E12 T-Sport van MadDoG
Moderator: Moderator
-
- CCNL Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
- CCNL lidnummer: 814
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-Sport
- Locatie: Weert
E12 T-Sport van MadDoG
Dacht dat het stilaan wel eens tijd werd voor mijn eigen "project" topic, bij deze dus.
Mijn introductietopic waarin de eerste foto's staan en ik me reeds voorgesteld heb is hier te vinden:
viewtopic.php?f=26&t=32618
Nu zullen velen ongetwijfeld benieuwd zijn welke plannen ik allemaal heb met mijn T-sport... echter hou ik het relatief bescheiden.
Het volgende is gebeurd:
- De deurpanelen en panelen achter opnieuw laten bekleden aangezien het leer daar overal bol stond, het was simpelweg geen gezicht.
- Heb Snowtracs op de originele 16" T-sport velgen laten leggen en de Pilot Premacy's op 195x16" Dezent Velgen.
- Heb het standaard luchtfilterbox / intakecircuit gedemonteerd en een K&N Typhoon open systeem geinstalleerd.
- Standaard speakers vervangen voor JBL GT5 series (composet voor en speakerset achter)
- Nieuwe Accu: Berga Startblock 56Ah
- Nieuwe Matten (zaten er geen in)
- Aantal onbenullige dingen aangepakt zoals een zwaar beschadigd handremknopje, ontbrekende kleinigheidjes etc.
- Kentekenplaathouders zonder reclame
Het volgende gaat nog gebeuren:
- Alpine cde113bt installeren, met behoud van OEM stuurwiel-audiocontrols
- Nieuwe pakking tussen uitlaatspruit en voorpijp zetten; de gevlochten stalen ring piept regelmatig tijdens het rijden (90% zeker de oorzaak, op de brug geconstateerd)
- (Eventueel) Krassen in lak op rechterzijkant van de auto laten opknappen.
Hoewel een fatsoendelijke shoot er nog altijd niet van is gekomen heb ik wel alvast wat foto's van de audioinbouw, luchtfilter en zomervelgen onder de auto.
Speakers achter: Speakers voor: Ik heb de speakerbedrading achter iets moeten verlengen (solderen + krimpkous). Voor was deze net lang genoeg nadat ik hem uit de draadboom gevlochten had. Deze vertind en rechtstreeks naar splitter/filter gebracht die vastzit met dubbelzijdige plakstrip. Zelf dus 18mm MDF ringen gezaagd en deze geverfd om te beschermen tegen eventueel vocht. De bestaande bevestigingsgaten iets opgeboord en vastgezet met m6 boutjes + borgmoeren. Zoals te zien zit er rubber tussen de MDF ring en de speaker, dit om resonantie tegen te gaan.
Helaas waren er zoveel schroefjes uit de achterkant van het deurpaneel aan de bestuurderskant dat het bekleedde middendeel erg los zat. Aangezien er ook geen schroefjes meer in te krijgen waren heb ik het maar gekit, gelukkig zit het vast.
Het geluid klinkt nu al aardig maar nadat ik de komende week mijn Alpine headunit geinstalleerd heb zal het waarschijnlijk helemaal aan mijn verwachtingen voldoen.
De luchtfilter: En de velgjes: Tot dusver was het dit zo'n beetje.
Uiteraard zijn alle reacties welkom
Mijn introductietopic waarin de eerste foto's staan en ik me reeds voorgesteld heb is hier te vinden:
viewtopic.php?f=26&t=32618
Nu zullen velen ongetwijfeld benieuwd zijn welke plannen ik allemaal heb met mijn T-sport... echter hou ik het relatief bescheiden.
Het volgende is gebeurd:
- De deurpanelen en panelen achter opnieuw laten bekleden aangezien het leer daar overal bol stond, het was simpelweg geen gezicht.
- Heb Snowtracs op de originele 16" T-sport velgen laten leggen en de Pilot Premacy's op 195x16" Dezent Velgen.
- Heb het standaard luchtfilterbox / intakecircuit gedemonteerd en een K&N Typhoon open systeem geinstalleerd.
- Standaard speakers vervangen voor JBL GT5 series (composet voor en speakerset achter)
- Nieuwe Accu: Berga Startblock 56Ah
- Nieuwe Matten (zaten er geen in)
- Aantal onbenullige dingen aangepakt zoals een zwaar beschadigd handremknopje, ontbrekende kleinigheidjes etc.
- Kentekenplaathouders zonder reclame
Het volgende gaat nog gebeuren:
- Alpine cde113bt installeren, met behoud van OEM stuurwiel-audiocontrols
- Nieuwe pakking tussen uitlaatspruit en voorpijp zetten; de gevlochten stalen ring piept regelmatig tijdens het rijden (90% zeker de oorzaak, op de brug geconstateerd)
- (Eventueel) Krassen in lak op rechterzijkant van de auto laten opknappen.
Hoewel een fatsoendelijke shoot er nog altijd niet van is gekomen heb ik wel alvast wat foto's van de audioinbouw, luchtfilter en zomervelgen onder de auto.
Speakers achter: Speakers voor: Ik heb de speakerbedrading achter iets moeten verlengen (solderen + krimpkous). Voor was deze net lang genoeg nadat ik hem uit de draadboom gevlochten had. Deze vertind en rechtstreeks naar splitter/filter gebracht die vastzit met dubbelzijdige plakstrip. Zelf dus 18mm MDF ringen gezaagd en deze geverfd om te beschermen tegen eventueel vocht. De bestaande bevestigingsgaten iets opgeboord en vastgezet met m6 boutjes + borgmoeren. Zoals te zien zit er rubber tussen de MDF ring en de speaker, dit om resonantie tegen te gaan.
Helaas waren er zoveel schroefjes uit de achterkant van het deurpaneel aan de bestuurderskant dat het bekleedde middendeel erg los zat. Aangezien er ook geen schroefjes meer in te krijgen waren heb ik het maar gekit, gelukkig zit het vast.
Het geluid klinkt nu al aardig maar nadat ik de komende week mijn Alpine headunit geinstalleerd heb zal het waarschijnlijk helemaal aan mijn verwachtingen voldoen.
De luchtfilter: En de velgjes: Tot dusver was het dit zo'n beetje.
Uiteraard zijn alle reacties welkom
Laatst gewijzigd door MadDoG op ma jul 19, 2010 17:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Special member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: zo dec 06, 2009 19:51
- Type Corolla: E12
- Locatie: meppel
Re: E12 T-Sport van MadDoG
goed bezig mooi auto jongen;)
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Mooie E12 T Sport hoor!!
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
- CCNL Member
- Berichten: 3747
- Lid geworden op: zo dec 21, 2008 15:40
- CCNL lidnummer: 793
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: 1.4 D4D
- Locatie: Dendermonde (België)
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Idd leuke wagen!
Succes met de verdere plannen nog
Succes met de verdere plannen nog
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: E12 T-Sport van MadDoG
mooie E12 hoor!
volgende week ook aanwezig op de kletsmeeting?
volgende week ook aanwezig op de kletsmeeting?
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
- CCNL Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
- CCNL lidnummer: 814
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-Sport
- Locatie: Weert
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Bedankt voor de positieve reacties.
Ik was van plan vandaag mijn Alpine cde113bt in te bouwen en ben hier ook aan begonnen...
Echter zit het gigantisch tegen met de stuurwielinterface die ik besteld heb.
http://www.tomacarparts.nl/Downloads/New/27.pdf
Het betreft dus de 27.1300-400, deze zou volgens de PDF en volgens het gespecialiseerd bedrijf waar ik het besteld heb compatible moeten zijn, op het moment ziet het er echter niet naar uit dat ik die stuurwielinterface werkend ga krijgen.
Uiteraard kan ik de Alpine wel werkend krijgen zonder me stuurwielcontrols... waar ik dus zeker niet op zit te wachten.
De standaard headunit die ik erin heb zitten is de w58802: De stekker die ik dus overhoud in de Corolla en waar ook de stuurwielcontrols over moeten lopen is deze 18 pins stekker: De stekker aan het kastje van de stuurwielinterface en die ik dus eigenlijk ook in mijn Rollla had moeten hebben zitten is een veel kleinere 20 pins stekker: Aangezien er aan die stekker die ik hoor aan te sluiten (maar dus niet kan aansluiten omdat ze niet overeenkomen) maar 3 pinnen zitten kan ik concluderen dat er 3 draden gebruikt worden voor de stuurwielinterface.
Maar de vraag is, welke 3 draden moet ik nu dan hebben... theoretisch gezien is dit wel te meten.
Helaas heb ik dan nóg geen enkele garantie dat het gaat werken, ik denk het zelfs niet aangezien het waarschijnlijk via AVC-LAN loopt (http://elinux.org/AVC-LAN).
Ik ben aan het overwegen mijn standaard headunit terug te bouwen en een Xcarlink in te bouwen:
http://www.xcarlink.co.uk/product.php?p ... =11&page=1
dan kan ik evengoed mp3's afspelen (via usb-stick), wellicht kan ik het kastje kwijt in het opbergvakje van mijn climatecontrolpaneel.
Balen is het wel.
Ik was van plan vandaag mijn Alpine cde113bt in te bouwen en ben hier ook aan begonnen...
Echter zit het gigantisch tegen met de stuurwielinterface die ik besteld heb.
http://www.tomacarparts.nl/Downloads/New/27.pdf
Het betreft dus de 27.1300-400, deze zou volgens de PDF en volgens het gespecialiseerd bedrijf waar ik het besteld heb compatible moeten zijn, op het moment ziet het er echter niet naar uit dat ik die stuurwielinterface werkend ga krijgen.
Uiteraard kan ik de Alpine wel werkend krijgen zonder me stuurwielcontrols... waar ik dus zeker niet op zit te wachten.
De standaard headunit die ik erin heb zitten is de w58802: De stekker die ik dus overhoud in de Corolla en waar ook de stuurwielcontrols over moeten lopen is deze 18 pins stekker: De stekker aan het kastje van de stuurwielinterface en die ik dus eigenlijk ook in mijn Rollla had moeten hebben zitten is een veel kleinere 20 pins stekker: Aangezien er aan die stekker die ik hoor aan te sluiten (maar dus niet kan aansluiten omdat ze niet overeenkomen) maar 3 pinnen zitten kan ik concluderen dat er 3 draden gebruikt worden voor de stuurwielinterface.
Maar de vraag is, welke 3 draden moet ik nu dan hebben... theoretisch gezien is dit wel te meten.
Helaas heb ik dan nóg geen enkele garantie dat het gaat werken, ik denk het zelfs niet aangezien het waarschijnlijk via AVC-LAN loopt (http://elinux.org/AVC-LAN).
Ik ben aan het overwegen mijn standaard headunit terug te bouwen en een Xcarlink in te bouwen:
http://www.xcarlink.co.uk/product.php?p ... =11&page=1
dan kan ik evengoed mp3's afspelen (via usb-stick), wellicht kan ik het kastje kwijt in het opbergvakje van mijn climatecontrolpaneel.
Balen is het wel.
-
- Special member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: zo dec 06, 2009 19:51
- Type Corolla: E12
- Locatie: meppel
Re: E12 T-Sport van MadDoG
de achter panelen zijn die nog een beetje makerlijk te de/monteren?
-
- CCNL Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
- CCNL lidnummer: 814
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-Sport
- Locatie: Weert
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Ik heb de achterpanelen gedemonteerd met de achterbank gewoon in de auto.
Ik dacht toen ik de speakers er eenmaal in had zitten de panelen ook zo weer ff terug te plaatsen... dit viel echter tegen, hiervoor heb ik de achterbank effe gedemonteerd.
Ik dacht toen ik de speakers er eenmaal in had zitten de panelen ook zo weer ff terug te plaatsen... dit viel echter tegen, hiervoor heb ik de achterbank effe gedemonteerd.
-
- Special member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: zo dec 06, 2009 19:51
- Type Corolla: E12
- Locatie: meppel
Re: E12 T-Sport van MadDoG
haha:P dan haal ik hem er wel meteen uit:D
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Re: E12 T-Sport van MadDoG
De zitting kan je er zo uithalen, de leuning van de achterbank moet je bij de schanierpunten even losschroeven. Is niet heel veel werk.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Re: E12 T-Sport van MadDoG
De zitting kan je er zo uithalen, de leuning van de achterbank moet je bij de schanierpunten even losschroeven. Is niet heel veel werk.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
- Special member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: zo dec 06, 2009 19:51
- Type Corolla: E12
- Locatie: meppel
Re: E12 T-Sport van MadDoG
dan heb ik weer wat te doen
-
- CCNL Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
- CCNL lidnummer: 814
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-Sport
- Locatie: Weert
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Ik heb de Alpine headunit maar gewoon ingebouwd en de stuurwielbediening gelaten voor wat het is.
Jammer maar helaas, heb ook geen zin een universele interface aan te schaffen waarbij ik in de draadboom moet knippen... bovendien zou de interface dan ook ingeleerd moeten worden.
Vandaag is de pakking tussen uitlaatspruit en voorpijp vervangen, het piepend geluid is nu van de baan.
Verder heb ik vandaag de lederen bekleding behandeld met 2 stappenplan van Meguiars...
De auto gepoetst en in Turtlewax gezet.
Bij deze een uitgebreidere fotoshoot: Op de zijkant heb ik wat krassen zitten die wellicht ooit door een vandaal met een sleutel erin gezet zijn, dit had ik bij de koop al gezien: Helaas kwam ik er vandaag achter dat de achterbumper bovenop ook noemenswaardige lakschade heeft, dit was me nog niet eerder opgevallen... Wat me opviel tijdens het poetsen is dat de motorkap wel wat steenslag heeft (opzich niet vreemd), maar de koplampen en voorbumper hebben hier nauwelijks sporen van. Ik zou zeggen dat het ooit gespoten is.
Voordeel van de kleur lak is dat je de beschadigingen alleen van dicht bij ziet..
Jammer maar helaas, heb ook geen zin een universele interface aan te schaffen waarbij ik in de draadboom moet knippen... bovendien zou de interface dan ook ingeleerd moeten worden.
Vandaag is de pakking tussen uitlaatspruit en voorpijp vervangen, het piepend geluid is nu van de baan.
Verder heb ik vandaag de lederen bekleding behandeld met 2 stappenplan van Meguiars...
De auto gepoetst en in Turtlewax gezet.
Bij deze een uitgebreidere fotoshoot: Op de zijkant heb ik wat krassen zitten die wellicht ooit door een vandaal met een sleutel erin gezet zijn, dit had ik bij de koop al gezien: Helaas kwam ik er vandaag achter dat de achterbumper bovenop ook noemenswaardige lakschade heeft, dit was me nog niet eerder opgevallen... Wat me opviel tijdens het poetsen is dat de motorkap wel wat steenslag heeft (opzich niet vreemd), maar de koplampen en voorbumper hebben hier nauwelijks sporen van. Ik zou zeggen dat het ooit gespoten is.
Voordeel van de kleur lak is dat je de beschadigingen alleen van dicht bij ziet..
-
- CCNL Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
- CCNL lidnummer: 814
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-Sport
- Locatie: Weert
Re: E12 T-Sport van MadDoG [update FOTO's]
Het geluid in de auto klonk vrij aardig, maar ik miste toch wat diepgang in de bas.
Aangezien ik geen ruimte wil opofferen in de kofferbak heb ik gekozen om een Alpine SWE-1000 actieve subwoofer onder de bestuurdersstoel te plaatsen.
"Actief" wil hier zeggen dat de subwoofer zelf voorzien is van (ingebouwde) versterker.
Nadat ik gisteren de bedrading heb gelegd, heb ik me vandaag nog even losgelaten op de bevestiging van het apparaat.
Er zitten standaard metalen beugels bij, voor zowel horizontale als verticale montage.
Hij komt onder de stoel dus het is horizontaal, echter was ik er geen voorstander van hem met zelftappers vast te boren in de bodemplaat; wat veel gedaan wordt.
Na wat zoeken kwam ik uit bij zelfklevende klitteband, heb deze erop geplakt en hij staat muurvast op de bekleding!
Ben nu toch wel erg tevreden over mijn audio!
Foto's voor de liefhebbers:
Klitteband op de sub geplakt als "bevestiging" De definitieve plaats Passagier achter verliest geen voetruimte Ook met de hoogte is goed weg te komen
Aangezien ik geen ruimte wil opofferen in de kofferbak heb ik gekozen om een Alpine SWE-1000 actieve subwoofer onder de bestuurdersstoel te plaatsen.
"Actief" wil hier zeggen dat de subwoofer zelf voorzien is van (ingebouwde) versterker.
Nadat ik gisteren de bedrading heb gelegd, heb ik me vandaag nog even losgelaten op de bevestiging van het apparaat.
Er zitten standaard metalen beugels bij, voor zowel horizontale als verticale montage.
Hij komt onder de stoel dus het is horizontaal, echter was ik er geen voorstander van hem met zelftappers vast te boren in de bodemplaat; wat veel gedaan wordt.
Na wat zoeken kwam ik uit bij zelfklevende klitteband, heb deze erop geplakt en hij staat muurvast op de bekleding!
Ben nu toch wel erg tevreden over mijn audio!
Foto's voor de liefhebbers:
Klitteband op de sub geplakt als "bevestiging" De definitieve plaats Passagier achter verliest geen voetruimte Ook met de hoogte is goed weg te komen
Laatst gewijzigd door MadDoG op za mar 26, 2011 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: E12 T-Sport van MadDoG [update FOTO's]
ziet er goed uit ben benieuwd hoe dat klinkt!
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
- President member
- Berichten: 2238
- Lid geworden op: vr jun 13, 2008 19:17
- CCNL lidnummer: 823
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: G6R
- Locatie: Hoofddorp
Re: E12 T-Sport van MadDoG [update FOTO's]
netjes. Blijft ideaal dat het origineel van toyota is, en dat het dus makkelijk en ruimte bewust weg te werken is
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
-
- CCNL Member
- Berichten: 2381
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 18:25
- CCNL lidnummer: 182
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: Wijhe
-
- CCNL Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
- CCNL lidnummer: 814
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-Sport
- Locatie: Weert
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Aangezien de halve auto een tijdje geleden overgespoten is geweest en ik hem vandaag eens uitgebreid van binnen en buiten gepoetst heb, vond ik het maar eens tijd voor een fotoshoot.
Sommigen van jullie zullen zich wellicht afvragen waarom de halve auto overgespoten is geweest; ik heb namelijk afgelopen Januari een fraaie schade gehad.
Deze schade is tot stand gekomen doordat een andere bestuurder op een dubbelbaans randweg van baan ging verwisselen zonder eerst fatsoenlijk te kijken.
Ik haalde hem net in op het moment dat hij zich naar de linkerbaan verplaatste. Toen ik het in de gaten had was het al prijs voordat ik kon reageren (niet dat ik ergens heen kon). Ondanks de frustratie toch maar mijn gemak gehouden, de tegenpartij bekende immers ook gelijk schuld.
Uiteindelijk heb de schade inclusief wat extra spuitwerk (achterbumper, motorkap en linkerzijscherm) van de vergoeding kunnen laten reparen. In de tussentijd heb ik rond kunnen rijden in een Aygo en een Avensis Wagon, deze laatste beviel overigens erg goed.
De schade betrof een gebarsten spiegel-adapter en de rechterkant stevig bekrast met een dikke veeg in het spatbord en de deur.
Dit is allemaal erg netjes hersteld door een schadebedrijf via de dealer. Enige minpuntje was wel dat toen ik mijn auto terugkreeg, de spiegel-adapter nog steeds gebarsten was. Dit zou volgens de taxateur niet door de botsing gekomen kunnen zijn en was daarom niet gerepareerd.... ?!?..
Gelukkig concludeerde de beste man uit zichzelf dan 1+1=2 en werd het alsnog gemaakt zonder dat ik op mijn achterste poten hoefde te gaan staan.
Aangezien ik alles zelf natuurlijk uitgebreid geïnspecteerd heb, heb ik gezien dat ze de spiegel-adapter gelast hebben (dit kan, want het is een soort PE) en overgespoten.
Hier zie je van de buitenkant helemaal niks van en ze geven er garantie op, dus ik vind het prima.
De foto's van de schade: In de tussentijd heb ik nog een TTE veerpootbrug geplaatst en een paar kunst-lederen TRD gordel-hoezen aangeschaft.
Mijn binnenspiegel heb ik een andere voor weten te bemachtigen aangezien die er erg slecht uitzag.
Vandaag heb ik een paar andere portier-schakelaars erin gezet omdat de schakelaar aan de bestuurderskant kapot was, die ik er nu in heb zitten zijn afkomstig van een 5 deurs E12 van de sloop en zien er een stuk degelijker uit.
Verder heeft ie in januari een grote beurt gehad, waarbij we alle gangbare dingen gedaan hebben, een nieuwe multiriem, mijn vettige interieur-filter vervangen en ik heb de airco een keer opnieuw laten afvullen. Alle kleinigheidjes die ik gaandeweg ben tegengekomen heb ik ook uiteraard zoveel mogelijk meegepakt.
De auto staat er netjes bij nu:
Sommigen van jullie zullen zich wellicht afvragen waarom de halve auto overgespoten is geweest; ik heb namelijk afgelopen Januari een fraaie schade gehad.
Deze schade is tot stand gekomen doordat een andere bestuurder op een dubbelbaans randweg van baan ging verwisselen zonder eerst fatsoenlijk te kijken.
Ik haalde hem net in op het moment dat hij zich naar de linkerbaan verplaatste. Toen ik het in de gaten had was het al prijs voordat ik kon reageren (niet dat ik ergens heen kon). Ondanks de frustratie toch maar mijn gemak gehouden, de tegenpartij bekende immers ook gelijk schuld.
Uiteindelijk heb de schade inclusief wat extra spuitwerk (achterbumper, motorkap en linkerzijscherm) van de vergoeding kunnen laten reparen. In de tussentijd heb ik rond kunnen rijden in een Aygo en een Avensis Wagon, deze laatste beviel overigens erg goed.
De schade betrof een gebarsten spiegel-adapter en de rechterkant stevig bekrast met een dikke veeg in het spatbord en de deur.
Dit is allemaal erg netjes hersteld door een schadebedrijf via de dealer. Enige minpuntje was wel dat toen ik mijn auto terugkreeg, de spiegel-adapter nog steeds gebarsten was. Dit zou volgens de taxateur niet door de botsing gekomen kunnen zijn en was daarom niet gerepareerd.... ?!?..
Gelukkig concludeerde de beste man uit zichzelf dan 1+1=2 en werd het alsnog gemaakt zonder dat ik op mijn achterste poten hoefde te gaan staan.
Aangezien ik alles zelf natuurlijk uitgebreid geïnspecteerd heb, heb ik gezien dat ze de spiegel-adapter gelast hebben (dit kan, want het is een soort PE) en overgespoten.
Hier zie je van de buitenkant helemaal niks van en ze geven er garantie op, dus ik vind het prima.
De foto's van de schade: In de tussentijd heb ik nog een TTE veerpootbrug geplaatst en een paar kunst-lederen TRD gordel-hoezen aangeschaft.
Mijn binnenspiegel heb ik een andere voor weten te bemachtigen aangezien die er erg slecht uitzag.
Vandaag heb ik een paar andere portier-schakelaars erin gezet omdat de schakelaar aan de bestuurderskant kapot was, die ik er nu in heb zitten zijn afkomstig van een 5 deurs E12 van de sloop en zien er een stuk degelijker uit.
Verder heeft ie in januari een grote beurt gehad, waarbij we alle gangbare dingen gedaan hebben, een nieuwe multiriem, mijn vettige interieur-filter vervangen en ik heb de airco een keer opnieuw laten afvullen. Alle kleinigheidjes die ik gaandeweg ben tegengekomen heb ik ook uiteraard zoveel mogelijk meegepakt.
De auto staat er netjes bij nu:
-
- CCNL Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
- CCNL lidnummer: 814
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-Sport
- Locatie: Weert
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Huidige KM-stand: 117600
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Ziet er weer goed uit Ramon
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Re: E12 T-Sport van MadDoG
De TS ziet er weer keurig uit.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
- Special member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: zo dec 06, 2009 19:51
- Type Corolla: E12
- Locatie: meppel
-
- CCNL Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
- CCNL lidnummer: 814
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-Sport
- Locatie: Weert
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Ff een paar foto's gemaakt met mijn telefoon na een ijverige poetsbeurt
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: E12 T-Sport van MadDoG
doet hij goed
mooi bezig geweest
mooi bezig geweest
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: E12 T-Sport van MadDoG
goed bezig geweest tot zondag!
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
- CCNL Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
- CCNL lidnummer: 814
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-Sport
- Locatie: Weert
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Ik ben vanmiddag even een uurtje bezig geweest om de auto onder de kap een beetje te boenen.
Onder andere inlaatspruitstuk en kleppendeksel beetje gepolijst met commandant.
Na afloop toen ik mijn luchtfilter nader bekeek merkte ik tot mijn grote schrik dat er een gat!! in de aanzuigbuis van mijn luchtfilter is gekomen .
Onderstaand vinden jullie foto's met de mail die ik per direct richting K&N heb gelanceerd:
----------
Beste heer/mevrouw,
ik ben inmiddels anderhalf jaar tevreden gebruiker van jullie K&N Typhoon kit voor de Toyota Corolla T-Sport (# 69-8751).
Echter kwam ik er vandaag achter dat de aluminium aanzuigbuis van de luchtfilter naar het gaskleppenhuis een stuk losser zat dan ik gewend ben.
Bij nadere inspectie of er mogelijk iets los getrild zou kunnen zijn of iets dergelijks, kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat er een groot gat in de aanzuigbuis zit.
Dit gat zit op de plaats waar de draadbus op de aanzuigbuis gelast is t.b.v. de ondersteuning van het geheel.
Deze draadbus is exact rondom de las afgebroken en zit nog aan de schroef vast die aan het beugeltje zit (en zit gelukkig! niet in mijn motor).
Het grote probleem is dat ik nu dus met een groot gat in mijn aanzuigbuis zit te kijken, waar ik al een onbekende tijd mee heb rondgereden (met alle mogelijke gevolgen van dien).
De luchtfilterkit is volledig volgens handleiding geïnstalleerd en volgens mij zit er ook voldoende flex in de bevestiging van het geheel (aangezien er een rubberen stop tussen het draadeindje zit).
Waarom de hele las nu uit de aanzuigbuis gescheurd is, is mij dus ook een groot raadsel... mogelijk een zwakke plek in de las waardoor het van nature zeer brosse aluminium het verder begeven heeft?
Is dit probleem vaker voorgekomen en bekend bij jullie?
Bijgevoegd vinden jullie enkele foto's om e.e.a. duidelijker te maken.
Partnumber van de aanzuigbuis is 27111.
Momenteel ben ik genoodzaakt het gat tijdelijk te dichten met sterke ducttape.
Ik hoop snel van jullie te horen en verwacht dat jullie spoedig met een passende oplossing komen.
Met vriendelijk groet,
...
----------
Onder andere inlaatspruitstuk en kleppendeksel beetje gepolijst met commandant.
Na afloop toen ik mijn luchtfilter nader bekeek merkte ik tot mijn grote schrik dat er een gat!! in de aanzuigbuis van mijn luchtfilter is gekomen .
Onderstaand vinden jullie foto's met de mail die ik per direct richting K&N heb gelanceerd:
----------
Beste heer/mevrouw,
ik ben inmiddels anderhalf jaar tevreden gebruiker van jullie K&N Typhoon kit voor de Toyota Corolla T-Sport (# 69-8751).
Echter kwam ik er vandaag achter dat de aluminium aanzuigbuis van de luchtfilter naar het gaskleppenhuis een stuk losser zat dan ik gewend ben.
Bij nadere inspectie of er mogelijk iets los getrild zou kunnen zijn of iets dergelijks, kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat er een groot gat in de aanzuigbuis zit.
Dit gat zit op de plaats waar de draadbus op de aanzuigbuis gelast is t.b.v. de ondersteuning van het geheel.
Deze draadbus is exact rondom de las afgebroken en zit nog aan de schroef vast die aan het beugeltje zit (en zit gelukkig! niet in mijn motor).
Het grote probleem is dat ik nu dus met een groot gat in mijn aanzuigbuis zit te kijken, waar ik al een onbekende tijd mee heb rondgereden (met alle mogelijke gevolgen van dien).
De luchtfilterkit is volledig volgens handleiding geïnstalleerd en volgens mij zit er ook voldoende flex in de bevestiging van het geheel (aangezien er een rubberen stop tussen het draadeindje zit).
Waarom de hele las nu uit de aanzuigbuis gescheurd is, is mij dus ook een groot raadsel... mogelijk een zwakke plek in de las waardoor het van nature zeer brosse aluminium het verder begeven heeft?
Is dit probleem vaker voorgekomen en bekend bij jullie?
Bijgevoegd vinden jullie enkele foto's om e.e.a. duidelijker te maken.
Partnumber van de aanzuigbuis is 27111.
Momenteel ben ik genoodzaakt het gat tijdelijk te dichten met sterke ducttape.
Ik hoop snel van jullie te horen en verwacht dat jullie spoedig met een passende oplossing komen.
Met vriendelijk groet,
...
----------
-
- CCNL Member
- Berichten: 9879
- Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
- CCNL lidnummer: 736
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-sport
- Locatie: Gelderland (NL)
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Zo dan!! dat is een gat!!
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
- CCNL Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
- CCNL lidnummer: 814
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-Sport
- Locatie: Weert
Re: E12 T-Sport van MadDoG
Ja dat is het eerste wat ik dacht toen ik het zag!CoupÉter schreef:Zo dan!! dat is een gat!!
Ik vroeg me destijds tijdens installeren van de kit al af of de hele bevestiging/ondersteuning het kantelen van het blok wel voldoende kan compenseren...
Ik ga er op z'n minst van uit dat ze me kosteloos een nieuwe buis sturen.
Jammer ook dat ze zoiets niet van een taaier materiaal maken.
Aluminium van ~1 mm dik breekt natuurlijk zo af, al zeker op een veel hardere lasnaad als er krachten op vrij komen.
Misschien moet ik zelf maar een minder starre bevestiging in elkaar knutselen.
Ik zie het zo weer gebeuren als ik er een nieuwe buis op zet, al lijkt alles nog zo spanningsvrij gemonteerd te zijn.
Moet er niet aan denken dat er een schroef of stuk aluminium mn gaskleppenhuis in gezogen wordt...
Denk dat ik me 2zz dan kan begraven.
Buiten dit gedoe om overigens wel tevreden over de Typhoon.
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: E12 T-Sport van MadDoG
En hoe is het ondertussen met de tyfoon kit ?
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- CCNL Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo mei 28, 2008 19:51
- CCNL lidnummer: 814
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: T-Sport
- Locatie: Weert
Re: E12 T-Sport van MadDoG
@bart K&N had me vrij spoedig een vervangende aanzuigbuis gestuurd (zelfde alleen dan rood gespoten i.p.v. gepolijst blank aluminium), deze hadden ze toevallig nog een op een tentoonstellingsbord ofzo zitten bij hun vestiging in Eindhoven.
Ze hebben me verzocht het kapotte exemplaar op te sturen voor onderzoek, hier heb ik tot op heden nog niks van vernomen.
Ik ben zelf van mening dat als mijn blok beweegt, dat er nogal veel kracht op het buisje kan komen staan omdat de ondersteunigsbeugel aan het chassis vast zit en het blok natuurlijk onafhankelijk van het chassis kan kantelen.
Ben benieuwd hoe lang deze het gaat houden
Ik controleer nu wel vaker of hij nog heel is natuurlijk.
Ze hebben me verzocht het kapotte exemplaar op te sturen voor onderzoek, hier heb ik tot op heden nog niks van vernomen.
Ik ben zelf van mening dat als mijn blok beweegt, dat er nogal veel kracht op het buisje kan komen staan omdat de ondersteunigsbeugel aan het chassis vast zit en het blok natuurlijk onafhankelijk van het chassis kan kantelen.
Ben benieuwd hoe lang deze het gaat houden
Ik controleer nu wel vaker of hij nog heel is natuurlijk.