Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren
Moderator: Moderator
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren
Zo, een nieuw project topic, ter ere van mijn nieuwste aanwinst!
Ben er een poosje mee bezig geweest, maar vandaag was het dan eindelijk toch zover en kon ik erom, helemaal in Enschede...
Dus op de autoambulance geladen en weer richting Zeeland!
Voor hen die deze auto niet kennen: Dit is dus een AE92 GT-S Coupé!
Ik heb nog wat foto's gemaakt, maar die zal ik morgen tezamen met nog wat foto's bij daglicht plaatsen, samen met nog wat informatie en de plannen
Ben er een poosje mee bezig geweest, maar vandaag was het dan eindelijk toch zover en kon ik erom, helemaal in Enschede...
Dus op de autoambulance geladen en weer richting Zeeland!
Voor hen die deze auto niet kennen: Dit is dus een AE92 GT-S Coupé!
Ik heb nog wat foto's gemaakt, maar die zal ik morgen tezamen met nog wat foto's bij daglicht plaatsen, samen met nog wat informatie en de plannen
- Bijlagen
-
- En zo ging ie mee naar huis...
- Coupé op autoambulance (aangepast).jpg (74.58 KiB) 16872 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Blof-fan op zo mei 03, 2020 11:54, 194 keer totaal gewijzigd.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Special member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: ma okt 04, 2004 22:51
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: AE100
- Locatie: Hillegom
- Contacteer:
Hey das niet mis joh. Die zijn niet zovel verkocht in nederland toch? Ik heb nog een oude AMT met een rijtest van de coupe liggen, op een meeting zal ik die eens voor je meenemen.
Maar gaat deze de BlofRolla vervangen als ie klaar is?
Succes met het project
Maar gaat deze de BlofRolla vervangen als ie klaar is?
Succes met het project
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
- Martijn
- Forum Admin
- Berichten: 6613
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
- CCNL lidnummer: 1
- Type Corolla: KE70
- Type Corolla: Toyota CHR
- Locatie: Wassenaar
- Contacteer:
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
-
- Full member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo aug 17, 2003 11:50
- CCNL lidnummer: 449
- Type Corolla: AE82
- Locatie: Eefde-City
- Contacteer:
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Goed, beloofd is beloofd, ik heb een hele zooi foto's gemaakt van vanalles omdat heel veel mensen waarschijnlijk niet echt bekend zullen zijn met deze Rolla
Eerst nog ff wat info en de plannen:
De auto:
Het draait dus om een Toyota Corolla AE92 GT-S coupé van 1989.
Het is een amerikaans model en nooit in Europa uitgebracht, dat maakt ze dus zo lekker zeldzaam (Bij mijn weten: als er in Nederland 10 van rondrijden is het al heel veel) Ik ken er zowieso maar 2. De mijne is in '91 in Nederland ingevoerd.
De GT-S is grotendeels vergelijkbaar met onze GTi. Dit houd in dat ie dus voorzien is van een sportinterieur, extra meters, schijven rondom, veerpootbrug standaard en het mooiste van al: Een 4A-GE krachtbron! 8)
De huidige staat van de auto:
De auto is in verbazend goede staat! Heel weinig tot geen roest. Alle roest die aan de auto zit is beginnend en alleen nog maar onder de lak. De onderkant enz zijn nog zo solide als uit de fabriek.
Maar er zijn toch een paar kleine puntjes:
-Er is wat schade aan de auto die weinig proffesioneel gerepareerd is een de linkervoordeur en het voorscherm, maar als het goed is nog wel goed te repareren.
-De linkerkoplamp klapt niet meer op, door het ontbreken van het motortje.
-Het interieur heeft wat aandachtspuntjes, de bestuurderstoel is bijvoorbeeld hier en daar gescheurd enz. en het ziet er in het algeheel een beetje 'shabby' uit
Zo zijn er nog wat zaken, maar de motor draait nog zonder problemen en de auto rijd zelfs nog. Dus ik verwacht niet al teveel problemen
Mijn plannen met deze auto:
Dit wordt mijn hobby-auto en ik ga er alle tijd voor nemen. Een knutselschuur opzoeken waar ik een total-rebuild wilt gaan doen!
De auto gaat grotendeels uit elkaar, waarna ik alles weer zo goed als of beter dan nieuwstaat wil brengen.
Ook de motor gaat uit elkaar, waarna ik alle slijtage onderdelen zoals lagers, pakkingen, keeringen enz wil vervangen en verder alles schoonmaken.
Omdat de motor dan toch uit elkaar ligt en een 4A-GE zo'n dankbaar tuning object is wil ik 'm toch ook een klein beetje kietelen, een beetje extra vermogen is immers nooit weg in zo'n auto.
Niks drastisch, ik zat zelf te denken aan de kat verwijderen en wat wildere nokkenassen wat al een behoorlijke pk winst op kan leveren. Maar hier moet ik nog wat research naar doen. Tips zijn natuurlijk altijd welkom! Ik wil de motor op ongeveer 150 pk brengen, wat volgens mij goed te doen moet zijn, zonder dat de motor er verder echt drastisch in betrouwbaarheid of levensduur achteruit gaat
Verder zullen velen waarschijnlijk blij zijn om te horen dat de auto bijna helemaal origineel blijft (originele onderdelen bewaar ik zowieso zodat ik het altijd weer kan maken zoals 't was)
Maar er is altijd ruimte voor verbetering (Denk aan dingen als Gele KONI's, andere veren, ander uitlaatsysteem)
uiterlijk blijft ie hetzelfde. De schade die de auto heeft wordt hersteld en hij wordt opnieuw gespoten.
Het interieur wordt ook onder handen genomen wat bekleding betreft enz, maar verder niet.
Kortom: De auto wordt gewoon weer mooi strak en netjes gemaakt met wat kleine verbeteringen 8)
Foto's volgen zo...
Eerst nog ff wat info en de plannen:
De auto:
Het draait dus om een Toyota Corolla AE92 GT-S coupé van 1989.
Het is een amerikaans model en nooit in Europa uitgebracht, dat maakt ze dus zo lekker zeldzaam (Bij mijn weten: als er in Nederland 10 van rondrijden is het al heel veel) Ik ken er zowieso maar 2. De mijne is in '91 in Nederland ingevoerd.
De GT-S is grotendeels vergelijkbaar met onze GTi. Dit houd in dat ie dus voorzien is van een sportinterieur, extra meters, schijven rondom, veerpootbrug standaard en het mooiste van al: Een 4A-GE krachtbron! 8)
De huidige staat van de auto:
De auto is in verbazend goede staat! Heel weinig tot geen roest. Alle roest die aan de auto zit is beginnend en alleen nog maar onder de lak. De onderkant enz zijn nog zo solide als uit de fabriek.
Maar er zijn toch een paar kleine puntjes:
-Er is wat schade aan de auto die weinig proffesioneel gerepareerd is een de linkervoordeur en het voorscherm, maar als het goed is nog wel goed te repareren.
-De linkerkoplamp klapt niet meer op, door het ontbreken van het motortje.
-Het interieur heeft wat aandachtspuntjes, de bestuurderstoel is bijvoorbeeld hier en daar gescheurd enz. en het ziet er in het algeheel een beetje 'shabby' uit
Zo zijn er nog wat zaken, maar de motor draait nog zonder problemen en de auto rijd zelfs nog. Dus ik verwacht niet al teveel problemen
Mijn plannen met deze auto:
Dit wordt mijn hobby-auto en ik ga er alle tijd voor nemen. Een knutselschuur opzoeken waar ik een total-rebuild wilt gaan doen!
De auto gaat grotendeels uit elkaar, waarna ik alles weer zo goed als of beter dan nieuwstaat wil brengen.
Ook de motor gaat uit elkaar, waarna ik alle slijtage onderdelen zoals lagers, pakkingen, keeringen enz wil vervangen en verder alles schoonmaken.
Omdat de motor dan toch uit elkaar ligt en een 4A-GE zo'n dankbaar tuning object is wil ik 'm toch ook een klein beetje kietelen, een beetje extra vermogen is immers nooit weg in zo'n auto.
Niks drastisch, ik zat zelf te denken aan de kat verwijderen en wat wildere nokkenassen wat al een behoorlijke pk winst op kan leveren. Maar hier moet ik nog wat research naar doen. Tips zijn natuurlijk altijd welkom! Ik wil de motor op ongeveer 150 pk brengen, wat volgens mij goed te doen moet zijn, zonder dat de motor er verder echt drastisch in betrouwbaarheid of levensduur achteruit gaat
Verder zullen velen waarschijnlijk blij zijn om te horen dat de auto bijna helemaal origineel blijft (originele onderdelen bewaar ik zowieso zodat ik het altijd weer kan maken zoals 't was)
Maar er is altijd ruimte voor verbetering (Denk aan dingen als Gele KONI's, andere veren, ander uitlaatsysteem)
uiterlijk blijft ie hetzelfde. De schade die de auto heeft wordt hersteld en hij wordt opnieuw gespoten.
Het interieur wordt ook onder handen genomen wat bekleding betreft enz, maar verder niet.
Kortom: De auto wordt gewoon weer mooi strak en netjes gemaakt met wat kleine verbeteringen 8)
Foto's volgen zo...
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Hier volgen dan nog even de foto's van zowel het ophalen, als van vanmiddag...de verklaringen staan bij de betreffende foto
Have fun
Have fun
- Bijlagen
-
- 't is echt een Corolla
- kontje Coupé.jpg (102 KiB) 16938 keer bekeken
-
- Is't geen mooi kontje?
- Coupé rechtsachter.jpg (106.7 KiB) 16954 keer bekeken
-
- Mooie lijnen toch
- Coupé rechts.jpg (125.47 KiB) 16945 keer bekeken
-
- In vol ornaat
- Coupé linksvoor 1.jpg (104.53 KiB) 16946 keer bekeken
-
- Toch een heel ander zicht...
- Coupé en Hatchback rechtsachter.jpg (127.49 KiB) 16962 keer bekeken
-
- Eindelijk thuis bij z'n familie
- Coupé en Hatchback linksvoor.jpg (111.34 KiB) 16960 keer bekeken
-
- We raakten die bumperklever maar niet kwijt...
- Coupé achter Carina onderweg 2.jpg (58.67 KiB) 16967 keer bekeken
-
- Klaar voor de grote reis...
- Carina & Coupé op autoambulance.jpg (83.14 KiB) 16984 keer bekeken
-
- Op eigen kracht de ambulance op
- Coupé op autoambulance rijden.jpg (94.68 KiB) 16984 keer bekeken
-
- Zo stond ie erbij in Enschede
- Coupé in Enschede voor.jpg (127.49 KiB) 16988 keer bekeken
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
En nog wat foto's van bijzonderheden en de schade die aan de auto zit...
- Bijlagen
-
- Een T-VIS blokje...ben benieuwd hoe dat rijd
- 4A-GE 1.jpg (128.8 KiB) 16741 keer bekeken
-
- Tadaa...onder de kap
- 4A-GE voor 2.jpg (125.93 KiB) 16883 keer bekeken
-
- De schade aan het voorscherm en portier...
- Schade coupé 1.jpg (90.78 KiB) 16010 keer bekeken
-
- Een koplamp die niet meedoet...hij knipoogt
- Knipoog coupé.jpg (94.38 KiB) 16874 keer bekeken
-
- Moet je eens kijken wat een ruimte!
- Kofferbak Coupé.jpg (64.18 KiB) 16873 keer bekeken
-
- Ook gaaf, de extra metertjes
- Extra meters Coupé.jpg (51.23 KiB) 16877 keer bekeken
-
- Komt toch bekend voor he...
- Dashboard Coupé.jpg (68.88 KiB) 16882 keer bekeken
-
- Zelfs de achterbank (welke neerklapbaar is) heeft een sportieve zit
- Achterbank Coupé.jpg (75.52 KiB) 16904 keer bekeken
-
- De beschadigde bestuurderstoel (Wel aan alle kanten verstelbaar zoals in een MR2 trouwens!)
- Beschadigde stoel 1.jpg (79.89 KiB) 16755 keer bekeken
-
- De tellerbak in MPH
- Tellerbak Coupé.jpg (83.59 KiB) 16262 keer bekeken
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Special member
- Berichten: 696
- Lid geworden op: za mar 13, 2004 20:35
- CCNL lidnummer: 531
- Type Corolla: E11
- Locatie: Well (L)
- Contacteer:
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Je gelooft het nooit, maar ik heb 'm mee mogen nemen voor het astronomische bedrag van, hou je vast: 750 Euri's!Froggy schreef:De prijs valt ook wel mee, zo te zien op de voorruit (je zult er nog wel wat van afgelult hebben??)
Hier kun je echt een leuke auto van maken.
Succes met je project
Kan je toch geen armoede voor hebben Ben wel van plan er flink wat geld in te gaan stoppen, 't is niet voor niets een hobby auto, maar als de aanschafprijs zo laag is scheelt het wel alvast
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Tja...echt schoon is ie niet...hij heeft immers ook ruim een jaar stil gestaan, maar hij starte wel nog gewoon in 1 keer! 8)ae82_gt schreef:Zo zeg dat wordt nog wel eventjes werk daar onder de kap
Maar het blok gaat toch helemaal uit elkaar, schoonmaken, schuren, spuiten en over een jaartje of anderhalf herken je 'm niet meer terug
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Full member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo aug 17, 2003 11:50
- CCNL lidnummer: 449
- Type Corolla: AE82
- Locatie: Eefde-City
- Contacteer:
-
- CCNL Member
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo jan 04, 2004 09:16
- CCNL lidnummer: 421
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: e10 gtsi
- Locatie: wadenoijen
plaatje van een auto.kan niet anders zeggen.veel plezier met je nieuwe aanwinst en zal dit topic zeker volgen.word zeker weer een mooie auto.als je eenmaal aan een auto begint weet je niet meer van ophouden heb er zelf ook last van hahaha(komt door die rolla virus denk ik)
member of the GT Owners Group http://www.ae82forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
E11 g6 liftback facelift.
Startkabels????heb ik niet nodig ik rij toyota
E11 g6 liftback facelift.
Startkabels????heb ik niet nodig ik rij toyota
-
- Senior member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za apr 24, 2004 17:50
- Locatie: mookhoek
- Contacteer:
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
-
- Junior member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: di mei 13, 2003 12:44
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: EE80
- Locatie: Finland
-
- Starting member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: ma apr 19, 2004 13:34
- Contacteer:
Super! ik houd echt van die late '80's, early 90's auto's !
http://www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig
-
- CCNL Member
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
- CCNL lidnummer: 600
- Type Corolla: EE101
Heel erg tof project! Zoiets lijkt mij ook waanzinnig om te doen. Heel veel succes er mee, ennuh zeker origineel houden, dat verdiend ie
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."