Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Martijn »

Ja die spoiler kan eraf maar een goede tinter laat ze erop.. mijne is toen gedaan met beide spoilers erop.
Binnenkant achterklep en achter de kap van middenpoot zitten bevestigingen. Daar zit ook stekkertje van 3e remlicht. ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Thanks Martijn :D

De folie wordt eerst in vorm geföhnt aan de buitenkant en dan zit de spoiler wat in de weg. Kan zeker met de spoiler erop maar om het wat makkelijker te maken, niet teveel gedoe is om de spoiler eraf te halen, haal ik het wel even eraf. ;)
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

waarom niet gewoon goed laten tinten met folie aan de binnenkant?? heb het al verschillende malen laten doen en altijd super tevreden over geweest 8-)

oops niet tot het einde doorgelezen :oops:
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Wordt ook aan de binnenkant getint. :D

Ik heb het een paar keer gezien. Eerst wordt de folie in vorm geföhnt aan de buitenkant. Dan aan de binnenkant geplakt. Zover ik weet is dat om vouwen en kreukels te voorkomen, makkelijker werkt.

:D
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

Kan je niet beter een pot bruine verf kopen en met een roller over je ruit heen gaan .al dat gekke gedoe met folie , ;) of doe een las bril op jaap ,dan is alles gelijk donker
Nee daar ben ik makkelijk in
Ik lees je projekten graag jaap ,dat weet je ;)

Gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Dat heet tegenwoordig "een pot getinte verf" voor je het weet heb je de anti piet groep op je dak...... :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Haastige spoed is ….. wordt je moe van en dan slaap je lang.
Een grappig verhaal, alhoewel! Ja hoor ik kan er wel mee lachen. Haastige spoed is zelden goed. Daarom doe ik soms lekker rustig aan.

Nu had ik een tijdje geleden het hitte schild van de GTSi een mooi kleurtje gegeven.

Van dit
Afbeelding

Naar dit
Afbeelding

Nou, dat ziet er toch wel netjes uit toch?

Nu de GTSi en zijn perikelen me een beetje de strot uit kwamen, ik gisteren zover geen sleutelmomenten hoefde te doen, zijn we wat gaan helpen in de loods.

Al langer stond op mijn wensenlijstje om ook het hitte schild van de MR2 te doen. Toen ik de Remus had laten monteren had ik het hitteschild al eens gespoten.

Afbeelding

Ik had er zinkspray wat tegen hitte kan op gespoten. In de loop der tijd werd het hitteschild er niet mooier op.

Echter, dat hitteschild heb je er niet zomaar van af. Twee lambada sensoren zitten in de weg. Hahaha…. Geen haastige spoed dus, op het gemakkie wat rondvragen wie een lambdasensor dop sleutel ding heeft. Nu kan dat ook met zo’n gebogen ringsleutel 22mm. De stekkers, die je dan eerst los maakt, passen daar mooi doorheen.

Komen we gister in de namiddag thuis. Och, ga even kijken of het gemakkelijk gaat met die ringsleutel, als ik die al heb. De ringsleutel heb ik, even zonder spoed kijken of die stekkers er ook doorheen gaan. Ja dat gaat. Even kijken of ik een lambdasensor los krijg. Ja dat werkt ook. Even kijken of ik de boutjes los krijg zonder dat ze afbreken. En waarachtig, ook dat gaat. En allemaal zonder spoed want ik wilde alleen even kijken hoe, wie en wat.
Voor ik het wist had ik het hitteschild eraf……

Afbeelding

Dit was eigenlijk helemaal de bedoeling niet maar zonder haastige spoed had ik alles al los liggen.
Tja, wat rest is het hitteschild voorzien van een net kleurtje, net zoals de GTSi.
Nu is het niet zo heel lang geleden dat ik het hitteschild van de GTSi gespoten heb. Die spuitbus moet ik dus nog hebben. Als ik dan toch bezig ben dan ga ik maar verder ook. Hitteschild geschuurd en geschuurd, klaar om te spuiten. Duik de kast in waar de spuitbussen staan. Ja, hebbus, hitte bestendige lak. Één laagje, tweede laagje, antraciet? Vind het wel een beetje zwart. Derde laagje, zwart?? Zal wel optrekken denk ik nog. Nu begin ik te twijfelen. Zover ik wist had ik alleen antraciet hitte bestendige lak. Dan toch eens op de bus kijken, zwart????

Afbeelding

Ja, zwart!

Maar dat was niet de bedoeling zeg. Dus toch haastige spoed…even afmaken…wwwhahahahaha…..

Ondanks het hitteschild er best netjes uit ziet ga ik het toch antraciet maken hoor.

Hoppa, overall aan en dan nu de garage in. Ga ik het hitteschild weer wat schuren en dan naar de automaterialen zaak Heuts, die is open om 12.00 uur. Spuitbusje antraciet en vier rvs boutjes halen

Kan ik meteen de boutjes vervangen door rvs exemplaren

Afbeelding

Ziet er toch niet uit hè!


Is eens wat anders hè als GTSi ellende hahahaha
:lol: :lol:
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

Mooi dat je fijne TOYOTA gevoel eindelijk weer terug hebt Jaap :toppie:
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Thanks Linea Sol.... :D

Achja, soms zit het mee, soms zit het tegen. Zal nog wel vaker voorkomen dergelijke rare dingen. Is niet de eerste en zal zeker niet de laatste keer zijn. :lol: :lol:

En vind het wel leuk om de MR2 weer wat te vertroetelen. We zijn weer op weg naar de zomer hè en dan wilt het wat gaan kriebelen :lol: :lol:
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Zooooooo weer lekker bezig geweest. Op jacht naar antraciet hitte bestendige lak en rvs boutjes en ringetjes. Hornbach was open gelukkig.

Hitteschild opnieuw gespoten en…….. vind het wel netjes geworden maar toch twijfel een beetje….. de kleur is toch weer anders als het hitteschild van de Corolla. Maar ben er wel blij mee zo. (voorlopig hahaha)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is bijna de kleur als origineel zeg. Hoeveel antraciet kleuren zijn er wel niet???

En die vieze roestige boutjes eruit, mooi rvs nu, zoveel mooierder.


Zo zag het voorheen uit

Afbeelding
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

8-) netjes hoor complimenten ;)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Blof-fan »

Staat alweer een stuk beter ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Martijn »

Goed bezig Jaap!
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Kiekeboe :lol: :lol: :lol:

Gassiemeine zeg.... ruim twee weken heeft de GTSi stil gestaan. Jaapio had/heeft de griep. Geen meter mee gereden..... :shock: Afgelopen maandag heb ik um ff wakker geschud om te tanken. Ondanks de kou starten die wel meteen :D
En dan toch weer een rammeltje ergens voor in. Zal de kou wel zijn. :lol:

Poetsen met dit weer ga ik niet doen... is nu -12 hier.....maar wat ziet die eruit zeg. Jakkiebah

Afbeelding

Afbeelding

Dat het maar snel wat warmer gaat worden 8-)
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

je zit toch lekker warm onder die mooie kap jaap ,klein straal kacheltje er bij ,en je kan poetsen ;)
die emmer is mooi man ,complimenten
gr Peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

wwhaaaaaaaa egnie lekker warm onder kap, jaha motorkap, daaronder is het warm maar vandaar uit krijg de gtsi niet gepoetst :lol: :lol: pas er ook niet onder ook :lol:
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

whaha nou he die wagens zien er uit ,bij mij ook hoor
word tijd voor lekker weer jaap .raam ope en rijde maar door de natuur .
heerlijk

gr Peet die verlangt naar de zon
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Nou zeg dat, wordt zeker tijd voor wat warmer weer. Het is hier zo koud dat ik vanmorgen ijspegels piste :lol: :lol:

MR2 moet echt een flinke poetsbeurt krijgen. Over een kleine 3 weken is het weer tijd om getaxeerd te worden. Heb er nog wel wat werk aan.
Over lekker scheuren door de natuur gesproken. Met Pasen is het weer zover. Weekendje Duderstadt. Raam blijft dan dicht maar het dak gaat er af hoor :lol: :lol: :shock: hoop ik
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Afgelopen zondag me het apezuur gepoetst en…… en een bumpertje vervangen van een mede mr2 rijder.
Uche…8.00 uur begonnen en om 18.00 uur is maarten gepijpt…uuhhh de pijp aan maarten gegeven bedoel ik.
Ik was kapot. Maarrrrrrrr mr2 is weer shiny…. Super lichte polijstbeurt, laagje sealent, 2 lagen wax en afgewerkt met een nano detailspray.
M’n wijfie heeft de binnenkant gedaan…… klaar voor de taxatie.

Bijna dan, vandaag een kleine beurt gedaan. Vers origineel toyota olie filtertje en castrol 5w30 edge erin. Vind die lekker hahaha….. nu is die klaar.

Afbeelding
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

Gepijpt ....?????? Whaha
Ik lees wel dat je ook een goede poets man ben
Ik heb er geen verstand van .pleur alles door elkaar en smeer alles uit ,liefs nog in de zon ,
Daar na uitpoetsen ,druk godver het blikwerk naar binne anders gaat het niet weg pfff
Jaap ze zien er weer mooi uit ,hoop dat je een leuke prijs voor krijg (taxatie dan)

Gr peet
VVTI-2007
Special member
Special member
Berichten: 825
Lid geworden op: za nov 06, 2004 17:01
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: MR2
Locatie: Tussen Tilburg en Breda

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door VVTI-2007 »

Ziet er weer strak uit Jaap!
IS300H, MR2 en Aygo
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

Wat stil hier ,dan klopt er iets niet jaap :shock:

Gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Er klopt zeker iets niet.

Iets met ziek, zwak en misselijk. GTSi om gedoopt tot stront bak en totaal geen nachtrust meer.

Ruim een week geleden wordt ik midden in de nacht wakker gemaakt door Bertju, onze Jack Russel. Dat wilt meneer wel eens doen als zijn dekbedje uit zijn mand is geflikkerd. Ons heerschapje wilt alleen maar onder een dekbedje liggen in zijn mand die naast m’n bed staat. Als ik dan naar zijn mand kijk ligt zijn dekbedje er gewoon in. “hup je mand in” zeg ik maar meneer blijft heftig bibberend naast me zitten. Hier klopt dus iets niet. Ik sta dus maar op. Bertju springt het bed af en loopt de gang op. Gelukkig heb ik het zo gemaakt dat de trapleuning verlichting automatischs aangaat als iemand bij de bovenste trap trede is.
En daar zie ik het probleem liggen. Een berg stront waar een rottweiler met obesitas jaloers op zou zijn ligt te dampen op de overloop.
Nondesju zeg, lekker strontklusje midden in de nacht. Bertju zit inmiddels heel schuldig te kijken bij de voordeur. Jeminee zeg, waar haalt hij die berg vandaan. Opruimen en met Bertju naar buiten.
Van slapen komt niks meer terecht. Ik heb slaapapneu. Ik lijk wel op darthvader als ik moet gaan slapen. Eenmaal wakker dan is slapen taboe.

Tja, kan wel eens gebeuren denk je dan.

Afgelopen zaterdag moesten we naar Maastricht. Op weg naar Maastricht rijden we nog even naar een kledingzaak om wat broeken te kopen. Er mogen geen honden naar binnen dus laten we Bertju maar even in de auto. Eenmaal terug bij de Corolla doe ik de deur open. WTF is dit dan? Nou duidelijk dus. De geur komt je tegemoet en wederom een reuze berg stront maar nu op de mijn stoel. Bertju kijkt ons heel schuldig aan. Hier klopt iets niet dus.
Ja daar sta je dan met je nieuwe broeken. We hebben altijd poepzakjes bij ons. De meeste stront kunnen we weg halen. Achterin heb ik wat doeken liggen en met wat sneeuw, wat her en der nog ligt, maak ik de stoel zo goed mogelijk schoon. Doeken erop en dan zo maar door naar Maastricht.

Bertju is duidelijk niet goed. Bij de lui waar we op visite zijn ledigt ons heerschapje ook nog even zijn maag inhoud. Nou dit gaat lekker dan. Mmm…. Bertju voelt zich niet echt lekker dus. Er wordt wat rijst gemaakt dat wilt wel eens helpen. Echter, ook dat komt er uit. De dag erna moeten we naar Zeeland voor de MR2 taxatie. Dus we maken het niet echt te laat in Maastricht.

De nacht van zaterdag op zondag maakt Bertju ons weer in alle vroegte wakker. Hij zal toch niet weer op de overloop gescheten hebben hè! Gelukkig is dat niet het geval maar wilde wel naar buiten. Amai, meneer is aan de racekak. Wederom komt van slapen niks meer terecht.

Afgelopen zondag op naar Zeeland. Het is heul heul erg fris, eigenlijk is het erg koud. Buienradar geeft dat het gaat sneeuwen. De eerste sneeuwvlokken vallen uit de lucht dus we maken dat we weg komen uit het zonnige zuiden. De kleine 200km naar Middelburg blijft het dan ook droog gelukkig. Tijdens de rit heeft Bertju nergens last van. We blijven bij vrienden logeren waarvan ook hun mr2 op maandag wordt getaxeerd.
Ook dan maken we rijst voor Bertju maar echt helpen doet het niet. Braken, diaree. Gelukkig geeft hij aan als hij naar buiten wilt.
Ondanks de kou gaan we wel de beide MR2’s even wassen. Het is koud maar er is wel een zonnetje gelukkig. Die zijn nu schoon.
Het wordt steeds erger met Bertju. Die nacht komt van slapen wederom weinig terecht. Herhaaldelijk moet Bertju kotsen en wilt naar buiten om daar als een volleerd brandweer hondje zijn darmen leeg te spuiten. Meneer is duidelijk ziek maar van de andere kant is hij wel levendig. Raaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrr……..

Anyway, it’s Monday. Erg koud daar in Zeeland maar het is droog. Geen neerslag geweest. Zelfs een zonnetje. Rond 10.30 uur is de taxateur er. Als beide mr2’s zijn getaxeerd, we nog wat na gekletst hebben, vertrekken wij huiswaarts. Althans, linéa recta naar de dierenarts dus, onze eigen dierenarts. De rit naar huis ging op zich goed. Niet zo gek als er niks meer in je lijf zit want eten en drinken doet Bertju niet meer.
Gelukkig konden we bij de dierenarts meteen terecht. Dierenarts hoort ons verhaal aan, onderzoekt Bertju. Hij zat al tegen uitdrogen aan. Krijgt een injectie tegen het braken. Wordt her en der geprikt met een soort van infuus om vocht toe te dienen. Krijgt pillen tegen het braken en tegen de diaree en daarnaast speciaal voedsel voor de komende dagen. Bertju heeft een soort van griepje zeg maar.
Met een zak vol pillen, voer en een vette rekening gaan we naar huis.

We stoppen voor de deur. Ik trek de voorkap open om onze spullen te pakken. Net als ik de klep open heb komt de buurman naar buiten. Yvonne doet haar deur open om uit te stappen. Met haar benen buitenboord pakt ook zij wat spullen. De buurman pakt de gft container en loopt daarmee vlak langs de mr2 en raakt bijna de deur. Wtf doet hij nou??? Ik sta even perplex. Yvonne kijkt me aan met een blik van wat is dit dan. Ik roep, wat doet die strontzak nu dan? Die volgevreten idioot kijkt niet om of niks, reageert zelfs niet op mijn onvriendelijke uitlatingen. Yvonne is ook even van haar padje. Waar slaat dit dan op?? Houd je maar rustig zegt ze dan, die is aan het provoceren. Ik sta te koken en wil hem toch wel even aanspreken. Ik loop de tuin in om dat even te gaan doen. Yvonne achter me aan…. Jaap laat dat varken nu. Net als ik de tuin in loop hoor hun achterdeur dicht gaan. Dat heeft hij snel gedaan zeg. Gggggrrrrrrrrr……..

Pppfffff Bertju is aan de beurt. Hij moet zijn pilletje tegen het braken en diaree hebben. En dan begint de ellende helemaal. Met een stukje vlees willen we zijn kotspilletje geven. Meneer wilt geen vlees. Dan maar zo in zijn strot duwen. Hij spartelt heftig tegen. En dan lijkt het helemaal mis te gaan. Nu begint hij ook te schuimbekken. Slaat heftig met zijn kop. De slierten slijm vlieg in het rond. Yvonne raakt in paniek. Wat is dit? Is hij vergiftigd? Bertju blijft met zijn kop slaan. Met een handdoek proberen we zijn bekje schoon te houden. Drinken wilt hij niet. Dan maar de pil tegen diaree. We doen die pil in het voer wat we mee gekregen hebben. Is zo’n bakje nat voer en daar hangt hij zich normaal gesproken voor op. Hij ruikt eens eraan en loopt weg. En nu dan? Wilt niet eten, wilt niet drinken, schijt zich het hart af. En dan zit er ook bloed bij de ontlasting, als er al wat uit komt. Het is meer bruin water. We raken beide toch lichtelijk in paniek. Toch nog maar eens proberen een pil in zijn strot te duwen. Niet te doen, het lukt ons gewoon weg niet. En weer heftig schuimbekkend en met zijn kop slaan.
Ik ga de dierenarts bellen. Ik krijg zijn vrouw eraan. Ik leg haar de situatie uit. Schuimbekken, bloed bij de poep, wilt niet eten, niet drinken, help!!!!
Bloed bij de ontlasting moesten we ons niet al te druk om maken, kan zelfs nog erger worden. Medicatie moesten we door het eten mengen. Huh….ik zeg net toch dat hij niet eten drinken wilt! Ik moest toch maar kijken of ik die pil in zijn strot kon duwen. We proberen het nog eens maar wat een ellende zeg. Het gaat je door merg en been als je je vriendje zo moet zien lijden.
Nu zat ik vol met adrenaline door dat vol gevreten varken van ons naast en nu dit ook nog eens. Ik zeg tegen Yvonne, instappen, die dierenarts gaat helpen anders duw ik die pil in zijn strot, ben er helemaal klaar mee.

Net als we bij de dierenarts aan komen lopen wilt hij net vertrekken met zij stagiaire medewerkster. Gelukkig blijft hij even wachten. Ik leg hem uit hoe eea gegaan is. Ik moest toch proberen die pil toe te dienen. Dat lukt ons dus niet, doe jij dat maar even, zeg ik. Stagiaire medewerkster stap uit en op straat lukt het haar wel. Pppffffff eindelijk, de eerste pil zit er in. Omdat Bertju zo lastig die pil laat toedienen, hij niet eet en drinkt, krijgen we medicatie in pasta vorm mee, in een spuitje en nog wat speciale brokken. Hiervoor hoefde we niks te betalen. Erg netjes.

Die nacht heeft Bertju ons zo om de twee uur wakker gemaakt. Nog een geluk dat hij ons wakker maakt en niet de hele boel onder is gaan schijten. Net als ik de ogen dicht heb kruipt hij tegen me aan en begint heftig te bibberen. Dit is wel zo zielig zeg. Bed uit, naar buiten. Voor Yvonne helemaal een ramp want zij moet gaan werken.
Wat ik niet heb moeten doen om hem te laten eten zeg. Door net te doen alsof ik zijn eten wil afpakken is hij gaan eten. Eindelijk. In dat voer zit veel vocht dus ook dat krijgt hij binnen. Eindelijk, echt wel. Die pil heb ik vermalen en zit door dat voer. Hij ruikt dat wel volgens mij want de eerste hapjes zijn met lange tanden. Maar door steeds te doen alsof ik zijn eten af wil pakken eet hij zijn bakje leeg. Gelukkig.

Diaree wordt er niet minder om. Om de haverklap wilt hij naar buiten. Met wat geluk perst hij plasje stront uit ter grote van een euro stuk. Nog altijd bloed erbij. Op een speelse manier lukt het me wel om voer naar binnen te krijgen.
Eten doet hij dus nu. Maar de diaree blijft. De nachtelijke escapades ook. Elke andere hond schijt gewoon als de druk hoog is, Bertju kruipt tegen me aan en begint heftig te bibberen. De hele week al.
Zo vanmorgen ook weer, 3.45 uur

Dit weekend aankijken en aders maandag weer naar de dierenarts.

Daarnaast ook nog eens druk doende met de hypotheek, erachteraan gaan dat ik het taxatie rapport van de mr2 zo snel mogelijk wil hebben ivm de verzekering. (gisteren binnen gekregen) Komende donderdag vertrekken we namelijk naar Duderstadt en dan moet dat geregeld zijn met de verzekering. (inmiddels ook geregeld) Dan is het nog de vraag of we wel naar Duderstadt kunnen gaan. Als Bertju nog zo ziek is gaat dat verhaal niet door. Dan krijgt Yvonne nog een telefoontje dat haar moeder met spoed in het ziekenhuis is opgenomen.
Dus even geen zin in autopraatjes en plaatjes. Zelfs zo erg niet dat ik helemaal vergeten was dat de stoel van de GTSi nog schoon gemaakt moest worden. Gelukkig heb ik zelf een extractor waarmee je bekleding kunt reinigen. Die stoel is nu ook weer proper en rein.
Voor de rest heeft de Corolla alleen maar stil gestaan.

Bertju ligt nu weer in dromenland en ik mag hopen dat het de goede kant op gaat zodat wij ook weer eens aan onze n achtrust komen want nu raken we wel oververmoeid hiervan.

Nu maar afwachten wat deze dag weer gaan brengen. :shock:
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

Nou Jaap dat is nogal
Sterkte ermee man
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
R1ck
Starting member
Starting member
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 15, 2017 15:15

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door R1ck »

Sterkte ermee! Er zijn weinig dingen zo vervelend als dat je grootste vriend ziek is!
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Blof-fan »

Pfoe, wat een verhaal joh. Sterkte ermee Jaap.

Maar....je bent wel weer in de mooiste provincie en een van de leukste steden van Nederland geweest, dat dan weer wel :lol: :P
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
VVTI-2007
Special member
Special member
Berichten: 825
Lid geworden op: za nov 06, 2004 17:01
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: MR2
Locatie: Tussen Tilburg en Breda

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door VVTI-2007 »

Sterkte Jaap!
IS300H, MR2 en Aygo
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

kolere jaap ,wat een verhaal ,ja ik dag er is iets aan de hand ,zo stil bij jaap ;)
ik dag eerst aan die verf met groom ,waar van die zaak verloren was ,zag zo iets op tv .pffffff
maar sterkte met je hond en jullie ,valt niet mee

gr Peet
Plaats reactie