Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren
Moderator: Moderator
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 21-06-18!
En weer een beetje in de kofferbak aan het rommelen geweest
Nu alles helemaal in de poly stond heb ik de boel flink geschuurd en strak gezet en uiteindelijk kwam er dan toch de definitieve vorm tevoorschijn. Hij heeft een fatsoenlijke wanddikte nu, is lekker stevig en past toch aardig goed in de auto.
En zoals je op de 3e foto kunt zien past ook het kofferbak scharnier zonder enige problemen.
Als hij eenmaal bekleed is met nieuwe stof dan zou het er aardig fabrieks af uit moeten zijn denk ik.
Maar goed, ik moest natuurlijk ook nog bij de accu kunnen die er achter staat. Dus er moest nog een luik in het nieuwe wandje komen:
Het luik is lekker groot, en daarmee heb ik heb meer dan genoeg ruimte om makkelijk bij de accu te kunnen om eraan te werken, of de accu te vervangen of iets dergelijks.
Ik weet al ongeveer hoe ik het luik in het wandje vast wil gaan zetten. Daar moet ik nog wat spullen voor halen/maken en het wandje nog wat verder afwerken.
De bevestiging van het wandje doe ik met die speciale Toyota dopjes en dat werkt perfect. Zit allemaal stevig vast en ze zijn ook eenvoudig weer los te maken. Ik heb nog maar 3 bevestigingspunten gemaakt en die moet ik nog wat verder afwerken. Er zullen nog wat meer punten bijkomen zodat het helemaal netjes in vorm wordt gehouden en stevig en degelijk vast zit.
En zoals op de laatste foto te zien is heb ik nog wat laatste poly werk aan het wandje, ik heb nog wat dingetjes in m'n hoofd voor dat gedeelte van de auto. Maar dat komt een andere keer wel weer
Als dit wandje klaar is moet ik immers de rest van de kofferbak ook nog doen...
Nu alles helemaal in de poly stond heb ik de boel flink geschuurd en strak gezet en uiteindelijk kwam er dan toch de definitieve vorm tevoorschijn. Hij heeft een fatsoenlijke wanddikte nu, is lekker stevig en past toch aardig goed in de auto.
En zoals je op de 3e foto kunt zien past ook het kofferbak scharnier zonder enige problemen.
Als hij eenmaal bekleed is met nieuwe stof dan zou het er aardig fabrieks af uit moeten zijn denk ik.
Maar goed, ik moest natuurlijk ook nog bij de accu kunnen die er achter staat. Dus er moest nog een luik in het nieuwe wandje komen:
Het luik is lekker groot, en daarmee heb ik heb meer dan genoeg ruimte om makkelijk bij de accu te kunnen om eraan te werken, of de accu te vervangen of iets dergelijks.
Ik weet al ongeveer hoe ik het luik in het wandje vast wil gaan zetten. Daar moet ik nog wat spullen voor halen/maken en het wandje nog wat verder afwerken.
De bevestiging van het wandje doe ik met die speciale Toyota dopjes en dat werkt perfect. Zit allemaal stevig vast en ze zijn ook eenvoudig weer los te maken. Ik heb nog maar 3 bevestigingspunten gemaakt en die moet ik nog wat verder afwerken. Er zullen nog wat meer punten bijkomen zodat het helemaal netjes in vorm wordt gehouden en stevig en degelijk vast zit.
En zoals op de laatste foto te zien is heb ik nog wat laatste poly werk aan het wandje, ik heb nog wat dingetjes in m'n hoofd voor dat gedeelte van de auto. Maar dat komt een andere keer wel weer
Als dit wandje klaar is moet ik immers de rest van de kofferbak ook nog doen...
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-07-18!
kofferbak tuning gaat gestaag door
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-07-18!
Blijf een mooi projekt ,waar die het geduld van Daan haalt weet ik niet ,
Patrick ook al word er weinig gezecht ,blijf foto.s posten ,weet zeker dat er veel mensen kijken met de bek open
Ik wel een iedergeval
Gr van een ouwe gek
Patrick ook al word er weinig gezecht ,blijf foto.s posten ,weet zeker dat er veel mensen kijken met de bek open
Ik wel een iedergeval
Gr van een ouwe gek
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-07-18!
Thnx Peet, en maak je geen zorgen, de foto's en updates zullen blijven komen
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-07-18!
klasse
peet
peet
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-07-18!
Nog een kleine update...
Ik kreeg deze week eindelijk de grendels binnen die ik wilde gaan gebruiken voor de luiken. Het was even zoeken waar ik ze kon bestellen, maar uiteindelijk toch een adresje gevonden waar de juiste grendels zie ik zocht tegen een schappelijke prijs te halen waren:
Deze dingen zijn ideaal. Als je op het onderste knopje duwt ontgrendel je 'm en komt de hendel naar buiten zodat ik het luik makkelijk beet kan pakken. Duw de hendel weer naar binnen en de hevel aan de achterkant duwt aan de achterzijde tegen de omliggende rand aan, waardoor het luik netjes en stevig op z'n plaats gedrukt wordt. Bovendien zijn ze verstelbaar en kun je dus de spankracht ook nog bepalen.
Buiten dat zien ze er gewoon strak uit en steekt er niets uit of iets dergelijks.
Nu moet ik alleen de onderdelen nog hebben om de onderkant op z'n plek te houden. Hiervoor heb ik een klein ontwerpje gemaakt in CAD en deze worden op dit moment als het goed is in 3D uitgeprint met aluminium versterkt plastic, waardoor het goede mechanische eigenschappen heeft en dus zeker stevig genoeg is om het luik op z'n plek te houden
Deze verwacht ik ook op korte termijn binnen en als ook die gemonteerd zijn zitten de luiken stevig op hun plek.
Maar behalve dat heb ik intussen het paneel aan de andere kant ook aangepast. Eerst weer bevestigingspunten aan de auto gelast, vervolgens net als bij de eerste kant van houten plaat een tussen wandje gemaakt, stretchdoek gespannen, met poly ingesmeerd en uit laten harden.
Maar toen dit eenmaal uitgehard was beviel de lompe, vierkante vorm me toch niet zo. Ik was vergeten om een hoek van de houten plaat af te zagen zoals ik aan de andere kant wel gedaan had. Dus kon ik een groot gedeelte weer weg snijden en nogmaals stretchdoek spannen, insmeren, uitharden en toen ik eenmaal de gewenste vorm had met glasvezel matten en nog meer poly verstevigen.
Inmiddels ben ik al zover dat ik alle lagen erop heb zitten en alles al netjes en strak geschuurd heb, klaar om ook hier een luik in te gaan maken.
Op de laatste foto ontbreekt het achterpaneel, omdat die inmiddels ook al 2 lagen poly en glasvezelmatten heeft gekregen. Deze moet ik nog in vorm schuren en wat afwerken, dan is ook die klaar om bekleed te worden
Ik kreeg deze week eindelijk de grendels binnen die ik wilde gaan gebruiken voor de luiken. Het was even zoeken waar ik ze kon bestellen, maar uiteindelijk toch een adresje gevonden waar de juiste grendels zie ik zocht tegen een schappelijke prijs te halen waren:
Deze dingen zijn ideaal. Als je op het onderste knopje duwt ontgrendel je 'm en komt de hendel naar buiten zodat ik het luik makkelijk beet kan pakken. Duw de hendel weer naar binnen en de hevel aan de achterkant duwt aan de achterzijde tegen de omliggende rand aan, waardoor het luik netjes en stevig op z'n plaats gedrukt wordt. Bovendien zijn ze verstelbaar en kun je dus de spankracht ook nog bepalen.
Buiten dat zien ze er gewoon strak uit en steekt er niets uit of iets dergelijks.
Nu moet ik alleen de onderdelen nog hebben om de onderkant op z'n plek te houden. Hiervoor heb ik een klein ontwerpje gemaakt in CAD en deze worden op dit moment als het goed is in 3D uitgeprint met aluminium versterkt plastic, waardoor het goede mechanische eigenschappen heeft en dus zeker stevig genoeg is om het luik op z'n plek te houden
Deze verwacht ik ook op korte termijn binnen en als ook die gemonteerd zijn zitten de luiken stevig op hun plek.
Maar behalve dat heb ik intussen het paneel aan de andere kant ook aangepast. Eerst weer bevestigingspunten aan de auto gelast, vervolgens net als bij de eerste kant van houten plaat een tussen wandje gemaakt, stretchdoek gespannen, met poly ingesmeerd en uit laten harden.
Maar toen dit eenmaal uitgehard was beviel de lompe, vierkante vorm me toch niet zo. Ik was vergeten om een hoek van de houten plaat af te zagen zoals ik aan de andere kant wel gedaan had. Dus kon ik een groot gedeelte weer weg snijden en nogmaals stretchdoek spannen, insmeren, uitharden en toen ik eenmaal de gewenste vorm had met glasvezel matten en nog meer poly verstevigen.
Inmiddels ben ik al zover dat ik alle lagen erop heb zitten en alles al netjes en strak geschuurd heb, klaar om ook hier een luik in te gaan maken.
Op de laatste foto ontbreekt het achterpaneel, omdat die inmiddels ook al 2 lagen poly en glasvezelmatten heeft gekregen. Deze moet ik nog in vorm schuren en wat afwerken, dan is ook die klaar om bekleed te worden
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 646
- Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
- CCNL lidnummer: 855
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: 4AFE Auto.
- Locatie: Bladel, ZO Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Wat Peet enkele posts hierboven ook verteld:
Aub blijven doorgaan met fotots sturen en dit topic levend houden.
Ik vind het echt zo super dat je alles professioneel en doordacht aanpakt, dat verdient de aandacht die het project als een magneet naar zich toetrekt.
Go'on!
Aub blijven doorgaan met fotots sturen en dit topic levend houden.
Ik vind het echt zo super dat je alles professioneel en doordacht aanpakt, dat verdient de aandacht die het project als een magneet naar zich toetrekt.
Go'on!
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop..
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop..
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Ghehehe, bedankt...soms voel ik me net Peet, alsof ik in me eige loop te lulle
Enne...professioneel en doordacht is alleen op de foto's hoor
Ik heb meestal wel grofweg een idee van hoe ik het kan doen en hoe ik het wil hebben. Maar terwijl dat ik bezig ben moet ik ook vaak maar kijken hoe ik het voor elkaar krijg hoor. Het is een stuk minder doordacht dan het er vaak uitziet
Enne...professioneel en doordacht is alleen op de foto's hoor
Ik heb meestal wel grofweg een idee van hoe ik het kan doen en hoe ik het wil hebben. Maar terwijl dat ik bezig ben moet ik ook vaak maar kijken hoe ik het voor elkaar krijg hoor. Het is een stuk minder doordacht dan het er vaak uitziet
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
whahahaha komt me bekend voor...in je eige lullu
Maar kerel...weer een strak staaltje werk. Ook ik vind het heelknap wat je allemaal doet en kunt....chappeau
Maar kerel...weer een strak staaltje werk. Ook ik vind het heelknap wat je allemaal doet en kunt....chappeau
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Ik ben 1 van de stille aanbidders (van je werk dan hè!)
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Ja jongens, zolang ik nog steeds zie dat het aantal keren dat het topic bekeken wordt nog steeds omhoog gaat, zullen er vast mensen zijn die het lezen
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Perre
- CCNL Member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11Station
- Locatie: Herenthout België
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Ik blijf ook nog steeds meevolgen.
Sjonge wat een werk in deze kar.
Sjonge wat een werk in deze kar.
-
- CCNL Member
- Berichten: 646
- Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
- CCNL lidnummer: 855
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: 4AFE Auto.
- Locatie: Bladel, ZO Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Ik ben eigenlijk een beetje bang dat Patriek dit project nooit tot een einde WÌL brengen.
Dan kan ie zijn creatieve ei niet meer kwijt....
Maar even serieus;
Je (oliedrukmeter) klokjes enz, maar ook de gel accu...
Misschien is het in 2017 - 2018 top of the bill maar verschijnt er in 2019 of 2020 iets anders / beters.
.. of iets vergelijkbaars maar dan 70% goedkoper.
Die kans zit er tuurlijk wel in al je project 10 a 15jaar loopt.
Dan kan ie zijn creatieve ei niet meer kwijt....
Maar even serieus;
Je (oliedrukmeter) klokjes enz, maar ook de gel accu...
Misschien is het in 2017 - 2018 top of the bill maar verschijnt er in 2019 of 2020 iets anders / beters.
.. of iets vergelijkbaars maar dan 70% goedkoper.
Die kans zit er tuurlijk wel in al je project 10 a 15jaar loopt.
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop..
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop..
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Dan hoop ik op dat laatste...iets vergelijkbaars maar dan 70% goedkoper. Dat zou een stuk schelen om het project sneller af te krijgenNamssam schreef: ↑ma aug 06, 2018 16:32 Ik ben eigenlijk een beetje bang dat Patriek dit project nooit tot een einde WÌL brengen.
Dan kan ie zijn creatieve ei niet meer kwijt....
Maar even serieus;
Je (oliedrukmeter) klokjes enz, maar ook de gel accu...
Misschien is het in 2017 - 2018 top of the bill maar verschijnt er in 2019 of 2020 iets anders / beters.
.. of iets vergelijkbaars maar dan 70% goedkoper.
Die kans zit er tuurlijk wel in al je project 10 a 15jaar loopt.
En wat betreft nieuwere onderdelen. Die onderdelen die ik tot dusver gekozen heb bestaan al jaren en ik zou ze nu ook al niet meer top of the bill willen noemen hoor. Ik kies misschien niet altijd periode correcte onderdelen voor de auto, maar naar mijn mening wel dingen die op de een of andere manier bij de auto passen.
Er zijn altijd nieuwere, duurdere en betere oplossingen, maar daar gaat het me dus ook niet om. Ik wil gewoon dingen die ik bij de auto of het project vind passen
En als we het toch over de toekomst hebben....De automotive industrie heeft een jaar of 30 á 40 wel een beetje stil gestaan.
Begrijp me niet verkeerd, er zijn grote stappen gemaakt, zeker in veiligheid etc. Maar het was meer evolutie van een bestaand concept (de auto zoals deze in de jaren '60/'70 vorm kreeg) dan revolutie.
Wat dat betreft heb ik de afgelopen jaren prima bezig kunnen zijn met dit project, want hele drastische veranderingen bleven toch wel uit.
Maar we staan denk ik wel op de vooravond van een revolutie. Andere vormen van aandrijving (volledig electrisch/waterstof?) en ook een andere manier van rijden (autonome auto's). Dat gaat de komende jaren steeds meer in een stroomversnelling komen denk ik en wie weet...
Misschien mogen we over een jaar of 20 inderdaad niet meer zelf rijden. Misschien wordt de verbrandingsmotor wel helemaal in de ban gedaan. Wellicht is ie straks een keer af en mag ik er geen meter mee mee rijden. Niemand kan in de toekomst kijken.
Maar als ik met toekomstige veranderingen rekening moet gaan houden dan kan ik op den duur wel stoppen. Misschien is het tegen beter weten in, maar ik vind het gewoon leuk om te doen. Dus ik ploeter gewoon nog even voort
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE20
- Locatie: Goirle
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Je bent gewoon hetzelfde als die gasten van Binky
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Hahahaha, bedankt! Da's het grootste compliment dat je me kunt geven Thomas
Maar eerlijk is eerlijk, ik kan nog niet in de schaduw van die gasten staan, want die zijn echt werkelijk waar briljant!
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Ik denk idd ook dat je je makkelijk kunt vergelijken met die gasten van project Binky
Ga zo door!
Ga zo door!
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Thanks Rick
Inmiddels zijn m'n 3D geprinte steuntjes ook gearriveerd. Nog een klein beetje nabewerken en dan zou het prima moeten werken
Inmiddels staat ook het achterwandje in de polyester en is ook het luik uit het rechter wandje gehaald.
Ik heb nog even te gaan, maar stukje voor beetje komen we er wel
Inmiddels zijn m'n 3D geprinte steuntjes ook gearriveerd. Nog een klein beetje nabewerken en dan zou het prima moeten werken
Inmiddels staat ook het achterwandje in de polyester en is ook het luik uit het rechter wandje gehaald.
Ik heb nog even te gaan, maar stukje voor beetje komen we er wel
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Die-Hard
- Berichten: 6060
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
- Locatie: Tilburg
Re: Project AE92 Coupé! Update 12-08-18!
kun je straks nog wel bij je KRIK ???
Gegroet JO
01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 12-08-18!
Daarom zit er nu een luik waar je doorheen kan kijken naar de krik Jo
Als ik dat luik er niet in had gemaakt, dan had ik er inderdaad niet meer bij gekund
Als ik dat luik er niet in had gemaakt, dan had ik er inderdaad niet meer bij gekund
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 12-08-18!
Gisteravond weer even bezig geweest. Niet super veel kunnen doen, maar aan beide kanten zijn de luiken nu uitneembaar en op hun plek.
Eerst de steuntjes maar eens geprobeerd die ik had laten 3D printen.
Na wat kleine bewerkingen pasten ze prima en zoals je zit werkt het keurig. De luikjes zitten nu op 4 plekken vast en blijven stevig op hun plek zitten.
Ook het luik aan de rechterkant heb ik nu gereed gemaakt. De grendels zitten in het luik tezamen met de beugels voor de onderkant. Ik had ook de rand gemaakt aan het paneel waar het luik tegenaan ligt.
Ik moet een en ander nog een beetje finetunen en afwerken. Maar in grote lijnen zijn de zijpanelen op het bekleden na klaar.
M'n broertje zou me even helpen met bekleden als het zover is, dus dat komt wel goed
Nu het achterpaneel nog verder afmaken en dan kan ik eens een poging gaan wagen om een bovenpaneel te maken en een paneel voor de kofferklep (Die is immers aan de binnenkant ook gewoon kaal)
Eerst de steuntjes maar eens geprobeerd die ik had laten 3D printen.
Na wat kleine bewerkingen pasten ze prima en zoals je zit werkt het keurig. De luikjes zitten nu op 4 plekken vast en blijven stevig op hun plek zitten.
Ook het luik aan de rechterkant heb ik nu gereed gemaakt. De grendels zitten in het luik tezamen met de beugels voor de onderkant. Ik had ook de rand gemaakt aan het paneel waar het luik tegenaan ligt.
Ik moet een en ander nog een beetje finetunen en afwerken. Maar in grote lijnen zijn de zijpanelen op het bekleden na klaar.
M'n broertje zou me even helpen met bekleden als het zover is, dus dat komt wel goed
Nu het achterpaneel nog verder afmaken en dan kan ik eens een poging gaan wagen om een bovenpaneel te maken en een paneel voor de kofferklep (Die is immers aan de binnenkant ook gewoon kaal)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 01-08-18!
Psst dubbeldin radio met Android apps en een aftermarket ecu die tuning ondersteunt in the fly op Android app via Bluetooth (vems bijvoorbeeld) geen meter meer nodig alle denkbare meters digitaal te configurerenNamssam schreef: ↑ma aug 06, 2018 16:32 Ik ben eigenlijk een beetje bang dat Patriek dit project nooit tot een einde WÌL brengen.
Dan kan ie zijn creatieve ei niet meer kwijt....
Maar even serieus;
Je (oliedrukmeter) klokjes enz, maar ook de gel accu...
Misschien is het in 2017 - 2018 top of the bill maar verschijnt er in 2019 of 2020 iets anders / beters.
.. of iets vergelijkbaars maar dan 70% goedkoper.
Die kans zit er tuurlijk wel in al je project 10 a 15jaar loopt.
Nu weer terug op het project: het ziet er weer gelukt uit
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!
Hahaha, da's allemaal teveel 2018 voor dit project Bart.
Begrijp me niet verkeerd, prachtig mooi dat 't allemaal mogelijk is en kan tegenwoordig. De techniek staat echt voor niets en overal wordt wel wat voor verzonnen.
Maar in dit project zou 't toch niet helemaal passen. Het is misschien wel een beetje een restomod geworden intussen, maar ik wil er toch een beetje dat '80s/'90's gevoel bij houden
Begrijp me niet verkeerd, prachtig mooi dat 't allemaal mogelijk is en kan tegenwoordig. De techniek staat echt voor niets en overal wordt wel wat voor verzonnen.
Maar in dit project zou 't toch niet helemaal passen. Het is misschien wel een beetje een restomod geworden intussen, maar ik wil er toch een beetje dat '80s/'90's gevoel bij houden
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!
Ik snap het helemaal dat je het nog enigzins periode correct wilt houde
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!
Het is weer even geleden dat ik hier wat neergezet heb. Maar ik ben wat bezig geweest tussendoor.
Onder meer met het volgende:
Begin volgend jaar gaan we weer verhuizen naar een andere loods. De reden is heel simpel: Een stuk meer ruimte voor een stuk minder geld.
Helaas hebben we daar alleen geen zoldertje meer om onze spullen op te slaan. Dus willen we pallet stellingen gaan gebruiken.
Maar als je alles in een pallet stelling wilt leggen, moet je wel iets hebben om ze erin en eruit te kunnen halen. Een heftruckje dus...
Maar omdat we ook niet al teveel ruimte open willen laten (en dus niet kunnen benutten) voor een full size heftruck om te draaien enz. gingen we op zoek naar een reach truckje.
Die hebben we gevonden op Marktplaats. Voor een prikkie (De oud ijzer waarde is waarschijnlijk nog meer als wat wij ervoor betaald hebben ) konden we 'm ophalen. Een Jungheinrich uit 1972! Een echte oldtimer dus
Er waren wat dingen die niet helemaal meer werkten zoals 't hoort, maar we zagen wel mogelijkheden om dat te fixen.
Van de week hebben we er even naar gekeken en alles zowaar weer aan de praat gekregen. Best geinig zo'n ding. Kan 1000 kg tillen en de mast komt zo'n 4,5 meter hoog. Als we 't een beetje bijhouden kunnen we er nog jaren plezier van hebben
Onder meer met het volgende:
Begin volgend jaar gaan we weer verhuizen naar een andere loods. De reden is heel simpel: Een stuk meer ruimte voor een stuk minder geld.
Helaas hebben we daar alleen geen zoldertje meer om onze spullen op te slaan. Dus willen we pallet stellingen gaan gebruiken.
Maar als je alles in een pallet stelling wilt leggen, moet je wel iets hebben om ze erin en eruit te kunnen halen. Een heftruckje dus...
Maar omdat we ook niet al teveel ruimte open willen laten (en dus niet kunnen benutten) voor een full size heftruck om te draaien enz. gingen we op zoek naar een reach truckje.
Die hebben we gevonden op Marktplaats. Voor een prikkie (De oud ijzer waarde is waarschijnlijk nog meer als wat wij ervoor betaald hebben ) konden we 'm ophalen. Een Jungheinrich uit 1972! Een echte oldtimer dus
Er waren wat dingen die niet helemaal meer werkten zoals 't hoort, maar we zagen wel mogelijkheden om dat te fixen.
Van de week hebben we er even naar gekeken en alles zowaar weer aan de praat gekregen. Best geinig zo'n ding. Kan 1000 kg tillen en de mast komt zo'n 4,5 meter hoog. Als we 't een beetje bijhouden kunnen we er nog jaren plezier van hebben
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!
Goed bezig
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!
Heeeeel handig zo'n heftrukkie
-
- CCNL Member
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: ma mar 10, 2003 21:30
- CCNL lidnummer: 127
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: Liftback
- Locatie: Warnsveld
Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!
Ik lees nog altijd mee jij maakt er geen half werk van, echt goed bezig man!