Helemaal mee eens. Sinds 2008 volg ik dit topic Enzodra er weer een update komt sta ik met glimmende oogjes alles te lezen. In 2008 ook al eens alles van af het begin door gelezen dat kan ik iedereen die dit niet niet heeft gedaan ook zeker aanraden! Pak een flesje bier en veel plezier!Linea Sol schreef:Ik vind het zo mooi hoe jij er mee bezig bent en nog steeds de motivatie hebt .
vandaar RESPEKT man
Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren
Moderator: Moderator
-
- CCNL Crew
- Berichten: 3835
- Lid geworden op: vr dec 26, 2008 21:14
- CCNL lidnummer: 784
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: G6
- Locatie: Almeloo
Re: Project AE92 Coupé! Update 30-12-'15!
Groet,
Martijn
E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
Martijn
E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 30-12-'15!
Bedankt jongens. Tijd voor een 'vind ik leuk' knop hier op het forum
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Corolla
- Locatie: Het Zonnige Zuiden
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 30-12-'15!
Wat een liefde wordt hierin gestopt.
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 30-12-'15!
Zo, het heeft wat uurtjes gekost. Maar eindelijk is de gehele bodem schoon en alle bitumen verwijderd.
Gelukkig niet al teveel gekke dingen tegen gekomen, een beetje beginnende roest en op sommige plekjes moeten er wat nieuwe stukjes in gezet worden. Al met al ben ik best blij met deze carrosserie. Ik heb ze al vele malen erger voorbij zien komen op het internet
En ik ben ook alvast weer begonnen met het leggen van wat rupslasjes. Uiteindelijk moeten ook hier weer alle paneelnaden gedaan worden, dus ik heb nog wat metertjes te gaan.
Gelukkig niet al teveel gekke dingen tegen gekomen, een beetje beginnende roest en op sommige plekjes moeten er wat nieuwe stukjes in gezet worden. Al met al ben ik best blij met deze carrosserie. Ik heb ze al vele malen erger voorbij zien komen op het internet
En ik ben ook alvast weer begonnen met het leggen van wat rupslasjes. Uiteindelijk moeten ook hier weer alle paneelnaden gedaan worden, dus ik heb nog wat metertjes te gaan.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 30-12-'15!
Welke draad gebruik jij voor het lassen Patrieck? 0,8mm? Verder, goed om wederom vooruitgang te zien! Nu weer een auto maken van die carroserie
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 11-02-'16!
Even uit m'n hoofd 0,8 of 1mm draad inderdaad. Weet het niet helemaal zeker meer welke het precies is, maar het is zeker niet groter. Zal de volgende keer even voor je kijken.
Als alle naden gelast zijn kan ik ze weer netjes afkitten en dan de roestige bende vervangen en nieuw stukken in lassen. Dan begint het tenminste weer ergens op te lijken.
Als alle naden gelast zijn kan ik ze weer netjes afkitten en dan de roestige bende vervangen en nieuw stukken in lassen. Dan begint het tenminste weer ergens op te lijken.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 646
- Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
- CCNL lidnummer: 855
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: 4AFE Auto.
- Locatie: Bladel, ZO Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 11-02-'16!
Mooi man.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Hou je ook (globaal) je totaal aantal uren bij?
Om straks, als je je eerste ritje maakt, en je krijgt de vraag......
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Hou je ook (globaal) je totaal aantal uren bij?
Om straks, als je je eerste ritje maakt, en je krijgt de vraag......
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop..
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop..
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
-
- President member
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09
Re: Project AE92 Coupé! Update 11-02-'16!
Blijft indrukwekkend al dat werk wat je erin steekt, top!
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 11-02-'16!
Nope, de uren maken mij niet uit. Het project loopt intussen al 10 jaar en ik heb het nooit bij gehoudenNamssam schreef:Mooi man.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Hou je ook (globaal) je totaal aantal uren bij?
Om straks, als je je eerste ritje maakt, en je krijgt de vraag......
Maar het zal intussen vast in de 100-en uren lopen
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 11-02-'16!
Blijft toch mooi dit topic
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 11-02-'16!
Zo, gisteravond weer wat gedaan. Er moest intussen een nieuwe fles met meng-gas komen, maar met een nieuwe 20 liter fles kunnen we er weer even tegenaan!
En aan de bodem ben ik ook weer volop aan het lassen, dus weinig spannende plaatjes, maar toch:
Even een detail foto van de lasjes die ik intussen leg:
En hoe weet je of je een goede inbranding hebt in je materiaal? Als je aan de andere kant precies kunt zien wat je gedaan hebt
En aan de bodem ben ik ook weer volop aan het lassen, dus weinig spannende plaatjes, maar toch:
Even een detail foto van de lasjes die ik intussen leg:
En hoe weet je of je een goede inbranding hebt in je materiaal? Als je aan de andere kant precies kunt zien wat je gedaan hebt
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 26-02-'16!
Niet dat ik er verstand van heb, maar voor mij als leek ziet het er verdomd goed uit
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 26-02-'16!
Ziet er inderdaad goed uit.
Ik mag zeggen dat ik er wel verstand van (visueel las inspecteur level 2)
En ze zien er zo op de foto inderdaad netjes uit.
Let wel op verbranding of oxidatie van de achterzijde. Want dit zou de las en iig het omliggende materiaal kunnen verzwakken ipv verstevigen.
Maar ga zo door een je krijgt een zeer stijve carrosserie
Ik mag zeggen dat ik er wel verstand van (visueel las inspecteur level 2)
En ze zien er zo op de foto inderdaad netjes uit.
Let wel op verbranding of oxidatie van de achterzijde. Want dit zou de las en iig het omliggende materiaal kunnen verzwakken ipv verstevigen.
Maar ga zo door een je krijgt een zeer stijve carrosserie
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 26-02-'16!
Bedankt voor de tip Rik
Gisteren weer even bezig geweest. Ook meteen even wat gaten aan het dichten geweest. Zoals bijvoorbeeld bij dit bevestigingsbeugeltje voor het hitteschild voor de einddemper.
Ik heb hier als je goed kijkt al wat lijnen gezet in het verlengde van het beugeltje om deze later weer goed terug te kunnen zetten.
Daarna het rotte stuk ruim eruit slijpen en met het oude stukje als malletje een nieuw stukje plaatwerk klaar maken.
En na het aflassen en schoon slijpen begint het er alweer een beetje op te lijken. Nu kan het beugeltje ook weer terug.
En het beugeltje ook weer netjes op z'n plek. Zinkspray erover en je ziet er (bijna) niets meer van
Weer een rot plekje in de auto minder. Nog een stuk of wat te gaan
Gisteren weer even bezig geweest. Ook meteen even wat gaten aan het dichten geweest. Zoals bijvoorbeeld bij dit bevestigingsbeugeltje voor het hitteschild voor de einddemper.
Ik heb hier als je goed kijkt al wat lijnen gezet in het verlengde van het beugeltje om deze later weer goed terug te kunnen zetten.
Daarna het rotte stuk ruim eruit slijpen en met het oude stukje als malletje een nieuw stukje plaatwerk klaar maken.
En na het aflassen en schoon slijpen begint het er alweer een beetje op te lijken. Nu kan het beugeltje ook weer terug.
En het beugeltje ook weer netjes op z'n plek. Zinkspray erover en je ziet er (bijna) niets meer van
Weer een rot plekje in de auto minder. Nog een stuk of wat te gaan
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-03-'16!
Wat kan het internet de wereld soms toch klein maken...
Kreeg ik vandaag spontaan een mailtje via mijn project website. Blijkt een vorige eigenaar van mijn coupé mijn website gevonden te hebben!
De beste man blijkt al sinds 2003 in Canada te wonen (toen heeft hij ook afstand moeten doen van de auto), maar via een Canadese collega van hem die toevallig mijn auto en project kende heeft hij hem op mijn website geattendeerd. Toch best geinig, is die website toch nog ergens goed voor
Ik weet nu meteen weer wat meer van de geschiedenis van de auto wat toch altijd weer een leuke bijkomstigheid is
Kreeg ik vandaag spontaan een mailtje via mijn project website. Blijkt een vorige eigenaar van mijn coupé mijn website gevonden te hebben!
De beste man blijkt al sinds 2003 in Canada te wonen (toen heeft hij ook afstand moeten doen van de auto), maar via een Canadese collega van hem die toevallig mijn auto en project kende heeft hij hem op mijn website geattendeerd. Toch best geinig, is die website toch nog ergens goed voor
Ik weet nu meteen weer wat meer van de geschiedenis van de auto wat toch altijd weer een leuke bijkomstigheid is
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-03-'16!
nou lekker bezig geweest carrosserie door lassen is wel een erg leuke upgrade voor de versterking van de body
maar al die bitumen er af halen moet wel een hels karwei zijn geweest
is weer even geleden dat ik op het forum ben geweest maar ik weet ondertussen wat doorzettingsvermogen in houd met een project auto en dan pak ik het niet eens zo grondig aan als jou wordt tijd dat ik eens een keer kom kijken is weer lang geleden
maar al die bitumen er af halen moet wel een hels karwei zijn geweest
is weer even geleden dat ik op het forum ben geweest maar ik weet ondertussen wat doorzettingsvermogen in houd met een project auto en dan pak ik het niet eens zo grondig aan als jou wordt tijd dat ik eens een keer kom kijken is weer lang geleden
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-03-'16!
Dat was wel even een karweitje ja
En je weet het he Bart, altijd welkom he jongen, je kent de weg inmiddels
En je weet het he Bart, altijd welkom he jongen, je kent de weg inmiddels
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-03-'16!
Na lange tijd even geen tijd te hebben gehad voor de auto heb ik gisteren weer even wat kunnen doen.
Ik ben inmiddels bezig om aan de binnenzijde van de auto alle naden door te lassen, maar dan moet natuurlijk eerst weer alle nadenkit etc verwijderd worden.
Maar met de auto in de draaibrug is het soms een beetje hachelijke onderneming om in de auto te kruipen om aan de binnenkant te werken. Een beetje teveel naar een kant leunen en de auto begint al over te hellen (ondanks de borging) en zit je toch niet zo lekker.
Gelukkig kan ik de auto makkelijk van de brug af halen en heb ik besloten om zolang ik aan de binnenkant moet zijn de auto weer even terug op de houten dolly te zetten.
Maar bij het verwijderen van de kit kwamen al weer wat nadere verassingen naar boven. Waar de achterste wielkuip aan de bestuurderskant nog best redelijk was en niet teveel roest vertoonde is de wielkuip aan de passagierszijde een heel ander verhaal.
Vanuit de wielkuip gezien ziet het er nu zo uit:
Rechtsboven zie je al een boel gaatjes over een grote lengte precies bij een lasnaad. En linksonder is ook een stukje door gerot. Aan de binnenkant ziet dat er zo uit:
En hoewel dat natuurlijk vervelend is en gerepareerd zal worden. Valt het voor een E9 al met al heel erg mee. Vaak genoeg komen mensen bij het verwijderen van de bekleding op dezelfde plek zoiets als dit tegen:
Bovenstaand kwam een Brits lid van de AE92ownersclub tegen in zijn auto. Dus dan prijs ik mezelf nog redelijk gelukkig
Ik ben inmiddels bezig om aan de binnenzijde van de auto alle naden door te lassen, maar dan moet natuurlijk eerst weer alle nadenkit etc verwijderd worden.
Maar met de auto in de draaibrug is het soms een beetje hachelijke onderneming om in de auto te kruipen om aan de binnenkant te werken. Een beetje teveel naar een kant leunen en de auto begint al over te hellen (ondanks de borging) en zit je toch niet zo lekker.
Gelukkig kan ik de auto makkelijk van de brug af halen en heb ik besloten om zolang ik aan de binnenkant moet zijn de auto weer even terug op de houten dolly te zetten.
Maar bij het verwijderen van de kit kwamen al weer wat nadere verassingen naar boven. Waar de achterste wielkuip aan de bestuurderskant nog best redelijk was en niet teveel roest vertoonde is de wielkuip aan de passagierszijde een heel ander verhaal.
Vanuit de wielkuip gezien ziet het er nu zo uit:
Rechtsboven zie je al een boel gaatjes over een grote lengte precies bij een lasnaad. En linksonder is ook een stukje door gerot. Aan de binnenkant ziet dat er zo uit:
En hoewel dat natuurlijk vervelend is en gerepareerd zal worden. Valt het voor een E9 al met al heel erg mee. Vaak genoeg komen mensen bij het verwijderen van de bekleding op dezelfde plek zoiets als dit tegen:
Bovenstaand kwam een Brits lid van de AE92ownersclub tegen in zijn auto. Dus dan prijs ik mezelf nog redelijk gelukkig
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-03-'16!
Heb ik bij mij e9 ook gehad ,zelfs naar de veren toe boven in ,ik heb een plaat om maat gemaakt in me wiel kast en naar boven toe waar je veer vast zit ,
Alles schoon geslepen buiten en gewoon alles gehecht ,heb eigenlijk alle rotte dingen laten zitte ,anders kon ik de bekleding binne gaan weg halen ,heb wel met emmers water me bekleding zijk nat gemaakt ,gelukkig geen kabels door gebrand met lassen ,,maar heb meer de nieuwe plaat gelast dan door gelast op de oude plaat (heb zelfs de veer laten zitten )
Een puist zwarte tektiel er op en weer apk
Het zelfde met de dorpels achter
Gewoon een plat zetten ,er over heen en hechte ,en weer aan smeren
Weer apk ,
E9 rotte onder je reet weg ,daarom vind ik je projekt zo gaaf
Hoe jij het wel netjes op knapt ,maar ja hij is wel kaal en je kan hem draaien gelukkig
Ik moes die wagen in de hijskraan hangen pfffff
Gr peet
Alles schoon geslepen buiten en gewoon alles gehecht ,heb eigenlijk alle rotte dingen laten zitte ,anders kon ik de bekleding binne gaan weg halen ,heb wel met emmers water me bekleding zijk nat gemaakt ,gelukkig geen kabels door gebrand met lassen ,,maar heb meer de nieuwe plaat gelast dan door gelast op de oude plaat (heb zelfs de veer laten zitten )
Een puist zwarte tektiel er op en weer apk
Het zelfde met de dorpels achter
Gewoon een plat zetten ,er over heen en hechte ,en weer aan smeren
Weer apk ,
E9 rotte onder je reet weg ,daarom vind ik je projekt zo gaaf
Hoe jij het wel netjes op knapt ,maar ja hij is wel kaal en je kan hem draaien gelukkig
Ik moes die wagen in de hijskraan hangen pfffff
Gr peet
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-03-'16!
Geluks vogel !!
nog een meevaller zo met die body
btw onderkant lijkt verdacht veel op een E11
nog een meevaller zo met die body
btw onderkant lijkt verdacht veel op een E11
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-03-'16!
Ja, ik prijs mezelf, afgezien van de frontschade, ook nog wel gelukkig
En ik denk dat het net andersom is. Dat de bodemplaat van de E11 verdacht veel op die van de E9 lijkt
Volgens mij is er bij het chassis van de E9 en opvolgers E10 en E11 niet zo heel erg veel veranderd is. De maten zullen misschien wat anders zijn, maar wat opbouw betreft is het volgens mij een heel eind gelijk.
De E9 was een compleet andere auto dan de E8 en de E12 is een compleet andere auto ten opzichte van de E11 maar de tussenliggende modellen zijn volgens mij wel een heel eind op elkaar gebaseerd en meer evoluties dan revoluties van elkaar
Ohw, overigens nog wat laswerk verricht aan de binnenzijde van de auto:
En ik denk dat het net andersom is. Dat de bodemplaat van de E11 verdacht veel op die van de E9 lijkt
Volgens mij is er bij het chassis van de E9 en opvolgers E10 en E11 niet zo heel erg veel veranderd is. De maten zullen misschien wat anders zijn, maar wat opbouw betreft is het volgens mij een heel eind gelijk.
De E9 was een compleet andere auto dan de E8 en de E12 is een compleet andere auto ten opzichte van de E11 maar de tussenliggende modellen zijn volgens mij wel een heel eind op elkaar gebaseerd en meer evoluties dan revoluties van elkaar
Ohw, overigens nog wat laswerk verricht aan de binnenzijde van de auto:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-03-'16!
En nog wat fotootjes van de vorderingen.
Alle stitch lassen aan de voorste bodem zijn nog gedaan, nu alleen nog bij de verhoging voor de achterbank naar achteren toe alle naden lassen en dan zijn alle naden in ieder geval af gelast.
Maar voordat ik daar verder kon lassen moest ik eerst nog het een en ander repareren. En om die stukken te kunnen repareren moest ik eerst weer een paar puntlasjes uitboren:
Nu die puntlasjes uitgeboord waren kon ik het rotte stuk verwijderen, de contouren overnemen op een stuk vers plaatwerk and deze eruit slijpen en helemaal netjes op maat maken zodat het goed aansluit. Daarna is het vast hechten, aflassen en de lasjes zoveel mogelijk weer vlak slijpen (valt nog niet mee in zo'n hoekje). Daarna is de boel voor nu weer even in de zinkspray gezet en dan kan het er voorlopig weer even tegenaan.
Alle stitch lassen aan de voorste bodem zijn nog gedaan, nu alleen nog bij de verhoging voor de achterbank naar achteren toe alle naden lassen en dan zijn alle naden in ieder geval af gelast.
Maar voordat ik daar verder kon lassen moest ik eerst nog het een en ander repareren. En om die stukken te kunnen repareren moest ik eerst weer een paar puntlasjes uitboren:
Nu die puntlasjes uitgeboord waren kon ik het rotte stuk verwijderen, de contouren overnemen op een stuk vers plaatwerk and deze eruit slijpen en helemaal netjes op maat maken zodat het goed aansluit. Daarna is het vast hechten, aflassen en de lasjes zoveel mogelijk weer vlak slijpen (valt nog niet mee in zo'n hoekje). Daarna is de boel voor nu weer even in de zinkspray gezet en dan kan het er voorlopig weer even tegenaan.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Die-Hard
- Berichten: 6060
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
- Locatie: Tilburg
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-09-'16!
Geduld is een schone zaak
Gegroet JO
01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-09-'16!
En ik heb dankzij Peter (MkZkM) nu ook weer een mooi nieuw compleet setje sloten voor de auto.
De oude functioneerden nog wel, maar zagen er intussen wel al aardig gebruikt uit en ik had nog maar 1 afgeleefde sleutel. Dit voelt straks gewoon net weer een wat strakker aan
De oude functioneerden nog wel, maar zagen er intussen wel al aardig gebruikt uit en ik had nog maar 1 afgeleefde sleutel. Dit voelt straks gewoon net weer een wat strakker aan
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-09-'16!
dat ziet er wel wat frisser uit
marruh centrale deur vergrendeling heeft hij toch wel ?
bij mijn daily is dus de bestuurderskant het slot dus vervangen vanwege slijtage omdat die geen CV had (ja had nu inmiddels wel )
marruh centrale deur vergrendeling heeft hij toch wel ?
bij mijn daily is dus de bestuurderskant het slot dus vervangen vanwege slijtage omdat die geen CV had (ja had nu inmiddels wel )
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-09-'16!
Nope, geen centrale vergrendeling standaard aanwezig. Komt er wellicht met der tijd nog wel in, maar nieuwe sloten heb ik dan zowieso nog steeds nodig
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-09-'16!
Wat voor blok komt er in ,wand ik zie nog steeds geen blok wat he aan het reviseren ben
Gr peet
Gr peet
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-09-'16!
4agze
oftewel 1.6 met compressor
oftewel 1.6 met compressor
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-09-'16!
Deze kwam eruit en was al gereviseerd:
En deze gaat er terug in als ik ermee klaar ben.
En ondanks dat m'n handen jeuken om met dat blok aan de slag te gaan, wil ik eerst de carrosserie gewoon op orde hebben. En daarbij heb ik momenteel simpelweg de financiën niet om aan het blok te beginnen. Dan kan ik 'm wel uit elkaar trekken, maar daarna zal er toch wat mee moeten gebeuren. Dus vandaar dat het blokje nog even op zich laat wachten
En deze gaat er terug in als ik ermee klaar ben.
En ondanks dat m'n handen jeuken om met dat blok aan de slag te gaan, wil ik eerst de carrosserie gewoon op orde hebben. En daarbij heb ik momenteel simpelweg de financiën niet om aan het blok te beginnen. Dan kan ik 'm wel uit elkaar trekken, maar daarna zal er toch wat mee moeten gebeuren. Dus vandaar dat het blokje nog even op zich laat wachten
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Project AE92 Coupé! Update 03-09-'16!
Oke mooi man ,maar hoe kom je nog aan spullen voor zo blok ,zuigers krukas enz enz ,word dat nog wel gemaakt dan .
Gr peet
Gr peet