[PauluS87's Solarbeam Yellow Aygo][Update 2-7-2022 - Pag. 11]

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Luuk
Full member
Full member
Berichten: 377
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6 20v
Locatie: Veghel

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Blacktop 6 versnellingsbak upgrade (voorbereidingen) - Pag. 5]

Bericht door Luuk »

Die bak heb ik er ook achter hangen, ik had al een g6 maar deze bak maakt het rijden een stuk leuker. Mijn blacktop houd hij altijd in het goede gebied als je hem doortrekt, maar bij rustiger rijden rijd hij een stuk fijner als een standaard g6 bak.
HIj is overigens wel een stuk korter als een g6 bak en maakt ook wat meer toeren op de snelweg, maar daar zul je wel van op de hoogte zijn ;)
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Blacktop 6 versnellingsbak upgrade (voorbereidingen) - Pag. 5]

Bericht door PauluS87 »

Het vermoeden had ik al dat jij dezelfde bak hebt. Ik was idd al op de hoogte dat de bak wat meer toeren maakt, ik ben echt reuze benieuwd wat het gaat doen :D
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Blacktop 6 versnellingsbak upgrade (voorbereidingen) - Pag. 5]

Bericht door Peet »

Vergeet niet luuk dat jij een blacktop blok heb.
En hij een standaard blok met hoger koppel
Dus of het beter rijd is een vraag

Gr peet
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Blacktop 6 versnellingsbak upgrade (voorbereidingen) - Pag. 5]

Bericht door Bart-E11 »

En de 6 in ongeveer net zo lang als de 5 van de originele 5 bak
Wat ik wel een beetje irritant vind is dat je echt flink aan het roeren bent als je in de stad rijd
Maar dat merk je alleen als je maar heel af en toe nog met die bak rijd (van mij daily naar ruud zijn G6R 20v)
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Blacktop 6 versnellingsbak upgrade (voorbereidingen) - Pag. 5]

Bericht door PauluS87 »

De versnellingsbak hebben we vandaag vervangen en ik kan jullie het advies geven: Iedereen die een 4AFE heeft en echt lekker wilt doortrekken en ongelofelijk relax wilt rijden (en natuurlijk houd van veel schakelen): OVERSTAPPEN naar de C160 versnellingsbak voor de 4AGE! :D

Wat rijd dit geweldig! En de acceleratie word er echt veel vloeiender van en ik heb ook het idee dat het motorblok beter met de toeren omgaat en het gemakkelijker heeft! En de 6 is idd zo goed als gelijk aan de 5 op mijn vorige versnellingsbak qua RPM ;)

Ik zal komende week de foto's posten en ik hoop ook even een acceleratie van 0-100 filmpje!

Jullie horen nog van mij ;)

Gr,
Paul
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Blacktop C160 versnellingsbak upgrade op de 4AFE - Pag. 6]

Bericht door jaapio »

Mooi man..... :D
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Blacktop C160 versnellingsbak upgrade op de 4AFE - Pag. 6]

Bericht door Peet »

en wat is nu je top .?denk dat je de 200 niet meer red
maar als jij het fijn vind rijden ben ik de laatste die er wat van zeg

gr peet
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Blacktop C160 versnellingsbak upgrade op de 4AFE - Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

Zoals ik al zei inderdaad, vind ik het geweldig rijden :D! En de Corolla rijd echt als je lekker wilt rond toeren, helemaal top en heerlijk rustig. Ik heb ook echt het gevoel dat de motor veel lekkerder door de toeren loopt. Daarom heb ik de toeren (ongeveer) een beetje vergeleken met mijn oude vs nieuwe versnellingsbak. Als ik 80km/h reed had ik met de oude in de 5de: 2500rpm vs nu met de nieuwe in de 6de: 2450rpm. Als ik 130km/h reed met de oude in de 5de: 3800rpm vs nu met de nieuwe in de 6de: 3850rpm. Het scheelt dus niks. Ad van Groundspeed rade het al aan en zei al dat het qua rpm weinig uitmaakt, en hij gaf goed advies voordat ik deze 6bak aanschafte. Ik ben blij dat ik zijn advies heb opgevolgd.

Oude bak eraf!

Afbeelding

Direct een nieuwe brandstof filter gemonteerd, de oude was er nog nooit af geweest!!

Afbeelding

Nieuwe bak erop + nieuwe olie keringen (het zijn dezelfde olie keringen als voor de 4AFE bak) en nieuwe olie natuurlijk! En we hebben meteen de voorste motor steun ook vernieuwd, want deze was, zoals vaker voorkomt, helemaal gaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik zal binnenkort voor jullie een 0-100 filmpje maken! En nee Peet, ik ga geen filmpje maken van mijn top snelheid want dat vind ik dus echt compleet niet interessant, aangezien ik nooit de top snelheid rijd ;) (Misschien moet ik het maar eens doen :lol: )

Gr,
Paul
Laatst gewijzigd door PauluS87 op za jun 09, 2018 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][C160 versnellingsbak upgrade op de 4AFE - Foto's Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

Hierbij een 0-100 filmpje. Dit is geen filmpje die ik opgenomen heb om de snelle launch, maar puur om even die korte ratio van de versnellingsbak te laten zien. Let niet op het gehobbel, want het is opgenomen op een boeren weggetje :lol: :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=TmOWp6Z0pCY
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][C160 versnellingsbak op de 4AFE - Foto's + Filmpje Pag. 6]

Bericht door Bart-E11 »

Das wel flink roeren ja :lol:
Mooi dat je er tevreden over bent wel weer een unieke combinatie
Nog even door sparen voor een 20v dan wordt het echt leuk ;)
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Bumperlip en Achterlicht update - Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

Ik heb echt een hele tijd terug van Luuk een beschadigde bumperlip met een scheur erin, overgenomen. Deze heb ik gerepareerd en gespoten;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kwam ook ergens nog achterlicht covers tegen, (die plak je over je originele achterlichten) en die heb ik ook direct mee gespoten en gemonteerd;

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het wel geslaagd, en dan maar weer door naar de volgende update! Ik denk wel even dat ik nu een tijdje maar zo blijf rond rijden, heb al genoeg afgelopen maanden aan de Corolla vernieuwd en gedaan :)

Groet Paul!
Laatst gewijzigd door PauluS87 op za jun 09, 2018 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Bumperlip en Achterlicht update - Pag. 6]

Bericht door jaapio »

Kèk...da benne schone dingen :lol:

Ziet er netjes uit jonghu.... ;)
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Bumperlip en Achterlicht update - Pag. 6]

Bericht door Peet »

Vind het leuk dat je die foto,s genomen heb van het blok en bak wissel
,netjes hoor ;)
Gr peet
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Bumperlip en Achterlicht update - Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

Dankjewel voor jullie reactie! De bak wissel van de C160 bak, was zeker de moeite waard om foto's van te maken, want je komt het niet veel tegen op een 4afe :lol:
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Twee doordeweekse foto's - Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

Even om te laten weten dat de Corolla nog steeds leeft en prima rijd :D Daarom gewoon twee doordeweekse foto's zoals ik er alledaags in rijd;

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort een nieuwe waterpomp en radiateur monteren, want deze wil ik gewoon vervangen hebben voordat we op vakantie gaan en een eind gaan rijden!

Groet van Paul :D
Laatst gewijzigd door PauluS87 op za jun 09, 2018 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Luuk
Full member
Full member
Berichten: 377
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6 20v
Locatie: Veghel

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Twee doordeweekse foto's - Pag. 6]

Bericht door Luuk »

Ziet er zeer strak uit! Groot fan van het rood!
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Twee doordeweekse foto's - Pag. 6]

Bericht door jaapio »

sjoen sjoen..... :lol:

Slim om eea te vernieuwen als je een lange trip gaat maken..... ;)
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Twee doordeweekse foto's - Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

jaapio schreef: ma sep 18, 2017 07:53 sjoen sjoen..... :lol:

Slim om eea te vernieuwen als je een lange trip gaat maken..... ;)
Hehe! Ja die lange trip is gelukt maar zonder vervanging van die onderdelen, want ik had gewoon te weinig tijd. In de radiator zitten hier en daar wat gaatjes door steentjes etc.. Dus voel mij daar prettiger bij, en de waterpomp die is er nu wel aan toe want die heb ik niet laten doen met de distributie vervangen :)
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Twee doordeweekse foto's - Pag. 6]

Bericht door Bart-E11 »

ben nog steeds benieuwd of hij nu sneller is geworden met de C160 bak
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur update/EPS uitlaat Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

Wat er ondertussen in twee maanden aan onderhoud is gedaan:

- Nieuwe Radiator
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe thermostaat
- Nieuwe olie
- Nieuw oliefilter
- Nieuwe startmotor

Vorige week heb ik interieur delen opnieuw gespoten, de delen waren eerst zilver en ik heb ze nu mat zwart gespoten;

Hoe het eerst was:

Afbeelding

En hoe het nu geworden is (de zilvere tellerplaat ga ik ook nog dezelfde kleur spuiten):

Afbeelding

Afbeelding

Een sinds gisteren een wat grotere en recentere update:

En sinds een paar weken geleden was mijn midden demper en einddemper helemaal lek, en dat is al de derde keer in 6 jaar. Ik heb het gehad met die imitatie rommel! Dus ik heb EPS uitlaten gebeld en die hebben er sinds gisteren vanaf de katalysator die ik net vier maanden eronder heb een nieuwe uitlaatlijn onder gezet;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het geluid is echt geweldig! Degelijk op lage toeren, dus kan er heerlijk mee rond rijden zonder niets te horen. En wanneer ik sportief en hogere toeren ga rijden dan is het een hoog gebrul en gaat hij los qua geluid. Filmpje hiervan volgt nog!

Ik heb ook sterk de indruk dat de Corolla nu veel beter oppakt qua koppel en vloeiender schakelt. Want ik heb een hele lange tijd met een lekke uitlaat rond gereden. Kan iemand dat bevestigen aub?

Een daarna even netjes in de was gezet :D

Afbeelding

Mvg,
Paul
Namssam
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 644
Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
CCNL lidnummer: 855
Type Corolla: E11
Type Corolla: 4AFE Auto.
Locatie: Bladel, ZO Brabant

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door Namssam »

Nette kar Paul.
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop.. :-(
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door Peet »

Zo de knetters wat glimt die ,en je uitlaat netjes hoor ,
Mooi karretje gozer

Gr peet
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door Linea Sol »

Mooi man goed bezig zo :D
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

Linea Sol schreef: zo jun 24, 2018 09:35 Mooi man goed bezig zo :D
Dankjewel kerel ;)
Peet schreef: zo jun 10, 2018 20:06 Zo de knetters wat glimt die ,en je uitlaat netjes hoor ,
Mooi karretje gozer

Gr peet
Ja de uitlaat is netjes gedaan, alleen nog even terug voor een extra uitlaat steun, want hij ligt nu wat scheef onder de bumper maar dat gaat deze week weer goed komen! :D
Linea Sol schreef: zo jun 24, 2018 09:35 Mooi man goed bezig zo :D
Jeps! Volgende stap word een silvertop of blacktop erin :D
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door jaapio »

Ziet er weer schitterend uit hoor..... und ein schöne auspuf :lol:
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

Even een mooi plekje opgezocht in een weiland in Friesland bij Sneek met de zon schijnend op de Corolla :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb vorige week de gasklep schoongemaakt en de ISC klep opnieuw de lagers van olie voorzien want deze zaten vast! Dit heb ik gedaan omdat ik onregelmatig toerental heb met het afremmen bij een rotonde of stoplicht dan dipt mijn toerental naar de 300-400 toeren en corrigeert zich daarna weer direct naar de 800 toeren. Vreemd verhaal... Dit probleem is nog niet verholpen.. Dus laat de dealer ernaar kijken.

Volgende stap word ook dat mijn Corolla morgen naar de Toyota dealer gaat in Heerenveen, omdat langs mijn motor maar olie blijft lekken en ik niet meer weet waar het vandaan komt. Het is van bovenaf maar we hebben net de kleppendeksel pakking plus Loctite afgedicht, en lekt nog steeds... Ik denk zelf de Kering van de ontsteking, maar ja dat gaan hun nu nazoeken. Ik ben benieuwd en laat het jullie weten. ;)

Gr,
Paul
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door Peet »

mooie wagen gozer ,hoop niet dat je heb staan roken daar zo ,ff een peukie op de grond en je wagen heb een ander kleurtje zo droog is het ,ik heb het zelfde verhaal gehad met die klep ,heb het in de garage laten doen (dealer) ,moes er wel 2 keer voor terug komen .ook dat ding in de uitlaat is ver vangen ,meet het nodigge ,klepjes schoongemaakt enz enz .loop weer heerlijk stationair .maar zuipe doet die wel weer pffffff

kleppedeksel mot je vast lassen aan het blok ,lekt die nooit meer ;)

gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door jaapio »

Sjieke plaatjes..... 8-)

Lambdasonde Peet?
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

Peet schreef: wo aug 01, 2018 22:38 mooie wagen gozer ,hoop niet dat je heb staan roken daar zo ,ff een peukie op de grond en je wagen heb een ander kleurtje zo droog is het ,ik heb het zelfde verhaal gehad met die klep ,heb het in de garage laten doen (dealer) ,moes er wel 2 keer voor terug komen .ook dat ding in de uitlaat is ver vangen ,meet het nodigge ,klepjes schoongemaakt enz enz .loop weer heerlijk stationair .maar zuipe doet die wel weer pffffff

kleppedeksel mot je vast lassen aan het blok ,lekt die nooit meer ;)

gr peet
Haha, ik snap uit je verhaal dat het om de Lambdasonde gaat, maar die heb ik al vervangen door een orginiele van Denso. Dus dat moet goed zijn, heb zo beetje alles al vervangen dat iets te maken heeft met dippende toerental... Weet het even niet meer..

De dealer belde net en lieten mij weten dat de olie lekkage komt van de kapotte kering van mijn ontsteking dus die word vervangen.

Ze gaan morgen uitzoeken waar dat dippende toerental vandaan komt. Ik laat het jullie weten wat de verdere oplossing word volgens de toyota dealer.

Mijn corolla rijd netjes 1:14 Peet, is dat "zuipe" volgens jou? Of rijd die van jou 1:10 ofzo?
PauluS87
Senior member
Senior member
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 20:34
Type Corolla: E11
Type Corolla: Toyota

Re: [PauluS87's Red Pearl Corolla E11][Onderhoud/Interieur/EPS uitlaat Update! Pag. 6]

Bericht door PauluS87 »

jaapio schreef: do aug 02, 2018 07:31 Sjieke plaatjes..... 8-)
Dankje kerel! :D
Plaats reactie