwe oliefilter en olie op de plank liggen om deze binnenkort te vervangen.

Afbeelding

Gassiemeine, de stoel lijkt wel nieuw nu. Als ik de nieuwe stoel terug zet in de MR2 is er een wezenlijk verschil te zien met mijn eigen passagier stoel.
Die heb ik er gisteren dan ook uitgehaald om ook een George behandeling te geven. Ondanks ik de MR2 best goed schoon houd kwam ook hier veel troep uit. Om over de haren van Bertju maar niet te spreken. Ik ben dan ook ruim twee uur bezig geweest om de vast zittende haartjes met pincent uit de stoel te peuteren. Nu kan ook mooi de passagier kant goed schoon maken maar ook hier viel de viezigheid best mee.

Afbeelding

Da dan, alles schoon en proper. Straks alleen de passagier stoel behandelen met die coating zodat ook deze goed beschermt is tegen viezigheid. Dan kan die deze week weer terug de MR2 in en is deze klus alklaar voor als de zon schijnt.

Ik vond het wel weer leuk om een dergelijke klus te doen na een hele tijd niks eraan gedaan te hebben. Zodra het weer wat beter wordt gaan we weer een complete detailing doen, met andere worden, alles weer eens goed poetsen.

En dan het volgende. We hebben het geweldige idee gehad om dit jaar een andere auto aan te schaffen. Oneeee niet ipv de MR2, die blijft, maar ipv de GTSi. Man man hoe moeilijk kan het zijn. Wil de GTSi eigenlijk helemaal niet kwijt aangezien ik denk dat onze GTSi wellicht de mooiste van Nederland is……maar als je droom auto een mogelijkheid wordt….wat doe je dan???
GTSi weg zetten en je droomauto kopen? GTSi verkopen en dan je droom auto kopen? Of de GTSi nog even blijven rijden en een grote update aan de MR2 doen omdat er altijd wel wat te dromen valt?
We hebben er lang over na gedacht en besloten de GTSi te houden/rijden en te gaan voor een grote MR2 update. Mocht er iemand op ons pad komen en een goede prijs geven voor de GTSi dan overwegen we dat, zien we dan wel.

Zo dan……er viel weer wat te lezen in het stille Corolla forum hahaha…. En dan nu de stoel coaten.

Have a nice day all :lol: :lol:
Tom96
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 151
Lid geworden op: za aug 08, 2015 18:27
Type Corolla: E10
Locatie: GLD zuid

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Tom96 »

Wat heb je voor iets op t oog Jaap?
Groetjes,

Tom
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Voor de MR2 of de vervanger voor de GTSi???

We dachten eraan om de GTSi te vervangen voor een lexus :shock:

Afbeelding

Zo iets.... 8-) 8-)

Maar gaat het dit jaar niet worden :( ... inmiddels bestellingen voor de MR2 al gedaan ;)
Plaats reactie