Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
Moderator: Moderator
-
- CCNL Member
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: ma mar 10, 2003 21:30
- CCNL lidnummer: 127
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: Liftback
- Locatie: Warnsveld
Re: Bob's Corolla T-Sport
Mooie auto, de zomerwielen staan hem goed!
-
- President member
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Corolla
- Locatie: Het Zonnige Zuiden
- Contacteer:
Re: Bob's Corolla T-Sport
Mooie 9 spaakse velgen. I Like.
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport
update 25-10-2014
Vandaag weer een ouderwets aan het knutselen geweest. Ik heb de Corolla gekocht met een Xenon-set gemonteerd in de koplampen. De laatste tijd ging de rechter-koplamp niet altijd meer aan, dus begon dit een behoorlijke iritatie-factor te worden. Daarnaast begonnen de koplampen aardig te verweren.
Vanmorgen een nieuwe set H7 4300k xenon verlichting gekocht en met een hoop geduld mijn koplampen gepolijst. Een xenon-set had niet mijn eerste voorkeur, maar de hoeveelheid verlichting is ideaal, zeker in de donkere maanden die er nu weer aan komen.
Eerst de bumper en koplampen verwijderd (bumper moet eraf om de koplampen te demonteren)
Hier viel mijn oog direct op de rode claxons die de vorige eigenaar heeft gemonteerd. Gelukkig heb ik ook de originele claxon meegeleverd gekregen, dus deze rode unit's zijn ook verdwenen.
Koplampen heb ik geschuurd met korrel 800, 1200, 1500 en 2000. Vervolgens gepolijst met de machine. Ik moet dit nogmaals doen, met een beter geschikte polijstcompound. Het resultaat liegt er trouwens niet om!
Zoals de koplampen er ondertussen uitzagen
Verweerd oppervlakte
geschuurd k.800
Xenon-setje
Resultaat
Ondertussen ben ik ook in The UK bezig met wat leuke updates, daar volgt hopelijk ook snel een update over!
Vandaag weer een ouderwets aan het knutselen geweest. Ik heb de Corolla gekocht met een Xenon-set gemonteerd in de koplampen. De laatste tijd ging de rechter-koplamp niet altijd meer aan, dus begon dit een behoorlijke iritatie-factor te worden. Daarnaast begonnen de koplampen aardig te verweren.
Vanmorgen een nieuwe set H7 4300k xenon verlichting gekocht en met een hoop geduld mijn koplampen gepolijst. Een xenon-set had niet mijn eerste voorkeur, maar de hoeveelheid verlichting is ideaal, zeker in de donkere maanden die er nu weer aan komen.
Eerst de bumper en koplampen verwijderd (bumper moet eraf om de koplampen te demonteren)
Hier viel mijn oog direct op de rode claxons die de vorige eigenaar heeft gemonteerd. Gelukkig heb ik ook de originele claxon meegeleverd gekregen, dus deze rode unit's zijn ook verdwenen.
Koplampen heb ik geschuurd met korrel 800, 1200, 1500 en 2000. Vervolgens gepolijst met de machine. Ik moet dit nogmaals doen, met een beter geschikte polijstcompound. Het resultaat liegt er trouwens niet om!
Zoals de koplampen er ondertussen uitzagen
Verweerd oppervlakte
geschuurd k.800
Xenon-setje
Resultaat
Ondertussen ben ik ook in The UK bezig met wat leuke updates, daar volgt hopelijk ook snel een update over!
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: Bob's Corolla T-Sport
ziet er goed uit!
Wat voor updates krijg je uit de uk?
Wat voor updates krijg je uit de uk?
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Bob's Corolla T-Sport
lampen zijn er goed op bekomen Bob!
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport
Eerste goodie is binnen
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: Bob's Corolla T-Sport
ik denk niet dat dit gaat werken
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport
Onderbouw je mening eens?
Lift-engagement RPM is inderdaad niet te verandereren. Maar de timing van de intake-cam wel. In combinatie met overige mod's kan ik straks bijna alle parameters van de ecu beinvloeden en de auto dus laten mappen.
http://www.power-enterprise.co.jp/USA/p ... camcon.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lift-engagement RPM is inderdaad niet te verandereren. Maar de timing van de intake-cam wel. In combinatie met overige mod's kan ik straks bijna alle parameters van de ecu beinvloeden en de auto dus laten mappen.
http://www.power-enterprise.co.jp/USA/p ... camcon.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- CCNL Member
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: ma mar 10, 2003 21:30
- CCNL lidnummer: 127
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: Liftback
- Locatie: Warnsveld
Re: Bob's Corolla T-Sport
Ik denk niet dat hij daar lekker op gaat lopen, maar je kan het proberen.
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport
Ik zal wel 'bot' overkomen, maar onderbouw dit eens met feiten of ervaringen?
-
- CCNL Member
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: ma mar 10, 2003 21:30
- CCNL lidnummer: 127
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: Liftback
- Locatie: Warnsveld
Re: Bob's Corolla T-Sport
Over het algemeen vinden de standaard toyota motoren het niet fijn als je signalen gaat zitten foppen. Ik denk dat hij zichzelf toch weer probeert bij te regelen. Soms gaan ze al beroerd lopen door alleen al een openluchtfilter.. Maar zoals ik al zei, ik denk. Want ik ken dat ding niet en ik heb nog nooit iemand over dat ding gehoord.
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Bob's Corolla T-Sport
niet echt concrete onderbouwing.... het monteren van een openluchtfilter werkt ook alleen als je wat supporting mods erbij installeert
Tuning is een combinatie van meerdere mods dus dit kan best wel eens gaan werken
Ben benieuwd Bob!
Tuning is een combinatie van meerdere mods dus dit kan best wel eens gaan werken
Ben benieuwd Bob!
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
- President member
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09
Re: Bob's Corolla T-Sport
De nieuwere Toyota motoren hebben zeer goede 'self learning' ecu's. Ze kunnen over een behoorlijk breed gebied de ECU waardes aanpassen. Zo kun je bijvoorbeeld op een 1.4 VVTi de 1.8 VVTi inlaat monteren en injectoren. De auto zal ca. 200 km beroerd lopen maar daarna heeft ie zich aangepast.Raymon schreef:Over het algemeen vinden de standaard toyota motoren het niet fijn als je signalen gaat zitten foppen. Ik denk dat hij zichzelf toch weer probeert bij te regelen. Soms gaan ze al beroerd lopen door alleen al een openluchtfilter.. Maar zoals ik al zei, ik denk. Want ik ken dat ding niet en ik heb nog nooit iemand over dat ding gehoord.
Ik denk dat de VVTL-i hier geen uitzondering op zal zijn en dus ook een ander (open) luchtfilter zal 'opmerken'.
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
- J-Corolla
- CCNL Member
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: zo aug 22, 2010 18:32
- CCNL lidnummer: 802
- Type Corolla: ZZE121
- Type Corolla: E11 + E12
- Locatie: Oosterhout, NB
- Contacteer:
Re: Bob's Corolla T-Sport
Het nadeel van zo'n ECU is dan dus weer dat ze lastig te 'foppen' zijn omdat ze zichzelf uiteindelijk toch weer terug aanpassen.
Chiptuning schijnt daarom bijvoorbeeld ook zeer slecht te werken op de ZZ serie motoren van Toyota.
Bij CCUK ken ik mensen die een totaal andere ECU hebben geplaatst om alles goed aan te kunnen passen.
Hoe dan ook, ik ben benieuwd hoe goed het werkt, als het al werkt.
Chiptuning schijnt daarom bijvoorbeeld ook zeer slecht te werken op de ZZ serie motoren van Toyota.
Bij CCUK ken ik mensen die een totaal andere ECU hebben geplaatst om alles goed aan te kunnen passen.
Hoe dan ook, ik ben benieuwd hoe goed het werkt, als het al werkt.
― ― ― ― ― ― ― ― ― ⁂ COROLLAE12.COM ⁂ ― ― ― ― ― ― ― ― ―
― ― BEST OF PAINT 2013 ― MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
― ― BEST OF PAINT 2013 ― MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport
Op bijvoorbeeld ccuk zijn diverse personen die de combo die ik ga toepassen succesvol hebben draaien. Ik ben er dus redelijk van overtuigd dat dit werkt.
De toekomst gaat t uitwijzen
De toekomst gaat t uitwijzen
- J-Corolla
- CCNL Member
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: zo aug 22, 2010 18:32
- CCNL lidnummer: 802
- Type Corolla: ZZE121
- Type Corolla: E11 + E12
- Locatie: Oosterhout, NB
- Contacteer:
Re: Bob's Corolla T-Sport
Ik ben benieuwd, ik zal het blijven volgen hier.
― ― ― ― ― ― ― ― ― ⁂ COROLLAE12.COM ⁂ ― ― ― ― ― ― ― ― ―
― ― BEST OF PAINT 2013 ― MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
― ― BEST OF PAINT 2013 ― MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
- masterpivo
- Ambassador member
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: E15 2.2D4d
- Locatie: Waspik
Re: Bob's Corolla T-Sport
Ik ben ook wel benieuwd of dit gaat werken, zal het ook wel blijven volgen!
Ik heb zelf trouwens ervaring met een ´powerbox´ op mijn Auris 2.2D4d en moet zeggen dat ik daar een maand of 2 zonder problemen mee heb gereden. Maar daarna heb ik in dusverre problemen ermee gekregen dat het management in noodloop over ging. Na verwijderen van de powerbox was het probleem meteen verholpen en ook niet meer terug gekomen. Ik wil de box nog weer weleens terug plaatsen, maar je staat toch raar te kijken als er ineens problemen optreden
Ik ben benieuwd Bob!
Ik heb zelf trouwens ervaring met een ´powerbox´ op mijn Auris 2.2D4d en moet zeggen dat ik daar een maand of 2 zonder problemen mee heb gereden. Maar daarna heb ik in dusverre problemen ermee gekregen dat het management in noodloop over ging. Na verwijderen van de powerbox was het probleem meteen verholpen en ook niet meer terug gekomen. Ik wil de box nog weer weleens terug plaatsen, maar je staat toch raar te kijken als er ineens problemen optreden
Ik ben benieuwd Bob!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
- Full member
- Berichten: 356
- Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Raalte
- Contacteer:
Re: Bob's Corolla T-Sport
De Denso benzine ECU's zijn moeilijk te "programmeren" met een piggyback systeem, het werkt deels maar echt tot op bepaalde hoogte, maar de ECU staat er constant tegenin te vechten en wil alles weer terug zetten zoals het hoort qua AFR, timing etc.
We hebben een 1ZZ Turbo Celica gebouwd met compleet gebouwd blok en draaiend op een hogere boost etc, alleen de beperkende factor was puur de AEM piggyback.
Wij hadden het liefste gezien dat er een stand alone in ging maar budgetair was dat niet haalbaar.
De AEM kon alles wel instellen maar op de dyno kon je zien dat de originele ECU constant alles wat je invoerde wilde bij stellen naar originele waardes, als wij de timing naar voren schoven, schoof de stock ECU hem geleidelijk weer terug. Je zag de ECU gewoon op een ander veld dan waar je bezig was de boel weer corrigeren.
Tot op een bepaalde hoogte gaat het wel goed en kun je dingen aanpassen, maar sta niet raar te kijken dat de stock ECU je tegen loopt te werken.
Ooh en let wel dat je met verkeerde waardes de motor flinke schade kan aanbrengen, als je aan de timing etc zit, de 2ZZ's zijn erg gevoelig als het op zulke dingen aan komt.
We hebben een 1ZZ Turbo Celica gebouwd met compleet gebouwd blok en draaiend op een hogere boost etc, alleen de beperkende factor was puur de AEM piggyback.
Wij hadden het liefste gezien dat er een stand alone in ging maar budgetair was dat niet haalbaar.
De AEM kon alles wel instellen maar op de dyno kon je zien dat de originele ECU constant alles wat je invoerde wilde bij stellen naar originele waardes, als wij de timing naar voren schoven, schoof de stock ECU hem geleidelijk weer terug. Je zag de ECU gewoon op een ander veld dan waar je bezig was de boel weer corrigeren.
Tot op een bepaalde hoogte gaat het wel goed en kun je dingen aanpassen, maar sta niet raar te kijken dat de stock ECU je tegen loopt te werken.
Ooh en let wel dat je met verkeerde waardes de motor flinke schade kan aanbrengen, als je aan de timing etc zit, de 2ZZ's zijn erg gevoelig als het op zulke dingen aan komt.
- masterpivo
- Ambassador member
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: E15 2.2D4d
- Locatie: Waspik
Re: Bob's Corolla T-Sport
Mag ik even voor mijn eigen duidelijkheid daarop reageren betreffende mijn eigen auto?
Zou het dus kunnen zijn dat datzelfde (tegenwerken van de ECU) ook bij mij (naar verloop van tijd) de oorzaak is geweest van het krijgen van een noodloop? En op de manier dat ik er dus alleen maar een simpele powerbox tussen heb gehad, dit ook niet te voorkomen is?
Zou het dus kunnen zijn dat datzelfde (tegenwerken van de ECU) ook bij mij (naar verloop van tijd) de oorzaak is geweest van het krijgen van een noodloop? En op de manier dat ik er dus alleen maar een simpele powerbox tussen heb gehad, dit ook niet te voorkomen is?
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport
AEM piggybacks, in combinatie met een 2zz, heb ik meer negatieve berichten over gelezen. Ik heb hier aardig wat contact over gehad met Steven van CCUK. Steven heeft diverse zaken uitgeprobeerd en spreekt uit eigen ervaring.
De invloed van de Camcon is minimaal, maar wordt aangevuld met een EcuMaster DET3. Dit is een combinatie (zoals ik al eerder aangaf) waarbij diverse leden van CCUK rond rijden en zeer goede resultaten boeken.
Ik wil de auto laten mappen bij een bedrijf zoals bijvoorbeeld DP-Engineering, op een dyno dus. Hierbij ga ik er stilletjes vanuit dat DP voldoende inzicht en ervaring heeft om alle waardes binnen safety-values te houden.
De invloed van de Camcon is minimaal, maar wordt aangevuld met een EcuMaster DET3. Dit is een combinatie (zoals ik al eerder aangaf) waarbij diverse leden van CCUK rond rijden en zeer goede resultaten boeken.
Ik wil de auto laten mappen bij een bedrijf zoals bijvoorbeeld DP-Engineering, op een dyno dus. Hierbij ga ik er stilletjes vanuit dat DP voldoende inzicht en ervaring heeft om alle waardes binnen safety-values te houden.
-
- President member
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09
Re: Bob's Corolla T-Sport
Zelf op de blacktop motoren zijn piggybacks een probleem, ook de blacktop herkent deze. De enige die goed schijnt te werken is een emanage blue. De 2zzge ECU is nog slimmer dus zullen wellicht alle piggybacks problemen geven?
Maar echte chiptuning zou de oplossing moeten zijn, dan verander je de kernwaarden en lijkt me dat de ECU die niet weer kan overschrijven. Maar zover ik weet is er niemand, behalve bijv toms die ecu's van Toyota kunnen chippen.
Een apexi power FC schijnt overigens wel goed te zijn. Stond laatst nog te koop in Engeland voor naar mijn mening niet al te veel geld.
Maar echte chiptuning zou de oplossing moeten zijn, dan verander je de kernwaarden en lijkt me dat de ECU die niet weer kan overschrijven. Maar zover ik weet is er niemand, behalve bijv toms die ecu's van Toyota kunnen chippen.
Een apexi power FC schijnt overigens wel goed te zijn. Stond laatst nog te koop in Engeland voor naar mijn mening niet al te veel geld.
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
-
- Full member
- Berichten: 356
- Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Raalte
- Contacteer:
Re: Bob's Corolla T-Sport
De Celica met de AEM was niet eens een 2ZZ maar een 1ZZ turbo met compleet opgebouwd blok.
Wij doen het uitgebreide mappen ook niet zelf gezien wij geen dyno hebben en besteden dit ook uit bij DP Engineering.
Pieter is een goede afsteller maar hij was voornamelijk degene die aangaf dat hij geen fan was van de combinatie piggyback en Denso/Toyota ECU's.
De Apexi PFC is een degelijk alternatief als je een plug and play setup wil die flink wat instellingen heeft en dus ook specifiek voor de 2ZZ gemaakt is. Maar de PFC is ook al 10+ jaar oud en vergeleken met nieuwe systemen minder uitgebreid en minder goed af te stellen vooral bij turbo setups.
Grote voordeel is dat die rechtstreeks op de originele kabelboom past.
Maar ja dan spreken we meteen weer over stand alone ECU's ipv kleine aftellingen en piggyback systemen.
Wij doen het uitgebreide mappen ook niet zelf gezien wij geen dyno hebben en besteden dit ook uit bij DP Engineering.
Pieter is een goede afsteller maar hij was voornamelijk degene die aangaf dat hij geen fan was van de combinatie piggyback en Denso/Toyota ECU's.
De Apexi PFC is een degelijk alternatief als je een plug and play setup wil die flink wat instellingen heeft en dus ook specifiek voor de 2ZZ gemaakt is. Maar de PFC is ook al 10+ jaar oud en vergeleken met nieuwe systemen minder uitgebreid en minder goed af te stellen vooral bij turbo setups.
Grote voordeel is dat die rechtstreeks op de originele kabelboom past.
Maar ja dan spreken we meteen weer over stand alone ECU's ipv kleine aftellingen en piggyback systemen.
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: Bob's Corolla T-Sport
ben met dyno zeer benieuwd wat er uitkomt dan.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport
Mijn eerste plan was het toepassen van een Ecumaster DET3. Dit heb ik later uitgebreid met de Camcon. Deze DET3 piggyback heeft een leuke dyno functie ingebouwd. Ik kan dus met de laptop in de auto dynoruns maken, waarbij de DET3 (bij benadering natuurlijk) een vermogensuitdraai produceert. Dit is leuk om vermogen te kunnen meten wanneer ik aanpassingen ga doen met bij voorbeeld de Camcon en/of de DET3.
- masterpivo
- Ambassador member
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: E15 2.2D4d
- Locatie: Waspik
Re: Bob's Corolla T-Sport
Dan begrijp ik nu ook wat het probleem is geweest bij mij. Simpelweg dus het corrigeren van het eigen motormanagement. Na de winter ga ik maar weer eens kijken om de powerbox voor een tijdje te gebruiken. Is wel zo ´leuk´ om er daadwerkelijk iets mee te doen ipv thuis in de kast te leggen natuurlijk
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport
Winterbanden!
Ik merk dat de temperaturen al flink dalen snachts. Daarop besloten mijn winterset te monteren. De auto ook direct gewassen.
Zomervelgen ook gewassen (binnen en buitenkant vd velg) en netjes in de berging opgeruimd.
Daarnaast mijn ECU-Wireloom-Extension binnen gekregen van Steven (CCUK). Origineel een Boomslang product. Steven heeft hier de voorbereidingen voor de Camcon en DET3 in aangebracht. (bijna) plug&play!
Als laatste is er een Tuning Developments 255L Fuelpump onderweg naar Nederland. Deze kwam ik tegen als veiling op Ebay en kon ik niet laten liggen voor dat geld
Ik merk dat de temperaturen al flink dalen snachts. Daarop besloten mijn winterset te monteren. De auto ook direct gewassen.
Zomervelgen ook gewassen (binnen en buitenkant vd velg) en netjes in de berging opgeruimd.
Daarnaast mijn ECU-Wireloom-Extension binnen gekregen van Steven (CCUK). Origineel een Boomslang product. Steven heeft hier de voorbereidingen voor de Camcon en DET3 in aangebracht. (bijna) plug&play!
Als laatste is er een Tuning Developments 255L Fuelpump onderweg naar Nederland. Deze kwam ik tegen als veiling op Ebay en kon ik niet laten liggen voor dat geld
-
- Special member
- Berichten: 763
- Lid geworden op: vr sep 15, 2006 10:47
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: IS200
- Locatie: Hoogezand
Re: Bob's Corolla T-Sport
Ben benieuwd !
"Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC!"
LEXUS IS200
LEXUS IS200
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Bob's Corolla T-Sport
nice! mooi spul ook dat Boomslang uit de states, naar mijn mening kwalitatief veel beter dan FIELD die ik ook heb
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: Bob's Corolla T-Sport
ziet er ook straks uit met de winterwielen. Ik doe ze nog even niet. Is overdag nog net iets te warm.
Ben benieuwd naar je bevindingen. Verwachten wel uitgebreid verslag
Ben benieuwd naar je bevindingen. Verwachten wel uitgebreid verslag
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport
Brandstofpomp ondertussen ook gearriveerd!