[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1583
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
CCNL lidnummer: 738
Type Corolla: Rav4 D-4D
Locatie: Centraal Friesland
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - homkineet kapot (3x) - Andere auto?!

Bericht door J3LM3R »

Grote schoonmaak in dit topic.. lag al weer behoorlijk wat stof op..

Wederom geen goed nieuws..
-Homokineet linksvoor is voor de 3e keer aan het ratelen geslagen.
Deze keer zijn de kosten voor de garage is mij toegezegd. Maar dan denk ik dat het daarmee nog steeds niet opgelost is.
Er moet een andere oorzaak zijn waardoor de boel aan steeds stuk gaat. (wiellager?)

Andere punten die nog moeten gebeuren zijn:
-Raammechanisme links moet vervangen - het raam kan nu niet meer naar beneden. De noodreparatie heeft het toch nog een jaar volgehouden.
-Dakspoiler neemt de lak weer mee, deze keer zit die met 2 bouten vast dus eraf zal die niet gaan maar het gaat eronder wel roesten als er voor de winter niets mee gedaan wordt.
-Randen achter moeten gerold worden. Met nieuwe originele schokdempers en Eibach/TTE set loopt de boel bij bijna elke drempel aan.
Daarna de randen goed preventief tegen roest behandelen (dwz. kaal halen en met epoxy coaten)
-Verder heb ik er in 2 jaar en vier maanden 47.000 km erbij gereden en is de km stand opgelopen naar 178.8xx dus dan zal er na ongeveer een jaar ook het een en ander aan onderhoud moeten gebeuren - distributie-/ multiriem, dynamo (begin m steeds meer te horen) en nog meer?

Natuurlijk heeft de auto ook genoeg sterke punten.
Alle remmerij is gereviseerd, nieuwe rem- en olieleidingen, nieuwe schokdempers+bijbehorende rubbers, nieuwe veren, goede 2e hands uitlaat (einddemper) eronder.
+ de nodige extra opties zoals in eerste post beschreven.

Nu was ik even aan het rondkijken wat een mogelijke vervanging zou zijn voor deze auto mocht ik m in willen ruilen/verkopen.
Er blijven bepaalde zaken staan die gewoon moeten gebeuren ook al gaat de E10 weg maar dit zijn de auto's die ik heb gezien:

Bij mijn weten hebben ze dezelfde opties maar is de een duidelijker beschreven?

Zilver:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhosbveud4dh

Rood:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b3kv123xhpii

Wat zouden jullie doen?
De E10 helemaal afrijden naar de 300.000km (bij wijze van spreken)

Of kiezen voor een nieuwere (veiligere) auto en een liefhebber voor deze zoeken?
Aan de ene kant wil ik m niet kwijt.. maar tegelijk lopen de kosten elke keer maar op. En ik heb soms het gevoel dat er na al die investeringen er altijd wel weer iets is wat vervangen moet worden... er komt voor mn gevoel geen einde aan en de rekeningen van de garage liegen er niet om :?
Mich
Newbie
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:40
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Locatie: edegem, België

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - homkineet kapot (3x) - Andere auto?!

Bericht door Mich »

En je denkt dat er iemand hier je gaat aanraden de E10 weg te doen? =D
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - homkineet kapot (3x) - Andere auto?!

Bericht door Bart-E11 »

ik zeg houden omdat vooral de VVTI in de E11 je nog meer pijn kan bezorgen dan dat je nu hebt
mijn pa heeft er ook eentje en die begint nu langzaam aan veel olie te verbruiken en de km stand is pas 125.xxx km

het schijnt een kwaal te zijn die destijds door fabrieksgarantie het hele onderblok werd vervangen

of je moet er eentje kopen die ik heb (pre facelift)
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - homkineet kapot (3x) - Andere auto?!

Bericht door Martijn »

Raammechanisme links moet vervangen - het raam kan nu niet meer naar beneden. De noodreparatie heeft het toch nog een jaar volgehouden.

>>Tweedehands is dat een onderdeel van een paar tientjes.. genoeg E10 die voor onderdelen gesloopt worden!

----

Dakspoiler neemt de lak weer mee, deze keer zit die met 2 bouten vast dus eraf zal die niet gaan maar het gaat eronder wel roesten als er voor de winter niets mee gedaan wordt.
Randen achter moeten gerold worden. Met nieuwe originele schokdempers en Eibach/TTE set loopt de boel bij bijna elke drempel aan. Daarna de randen goed preventief tegen roest behandelen (dwz. kaal halen en met epoxy coaten)


>>In 1x laten aanpakken, kost je idd (weer) paar honderd euro maar dan is dat ook over..

----
Verder heb ik er in 2 jaar en vier maanden 47.000 km erbij gereden en is de km stand opgelopen naar 178.8xx dus dan zal er na ongeveer een jaar ook het een en ander aan onderhoud moeten gebeuren - distributie-/ multiriem, dynamo (begin m steeds meer te horen) en nog meer?

>>Onderhoud ontkom je niet aan, ook niet met een andere auto. Beurtje van.. 500Euro?

Even snel opgeteld kom je ruim genomen ergens tussen de 1000 en 1500 euro uit vermoed ik.
Spuitwerk raad ik je echt aan 'op de bon' te doen ivm garantie. De beurt zou je nog zonder kunnen laten doen.
Maar wat moet je bijleggen voor een E11? Zal allicht meer dan die 1500 Euro zijn. En wat heb je dan?

En tenslotte.. IK heb liever een 4AFE dan een VVTi hoor! Zelfs na 300.000 nog steeds als de brandweer! ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Green Zing E10
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1191
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 09:04
CCNL lidnummer: 783
Type Corolla: ImprezaGTT
Locatie: Delft

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - homkineet kapot (3x) - Andere auto?!

Bericht door Green Zing E10 »

Tsja 1000/1500 euro klinkt misschien als niet bizar veel geld, maar ik heb het (als medestudent) echt niet liggen hoor :shock:

Bovendien, 1500 euro in een auto van 15 (?) jaar investeren wat toch een beetje een "pechgevalletje" is..?

Aan de andere kant, je bent er wel aan gehecht natuurlijk en voor diezelfde 1500 euro koop je geen nieuwere auto..

Moeilijk moeilijk..

Derde optie --> wanneer studeer je af? Als dat binnen niet te lange tijd is, en je zicht hebt op een vaste baan, zit een leaseauto er misschien ook wel in? Kun je de tijd mooi nog overbruggen in de Corolla 8-)
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
mark m
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3756
Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST
Locatie: Steenwijk

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - homkineet kapot (3x) - Andere auto?!

Bericht door mark m »

Tjsa keuzes....

Persoonlijk zou ik nooit een E11 VVTI kopen, zoals al gezegd heb je kans dat je daarmee ook problemen op de hals haald.


Ik zou net zoals Green Zing voor mezelf eens nagaan hoelang je nog naar school moet en wat je daarna gaat doen. M.a.w. als je nu een andere auto koopt en je krijgt met één of twee jaar een lease auto zou ik lekker blijven doorrijden.

Je e10 verkopen aan een liefhebber kon ook nog wel eens lastig worden aangezien je een aantal dingen gewoon ziet/merkt tijdens het bezichtigen van de auto. De koper zal ook niet nog eens een paar 100 euro in de auto stoppen.


Het spuitwerk zal idd het duurste zijn. Als de homikineet weer gemaakt wordt zit er ook garantie op dus mocht het weer stuk gaan dan weer terug naar de garage. Gebruiken ze daar wel originele onderdelen???

Voor het overige onderhoud evt. een GOEDE beun opzoeken (robbie/stefan)...

Je weet nu wel wat je hebt dat is bij een andere auto altijd afwachten.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
darth vader
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2357
Lid geworden op: do nov 22, 2007 16:24
CCNL lidnummer: 472
Type Corolla: AE111
Type Corolla: g6r powrrr
Locatie: schoondikah

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - homkineet kapot (3x) - Andere auto?!

Bericht door darth vader »

ik zie dat mijn baal moment van vorige week is overgeslagen.

de belangrijkste investering na je studie blijft toch een huisje voor jezelf.
neem dat ook in overweging als je denkt aan een nieuwe auto\
en geloof me dat kost geld genoeg

ik zou toch bij deze blijven.
een andere auto is altijd leuk maar bij deze weet je wat je precies hebt
en je hebt er genoeg tijd in zitten dus zou ook zonde zijn hem weg te doen.
Elen Sila Lumenn Omentielvo ...

and with the passing of the evenstar no more is said of the days of old

join the dark side corolla gasten
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1583
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
CCNL lidnummer: 738
Type Corolla: Rav4 D-4D
Locatie: Centraal Friesland
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - homkineet kapot (3e x)

Bericht door J3LM3R »

Om een heel lang verhaal kort te maken.. jullie hebben gelijk.
Zat hier al een week of wat mee.. Auto is ook al meer dan een maand niet meer gewassen om maar een voorbeeld te noemen :oops:
En is vorig jaar voor het laatst gepoetst.. (en nog parelt het water er nog redelijk af)

Kwam er gewoon niet aan toe en je baalt er gewoon van als er weer iets tegen zit.
Als je net een dikke rekening van de garage hebt gehad en vervolgens gaat binnen 2 maand hetzelfde onderdeel weer (3x binnen een jaar) dan heb je het wel even gehad..

Mn vriendin was ook al enthousiast een auto aan het zoeken maar ze had ook al door dat ik m eigenlijk niet kwijt wil..

Ik blijf gewoon doorgaan met deze en probeer m zolang mogelijk op de weg te houden ;)
Op lange termijn ben ik dan toch beter uit..

Eerst dat aandrijfas gedoe maar uitzoeken en een raammechanisme.. dan lijkt het al weer een stuk beter :)

Ben helaas niet op C'day, heb dit weekend andere verplichtingen.. dat was namelijk ook het moment geweest om weer vol enthousiasme met de auto aan de gang te gaan. Als je dan al die wagens bij elkaar ziet 8-)
Maar komt wel goed, we houden de moed erin ;)
darth vader
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2357
Lid geworden op: do nov 22, 2007 16:24
CCNL lidnummer: 472
Type Corolla: AE111
Type Corolla: g6r powrrr
Locatie: schoondikah

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - homkineet kapot, 3e keer - auto blij

Bericht door darth vader »

ik ken het gevoel jelmer

heb het zelf net ook weer gehad.

alles stappen die ik met de auto onderneem lijken wel achteruitgang.
iedere keer als ik weer :D ben met de auto gaat er weer iets anders stuk of mis of iets dergelijks
het geld ontbreekt me gewoon ook om eens goed door te doen.

en dan baal je er wel van.
maar laten we eerlijk zijn de auto is niet het allerbelangrijkste wat er is toch.
en in de meeste gevallen zijn we er weer heeeeeel blij mee.

en je moet maar zo denken jelmer niet alles kan te gelijk maar alles valt ooit wel op zijn pootjes en dan ben je er weer helemaal van overtuigd.
Elen Sila Lumenn Omentielvo ...

and with the passing of the evenstar no more is said of the days of old

join the dark side corolla gasten
Furr
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6278
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 21:49
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 GTSi+
Locatie: Almelóóóóó

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - homkineet kapot, 3e keer - auto blij

Bericht door Furr »

Jelmer ik heb het ook hoor, het lijkt wel hoe meer geld je erin pomp, hoe minder je aan onderhoud "doet" hoe zeg je dat, dan komt ineens alles tegelijk. Is altijd zo bij mij haha. Maar kom je meestal wel overheen ;)
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1583
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
CCNL lidnummer: 738
Type Corolla: Rav4 D-4D
Locatie: Centraal Friesland
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - homkineet kapot, 3e keer - auto blij

Bericht door J3LM3R »

Ik heb nu zoiets van: de auto blijft.. maar mocht ik een heel goed alternatief (E12 bijvoorbeeld) voor in de plaats kunnen kopen dan zal ik dat zeker doen.
Alles wat ik nu in de auto steek zal ik er nooit voor terug krijgen.
Dus ik pak de dingen aan die ik eerder genoemd heb en blijf rond informeren. Krijg ik een goed bod voor de auto dan kan die weg.. maar het hoeft niet. Ik kan ook nog een heleboel los verkopen of omzetten naar een andere auto dus dat zou dan ook weer schelen..
4a-gze
President member
President member
Berichten: 2315
Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
CCNL lidnummer: 751
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 gts-i
Locatie: Azzn

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -homkineet kapot 3x- auto blijft voorl

Bericht door 4a-gze »

kom maar een keer langs, dan kunnen we zien in hoeverre ik je met het reguliere onderhoud kan helpen ;)
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm

Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm

Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)

Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Denim
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1029
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 12:40
CCNL lidnummer: 688
Type Corolla: AE111
Type Corolla: e11 e12
Locatie: Roosendaal

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -homkineet kapot 3x- auto blijft voorl

Bericht door Denim »

misschien voor jou ook wel een goede, mijn homokineet was ook een keer kapot gegaan en ik heb gewoon een 2ehands as gezocht
en die gemonteerd en daar rij ik nu nog steeds probleemloos mee rond. het is alleen vervelend dat het altijd lijkt alsof alles tegelijk komt
maar da gaat ook wel weer over! :D
Toyota Corolla E11 WIW
Gebruikersavatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2588
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Auris
Type Corolla: E15 2.2D4d
Locatie: Waspik

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -homkineet kapot 3x- auto blijft voorl

Bericht door masterpivo »

Ik denk dat je toch een goede beslissing hebt genomen Jelmer! Je hebt deze E10 al enkele jaren en geniet er nog steeds met veel plezier van, dat moet je niet zomaar overboord zetten. Natuurlijk is het logisch dat ook deze auto ooit 'zijn einde' bereikt en dat je op weg daar naartoe steeds meer in de onkosten komt te zitten. Maar zoals je al aangeeft, als student is dat niet zomaar ff op te brengen, maar om dan een andere aan te schaffen zal waarschijnlijk nog meer gaan kosten. En eerlijk gezegd zou ik dan ook niet de overstap maken van E10 naar E11, dat is maar een paar jaar en eigenlijk koop je dan op dit moment (weer) een oude auto met de bijbehorende 'problemen' waar je niet op zit te wachten.
Daarom zou ik ook bij deze E10 het benodigde onderhoud netjes blijven doen en daarnaast gewoon niet teveel meer uitgeven aan nevenzaken die er niet per se bij nodig zijn. Dit zal als autoliefhebber natuurlijk moeilijk zijn, maar je portemonnee moet je toch goed in de gaten houden! ;) Veel beter nu deze aanhouden en zorgen dat hij blijft rijden. Dan kun je als je aan het werk bent (en het dus wel op kan brengen) gaan kijken voor een E12 waaraan je minder kosten hoeft te maken qua onderhoud.
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1583
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
CCNL lidnummer: 738
Type Corolla: Rav4 D-4D
Locatie: Centraal Friesland
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -homkineet kapot 3x- auto blijft voorl

Bericht door J3LM3R »

@masterpivo:
Dat is ook precies mijn plan ;)

Ik pak de dingen aan die moeten gebeuren en ik ga verder geen extra's meer toevoegen.

@Denim:
Hier is door de garage nu 2x een 2e hands ondergezet ;)
Het vreemde is dat ze na een maand ongeveer weer beginnen te ratelen en 1x is er een echt geknald. Kon er toen voorzichtig toch mee doorrijden naar de garage maar deze laat ik binnenkort (tegelijk met APK) vervangen.
Dan komt er links voor de 3e keer een andere as onder en mag de garage uitzoeken waardoor het komt, ze snappen het zelf namelijk ook (nog) niet. Vorige keren had ik mazzel dat ze een E10 sloper hadden staan die wegging voor de sloopregeling of net een tik had gehad. Nu nog even afwachten..
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1583
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
CCNL lidnummer: 738
Type Corolla: Rav4 D-4D
Locatie: Centraal Friesland
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -homkineet kapot 3x- auto blijft voorl

Bericht door J3LM3R »

Vrijdag APK
Aandrijfas wordt eerst nog niks aan gedaan..

Ben toch stiekem beetje aan het oriënteren naar E12..
Deze was helaas net verkocht:
http://www.vaartland.nl/occasions/6322- ... 3-drs.html

En nu zag ik deze staan, maar weet het nog niet:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lildvlowtojt

Zit nog op eenzelfde als de bovenstaande blauwe te wachten..
Bij voorkeur SOL uitvoering, 1.6, km stand onder 85.000, als het even kan de facelift en in het blauw.
5 of 3 deurs maakt niet zo heel veel uit..
Maar vind dat maar even onder de €8000..

Blijf dus eerst nog wel even rondrijden in de E10 en de dingen opknappen die iig moeten gebeuren ;)

Zitten gewoon nu ff veel dingen tegen.. moet me bijvoorbeeld nog steeds inschrijven voor vervolgopleiding maar nog niet alle voorlichtingen zijn geweest. Dan moet ik waarschijnlijk ook meteen (stage)bedrijf vinden in werktuigbouwkundige sector. Het liefst in het noorden maar de opleiding die ik ga volgen zit zeer waarschijnlijk in Zwolle.
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1583
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
CCNL lidnummer: 738
Type Corolla: Rav4 D-4D
Locatie: Centraal Friesland
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -homkineet kapot 3x- auto blijft voorl

Bericht door J3LM3R »

[Update]

Na het vervangen van de ashoes ratelt de as aanzienlijk minder.. zal dus wel weer even duren voordat die weer begint te ratelen.
Velgen zaten beide voor wel onder een hele dikke vette laag waar remstof en steentjes gewoon in bleven plakken.
Zal wel het vet zijn wat normaal in de hoes zit.

Verder weinig tijd gehad voor de auto :(
Zo stond die erbij maar heb m inmiddels gewassen hoor ;) (kan na een paar dagen weer, maar toch)
Interieur ook weer even goed schoongemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Laatste (tijdelijke) aanwinst:
Afbeelding

De Aygo was paar cm kleiner geworden nadat er een taxi ingevlogen was.. dus die wordt weer netjes op lengte gebracht en nu rijd mn moeder in deze.. Mankeert een hoop aan (kan met een hand zowat de hele achterkant in de bumpstops drukken bijvoorbeeld, zegt genoeg over de schokdempers denk ik)

Ik ben nog wezen kijken naar een E12 sol facelift 5 deurs.
Maar ik mis daar gewoon de 'ziel' die de E10 wel heeft..
Ben nog niet overtuigd van het elektronische gaspedaal en de E10 heeft meer karakter..
Bovendien kan ik het niet laten om dan een E12 standaard te houden
(ohja.. en hij viel nog buiten budget)

Dus wees gerust.. de E10 blijft voorlopig, heb nog genoeg projecten genoeg liggen die nog moeten:

Noodzakelijk:
-randen rollen
-kabelbreuk knipperlicht LV
-raammechanisme links
-mechanisme om kofferbak van binnenuit te openen doet het niet meer
-een PDC sensor werkt niet meer

Half afgemaakt:
-bumperlip achter
-alarm
-div kraakjes in interieur verhelpen
-audio afmaken
-stekker van de radio nakijken want de radio stoort en als ik de stekker aandruk doet die het weer goed. (de losse stekker achter het schop paneel)

[/Update]

[Edit]
Nog even een mooi plaatje bewerkt 8-)
Afbeelding

[/Edit]
Joseppe
Freak
Freak
Berichten: 8636
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
CCNL lidnummer: 621
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E 10
Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -we gaan rustig door-

Bericht door Joseppe »

kraakjes in het interieur verhelp je al snel met een beetje silliconenspray ;)
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1583
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
CCNL lidnummer: 738
Type Corolla: Rav4 D-4D
Locatie: Centraal Friesland
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -we gaan rustig door-

Bericht door J3LM3R »

Ook die van de stoel?
De bestuurdersstoel kraakt namelijk nogal.. de rest komt van het dakraam (moet nog van dat vilttape halen maar kan het nergens vinden)
De stoel (was altijd al zo) staat namelijk een beetje in de 'vw golf' stand.. dus scheef omdat de vorige eigenaar er kennelijk altijd zo in heeft gezeten.
Ik stoor me er niet echt aan maar is er een manier om dat weer recht te zetten?
Er aan beginnen te trekken en duwen zal de sterkte niet ten goede komen dus misschien heeft iemand een idee?
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -we gaan rustig door-

Bericht door Co'tje »

Erg mooie foto Jelmer..

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikersavatar
E12SA
Junior member
Junior member
Berichten: 142
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 21:12
Type Corolla: E12

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -we gaan rustig door-

Bericht door E12SA »

Ik heb destijds de stoel eruitgehaald, aantal "verstelbare" delen met wd 40 ingespoten, met name ook de draaiknop voor de hoogteverstelling en de gordelhouder.
Tevens doeken tussen de veren geweven, toen was het redelijk weg.

Standje Jay-Z (zoals ik het noem, die ligt onderhand in zijn auto heb ik wel eens gezien) kun je weinig aan doen denk ik, misschien de andere kant ophangen? :D
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1583
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
CCNL lidnummer: 738
Type Corolla: Rav4 D-4D
Locatie: Centraal Friesland
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -we gaan rustig door-

Bericht door J3LM3R »

Bedankt voor de tips ;)

Ik zal eerst proberen de stoel te smeren.. misschien dat het (tijdelijk) helpt ;)

Ik las (volgens mij ook op dit forum) dat er een soort siliconen vet is waar je ook de rubbers van de deuren enzo mee kunt doen..
Dat droogt niet op zoals gewone WD40 of vet..
Iemand idee waar je dat kunt halen?
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -we gaan rustig door-

Bericht door CoupÉter »

mooie foto jelmer! maar niet meer zo vies laten worden ;)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1583
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
CCNL lidnummer: 738
Type Corolla: Rav4 D-4D
Locatie: Centraal Friesland
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -we gaan rustig door-

Bericht door J3LM3R »

Ik doe mn best..

Als sommige !@#$%^&*!! hun deur voortaan ff vasthouden voordat ze uitstappen!!
Zitten nu 3 dikke krassen van een witte auto op de rechterdeur.. (een van 2x10cm, en van 2x2cm en een van 5x5cm)
Het zijn hele dikke vegen vandaar ook de grootte van de krassen :?
Stond een zwarte auto naast me dus die zal geen witte lak afgeven..

Het is heel licht gedeukt maar dat valt gelukkig bijna niet op.
De blanke lak is wel aardig beschadigd :?
Na licht poetsen zit er nog een matte waas die waarschijnlijk wel weg te krijgen is maar ik ben blij dat er vandaag een brief voor me klaarlag waarin staat dat mn OV chipkaart kan gaan gebruiken..

Dus dan zal de auto veel minder gebruikt gaan worden..
km stand op dit moment is bijna 181.000
Furr
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6278
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 21:49
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 GTSi+
Locatie: Almelóóóóó

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -we gaan rustig door-

Bericht door Furr »

Lekker is dat he, vandaar dat ik altijd op 2 parkeerplaatsen parkeer, precies in het midden. Sindsdien nooit meer last van.

Tjah aso... maar goed deuken en krassen achterlaten zonder briefje is dat ook ;) en in mijn ogen nog iets erger.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: [J3LM3R] E10 GTSI -we gaan rustig door-

Bericht door Bart-E11 »

Furr schreef:Lekker is dat he, vandaar dat ik altijd op 2 parkeerplaatsen parkeer, precies in het midden. Sindsdien nooit meer last van.

Tjah aso... maar goed deuken en krassen achterlaten zonder briefje is dat ook ;) en in mijn ogen nog iets erger.
Oh dat doe ik om mijn werk ook samen met 2 ander collega's

zet hem echt zo schuin neer dat ik op 2 parkeerplaatsen sta

verder is het wel echt zuur van die krassen, heb er ook een paar van de inbraak er op zitten
voor de afsluitmeeting ga ik hem winterklaar maken dus: kleien dus 5 stappenplan poetsen
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
J3LM3R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1583
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
CCNL lidnummer: 738
Type Corolla: Rav4 D-4D
Locatie: Centraal Friesland
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Toch E12 T-Sport gekocht

Bericht door J3LM3R »

De knoop is na heeeeeeel lang nadenken toch doorgehakt..
Zijn nog zoveel dingen die ik aan de E10 wou/wil doen maar niet meer kan opbrengen.
Heb er de afgelopen jaren veel in geïnvesteerd maar het blijft maar doorgaan.
Op dit moment zijn er een heleboel kleine dingen die aan de auto moeten gebeuren en die voer ik nog uit (kapotte tellerbak verlichting, raammechanisme en nog wat dingen)

De E10 komt te koop te staan.
Hoe en wat verder ben ik nog niet uit.
Ik denk in 'standaard' uitvoering aangezien ik veel dingen dubbel heb.
Of de koper moet die dingen erbij willen kopen.

Alles komt tzt wel hier op het forum..

Vrijdag kan ik deze ophalen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet zeker dat ik de E10 enorm ga missen, maar ik kan ze niet vergelijken..
Vrijdag maar even afwachten en genieten van de km's die ik nog in de E10 rijd ;)
Gebruikersavatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4385
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 18:32
CCNL lidnummer: 802
Type Corolla: ZZE121
Type Corolla: E11 + E12
Locatie: Oosterhout, NB
Contacteer:

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Toch E12 T-Sport gekocht

Bericht door J-Corolla »

Wel jammer dat die E10 weg gaat maar er komt wel een mooie E12 voor terug :o
― ― ― ― ― ― ― ― ― ⁂ COROLLAE12.COM ⁂ ― ― ― ― ― ― ― ― ―


― ― BEST OF PAINT 2013MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9879
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 13:25
CCNL lidnummer: 736
Type Corolla: E12
Type Corolla: T-sport
Locatie: Gelderland (NL)

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Toch E12 T-Sport gekocht

Bericht door CoupÉter »

kijk aan jelmar :D toch voor een t-sport gegaan!

goed bezig :D kon je de e10 niet inruilen? :)
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
burial
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 967
Lid geworden op: za mar 28, 2009 18:51
CCNL lidnummer: 771
Type Corolla: Lexus
Locatie: nieuwvliet

Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Toch E12 T-Sport gekocht

Bericht door burial »

Zonde dat de e10 weg gaat, maar je het zeker een hele mooi voor terug in de plek. :D

Mochte de achterlichten van de e10 toevallig los weg gaan, heb ik er eventueel wel intresse in. :roll:
Xenon nodig?
Stuur me een pm!


http://www.groundspeed.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie