Stefan's 3S-GTE powered Corolla, project oplichter pakken
Moderator: Moderator
-
- CCNL Member
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
- CCNL lidnummer: 415
- Type Corolla: E10 2.0 turbo
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
Stefan's 3S-GTE powered Corolla, project oplichter pakken
Aangezien ik al meerdere keren had aangekondigd dat ik een 3s-gte motor in m'n Corolla zou hangen werd het nu maar eens tijd om dat ook daadwerkelijk te realiseren
Ik ben al ffies bezig geweest maar nog geen tijd gehad om een projecten topic aan te maken.
Het gaat tot nu toe allemaal wel lekker en het schiet al aardig op.
Een aantal weken geleden heb ik bij Ad de motor gehaald.
Dit is de Japanse uitvoering met ceramische turbo en levert 225pk standaard.
Ondertussen ben ik wat voorbereidingen gaan doen en ben het motortje lichtelijk aan het opknappen geweest.
Ook meteen een nieuwe distributieset en koppeling (appart samengesteld anders past het niet). Op de foto hieronder zie je ook meteen een motorsteun van een 1.6 die is aangepast op het blok.
Deze word voor een deel gebruikt in combinatie met de 1.3 steun, omdat anders het blok te ver naar voren komt te zitten.
Bedank Robbie voor je motorsteuntje
Oja hier zie je ook dat de airco en stuurpomp eraf is gehaald, heb ik toch niks aan
Moest de spanner daardoor ook iets aanpassen.
Hier de koppeling, de drukgroep is van een 3s-gte en de koppelingsplaat (die tevens ietsje kleiner is) is van de 3s-ge.
Dit omdat anders de koppeling niet past. Alles orgineel Toyota uiteraard
Ik ben al ffies bezig geweest maar nog geen tijd gehad om een projecten topic aan te maken.
Het gaat tot nu toe allemaal wel lekker en het schiet al aardig op.
Een aantal weken geleden heb ik bij Ad de motor gehaald.
Dit is de Japanse uitvoering met ceramische turbo en levert 225pk standaard.
Ondertussen ben ik wat voorbereidingen gaan doen en ben het motortje lichtelijk aan het opknappen geweest.
Ook meteen een nieuwe distributieset en koppeling (appart samengesteld anders past het niet). Op de foto hieronder zie je ook meteen een motorsteun van een 1.6 die is aangepast op het blok.
Deze word voor een deel gebruikt in combinatie met de 1.3 steun, omdat anders het blok te ver naar voren komt te zitten.
Bedank Robbie voor je motorsteuntje
Oja hier zie je ook dat de airco en stuurpomp eraf is gehaald, heb ik toch niks aan
Moest de spanner daardoor ook iets aanpassen.
Hier de koppeling, de drukgroep is van een 3s-gte en de koppelingsplaat (die tevens ietsje kleiner is) is van de 3s-ge.
Dit omdat anders de koppeling niet past. Alles orgineel Toyota uiteraard
Laatst gewijzigd door Stefan op do sep 12, 2013 19:29, 82 keer totaal gewijzigd.
-
- Senior member
- Berichten: 292
- Lid geworden op: do sep 08, 2005 17:44
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GTi
- Locatie: Papenveer - Noord
-
- Special member
- Berichten: 705
- Lid geworden op: zo dec 04, 2005 23:22
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Fiesta ST
- Contacteer:
3s-gte swap schijnt een hele moeilijke te zijn, dus doe je best!
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM - http://www.4agte.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Junior member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo feb 09, 2005 15:22
- Locatie: Belgie - o vl
-
- CCNL Member
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
- CCNL lidnummer: 415
- Type Corolla: E10 2.0 turbo
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
We gaan ook vrolijk verder met de foto's, die willen we toch?
Hier de goede versnellingsbak die binnen was gekomen.
Had eerst een bak waarbij de startmotor vanaf de blokzijde erin gaat.
Dat gaat dus niet omdat er dan een turbo in de weg zit
Maarja van foutjes leer je.
Bak gemonteerd, evenals de startmotor en de koppelingscilinder.
Ook zie je hier de gespoten hitteschild en gepolijste intercoolerkap.
Ffies een teststartje gedaan en ja hoor motor ging mooi in de rondte
Er komt nog meer hoor, momentje........
Hier de goede versnellingsbak die binnen was gekomen.
Had eerst een bak waarbij de startmotor vanaf de blokzijde erin gaat.
Dat gaat dus niet omdat er dan een turbo in de weg zit
Maarja van foutjes leer je.
Bak gemonteerd, evenals de startmotor en de koppelingscilinder.
Ook zie je hier de gespoten hitteschild en gepolijste intercoolerkap.
Ffies een teststartje gedaan en ja hoor motor ging mooi in de rondte
Er komt nog meer hoor, momentje........
-
- CCNL Member
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
- CCNL lidnummer: 415
- Type Corolla: E10 2.0 turbo
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
-
- CCNL Member
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
- CCNL lidnummer: 415
- Type Corolla: E10 2.0 turbo
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
-
- Junior member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: wo feb 09, 2005 15:22
- Locatie: Belgie - o vl
- toyo bob
- Forum Admin
- Berichten: 2865
- Lid geworden op: vr sep 20, 2002 23:12
- CCNL lidnummer: 370
- Type Corolla: AE82
- Locatie: ZO-Drenthe
- Contacteer:
-
- Freak
- Berichten: 8636
- Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
- CCNL lidnummer: 621
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E 10
- Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
- Contacteer:
Ziet er inderdaad goed uit, komt er nog een gat in de kap met luchtaanzuiger of is dat niet nodig voor deze turbo
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- CCNL Member
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: wo dec 24, 2003 22:45
- CCNL lidnummer: 474
- Type Corolla: CDE120
- Type Corolla: corolla
- Locatie: OOSTERWOLDE (FR)
- Contacteer:
-
- CCNL Member
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
- CCNL lidnummer: 415
- Type Corolla: E10 2.0 turbo
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
En hier dan de laatste foto's van wat ik vanavond heb gedaan.
Schakelkabels zijn aangepast en werken al.
Aandrijfassen passen ook al perfect. Mis alleen nog de naafmoeren.
Deze zijn kleiner als de orginele. Dus als iemand er 2 heeft liggen?
Die van een 4a-ge as past er ook op
Verder hangt de motor er nu zo bij.
Had m'n camera niet bij me vanavond maar heb evengoed wat foto's van m'n telefoon gemaakt. Sorry voor de wat brakke kwaliteit pics.
Lijstje met wat ik nog zo ongeveer moet:
-Voorste en achterste motorsteun (moeten aangepaste steunen worden)
-Uitlaat lassen vanaf de kat naar het begin vanaf de orginele kat.
-De hele elektronica mikmak aansluiten, kost veel tijd maar niet erg moeilijk om te doen.
-Radiateur plaatsen.
-Brandstofpomp vervangen
-Verder een paar kleine dingetjes die zo te doen zijn.
Wat al werkt:
-De versnellingsbak schakelt al als een nieuwe.
-De koppeling doet het ook al. (Tjeetje kan goed voelen wat een sterke drukgroep dat is )
-Gaskabel is ook al passend gemaakt.
-Aantal kleine dingen zoals kachelradiateur etc.
Ik hou jullie verder op de hoogte, het gaat in ieder geval wel in een lekker tempo zo.
Morgen kan ik eerst in principe niet veel meer dan de elektronica aansluiten. Dit gaat voorlopig wat tijd kosten.
Schakelkabels zijn aangepast en werken al.
Aandrijfassen passen ook al perfect. Mis alleen nog de naafmoeren.
Deze zijn kleiner als de orginele. Dus als iemand er 2 heeft liggen?
Die van een 4a-ge as past er ook op
Verder hangt de motor er nu zo bij.
Had m'n camera niet bij me vanavond maar heb evengoed wat foto's van m'n telefoon gemaakt. Sorry voor de wat brakke kwaliteit pics.
Lijstje met wat ik nog zo ongeveer moet:
-Voorste en achterste motorsteun (moeten aangepaste steunen worden)
-Uitlaat lassen vanaf de kat naar het begin vanaf de orginele kat.
-De hele elektronica mikmak aansluiten, kost veel tijd maar niet erg moeilijk om te doen.
-Radiateur plaatsen.
-Brandstofpomp vervangen
-Verder een paar kleine dingetjes die zo te doen zijn.
Wat al werkt:
-De versnellingsbak schakelt al als een nieuwe.
-De koppeling doet het ook al. (Tjeetje kan goed voelen wat een sterke drukgroep dat is )
-Gaskabel is ook al passend gemaakt.
-Aantal kleine dingen zoals kachelradiateur etc.
Ik hou jullie verder op de hoogte, het gaat in ieder geval wel in een lekker tempo zo.
Morgen kan ik eerst in principe niet veel meer dan de elektronica aansluiten. Dit gaat voorlopig wat tijd kosten.
Laatst gewijzigd door Stefan op do jun 08, 2006 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Senior member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di apr 18, 2006 15:26
- CCNL lidnummer: 655
- Type Corolla: Seat Ibiza
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Echt respect man!
Iets wat ik zelf al lang wel maar simpel weg niet kan ivm het budget van een arme student.
Heel veel succes verder en als hij klaar is zou ik graag een keertje het vermogen mee willen maken als dat kan?
Iets wat ik zelf al lang wel maar simpel weg niet kan ivm het budget van een arme student.
Heel veel succes verder en als hij klaar is zou ik graag een keertje het vermogen mee willen maken als dat kan?
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- CCNL Member
- Berichten: 10295
- Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
- CCNL lidnummer: 580
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 FX 20v
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
damm ziet er erg goed uit hoor.
dat zal best heel rap door gaan met zo'n blokkie. en op de foto's lijkt het zo makkelijk.
ARco
dat zal best heel rap door gaan met zo'n blokkie. en op de foto's lijkt het zo makkelijk.
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
- President member
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:55
- CCNL lidnummer: 0
- Locatie: limbaböa
-
- CCNL Member
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
- CCNL lidnummer: 415
- Type Corolla: E10 2.0 turbo
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties!
Ik ben zelf ook heeeel erg benieuwd wat het gaat doen.
Vanmorgen met CAR toyota parts gebeld en regelt de juiste km teller aandrijving die in de bak moet. ivm kabel/elektronisch.
Verder regelen ze ook een Toyota Supra brandstofpomp voor de benodigde sap.
Vanavond weer verder met de elektronica.
Stay tuned
@Jonas: Tuurlijk mag je een keer een ritje mee!
Ik ben zelf ook heeeel erg benieuwd wat het gaat doen.
Vanmorgen met CAR toyota parts gebeld en regelt de juiste km teller aandrijving die in de bak moet. ivm kabel/elektronisch.
Verder regelen ze ook een Toyota Supra brandstofpomp voor de benodigde sap.
Vanavond weer verder met de elektronica.
Stay tuned
@Jonas: Tuurlijk mag je een keer een ritje mee!
-
- President member
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: zo mei 11, 2003 21:52
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E12
- Locatie: Assen
-
- CCNL Member
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
- CCNL lidnummer: 415
- Type Corolla: E10 2.0 turbo
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
-
- Senior member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: di nov 01, 2005 21:57
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: GTSI
wow dit si een mooi project, ik vind het gewaagd maar ik ga het volgen ik ben benieuwd naar foot's van de motor steunen die verlast worden.
hou ons op de hoogte, en succes met de vorderingen
hou ons op de hoogte, en succes met de vorderingen
CHEAP TUNING LOOPT EEN BEETJE UIT DE HAND
maar het rijd lekker me rolla 20 klappert
http://www.corollaclub.nl/fotos/lp/lp.p ... how&id=642
maar het rijd lekker me rolla 20 klappert
http://www.corollaclub.nl/fotos/lp/lp.p ... how&id=642
-
- President member
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: zo mei 11, 2003 21:52
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E12
- Locatie: Assen
-
- Starting member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: zo mei 23, 2004 21:31
- Locatie: Capelle aan den IJssel
-
- Senior member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: di nov 01, 2005 21:57
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: GTSI
gaat je morot kap nog wel dicht passen, en hoe ga je dat doen met de intercooler???
lucht happer
lucht happer
CHEAP TUNING LOOPT EEN BEETJE UIT DE HAND
maar het rijd lekker me rolla 20 klappert
http://www.corollaclub.nl/fotos/lp/lp.p ... how&id=642
maar het rijd lekker me rolla 20 klappert
http://www.corollaclub.nl/fotos/lp/lp.p ... how&id=642
-
- CCNL Member
- Berichten: 2381
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 18:25
- CCNL lidnummer: 182
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11 G6
- Locatie: Wijhe
-
- CCNL Member
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
- CCNL lidnummer: 600
- Type Corolla: EE101
Wow, dat schiet al lekker op. Heel veel succes dr mee.
Vraagje: Wat ga je met de remmen doen? Wordt dat ook nog aangepast???
Vraagje: Wat ga je met de remmen doen? Wordt dat ook nog aangepast???
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
-
- Senior member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: vr mei 26, 2006 16:19