Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 03-01: Kleine LED update

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 27-07: Achterlichten donker gem

Bericht door masterpivo »

Donker maken van de achterlichten heb ik ook alleen maar voor appearance gedaan. Zoals ik al aangaf is de zichtbaarheid van het knipperlicht minder geworden, maar ik moet ook zeggen dat ik daar eigenlijk te kleine LEDjes in heb zitten. Misschien dat ik voorlopig weer ff terug ga naar een gloeilamp tot ik een betere LED gevonden heb.
De achter- en remlichten zijn trouwens nog steeds meer dan voldoende zichtbaar. De LED's die daarin zitten geven meer dan voldoende licht! Af en toe had ik zelfs het idee dat het gewoon mistachterlicht was :P
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Beast81
Junior member
Junior member
Berichten: 122
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 10:57
Type Corolla: E11
Type Corolla: G6
Locatie: Rotterdam

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 27-07: Achterlichten donker gem

Bericht door Beast81 »

Ik heb in het verleden een E10 gehad waarbij ik de achterlichten in de welbekende "smoke"
kleur had gespoten.
Als ik er nu aan terug denk had ik destijds beter een bus "zwarte" verf kunnen gebruiken :mrgreen:
zo dik zat het erop... maar zelfs toen was de verlichting goed zichtbaar.... MAAR...

Het is wel zo dat als je gloeilampen gebruikt.. dan kan het tijdens een flinke regenbui, icm rijksweg,
wel gevaarlijk kan zijn. Denk in deze aan regen en zon tegelijkertijd en lichtinval.
Heb dit zelf meegemaakt met een vriend van mij toendertijd die mij het welbekende kusje gaf...
Dus zou de leds erin laten als ik jou was.
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 27-07: Achterlichten donker gem

Bericht door masterpivo »

Doordat de units nu donkerder zijn gemaakt middels lak, zal de lichtdoorlatendheid altijd minder zijn dan zonder natuurlijk ;) Het is zelfs zo als de units TE donker zijn, is het gewoon APK afkeur. Maarja als je het zo ver wilt laten komen, ben je ook gewoon met je eigen veiligheid aan het spelen, zoals jij ook aanhaalt ;) Daarom heb ik expres de lichtsterkte gecontroleerd en met de achter- en remlicht LED's is niets mis mee. Maar vanwege het feit dat de knipperlichten 1. minder kwaliteit LED's zijn en 2. geen volledige reflector achter de bulb hebben zitten, geven die op dit moment te weinig licht. Ik zal deze dan ook tijdelijk terug brengen naar gloeilampen waarvan ik zeker weet dat die dan wel voldoende lichtsterkte geven. Dan kan ik op het gemak op zoek naar betere LED's.

Ik wilde trouwens in eerste instantie de units vervangen door after market smoked volledig LED units, maar die zijn nogal prijzig. Dus daarom heb ik nu maar voor deze optie gekozen. Mede ook omdat ik er toch al vervangingsLED lampen in had zitten.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 02-05: Kleine wijziging

Bericht door masterpivo »

Zo! Het is een hele tijd geleden dat ik weer eens wat van me heb laten horen. In de tussentijd niet veel gedaan aan de E15 omdat m'n huisje tegenwoordig ff voorrang krijgt ;) Deze week vrij gehad om in huis te verven en nog wat meer. En daarnaast gisteren ook de tijd gehad om de E15 weer eens te wassen en nog een klein extraatje te doen. Stond al enige tijd op de planning, maar steeds geen tijd voor gehad.
Bij deze kan ik zeggen dat ik vanaf nu iets meer bij de club pas ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Namssam
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 646
Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
CCNL lidnummer: 855
Type Corolla: E11
Type Corolla: 4AFE Auto.
Locatie: Bladel, ZO Brabant

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 02-05: Kleine wijziging

Bericht door Namssam »

Echt, een knappe kar Pivo.

Dit vind ik de juiste style: Aangepast maar niet opvallend, net de juiste details.
Scion logo bv.
:kewl:
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop.. :-(
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
Jilly
Full member
Full member
Berichten: 393
Lid geworden op: do sep 23, 2010 21:49
Type Corolla: E12

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 02-05: Kleine wijziging

Bericht door Jilly »

Mooie foto's hoor!!! En ik vind het nogsteeds een prachtige complete Corolla ;)

En rijd de 2.2D4d nog naar tevredenheid?
Zelf zou ik ook graag meer Nm op mijn 2.0 willen :)
Corolla E12 facelift 2.0D-4D 116pk Anniversary

Mijn projectje: viewtopic.php?t=39812
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 02-05: Kleine wijziging

Bericht door masterpivo »

Thnx mannen!
En ja zeker! De 2.2 doet het prima! Het is ook bij deze auto natuurlijk zo dat ik hem nu dik 3 jaar rijd en dan is ondertussen alles 'gewoontjes' geworden zal ik maar zeggen. Maar toch blijft het leuk om hem af en toe even goed op z'n staart te trappen hoor :) Ik heb er ook een tijdje een powerbox in gehad, maar daar ging het motormanagement op een gegeven moment op storen. Misschien dat ik deze zomer weer eens een poging waag en die er toch weer tussen hang. Al heb ik dan maar weer een tijdje plezier daarvan, dan blijft het ook leuker he ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2865
Lid geworden op: vr sep 20, 2002 23:12
CCNL lidnummer: 370
Type Corolla: AE82
Locatie: ZO-Drenthe
Contacteer:

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 02-05: Kleine wijziging

Bericht door toyo bob »

Ik blijf het een erg mooie auto vinden, al ben ik zelf niet zo van de logo's op de achterklep.
Hoe rijdt dat eigenlijk met 18 inch en verlaging? Ik zit zelf te twijfelen tussen 17 en 18.
18 staat natuurlijk mooier, maar is het ook nog een beetje comfortabel?
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 02-05: Kleine wijziging

Bericht door masterpivo »

Wat mij betreft nog meer dan comfortabel genoeg hoor! Mijne is echt geen stuiterbak. Uiteraard merk je wel dat er minder veerweg is met 18" ipv 17 of 16", maar is prima mee te rijden!
Houdt er wel rekening mee dat de auto een beetje verder van het asfalt af komt bij plaatsen van grotere wielen.. Als je een schroefset hebt, is dat zo weer gecorrigeerd natuurlijk, maar het is dat je het weet ;) Ik heb ook getwijfeld om een set 19" aan te schaffen, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik daarbij vond dat de Auris te ver omhoog zou komen. Het 'aangezicht' is dan ook niet mooir meer vind ik.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Arctic-Nova
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma mei 04, 2015 19:56
Type Corolla: celica t23
Locatie: groningen

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 02-05: Kleine wijziging

Bericht door Arctic-Nova »

mooie Auris heb je vind hem wel sportief zo
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 14-08: Rising sun

Bericht door masterpivo »

Ik loop al zeer geruime tijd met de gedachte om eens een paar stickers toe te voegen aan de Auris (Corolla ;) ) en een paar weken terug heb ik op het ShowOff Tuning Festival dan toch maar eens een setje gekocht. De rising sun reist voortaan met me mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
2idiot4u
Starting member
Starting member
Berichten: 62
Lid geworden op: ma jul 25, 2011 18:47
Type Corolla: E12
Type Corolla: E12 Sedan

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 14-08: Rising sun

Bericht door 2idiot4u »

Mooi, en lekker clean geheel. Vind het donkere licht metaal mooi staan op zilveren body, heb daar zelf ook bewust voor gekozen. Top!
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 13-12: zwarte winterwieltjes

Bericht door masterpivo »

Thnx idiot ;)


Ergens begin dit jaar heb ik de (lang gekoesterde :P) zwarte lm velgen voor de winter periode gevonden. Was al een tijdje op zoek naar zwart lm, maar was weinig te vinden voor een fatsoenlijke prijs. Deze kwam ik op MP tegen voor slechts €50,-. En nee, niet per stuk maar voor de hele set!! Dus ja, logischerwijs kon ik die niet laten liggen. Zaten al winterbanden op waarmee slechts 1 seizoen was gereden. Enige minpuntje ws dat er 1 band lek was, maarja voor dat geld kan ik er nog wel een nieuw bandje bij kopen ;) Ze liggen er nu een week of 4 onder en bevallen prima (ook de bandjes dus!) Nog wel geen sneeuw tegengekomen, maar ik heb ook op droog of nat wegdek geen enkel probleem met de Hankook Icebears.
Waar ik echter wel ernstig rekening mee moet houden is dat de Auris nu een stuk lager staat dan ik gewend ben. Denk dat dat te maken heeft et de bandenmaat (lagere wang dan mijn andere winterset). Is namelijk wel 16" zoals de andere set, maar bandenmaat is dus anders. Drempels is echt een crime op dit moment!...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Jilly
Full member
Full member
Berichten: 393
Lid geworden op: do sep 23, 2010 21:49
Type Corolla: E12

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 13-12: zwarte winterwieltjes

Bericht door Jilly »

Mooie winterset! staat wel stoer zo die donkere spaken 8-)
Dat probleem heb ik nu ook, dat ie met een winterset nog lager komt :lol:
Corolla E12 facelift 2.0D-4D 116pk Anniversary

Mijn projectje: viewtopic.php?t=39812
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 13-12: zwarte winterwieltjes

Bericht door masterpivo »

Thnx!

Velgen hebben nog wel wat herstelwerk nodig qua lak, maar dat ga ik volgend jaar (proberen :P ) te doen.
Daarnaast ben ik ook op zoek naar een setje naafkapjes, die zaten er namelijk niet bij en zo zonder kapjes is het toch niet áf...
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 24-09: bezig met subwoofer

Bericht door masterpivo »

Ik kwam laatst eindelijk weer eens de oude subwoofer tegen die ik uit m'n vorige auto gehaald heb. Altijd al wel van plan geweest om deze ook weer in de Auris te monteren, maar nog steeds niet van gekomen. Nu ben ik toch wel van plan om dit te gaan doen. Vandaag heb ik alvast eens het eea losgehaald om te kijken hoe het allemaal een beetje aangesloten zit in de E15.
Aangezien ik de versterker voor de sub wil aansturen middels een hi-low convertor, moet ik een bronsignaal aftappen van een speaker. Dit wil ik doen vanaf de deurspeaker in het achterportier (in de E15 zitten geen speakers bij/in de hoedenplank, dat zou makkelijker zijn geweest! :P ). Alleen nu blijkt dat de deur draadboom middels een connector is verbonden met het voertuig ipv dat er simpelweg een draadboompje vanuit carrosserie naar de deur loopt. Nu is het probleem dus dat ik een extra draadje vanuit de deur (speaker) niet netjes weggewerkt krijg omdat er een vaste connector in de doorvoer zit... :( Daarom wil ik proberen om de aftakking aan de binnenzijde te maken, maar de draadboom is natuurlijk erg netjes en strak gebundeld, dus zal wel ff klooien worden ;) . Ik moet ook nog ff terugzoeken naar foto's van m'n Almera, want volgens mij moest de high-low convertor zijn bronsignaal van twee speakers (L+R) krijgen, dus dan moet ik ditzelfde ook aan de rechter kant gaan doen.
Naast het halen van een signaal moet de versterker uiteraard ook nog gevoed worden vanuit de accu. Daarvoor heb ik ff gekeken voor mogelijkheden om een kabel door te voeren vanuit de engine bay, maar ik denk dat dat aan de bestuurderszijde erg lastig gaat worden. Zie foto's, ook daar zit een aantal connectors om doorlussen te maken. Op deze plek kan ik ook niet echt een draadboom ontdekken die vanuit de engine bay komt. Aan de co-drivers side heb ik wel een doorvoer gevonden, dus misschien dat de voeding dan maar via rechts moet gaan lopen.

Heeft er iemand misschien al ervaring met het aansluiten van audio op deze manier (in een Auris)? Zo ja, hoe hebben jullie het opgelost wat betreft high-low en/of het aftakken van een bestaande speaker. En hoe/waar hebben jullie de voedingskabel vanaf accu naar achter lopen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 24-09: iemand ervaring met audio?

Bericht door masterpivo »

Heeft er iemand hiero verstand van aansluiten van een sub op deze manier? :) En dan misschien ook al ervaring met een Auris op dat gebied?
Zo ja, zou ik graag wat ideeën horen hoe eea (simpel en netjes) aan te sluiten om het werkend te krijgen ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 24-09: iemand ervaring met audio?

Bericht door Bart-E11 »

Om even op die powerbox terug te komen
Waarom geen boostcontroller er op zetten heb je het zelf in de hand

Of zie ik iets over het hoofd bij een diesel ?

Blijft wel een mooie Auris om te zien
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 24-09: iemand ervaring met audio?

Bericht door masterpivo »

Ik heb die powerbox voor een prikkie op MP gevonden Bart.. was voor mij puur 'gewoon eens proberen' ;) Ik heb niet zo zeer meer vermogen nodig, hetgeen dat hij standaard al levert is meer dan genoeg ;) Maar voor dat geld had ik zoiets van laat eens zien wat het brengt. Boostcontroller houd ik me dus ook helemaal niet mee bezig ;) .

Maarree.. verstand van audio misschien ook? :P
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 24-09: iemand ervaring met audio?

Bericht door masterpivo »

Is er iemand die mij kan helpen aan te geven hoe een high-low convertor aan te sluiten?? ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 24-09: iemand ervaring met audio?

Bericht door masterpivo »

Ik ben van plan om in het kort toch maar eens bij een audio zaak langs te gaan om info te halen. Dit om er zeker van te zijn dat ik bij het aansluiten van de subwoofer niet weer dezelfde fout maak als bij m'n vorige auto. Dat kostte me een head unit en dat wil ik toch ff voorkomen! ;)
Hier zijn blijkbaar niet voldoende leden aanwezig die wat verstand hebben van audio aansluiten? Tips zijn altijd welkom! :)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 24-09: iemand ervaring met audio?

Bericht door Dagobert »

Ik zit niet vaak op het forum,dus misschien is het al te laat :roll: maar een high low converter aansluiten is niet heel moeilijk.
Meestal kan je kiezen voor 2 of 4 kanaals converter.Als je voor 2 kanalen gaat,ga je eigenlijk het signaal van je achterspeakers gebruiken voor je subwoofer versterker.Met 4 kanalen wordt het iets ingewikkelder maar kan je ook je voor speakers gaan gebruiken met een versterker.

Ik zelf heb er voor gekozen om een gedeelte van de originele bedrading te gebruiken (corolla E12) om het wat makkelijker te maken.
Als je alleen een subwoofer versterker wilt gebruiken,zoek je je kabels op voor je achter speakers.Die knip je door.De draden die dan vanuit je head unit komen verbind je met de kabels van de converter.Daarna is het aansluiten van de andere bekende kabels hetzelfde.

Ik kreeg wel motor managment storing (vraag me niet hoe) toen ik de stroom aftapte voor de converter van de radio.Even een plus draadje van de accu naar de converter en het is opgelost :) De min kabel en de remote,zodat de converter vanzelf uit gaat kan wel vanaf de radio.Hoop dat ik je hiermee voldoende heb kunnen helpen :D Ben zelf ook regelmatig op het forum geholpen
JDM20VAE101
Junior member
Junior member
Berichten: 129
Lid geworden op: di nov 22, 2016 14:32
Type Corolla: AE101
Locatie: Puerto Rico

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 24-09: iemand ervaring met audio?

Bericht door JDM20VAE101 »

Looking good mate!

I like the color!
Ivan's 4AGE BT 20V 6Spd LSD Shaved Tucked Engine Bay Build Thread
Just Click Here, Grab Some Beers, Scroll Down & Enjoy! :toost:
--->viewtopic.php?f=50&t=49611<---
Thanks For Looking! :D
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 24-09: iemand ervaring met audio?

Bericht door masterpivo »

Thanks mate! :)
This D4d D-CAT GT180 version is delivered in Holland with silver and black body color. Somehow I preferred to have the black one (silver looks a bit 'old-fashioned' if you know what I mean ;) ) But I've seen a black version once on the road and have to say that the typical GT180 options (spoilers and le+ri exhaust) doesn't show that good on a black version. So therefor I'm still happy with the grey one I have! ;)
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: Mijn '09 Auris 2.2 D4d - 03-01: Kleine LED update

Bericht door masterpivo »

In de Kerstvakantie eindelijk weer eens een keer de tijd gehad om een kleine aanpassing te doen aan de Auris. Uiteraard een verlichtingsupdaatje :P Eén van de twee witte LED's in de grille was al een hele tijd kapot, dus die is nu vervangen.
En toen ik toch bezig was, dacht ik.. Ik heb nog twee blauwe LEDjes liggen, dus zal ik die ook maar een plekkie geven. ;)

Volgende projectje ligt ook alweer een aardig tijdje te wachten eigenlijk, maar daar komt langzaamaan schot in. Zie hint op de eerste foto.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
Plaats reactie