Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren
Moderator: Moderator
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 14-01-'17!
Oktober
Maar die rijd eerder
Maar die rijd eerder
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 14-01-'17!
Weer een avondje bezig geweest. Ik heb de vorige keer de hoedenplank gedaan. In feite een enorme veerpootbrug natuurlijk, dus heb ik bij de veerpoot torens nog wat lasrupsjes neergelegd veer de nodige versteviging.
Daarna is alles weer netjes in de zinkspray gezet.
Daarna kon ik weer wat verder naar achter en kom ik toch echt bij de kont van de auto uit. Hier moest ik alleen eerst nog wel weer alle kit verwijderen van de lasnaden. Daar zaten een paar vervelende hoekjes tussen en er ging meer tijd in zitten dan ik eerst dacht, dus heb ik alleen de bestuurderszijde maar kunnen doen.
Van lassen is daar achter helaas nog niet veel terecht gekomen. Maar alles is nu netjes schoon, dus de volgende keer kan ik meteen door met lassen.
En het plaatwerk rond de kokerbalken achter had ik jaren terug al eens gepoogd te repareren. Maar zoals al eerder gezien aan de dorpels lagen m'n las capaciteiten toen beduidend lager dan nu. Dus heb ik de draaibrug bevestiging nog even verwijderd nu hij nog op z'n bokje staat en dan kan ik binnenkort daar ook nog eens de boel goed aanpakken dit keer.
Daarna is alles weer netjes in de zinkspray gezet.
Daarna kon ik weer wat verder naar achter en kom ik toch echt bij de kont van de auto uit. Hier moest ik alleen eerst nog wel weer alle kit verwijderen van de lasnaden. Daar zaten een paar vervelende hoekjes tussen en er ging meer tijd in zitten dan ik eerst dacht, dus heb ik alleen de bestuurderszijde maar kunnen doen.
Van lassen is daar achter helaas nog niet veel terecht gekomen. Maar alles is nu netjes schoon, dus de volgende keer kan ik meteen door met lassen.
En het plaatwerk rond de kokerbalken achter had ik jaren terug al eens gepoogd te repareren. Maar zoals al eerder gezien aan de dorpels lagen m'n las capaciteiten toen beduidend lager dan nu. Dus heb ik de draaibrug bevestiging nog even verwijderd nu hij nog op z'n bokje staat en dan kan ik binnenkort daar ook nog eens de boel goed aanpakken dit keer.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 14-01-'17!
Bijna aan het eind!
(Van de auto dan )
(Van de auto dan )
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Project AE92 Coupé! Update 09-02-'17!
knap hoor.....
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 09-02-'17!
En weer een beetje gedaan.
Ik had gisteravond eigenlijk verder gegaan binnenin de kofferbak, maar omdat ik eigenlijk ff totaal geen zin had om weer een zooi van die kitranden te verwijderen besloot ik eerst ff wat anders te gaan doen.
Ik had de vorige keer al een foto gepost van het achterpaneel van de auto waar aardig wat roest zat om het plaatwerk rond de kokerbalk.
Hier had ik jaren terug al eens gepoogd een nieuw stukje in te lassen, maar in mijn enthousiasme en onkunde was dit niet helemaal meer naar mijn huidige maatstaven. Bovendien was het weer gaan roesten omdat het destijds niet meer beschermd was. Tijd om die doorn in m'n oog eens aan te pakken.
Destijds zat daar ook al een doorgerotte plek en heb ik gepoogd met een gehuurd lasapparaatje wat stukjes te lassen. Dat ging toen toch een stuk minder goed dan tegenwoordig, dus nadat ik even met de staalborstel eroverheen gegaan was zag het er nog niet echt fraai uit.
De vorige keer had ik gewoon de rotte plek eruit geslepen en een nieuw stuk erin gepoogd te lassen. Maar nu ik het beter bekeek bleek dat stukje eigenlijk uit 3 verschillende stukken plaatwerk te bestaan. Dus heb ik de oude reparatie weer verwijderd zodat ik daar de onderliggende lagen weer op kon bouwen en heb ik voorzichtig geprobeerd om bij de buitenste laag voorzichtig het rotte stuk eruit te halen zodat ik dit ook weer kon repareren.
Eerst die onderste laag maar weer herstellen. Daar heb ik dus een plaatje van de juiste grootte in gelast, vlak geslepen en vervolgens in de zinkspray gezet zodat het tussen de lagen minder snel zal gaan roesten.
Daarna kon de bovenste laag ook weer gerepareerd worden. Ook hier een plaatje in gelast en weer netjes vlak geslepen zodat er eigenlijk nagenoeg niets meer van te zien was. Ook dit weer in de zinkspray zoals gebruikelijk en dan kan het er voorlopig weer even tegenaan. Wel een prettige gedachte als de bumper daar aan hangt.
Ik moet alleen nog het gat aan de rechterkant weer even opnieuw boren in het nieuwe plaatwerk.
Ik had gisteravond eigenlijk verder gegaan binnenin de kofferbak, maar omdat ik eigenlijk ff totaal geen zin had om weer een zooi van die kitranden te verwijderen besloot ik eerst ff wat anders te gaan doen.
Ik had de vorige keer al een foto gepost van het achterpaneel van de auto waar aardig wat roest zat om het plaatwerk rond de kokerbalk.
Hier had ik jaren terug al eens gepoogd een nieuw stukje in te lassen, maar in mijn enthousiasme en onkunde was dit niet helemaal meer naar mijn huidige maatstaven. Bovendien was het weer gaan roesten omdat het destijds niet meer beschermd was. Tijd om die doorn in m'n oog eens aan te pakken.
Destijds zat daar ook al een doorgerotte plek en heb ik gepoogd met een gehuurd lasapparaatje wat stukjes te lassen. Dat ging toen toch een stuk minder goed dan tegenwoordig, dus nadat ik even met de staalborstel eroverheen gegaan was zag het er nog niet echt fraai uit.
De vorige keer had ik gewoon de rotte plek eruit geslepen en een nieuw stuk erin gepoogd te lassen. Maar nu ik het beter bekeek bleek dat stukje eigenlijk uit 3 verschillende stukken plaatwerk te bestaan. Dus heb ik de oude reparatie weer verwijderd zodat ik daar de onderliggende lagen weer op kon bouwen en heb ik voorzichtig geprobeerd om bij de buitenste laag voorzichtig het rotte stuk eruit te halen zodat ik dit ook weer kon repareren.
Eerst die onderste laag maar weer herstellen. Daar heb ik dus een plaatje van de juiste grootte in gelast, vlak geslepen en vervolgens in de zinkspray gezet zodat het tussen de lagen minder snel zal gaan roesten.
Daarna kon de bovenste laag ook weer gerepareerd worden. Ook hier een plaatje in gelast en weer netjes vlak geslepen zodat er eigenlijk nagenoeg niets meer van te zien was. Ook dit weer in de zinkspray zoals gebruikelijk en dan kan het er voorlopig weer even tegenaan. Wel een prettige gedachte als de bumper daar aan hangt.
Ik moet alleen nog het gat aan de rechterkant weer even opnieuw boren in het nieuwe plaatwerk.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Die-Hard
- Berichten: 6060
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
- Locatie: Tilburg
Re: Project AE92 Coupé! Update 09-02-'17!
aardig gelukt .....toch
Gegroet JO
01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 09-02-'17!
Ik doe het je niet na Patrieck, ik kan alleen bakken en braden.
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 09-02-'17!
Als ik ga lassen ben ik de volgende dag blind (no joke al 2x gehad)
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Project AE92 Coupé! Update 09-02-'17!
Weer een knap staaltje werk
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 09-02-'17!
Ja, ik was ook wel aardig tevredenLinea Sol schreef:aardig gelukt .....toch
Zoals je op de eerste foto kunt zien ben ik daar ook mee begonnen Niels. Maar plaatwerk gaat intussen al best aardig hoewel een echte professional vast nog het een en ander erop aan te merken zal hebben hoorcorollapowerrr schreef:Ik doe het je niet na Patrieck, ik kan alleen bakken en braden.
Daar hebben ze nou laskappen voor uitgevonden Bart. En ik heb met die laskar ook meteen een mooie automatische gekocht. Heb nu dus erg veel plezier van!Bart-E11 schreef:Als ik ga lassen ben ik de volgende dag blind (no joke al 2x gehad)
Dank ujaapio schreef:Weer een knap staaltje werk
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Project AE92 Coupé! Update 09-02-'17!
Tja wat mot ik nog zegge ,
Ga zo. Door en we geniete er van
Peet
Ga zo. Door en we geniete er van
Peet
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 09-02-'17!
En nog even wat fotootjes van de reparatie van de andere kant...
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Project AE92 Coupé! Update 18-03-'17!
Weer knap staaltje werk hoor..... met nadruk op staaltje.....
-
- Senior member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 19:59
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: E12 d4d
- Locatie: Markelo
Re: Project AE92 Coupé! Update 18-03-'17!
Kerel kerel. Wat een werk maak je der van . Super nog bedankt voor je tip van gister de bobine heeft kuren . Gr mark
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 18-03-'17!
Weer even een kleine update.
Want afgezien van de kleine stukjes die ik rond de kokerbalken heb ingelast was ik natuurlijk ook nog in de kofferbak zelf bezig.
Alle naden kit heb ik uiteindelijk toch verwijderd zodat ik alles af kon lassen aan de binnenkant.
Maar bij het lassen en verwijderen van de naden kit kwamen (wederom) bij de wielkuip aan de passagierszijde weer een tweetal stukjes rot naar boven dat nog gefixt zal moeten worden:
Op bovenstaande foto is ook te zien dat je op roest niet zo lekker kan lassen en dat de lasjes rond dat gat er redelijk beroerd uitzien
En nog een door gerot stukje op een vervelend plekje. Dat wordt ook nog een uitdaging om dat goed te kunnen repareren.
Maar die reparaties zijn voor de volgende keer.
Want afgezien van de kleine stukjes die ik rond de kokerbalken heb ingelast was ik natuurlijk ook nog in de kofferbak zelf bezig.
Alle naden kit heb ik uiteindelijk toch verwijderd zodat ik alles af kon lassen aan de binnenkant.
Maar bij het lassen en verwijderen van de naden kit kwamen (wederom) bij de wielkuip aan de passagierszijde weer een tweetal stukjes rot naar boven dat nog gefixt zal moeten worden:
Op bovenstaande foto is ook te zien dat je op roest niet zo lekker kan lassen en dat de lasjes rond dat gat er redelijk beroerd uitzien
En nog een door gerot stukje op een vervelend plekje. Dat wordt ook nog een uitdaging om dat goed te kunnen repareren.
Maar die reparaties zijn voor de volgende keer.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Project AE92 Coupé! Update 25-03-'17!
Op zich is dat goed te lassen hoor
Die roest en rotte plek zeg niks
Nu moet je op het goede dikke plaat werk starten met lassen
Las apparaat zet je zo laag mogelijk ,mot nog wel een stroperig stroompje hebben
Je blijf nu op je eigen las lassen ,net zo breed lassen ,dat je het goede plaatwerk mee las
Het houd dus in ,als je breed zwaaid (of stapeltlassen ,Naar boven toe ) dat je las mot stollen aan de eene kant en smelt aan de andere kant ,en dan trekkend las ,je douwd dus tegen je las werk aan ,ff gek gezecht ,
Ff kwestie van oefenen op 2 stukjes plaat werk met 2cm ruimte er tussen
Met deze wijse hoef je die roest of rotte plek ook niet weg te halen ,het verbrand al voor het las werk uit
Als dit lukt kan je zelfs met elektroden 0,5 mm plaat werk lassen
Sterkte er mee
Gr peet
Die roest en rotte plek zeg niks
Nu moet je op het goede dikke plaat werk starten met lassen
Las apparaat zet je zo laag mogelijk ,mot nog wel een stroperig stroompje hebben
Je blijf nu op je eigen las lassen ,net zo breed lassen ,dat je het goede plaatwerk mee las
Het houd dus in ,als je breed zwaaid (of stapeltlassen ,Naar boven toe ) dat je las mot stollen aan de eene kant en smelt aan de andere kant ,en dan trekkend las ,je douwd dus tegen je las werk aan ,ff gek gezecht ,
Ff kwestie van oefenen op 2 stukjes plaat werk met 2cm ruimte er tussen
Met deze wijse hoef je die roest of rotte plek ook niet weg te halen ,het verbrand al voor het las werk uit
Als dit lukt kan je zelfs met elektroden 0,5 mm plaat werk lassen
Sterkte er mee
Gr peet
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 25-03-'17!
Bedankt voor het advies Peet.
Ik denk dat ik je wel snap, je bouwt het vanuit het gezonde metaal laagje voor laagje op?
Maar ik denk dat dat nog iets boven mijn kunnen ligt
Dus ik denk dat het voor mij het makkelijkste is om er gewoon weer een nieuw stukje staal in te zetten. Weet ik ook zeker dat alle roest tussen de panelen echt weg is
Ik denk dat ik je wel snap, je bouwt het vanuit het gezonde metaal laagje voor laagje op?
Maar ik denk dat dat nog iets boven mijn kunnen ligt
Dus ik denk dat het voor mij het makkelijkste is om er gewoon weer een nieuw stukje staal in te zetten. Weet ik ook zeker dat alle roest tussen de panelen echt weg is
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Project AE92 Coupé! Update 25-03-'17!
Geen punt ,wou je vertellen dat er op allerlei manieren te lassen valt
Gr peet
Gr peet
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
Re: Project AE92 Coupé! Update 25-03-'17!
Ga zo door man, kijk naar elke update uit.
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Project AE92 Coupé! Update 25-03-'17!
Ik ook gozer
Zullen we hem met zijn alle gaan helpen in een weekendje
Dan is die wage zo klaar ,
Maar ja dan hebben we niks om naar uit te kijken ,dat is ook weer niks natuurlijk
Gr peet
Zullen we hem met zijn alle gaan helpen in een weekendje
Dan is die wage zo klaar ,
Maar ja dan hebben we niks om naar uit te kijken ,dat is ook weer niks natuurlijk
Gr peet
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 25-03-'17!
Zo, omdat je tegenwoordig niet meer om sociale media heen kan was het toch tijd om ook het coupe project een eigen Facebook pagina te geven.
Dit ter aanvulling van de reeds bestaande website.
Ik wil deze gaan gebruiken voor wat meer kleine updates over het project en alles wat daarmee te maken heeft.
https://www.facebook.com/corollaae92coupeproject/
Dit ter aanvulling van de reeds bestaande website.
Ik wil deze gaan gebruiken voor wat meer kleine updates over het project en alles wat daarmee te maken heeft.
https://www.facebook.com/corollaae92coupeproject/
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 25-03-'17!
Hier ook nog maar eens een kleine update plaatsen...
Vrouw en kinderen waren laatst allemaal van huis, dus heb ik weer een avondje in de loods door kunnen brengen.
Ik had de vorige keer nog wat roest gevonden aan de achterste wielkast aan de rechterkant en daar kon eigenlijk het beste bij via de wielkast zelf.
Dus heb ik de auto weer in de draaibrug gehangen, zodat ik er een beetje fatsoenlijk bij kon.
In die wielkast zaten nog de laatste restjes bitumen coating, dus om de schade echt goed te kunnen beoordelen moest ik die eerst verwijderen.
Op zich kwam er nog best wat roest vanachter de coating en nog op zorgwekkende plekjes ook, zoals de hoekjes van de bovenkant van de veerpoot toren. De meeste oppervlakkige roest kon ik met een staalborstel op de haakse slijper wel verwijderen, maar in die hoekjes kon ik simpelweg niet komen.
Maar ik had ook het idee dat de roest nog niet zo ernstig was dat ik echt nieuwe stukken in moest gaan lassen daar (wat bovendien een heel zuur plekje zou wezen om nieuwe plaat in te moeten lassen). Vanwege de plek van de roest wilde ik voor de verandering de boel daar eens schoon proberen te stralen en zo proberen het bestaande plaatwerk te redden.
Het gaf een verschrikkelijke bende, maar het was het wel waard, want ik heb alles weer netjes schoon gekregen en hoewel de roest wel al wat was ingevreten op het staal, was het op zich nog maar redelijk oppervlakkig. Hier en daar verspreid door de wielkast moet ik nog wel wat kleine plaatjes in gaan lassen. Maar dat valt op zich allemaal wel weer mee.
Voor nu is alles in een beschermde laag zinkspray gezet zodat het voorlopig weer even roestvrij blijft.
Vrouw en kinderen waren laatst allemaal van huis, dus heb ik weer een avondje in de loods door kunnen brengen.
Ik had de vorige keer nog wat roest gevonden aan de achterste wielkast aan de rechterkant en daar kon eigenlijk het beste bij via de wielkast zelf.
Dus heb ik de auto weer in de draaibrug gehangen, zodat ik er een beetje fatsoenlijk bij kon.
In die wielkast zaten nog de laatste restjes bitumen coating, dus om de schade echt goed te kunnen beoordelen moest ik die eerst verwijderen.
Op zich kwam er nog best wat roest vanachter de coating en nog op zorgwekkende plekjes ook, zoals de hoekjes van de bovenkant van de veerpoot toren. De meeste oppervlakkige roest kon ik met een staalborstel op de haakse slijper wel verwijderen, maar in die hoekjes kon ik simpelweg niet komen.
Maar ik had ook het idee dat de roest nog niet zo ernstig was dat ik echt nieuwe stukken in moest gaan lassen daar (wat bovendien een heel zuur plekje zou wezen om nieuwe plaat in te moeten lassen). Vanwege de plek van de roest wilde ik voor de verandering de boel daar eens schoon proberen te stralen en zo proberen het bestaande plaatwerk te redden.
Het gaf een verschrikkelijke bende, maar het was het wel waard, want ik heb alles weer netjes schoon gekregen en hoewel de roest wel al wat was ingevreten op het staal, was het op zich nog maar redelijk oppervlakkig. Hier en daar verspreid door de wielkast moet ik nog wel wat kleine plaatjes in gaan lassen. Maar dat valt op zich allemaal wel weer mee.
Voor nu is alles in een beschermde laag zinkspray gezet zodat het voorlopig weer even roestvrij blijft.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09
Re: Project AE92 Coupé! Update 06-08-'17!
Mooi werk weer!!
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Project AE92 Coupé! Update 06-08-'17!
Geduld is een schone zaak ,ik heb het niet ,jij wel
Mooi werk weer
Gr peet
Mooi werk weer
Gr peet
-
- Starting member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: zo okt 19, 2008 13:05
- Type Corolla: E9
- Type Corolla: liftback
- Locatie: Den Haag
Re: Project AE92 Coupé! Update 06-08-'17!
ziet er weer geweldig uit , ik zou het niet op kunnen brengen om zoooooo lang met een auto roestoratie bezig te zijn
ik zeg respect
ik zeg respect
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: Project AE92 Coupé! Update 06-08-'17!
Respect zeg.......
- R1ck
- Starting member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: di aug 15, 2017 15:15
Re: Project AE92 Coupé! Update 06-08-'17!
Afgelopen paar dagen elke dag een deel gelezen van dit ongelooflijke project. Wat onwijs vet en ga het zeker volgen tot het einde!
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 06-08-'17!
Bedankt, altijd leuk om te lezen dat iemand alle moeite waardeert
Maaren... je had een beetje tijd over de afgelopen dagen?
Maaren... je had een beetje tijd over de afgelopen dagen?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- R1ck
- Starting member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: di aug 15, 2017 15:15
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Project AE92 Coupé! Update 06-08-'17!
Als ik niet bezig ben met de auto zelf (waar ik de laatste tijd niet veel gelegenheid voor had helaas) ben ik thuis met nog wat andere dingen bezig.
Een van die dingen is proberen het werken met een CAD programma een beetje onder de knie te krijgen, zodat ik de plannen en onderdelen die ik in m'n hoofd heb, om kan zetten naar daadwerkelijke ontwerpen.
Ik ben hier pas mee begonnen, want ik heb nu een freeware CAD programma gevonden dat een beetje aan de verwachtingen voldoet en waar ik ook een beetje mee uit de voeten kan.
Een van de eerste projectjes was het maken van een inlaat flens van een 4A-GE. Lijkt op zich niet zo heel erg moeilijk (en is het voor doorgewinterde CAD programmeurs waarschijnlijk ook niet) maar zomaar voor een eerste dingetje ging er toch nog aardig wat tijd in zitten.
Maar het is wel gelukt!
Het mooie van dit programma is dat ik de ontwerpen die ik aanmaak ook direct om kan zetten naar bestanden waar CNC machines wat mee kunnen of waar 3D printers mee uit de voeten kunnen.
Dus opsturen naar een metaalbewerkingsbedrijf of 3D print bedrijfje en ik kan ze daadwerkelijk laten fabriceren.
Wie weet kan ik in de toekomst nog wat mooie onderdelen laten maken die van pas kunnen komen bij het project!
Een van die dingen is proberen het werken met een CAD programma een beetje onder de knie te krijgen, zodat ik de plannen en onderdelen die ik in m'n hoofd heb, om kan zetten naar daadwerkelijke ontwerpen.
Ik ben hier pas mee begonnen, want ik heb nu een freeware CAD programma gevonden dat een beetje aan de verwachtingen voldoet en waar ik ook een beetje mee uit de voeten kan.
Een van de eerste projectjes was het maken van een inlaat flens van een 4A-GE. Lijkt op zich niet zo heel erg moeilijk (en is het voor doorgewinterde CAD programmeurs waarschijnlijk ook niet) maar zomaar voor een eerste dingetje ging er toch nog aardig wat tijd in zitten.
Maar het is wel gelukt!
Het mooie van dit programma is dat ik de ontwerpen die ik aanmaak ook direct om kan zetten naar bestanden waar CNC machines wat mee kunnen of waar 3D printers mee uit de voeten kunnen.
Dus opsturen naar een metaalbewerkingsbedrijf of 3D print bedrijfje en ik kan ze daadwerkelijk laten fabriceren.
Wie weet kan ik in de toekomst nog wat mooie onderdelen laten maken die van pas kunnen komen bij het project!
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site