Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Ik zal je zeggen, vanmorgen had ik um al bijna te koop gezet. Was er wel ff helemaal klaar mee. :snipersmile: :2gunfire: :onfire:

Maar goed, als de nood hoog is….zullen we maar zeggen.

Vanmorgen wederom naar Hof Car And Parts gereden, gelukkig was Vincent daar. Wat hebben we gedaan.
Er lag daar nog een schroefset die van een GTSi afgekomen is. Die heb ik erop gezet. Proef gereden en het was al een stuk beter maar nog zeker niet optimaal.
Daarna inderdaad andere wielen opgezet die zo voor de hand lagen. En waarachtig nog een stuk beter.
De afstelling klopt natuurlijk ook niet helemaal vanwege de uitlijning.

We hebben in ieder geval het probleem grotendeels zover kunnen oplossen.

Dus zoek eigenlijk nu een setje wat onder een E10 vandaan komt. Daar kan ik de veerschotels van gebruiken. Of alleen de veerschotels kan ook. Schokbrekers zijn nieuw, Vogtland veren zijn nieuw. Rest bestel ik weer nieuw. Ja, ook de veerpootlagers. Het vreemde is dat, nu de poten eronderuit waren, je draait aan het lager het lager wiebelt. Dat mag toch niet he?

Ook als op veerpootlagers zoek, de MK088, dan zie je dat het open lagers zijn. Die wat ik heb gekregen zijn dichte lagers (Monroe)

Dussssss….. met spoed op zoek naar een setje veerpoten waar niks mee gedaan is. Schokbreker mag kapot zijn. Of veerschotels van een e10.

Hier tweefilmpjes van de wiebel lagers

https://youtu.be/lbpcthxTnRU

https://youtu.be/EoxhWk6g6Q0
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Soms gaat het snel.....inmiddels een set veerpoten op de kop getikt. :D :D

Gaan morgen al op de post......

:D
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

op hoop van zegen dan
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

van wie had je die wagen ook al weer gekocht ????? :snipersmile:
Had hij er toen geen last van ?
hoop dat je er uit eindelijk er uit komt jaap ,ik blijf het volgen
gr Peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Inderdaad, op hoop van zegen :shock:

Hahaha Peet, arme Rick. Ik denk niet dat Rick er last van had. Zaten die verschrikkelijke Weitecs onder. Suiterdestuiter :shock:

Ik denk dat iets niet goed is aan de veerpoot lagers of de schotels. Schokbreker nieuw, Vogtland veren nieuw. En ja de veerpoot lagers waren ook nieuw maar dat gewiebel zou toch niet mogen, toch? Één lager voel je ook al wat schrompen, de andere gaat beduidend lichter. Dus die lagers zijn ook al ruk....zet daar maar een :snipersmile: op.

Nu ik een complete set krijg kan ik vandaar uit opnieuw gaan opbouwen. Ga ze eerst zonder er wat aan te doen erop zetten, kijken wat dat gaat doen. Dan de Vogtland veren erop en indien nodig nieuwe veerpoot lagers. Ik gooi dan ook meteen weer de zomer banden erop. Als het gaat sneeuwen rijden we wel met de starlet, die heeft al drie jaar winterbanden erop, ja ook in de zomer hahahaha..... tjonge zeg. Daar heb ik toen ook Vogtland veren op gezet en nog nooit laten uitlijnen en nergens problemen mee.

Ik heb net de Starlet weg gebracht, wordt morgen apk gekeurd. Op de terug weg in de GTSi merkte ik toch wel een verbetering hoor....ben hoopvol gestemd 8-)
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Yeeeeeehhhhh..... ons 19 jaar oude Starletje heeft de jaarlijkse proef weer glans (met nadruk op glans) rijk doorstaan :D :D

Zeis weer goed gekeurd.....

Afbeelding

Afbeelding

Het is niet alleen kommer en kwel dus. :lol:

Morgen krijg ik het setje veerpoten voor de Corolla al binnen..... :)
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Martijn »

Mooi te horen dat je dichtbij de oplossing bent! :D
Starlet staat er mooi bij. Die is ook kei-rood! 8-)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

Ik weet waar Rik woon hoor ,we kunne ff langs gaan en verhaal gaan halen ;)
Geintje hoor ,
Dat starletje ziet er gelikt uit zeg ,koleren

Gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Kunnen een bakkie doen bij Rick hahaha..... :lol: :lol:

Hoe zou het met Rick zijn zeg....hoor weinig over de T-Sport compressor :shock:
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

ik hoor en lees niks meer over hem ,de laatste keer dat ik bij hem was had die iets te veel gedronken pfffff
moes ff dak dragers op halen ,bleeeeeef bellen pfffffff
stond wel een mooie wagen voor de deur met 85 uitlaat dempers er onder ;)
wagen was muis stil toen die liep

gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Oeps, teveel gedronken. Hij was dus een beetje in de olie hahahaha…….

Zo dan, weer wat wijzer. En zoals Phillip Geubels herhaaldelijk zegt “ik verzin het niet” is het toch eigenlijk niet te geloven. Achja laten we maar blijven lachen https://www.youtube.com/watch?v=okidQzKbf-c

Anyway, uit gelachen? :lol: :lol:

Gisteren kreeg ik het setje veerpoten binnen. Ouwe meuk, maar goed. Bedoeling was om een origineel setje te monteren en dan kijken hoe het is.
Als eerste eens gekeken of die toplagers ook wiebelen. Nou die wiebelen niet. Draaien soepel.

Met andere woorden……beide, net een jaar oude nieuwe toplagers van Monroe…. Kapot.
Ik verzin het niet hè….. ik verzin het niet. Hagel nieuwe toplagers na 1 jaar en 2 maanden helemaal ruft.

Gelukkig kon ik direct op de brug terecht. Van het 2de hands setje zat op een toplager wat speling. Gelukkig had ik de oude toplagers bewaard en daar zat een goede tussen. De slechte vervangen.

Rijgedrag is het zelfde als met de schroefset die ik eerst had geprobeerd. Dus verbeterd in vergelijking met al die nieuwe Monroe zooi.

Gisteren aan de Toyota monteur gevraagd of hij vandaag prijzen wilt opvragen van alle onderdelen van een veerpoot. Dus toplager, veerschotel, bumpstop etc etc. Zal wel schrikken worden.
Wat ik zeker nieuw wil zijn de veerschotels, bumstop/stofhoes. Eventueel ook de rubbers boven en onder. Schokbrekers zijn een jaar oud en de Vogtland veren nog geen jaar oud.

Als het dan nog niet goed is dan…….. maak ik er een aanhanger van.

Zulke schijtzooi heb ik nog nooit mee gemaakt iig.

Wordt vervolgd.
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door petros »

Als je er een aanhanger van maakt denk dan even aan mij ;) Heb een prachtige GXI ter inruil, alles nieuw :lol: Naja, behalve de motor dan die krijg je er los bij als presse papier

Als ik het zo lees komt het allemaal wel goed!

En die starlet is zo netjes dat ie schreeuwt om een conversie naar een Glanza!
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

hahahaha ik zal aan je denken als er een aanhanger van wordt gemaakt :lol: :lol: :lol: en mocht dat gebeuren dan zeker geen E10 meer....nondesju zeg :lol: :lol:

Starletje ziet er op de foto zeker heel goed uit maar is zeker niet zonder gebruikssporen hoor.... her en der wel een deukje, krasje en zo. :shock: Het is geen MR2 of GTSi....die zien er smetteloos uit.
Heb er wel eens aan gedacht toen ik een complete Glanza set kon kopen voor een prikkie..... maar waar eindigt hè. Ik vind zo veel leuk :lol: :lol:

Ik ga er toch ook maar van uit dat het ooit goed komt met dat stuurgedoe en miserabele veerpoten en zo :shock: Dit verhaal heeft al een vermogen gekost en het einde der kosten is nog niet in zicht...... :(
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Kees »

Om te testen heb ik nog een set dempers liggen. Kan je mee testen als je wilt.
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Tom96
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 151
Lid geworden op: za aug 08, 2015 18:27
Type Corolla: E10
Locatie: GLD zuid

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Tom96 »

Ik was rond de €550 aan onderdelen kwijt rondom, gelukkig is er alleen maar een stabilisator stang kapot... vreesde dat de schokbrekers op waren na 23 jaar, maar dat bleek gelukkig (nog) niet t geval.

Maar had al wel opgevraagd wat nieuwe schokbrekers kosten
Groetjes,

Tom
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Goodmeurning gentlepeople….

Gisteren prijsopgave gehad vanuit de dealer. Gezocht op kenteken en VIN nummer.

OMG wat een prijzen zeg hahaha….uuuhhh snik 

Zou ik alles wat op de foto staat bestellen dan ben je €599.20 ex btw kwijt…..poepoe…..

Afbeelding

Dit is ex BTW

BTW erbij gedaan……

Afbeelding

De Monroe toplagers zijn dus een jaar en twee maanden oud. Garantie verlopen. Uit coulance kan ik twee nieuwe krijgen. Op zich netjes natuurlijk maar de hamvraag is, moet ik nu weer van die Monroe gevallen monteren?
Of monteer ik de oude waarvan ik de gauwigheid heb bemerkt dat die nog goed zijn? (denk ik)

De veerpootschotels (nr 6) ga ik wel nieuw kopen. Dan weet ik zeker dat het de goede zijn.

De rubbers ( nr 2 en 5) moet ik bekijken. Ik heb de set die ik gekocht heb nu en de set wat eronder zat. Wellicht kom ik ermee weg of misschien een enkele rubbur nieuw kopen.

En dan de stofhoes/bumpstop. (nr 4) bizar wat dat kost. Ook hier moet ik kijken welke nog goed is en wat niet.

Dus…. Beide sets uit elkaar halen. Dus dan maar weer even de geleende schroefset eronder. Beide sets uit elkaar halen, kijken wat nog goed is en wat niet goed is nieuw bestellen.

Ik mag er dan toch van uit gaan dat het dan echt niet meer aan de veerpoten kan liggen.

Thanks Kees, mocht het nodig zijn zal ik me zeker even melden ;)
Hans
Junior member
Junior member
Berichten: 124
Lid geworden op: di nov 05, 2002 14:25
Locatie: Den Haag

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Hans »

Jaap ik heb toevallig bij mijn mr2 ook alles vernieuwd. Ik heb onderdelen besteld bij partsouq.com scheelt een hoop geld en alles is origineel en zo niet dan staat het erbij. Je kan netjes zoeken op vin nummer.

Met op je krijgt nog wel import btw maar zelfs dan is het nog goedkoper.

Levertijd was een week
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door petros »

Ik kan dit niet meer aanzien :shock: Wat een geld. Nu was ik bij de toyo dealert ook 5 tientjes kwijt voor 2 stabistangrubbers achter en dat dingetje voor de bak. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die toplagers zo'n enorme invloed hebben op het blijven "kleven" van de stuurinrichting. Bij mijn E10 heb ik van alle toplagers die ik had uiteindelijk 2 fatsoenlijke E11 exemplaren gepakt en dat stuurt helemaal prima. En die hoezen voor de zuigerstang van de veerpoot komen van monroe en zijn voor een alfa 156 geloof ik. 7 euro voor een set inclusief nieuwe bumpstops :) (en pas maken natuurlijk)

Maargoed, dat is niet origineel natuurlijk. En originaliteit heeft ook zijn prijs, en is goed voor de waarde van de auto. Anyways, mocht je nog toplagers zoeken, ik heb nog twee redelijke exemplaren waar mijn auto nog prima mee stuurde.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Martijn »

Ok, dat zijn dus bruto dealerprijzen.. weet zeker dat CAR in Nijkerkerveen diezelfde originele onderdelen al goedkoper kan leveren.
Geven ze je geen ene % korting daar bij je dealer? Krenten.. een procent of 10 lijkt me wel minimaal.

Die rubber hoezen en stops hoeven niet origineel daar merk je echt geen barst van. Een setje van Monroe kostte mij toen 3 tientjes ofzo.

Zou het eerst met een set gebruikte, originele toplagers proberen. ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door petros »

Die laatste zin wat mijn voorganger zegt :)
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Heren, van het goede leven, ik dank jullie voor alle tips. Kan ik zeker wat mee.

En weer een dag, een GTSi dag. Voor de miljoenste keer de veerpoten eronderuit geschroefd. Simpel klusje geworden hoor hahaha….
Ik heb de geleende schroefset er weer onder gezet en wel met de reden dat ik beide sets uit elkaar kan gaan halen.
Voor het gemak, set A is de set met alle nieuwe onderdelen. November 2016 vernieuwd.
Set B is de set die ik pas geleden heb gekocht om te testen.

Ik heb vandaag dus beide sets uit elkaar geschroefd.

Afbeelding

Nu had ik de mogelijkheid alles eens goed te vergelijken en kijken of ik rubbers en zo kon gebruiken.

Als eerste de rubbers. Die hoef ik niet nieuw gelukkig. Alhoewel op set A rubbers met een iets andere vorm zullen het zeker doen.

Nu vraag ik me wel iets af. Die hoesrubbers zeg maar (op de foto naast de veerpootschotel), moet daar nu nog aparte stofhoezen onder?

Afbeelding

Zo ja dan zal ik die moeten aanschaffen.

Bumstops heb ik dus. Vogtland veren zijn goed. Vriend van me heeft dezelfde onder zijn GTSi gezet en geen problemen.

De toplagers heb ik al nieuw. Onder coulance heb ik twee nieuwe gekregen. Wel weer Monroe. Getest, wiebelen niet, geen speling.

En dan de veerpootschotels. Zou ik het probleem gevonden hebben nu?????

November 2016 heb ik de weitecc schokbrekers en de verlaag veren eronder uit gehaald en vervangen door nieuwe schokbrekers en Eibach veren. De weitecc veerpoten uit elkaar gehaald, nieuwe Monroe schokbreker, Eibach veren nieuw en de veerpootschotels die op de weitec zaten incl nieuw toplagers van Monroe gemonteerd. Dus schokbreker nieuw, Eibach veer nieuw, toplager nieuw. Oude rubbers, oude bumstop, oude veerpootschotel. Wat kan je in godsnaam fout doen toch???
Vanaf toen is alle ellende begonnen.

Nu ik set A en set B uit elkaar heb liggen kan ik vergelijken en dan zie ik dat er verschil zit in de veerpootschotels. Minimale verschillen maar wel verschillen.

Afbeelding

Niet echt goed te zien maar als je goed kijk kan je wel wat verschillen zien.
Links set A, rechts set B. zo lijkt die van set A het midden iets schever te staan. De randen, zover dat belangrijk mag zijn, zijn ook anders. En zo zijn er nog enkele kleine verschillen te zien maar niet op de foto. Klein maar ze zijn er wel.

Hier twee foto’s waar het verschil duidelijk te zien is qua hoogte.
Afbeelding
Set B

Afbeelding
Set A

Of dit nu de veroorzaker is geweest van alle ellende zal moeten blijken maar zelf heb ik een vaginaal vermoeden van wel.

Welnu, we gaan het weer mee maken.

Vooralsnog hoef ik geen nieuwe onderdelen aan te schaffen gelukkig. Morgen eerst even de set B veerpootschotels wat ontroesten en voorzien van een laagje lak.

En dan alles weer monteren.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Blof-fan »

Ben benieuwd of dit intussen de oplossing zal zijn Jaap ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door petros »

Die schotels zijn wel aardig verschillend. Weet niet welke goed is, maar kan me voorstellen dat een verkeerde hoek gaat wringen met het toplager. Die rubber hoes hoort langer te zijn. Normaal zit er nog 10 cm aan ribbelrubber aan vast, maar dit is altijd vergaan. Ik heb het opgelost met stofhoezen die ik er onder kon schuiven. Wel ruk dat ik geen foto verslag heb gemaakt van mijn werkzaamheden aan die voorpoten :( had jou wel verder geholpen denk ik. Er zat ook nog een ring tussen de schotel en het toplager. Zonder die ring liep de boel erg troef. Zou die schotel ook even ontroesten en nieuw lakken. Soms zijn die krengen zo aangetast dat ze spontaan vervormen...
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Tatatatataaaaaaa….of????

Gisteren tussen neus en lippen nog snel de schotels ontroest en een laklaagje erop gedaan.
Vandaag op het gemak met alle onderdelen die ik nu heb de veerpoten in elkaar gezet. Uiteraard de andere veerschotels gebruikt (van het setje wat ik pas had aangeschaft)

Het in elkaar zetten ging lekker relaxed. Wel tien keer gekeken of alles goed zat. Daarna de boel weer onder de GTSi gezet.

Hoe zou het gaan, hou het sturen?

Welnu, als ik de loods uit rijd voel ik al meteen dat het vele malen beter is.

Probleem opgelost?

Ik denk het wel maar helemaal 100% is het nog niet. Zit het nu tussen de oren of zijn het die winterbanden? Feit is wel dat na montage van de winterbanden het wel erger is geworden.
Maandag gaan igg de zomerbanden er weer onder. Dan weet ik zeker of het voor 100% is opgelost.

Feit is, het is vele malen beter nu. Auto stuurt beter, rijd beter. Ik kan nu met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het hele probleem zat in de verkeerde veerpoot schotels.

Afbeelding
Weer netjes proper in elkaar gezet

Afbeelding
En weer, voor de zoveelste keer, laten uitlijnen.

Aan de bandenboer gevraagd of de winterbanden wat er nu onder zitten wel iets is. Zijn antwoord “nee” goedkope meuk. En dat ook daar het probleem in kan zitten.

Met andere worden, de winterbanden hebben het probleem versterkt, de veerpoot schotels waren niet goed (geen E10 exemplaren waarschijnlijk)

Uitlijning is nu perfect, veerpoten perfect, stuurhuis en pomp vervangen…… 20 miljoen paracetamolletjes, hoop stress en….. ja wat niet….maarrrrrrr…… ik durf nu wel te zeggen dat………

HET PROBLEEM IS OPGELOST.

En wat staat er als volgende op het programma voor de GTSi?

Niks, helemaal niks…alleen de zomerbanden dan maar voor de rest niks. Uuuhhh poetsbeurtje misschien nog hahaha kan geen veerpoot meer zien zeg
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Martijn »

Heuuuu!!!! Keigaaf dat het opgelost is! :D :D :D
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

Ik zou zeggen nu het OPGELOST is

RIJDEN MET DE GTSI :lol:
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door petros »

Top! Gefeliciteerd!
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

ja dat is kloten voor ons ,niet voor jou jaap ,wand wat valt er hier nog te lezen dan .en te leren ?
Geintje hoor ,ik hoop dat je nu verlos ben van die onzin allemaal ,en lekker kan genieten er van
ik rij met die e 10 ook met winter banden ,een geluid op de weg niet normaal meer ,denk steeds dat alle lagers er uit leggen ,en bochten is ook kat met een u . :?

u zij gegroet
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Blof-fan »

Mooi dat het opgelost is :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Thanks heren van het goede Corolla leven :lol:

Och Peet, valt straks nog zat te lezen. Riep gisteren wel heu-heu-heul hard dat ik niks meer ga doen aan de GTSi maar was wat vergeten.

De ramen worden nog profi getint. 8-) Ik moet dan even uitzoeken of de spoiler achter op de klep gedemonteerd kan worden zonder iets kapot te maken. Iemand een idee??? :shock:

En dan de MR2 waar nog genoeg aangedaan moet worden. Wil het hitte schild wat opfleuren. Beurt zit eraan te komen. Uiteraard zijn jaarlijkse poets beurt. Denkelijk ook even de remklauwen wat onderhoud aan doen. die dingen willen nog wel eens vast gaan zitten. Beide zijn al eens vernieuwd dus nu een kwestie van goed houden.
Plaats reactie