Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
Moderator: Moderator
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport
Sneak peak..
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport - Gearbox + Sneak peak...
Omdat jullie er zo enthousiast op de sneak peak reageerden, hier het hele plaatje
Het gaat hier dus over m'n nieuwe remmen. Klauwen zijn allemaal netjes ge-zandstraald en rood gespoten. Aan de achterzijde komen de standaard T-sport klauwen, volledig gereviseerd, op EBC ultimax schijven met yellowstuff blokken. Aan de voorzijde, komen Avensis T25 klauwen, ook met EBC ultimax schijven en yellowstuff blokken. Ook deze remklauwen heb ik ondertussen gereviseerd. De T25 yellowstuff blokken worden normaal niet geleverd, maar worden as we speak speciaal voor mij geproduceerd bij EBC. Dit betekend dat ik nog wel even geduld zal moeten hebben eer al het materiaal bij mij is.
Verschil tussen T-sport remmen en de T25 remmen : 275mm -> 295mm diameter. Groter remblok oppervlakte waardoor meer warmte kan worden opgenomen en de remzuiger is iets groter, wat meer remkracht opwekt.
De T25 klauwen zijn een direct fit op de E12 fusés. Alleen de remschijven moeten worden omgeboord van 5gats naar 4x100 (E12 steek).
Daarnaast heb ik een setje HardRace draagarmen gekocht in the UK. Aangezien mijn wiellagers vervangen moeten worden aan de vooras (L&R maar in één keer goed doen) en ik er niet van hou de auto 3x per jaar te laten uitlijnen, pak ik de vooras in één keer goed aan. Draagarmen zijn nog niet binnen, maar voor de geïnteresseerden onder ons : http://www.gt4-play.co.uk/catalog/produ ... cts_id/303
Het gaat hier dus over m'n nieuwe remmen. Klauwen zijn allemaal netjes ge-zandstraald en rood gespoten. Aan de achterzijde komen de standaard T-sport klauwen, volledig gereviseerd, op EBC ultimax schijven met yellowstuff blokken. Aan de voorzijde, komen Avensis T25 klauwen, ook met EBC ultimax schijven en yellowstuff blokken. Ook deze remklauwen heb ik ondertussen gereviseerd. De T25 yellowstuff blokken worden normaal niet geleverd, maar worden as we speak speciaal voor mij geproduceerd bij EBC. Dit betekend dat ik nog wel even geduld zal moeten hebben eer al het materiaal bij mij is.
Verschil tussen T-sport remmen en de T25 remmen : 275mm -> 295mm diameter. Groter remblok oppervlakte waardoor meer warmte kan worden opgenomen en de remzuiger is iets groter, wat meer remkracht opwekt.
De T25 klauwen zijn een direct fit op de E12 fusés. Alleen de remschijven moeten worden omgeboord van 5gats naar 4x100 (E12 steek).
Daarnaast heb ik een setje HardRace draagarmen gekocht in the UK. Aangezien mijn wiellagers vervangen moeten worden aan de vooras (L&R maar in één keer goed doen) en ik er niet van hou de auto 3x per jaar te laten uitlijnen, pak ik de vooras in één keer goed aan. Draagarmen zijn nog niet binnen, maar voor de geïnteresseerden onder ons : http://www.gt4-play.co.uk/catalog/produ ... cts_id/303
-
- Full member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: G6 20v
- Locatie: Veghel
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Breakie Breakie
Zal mooi gaan staan met die grote schijven! Versnellingsbak is ook een goeie upgrade, dat is toch wel een nadeel van de t-sportjes.
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Breakie Breakie
Netjes! Ik wist niet eens dat de T25 remmen een direct fit waren voor de e12. Op de Avensis bevallen ze in ieder geval goed, dus met zo'n lichte corolla moeten ze weinig problemen hebben
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Breakie Breakie
hmm interesting aangezien ik ook al 275 schijven heb
en GT4 play heeft nog wat leuke goodies voor de E11 die ik nog op de verlanglijst heb staan
en GT4 play heeft nog wat leuke goodies voor de E11 die ik nog op de verlanglijst heb staan
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Breakie Breakie
Onlangs weer wat werkzaamheden aan de corolla uitgevoerd.
Het wiellager rechts-voor was gehorig aan het worden, daarop besloten beide lagers direct te vervangen. Samen met deze reparatie ook direct de Hard-Race draagarmen onder de auto geknutseld.
Wat fototjes van de onderdelen:
En bij het monteren één geweldige (not) foto genomen. Had 'n beetje haast om op tijd bij de garage te komen om de auto uit te laten lijnen.
Montage ging met niks. Zo gepiept. Wiellagers was nog wel even worstelen.
Ondertussen nog niks van EBC-Brakes vernomen over de remmen, dus daar moet ik nog wat geduld voor opbrengen. Klauwen liggen al n tijdje klaar (te zien op 3e foto). Overweeg nu de remmen maar op Ebay te bestellen met normale remblokken voor de Avensis klauwen, om hier later een setje yellowstuff voor te laten maken.
Het wiellager rechts-voor was gehorig aan het worden, daarop besloten beide lagers direct te vervangen. Samen met deze reparatie ook direct de Hard-Race draagarmen onder de auto geknutseld.
Wat fototjes van de onderdelen:
En bij het monteren één geweldige (not) foto genomen. Had 'n beetje haast om op tijd bij de garage te komen om de auto uit te laten lijnen.
Montage ging met niks. Zo gepiept. Wiellagers was nog wel even worstelen.
Ondertussen nog niks van EBC-Brakes vernomen over de remmen, dus daar moet ik nog wat geduld voor opbrengen. Klauwen liggen al n tijdje klaar (te zien op 3e foto). Overweeg nu de remmen maar op Ebay te bestellen met normale remblokken voor de Avensis klauwen, om hier later een setje yellowstuff voor te laten maken.
-
- President member
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Corolla
- Locatie: Het Zonnige Zuiden
- Contacteer:
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Hard-Race / SKF
Goed bezig met de E12 T-sport. Leuke update's allemaal en nog beter dat het allemaal verbeteringen zijn t.o.v. het origineel.
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
-
- Full member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: za jan 11, 2014 22:44
- Type Corolla: P1 Turbo
- Locatie: Regio Amsterdam
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Hard-Race / SKF
Leuke mods zo. mooi exemplaar heb je!
Toyota Yaris T-Sport/Turbo - 166HP & 210NM.
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Hard-Race / SKF
Hi!
Het is weer een tijdje stil geweest hier.. Onder andere door mijn veel te drukke baan en het aanschaffen van ons (mijn vriendin en mijn) eerste (klus)huis, is de auto er de laatste maanden verschrikkelijk bij in geschoten. Maar, daar komt nu verandering in! Afgelopen jaar was het zo, dat mijn vriendin dagelijks met de corolla naar haar werk ging omdat ik een auto van de zaak had. Nu heb ik een nieuwe baan gevonden, is de auto vd zaak weg en heeft ze een eigen autotje aangeschaft. Moraal van het verhaal : Tijd om de corolla weer eens grondig onder handen te nemen!
Als eerste de zomerwielen eens goed onder handen genomen. Er was helaas behoorlijk wat remstof ingevreten, dus ben ik druk aan het poetsen geweest dit weer schoon te krijgen.
Helaas is mij opgevallen dat de toplaag van de poedercoat begint los te laten. Dus de wielen worden na dit seizoen opnieuw gecoat.
Via SJ Autosport in The UK heb ik een K&N Typhoon intake kunnen kopen. Blijft toch leuk om die 2zz motor op 8000rpm te horen schreeuwen door een open filter!
Nu hoor ik jullie denken, hij had toch zelf een 3'' intake gemaakt? klopt! Helaas heb ik hier iets over het hoofd gezien. De lucht-massa-meter (LMM) zit standaard in een 2.25'' (ongeveer) buis. Wanneer de LMM een bepaalde luchtstroom meet, calculeert de ECU dit terug naar een volume debiet dat vast zit aan het diameter buis. Door een 3'' buis te gebruiken, komt er meer lucht de motor in, dat waar de ECU rekening mee houdt. Het gevolg was, dat de motor te arm liep en slechter presteerde dan met het originele filter Nu met deze K&N intake is dat probleem verleden tijd en lijkt de motor zelft beter te presteren dan met origineel filter!
Helaas moest er ook wat onderhoud worden uitgevoerd. De buitenste as-hoes van de rechter as was lek. Omdat ik geen zin had in half werk, heb ik besloten gelijk beide ashoezen te vervangen op deze as. Ik heb de as gedemonteerd op de middelste homokineet, het vibratierubber van de as verwijderd en 2 nieuwe hoezen gemonteerd.
Zoals jullie al eerder hebben gezien, was ik bezig met een remmen upgrade. De remklauwen liggen al even klaar (gereviseerd en gespoten). Vorig jaar november zijn ook de remdelen (schijven en blokken) eindelijk binnen gekomen van EBC.
Echter zien jullie al, dat de T25 schijven niet zomaar gaan passen. De steekmaat (5x114.3) klopt niet en het naafgat is te groot. Dit heb ik opgelost door een paar ringen te laten snijden uit staalplaat, waarvan de binnendiameter 2mm te klein is. Daarbij heb ik een boor-mal laten snijden, om zo een goede center te kunnen zetten om de schijven om te boren naar de 4x100 steek van de Corolla. De centreerringen heb ik in de schijven gelast, vervolgens de schijven in de draaibank geklokt en naar de juiste maat bewerkt. Op deze manier voorkom je dat de schijven excentrisch over de naaf zitten en een trilling in de auto kunnen veroorzaken.
Ook ben ik wat mod's aan het verzamelen om het onderstel eens goed aan te pakken. Hiervoor heb ik GT4-play in The UK benaderd. Mijn keuze is gevallen op componenten van het Britse Hardrace. Zoals in de vorige update al zichtbaar is, heb ik reeds de draagarmen vervangen voor Hardrace versies. De volgende onderdelen zijn ondertussen binnen:
Hardrace Droplinks (front ARB)
Hardrace Rear-axle Bushes
Hardrace Rear ARB
BRD Shifter cable Bushings
SuperPRO Front ARB Bushes
Toen werd het tijd om de auto in de garage te parkeren (één van de voordelen van m'n nieuwe huis, eindelijk weer overdekte klusruimte ) en te beginnen aan het monteren van die hele waslijst!
Als eerste de voorremmen gedemonteerd en de droplinks vervangen. De originele droplinks wilden niet meer los-komen van de stabi, deze heb ik er af moeten slijpen. De Hardrace droplinks maken gebruik van M12 schroefdraad (ipv M10 ben de originele) dus moest het gat in de stabi worden uitgeboord. Nu ben ik erachter gekomen dat dit erg hard en taai staal is, waardoor ik er met een normale spiraalboor niet doorheen kwam. Uiteindelijk gekozen om met een slijpsteentje op de Dremel de gaten netjes wat groter te maken.
Hier nog niet geheel vast gedraaid, maar wel passend:
Vervolgens begonnen de T25 remmen te monteren. De klauwen heb ik destijds aangeschaft bij SJ autosport in The UK, waarbij Sam (één van de eigenaren) de set had gepast op een set E12 naven. Hierdoor had ik de garantie al dat het zou passen!
Ondertussen ook de droplinks goed gemonteerd:
En door naar de achterremmen!
Ondertussen stond de auto er zo bij
Ondertussen zijn de remmen ontlucht en ben ik begonnen aan het inremmen van de yellowstuf blokken. Ik moet nu al zeggen dat het een bizar groot verschil maakt in rem-kracht met de originele set. Misschien niet helemaal 1:1 te vergelijken, maar ik ben er reuze over te spreken!
Updates zullen weer op kortere termijn volgen! So stay tuned!
Het is weer een tijdje stil geweest hier.. Onder andere door mijn veel te drukke baan en het aanschaffen van ons (mijn vriendin en mijn) eerste (klus)huis, is de auto er de laatste maanden verschrikkelijk bij in geschoten. Maar, daar komt nu verandering in! Afgelopen jaar was het zo, dat mijn vriendin dagelijks met de corolla naar haar werk ging omdat ik een auto van de zaak had. Nu heb ik een nieuwe baan gevonden, is de auto vd zaak weg en heeft ze een eigen autotje aangeschaft. Moraal van het verhaal : Tijd om de corolla weer eens grondig onder handen te nemen!
Als eerste de zomerwielen eens goed onder handen genomen. Er was helaas behoorlijk wat remstof ingevreten, dus ben ik druk aan het poetsen geweest dit weer schoon te krijgen.
Helaas is mij opgevallen dat de toplaag van de poedercoat begint los te laten. Dus de wielen worden na dit seizoen opnieuw gecoat.
Via SJ Autosport in The UK heb ik een K&N Typhoon intake kunnen kopen. Blijft toch leuk om die 2zz motor op 8000rpm te horen schreeuwen door een open filter!
Nu hoor ik jullie denken, hij had toch zelf een 3'' intake gemaakt? klopt! Helaas heb ik hier iets over het hoofd gezien. De lucht-massa-meter (LMM) zit standaard in een 2.25'' (ongeveer) buis. Wanneer de LMM een bepaalde luchtstroom meet, calculeert de ECU dit terug naar een volume debiet dat vast zit aan het diameter buis. Door een 3'' buis te gebruiken, komt er meer lucht de motor in, dat waar de ECU rekening mee houdt. Het gevolg was, dat de motor te arm liep en slechter presteerde dan met het originele filter Nu met deze K&N intake is dat probleem verleden tijd en lijkt de motor zelft beter te presteren dan met origineel filter!
Helaas moest er ook wat onderhoud worden uitgevoerd. De buitenste as-hoes van de rechter as was lek. Omdat ik geen zin had in half werk, heb ik besloten gelijk beide ashoezen te vervangen op deze as. Ik heb de as gedemonteerd op de middelste homokineet, het vibratierubber van de as verwijderd en 2 nieuwe hoezen gemonteerd.
Zoals jullie al eerder hebben gezien, was ik bezig met een remmen upgrade. De remklauwen liggen al even klaar (gereviseerd en gespoten). Vorig jaar november zijn ook de remdelen (schijven en blokken) eindelijk binnen gekomen van EBC.
- EBC Ultimax Avensis T25 Brakediscs front (295mm diameter)
- EBC Ultimax Corolla E12 Brakediscs rear (stock diameter)
- EBC Yellowstuf Avensis T25 Brakepads front (speciaal voor mij gemaakt)
- EBC Yellowstuf Corolla E12 Brakepads rear (stock)
Echter zien jullie al, dat de T25 schijven niet zomaar gaan passen. De steekmaat (5x114.3) klopt niet en het naafgat is te groot. Dit heb ik opgelost door een paar ringen te laten snijden uit staalplaat, waarvan de binnendiameter 2mm te klein is. Daarbij heb ik een boor-mal laten snijden, om zo een goede center te kunnen zetten om de schijven om te boren naar de 4x100 steek van de Corolla. De centreerringen heb ik in de schijven gelast, vervolgens de schijven in de draaibank geklokt en naar de juiste maat bewerkt. Op deze manier voorkom je dat de schijven excentrisch over de naaf zitten en een trilling in de auto kunnen veroorzaken.
Ook ben ik wat mod's aan het verzamelen om het onderstel eens goed aan te pakken. Hiervoor heb ik GT4-play in The UK benaderd. Mijn keuze is gevallen op componenten van het Britse Hardrace. Zoals in de vorige update al zichtbaar is, heb ik reeds de draagarmen vervangen voor Hardrace versies. De volgende onderdelen zijn ondertussen binnen:
Hardrace Droplinks (front ARB)
Hardrace Rear-axle Bushes
Hardrace Rear ARB
BRD Shifter cable Bushings
SuperPRO Front ARB Bushes
Toen werd het tijd om de auto in de garage te parkeren (één van de voordelen van m'n nieuwe huis, eindelijk weer overdekte klusruimte ) en te beginnen aan het monteren van die hele waslijst!
Als eerste de voorremmen gedemonteerd en de droplinks vervangen. De originele droplinks wilden niet meer los-komen van de stabi, deze heb ik er af moeten slijpen. De Hardrace droplinks maken gebruik van M12 schroefdraad (ipv M10 ben de originele) dus moest het gat in de stabi worden uitgeboord. Nu ben ik erachter gekomen dat dit erg hard en taai staal is, waardoor ik er met een normale spiraalboor niet doorheen kwam. Uiteindelijk gekozen om met een slijpsteentje op de Dremel de gaten netjes wat groter te maken.
Hier nog niet geheel vast gedraaid, maar wel passend:
Vervolgens begonnen de T25 remmen te monteren. De klauwen heb ik destijds aangeschaft bij SJ autosport in The UK, waarbij Sam (één van de eigenaren) de set had gepast op een set E12 naven. Hierdoor had ik de garantie al dat het zou passen!
Ondertussen ook de droplinks goed gemonteerd:
En door naar de achterremmen!
Ondertussen stond de auto er zo bij
Ondertussen zijn de remmen ontlucht en ben ik begonnen aan het inremmen van de yellowstuf blokken. Ik moet nu al zeggen dat het een bizar groot verschil maakt in rem-kracht met de originele set. Misschien niet helemaal 1:1 te vergelijken, maar ik ben er reuze over te spreken!
Updates zullen weer op kortere termijn volgen! So stay tuned!
-
- President member
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
Zo lekker bezig geweest weer! Top!
Zal best wel wat schelen met remmen, dat geloof ik meteen. Enige nadeel vd yellow stuff is dat ze pas echt goed remmen als ze wat warmer zijn
Zal best wel wat schelen met remmen, dat geloof ik meteen. Enige nadeel vd yellow stuff is dat ze pas echt goed remmen als ze wat warmer zijn
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
Klopt, zo heb ik op mijn glanza ook met rondom yellowstuf gereden. Het idee is om de auto geschikt te maken om wat trackdays te kunnen pakken. De originele remmen maakten mij al bang op de openbare weg, vandaar deze drastische maatregelen
-
- Special member
- Berichten: 747
- Lid geworden op: di sep 13, 2011 13:10
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: Compressor
- Locatie: Brabant
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
Nette updates !!!
Damn die K&N of een andere openlucht filter moet ik ook nog een keer hebben op mijn Comp. Heb al van veel mensen gehoord dat daardoor de motor beter loopt. En voor het geluid natuurlijk
Damn die K&N of een andere openlucht filter moet ik ook nog een keer hebben op mijn Comp. Heb al van veel mensen gehoord dat daardoor de motor beter loopt. En voor het geluid natuurlijk
[Current] Corolla TS Compressor project:
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
viewtopic.php?t=49546
[Sold] Corolla E10 GTSi project:
viewtopic.php?t=40831
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
ook geen half werk......
Heb die remmen ook op de MR2...goe spul
Heb die remmen ook op de MR2...goe spul
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
mooie updates!
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
Die compressor wine is indd een genot voor 't gehoor
Thanks!
Thanks!
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
Gelijk maar een korte update erin gooien!
Gisteren nog fijn aan het klussen geweest!
Als eerste mezelf bezig gehouden met het plaatsen van de SuperPRO ARB bushes. Dit viel nog niet mee, mede doordat ik geen brug tot mijn beschikking heb en er niet veel ruimte is om in te werken. Daarna nog creatief moeten zijn om de ophoogplaatjes (zwarte vierkante kunststof delen op de foto) te bevestigen aan de poly bush.
En vervolgens gemonteerd
Vervolgens de BRD Shifter cable bushings gemonteerd. Dit is verdacht lastig op een foto vast te leggen, maar hier toch een praat-plaatje:
Tot slot een fotoloos bericht. Enige tijd geleden ben ik met de corolla door de wasstraat gegaan, zonder de antenne uit de voet te draaien. Het gevolg was, dat de gehele antenne voet beschadigd is geraakt. Op zo'n manier, dat deze vervangen moest worden. Ik heb via SJ Autosports een gebruikt exemplaar gekocht (dealer praat over bedragen van 200+ euro ). Toen middels dit forum een bericht gevonden dat het rubber dat rondom deze antennevoet zit, overeenkomt met dat van een Volvo V40 Estate. Die ook gelijk besteld.
Het was een aardige rot-klus om de hemel genoeg te kunnen laten zakken om bij de moer te kunnen waarmee de antennevoet vast zit. Maar ook dit is gelukt. Dus eindelijk weer radio-ontvangst. Voor de gelegenheid heb ik ook gelijk een RAV4 antenne gekocht en gemonteerd. Kijkt toch weer wat strakker!
Gisteren nog fijn aan het klussen geweest!
Als eerste mezelf bezig gehouden met het plaatsen van de SuperPRO ARB bushes. Dit viel nog niet mee, mede doordat ik geen brug tot mijn beschikking heb en er niet veel ruimte is om in te werken. Daarna nog creatief moeten zijn om de ophoogplaatjes (zwarte vierkante kunststof delen op de foto) te bevestigen aan de poly bush.
En vervolgens gemonteerd
Vervolgens de BRD Shifter cable bushings gemonteerd. Dit is verdacht lastig op een foto vast te leggen, maar hier toch een praat-plaatje:
Tot slot een fotoloos bericht. Enige tijd geleden ben ik met de corolla door de wasstraat gegaan, zonder de antenne uit de voet te draaien. Het gevolg was, dat de gehele antenne voet beschadigd is geraakt. Op zo'n manier, dat deze vervangen moest worden. Ik heb via SJ Autosports een gebruikt exemplaar gekocht (dealer praat over bedragen van 200+ euro ). Toen middels dit forum een bericht gevonden dat het rubber dat rondom deze antennevoet zit, overeenkomt met dat van een Volvo V40 Estate. Die ook gelijk besteld.
Het was een aardige rot-klus om de hemel genoeg te kunnen laten zakken om bij de moer te kunnen waarmee de antennevoet vast zit. Maar ook dit is gelukt. Dus eindelijk weer radio-ontvangst. Voor de gelegenheid heb ik ook gelijk een RAV4 antenne gekocht en gemonteerd. Kijkt toch weer wat strakker!
- masterpivo
- Ambassador member
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: E15 2.2D4d
- Locatie: Waspik
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
Je bent de laatste tijd goed bezig geweest zeg! Mooie upgrades doorgevoerd, dat doet de Rolla goed!!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
Lekker bezig hoor.
In hoeverre verschillen die onderste wieldraagarmen eigenlijk met de originele dan?
In hoeverre verschillen die onderste wieldraagarmen eigenlijk met de originele dan?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Senior member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma sep 08, 2008 11:15
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: T-Sport FL
- Locatie: Eindhoven
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
Thanks!masterpivo schreef: ↑za apr 08, 2017 01:16 Je bent de laatste tijd goed bezig geweest zeg! Mooie upgrades doorgevoerd, dat doet de Rolla goed!!
Men zegt (heb geen verschil opgemerkt) dat ze uit dikker plaatstaal zijn gemaakt. Het grote verschil zijn 'm de rubbers. Hier zitten vele malen stijvere rubbers in dan in de standaard armen. Ik kon deze gebruikt (nagenoeg nieuwstaat) kopen, en het scheelde me weer een hoop geklooi met het persen van de rubbers in de bestaande armen.
-
- Full member
- Berichten: 356
- Lid geworden op: ma nov 07, 2011 21:11
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Raalte
- Contacteer:
Re: Bob's Corolla T-Sport - P6 Massive Update!
Ik denk in de praktijk inderdaad dat je weinig merkt van het feit dat de draagarmen stijver zijn. PU draagarm bushings merk je dan weer zeker wel.
En als hier die er niet in hoeft te persen etc. Dan scheelt dat een hoop werk en dat is ook weer winst
De K&N Typhoon is een mooi filter, wij hadden een aangepaste setup hiermee op de Corolla 1.6 vvti zitten en nu ook weer met de 2ZZ er in.
Blijft een mooie combi qua geluid en ook prestaties. Volgende maand op de dyno testen wat die doet met de 2ZZ.
Toen we hem nog gebruikte op de 1.6 (3ZZ) toen leverde die samen met een 1ZZ gasklephuis en inlaatspruitstuk 133 Pk op. Hoeveel van de 1ZZ delen en hoeveel de Typhoon was... geen idee.
En als hier die er niet in hoeft te persen etc. Dan scheelt dat een hoop werk en dat is ook weer winst
De K&N Typhoon is een mooi filter, wij hadden een aangepaste setup hiermee op de Corolla 1.6 vvti zitten en nu ook weer met de 2ZZ er in.
Blijft een mooie combi qua geluid en ook prestaties. Volgende maand op de dyno testen wat die doet met de 2ZZ.
Toen we hem nog gebruikte op de 1.6 (3ZZ) toen leverde die samen met een 1ZZ gasklephuis en inlaatspruitstuk 133 Pk op. Hoeveel van de 1ZZ delen en hoeveel de Typhoon was... geen idee.