Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Martijn »

Ook handig voor motorblokken en wielen wisselen :D :D
Gebruikt stellingmateriaal is makkelijk te vinden en stevig zat om een verdieping te bouwen.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Blof-fan »

Ja, zo'n heftruckje is altijd makkelijk om bij de hand te hebben voor van alles. Hoewel ik voor een motorblok toch liever de motortakel zou gebruiken hoor, die werkt toch nog net even wat preciezer ;)
M'n carrosserie uit de draaibrug halen zal nu wel vele malen makkelijker zijn met dat ding :D

Maar we gaan geen verdieping neerzetten in de nieuwe werkplaats. We hebben van de week een gebruikte pallet stelling overgenomen. 2 Secties van 4 meter hoog en 16 draagbalken van 4 meter lang. Daarmee kunnen we dus zo'n 50 euro pallets kwijt in die stelling. Daar kunnen we voorlopig wel even mee vooruit lijkt me zo ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Blof-fan »

Zo, van de week weer een beetje wat aan de coupe kunnen prutsen.

De afwerking en de pasvorm van het laatst gemaakte zijpaneel met het luik beviel me nog niet helemaal. het paste hier en daar nog niet helemaal lekker, had nog wat kieren en het luik lag niet gelijk met de rest van het paneel. Er moest dus nog het een en ander aangepast en afgewerkt worden.
Maar dat is inmiddels gedaan en het bevalt me nu al een stuk beter!

Afbeelding

Vervolgens kon ik mijn aandacht weer wenden tot het achterpaneel, dat was immers ook nog niet helemaal klaar. Want zoals het er nu bij stond, kon ik niet meer bij de achterlichten. En het is toch wel fijn als je nog een lampje kan wisselen zonder dat je van alles hoeft te slopen of te demonteren.
Liefst gewoon een afdekplaatje of paneeltje weg halen en gewoon erbij kunnen.

Dus moesten er nog paneeltjes in het achterpaneel gemaakt worden. De oude bekleding had hier ook een soort van flapjes zitten. Tenminste, de contouren waren gedeeltelijk in de bekleding gesneden, maar niet helemaal eruit. Had je bij je achterlichten gewild, dan had je eerst een stanleymes bij de hand moesten hebben om de bekleding verder open te snijden om de flapjes helemaal te verwijderen :?:

Afijn...ik wist in ieder geval wel precies waar de achterlichten achter de bekleding zaten :mrgreen:

Dus eerst alles netjes uit gemeten en uit getekend, zodat het aan beide kanten hetzelfde zou zijn.

Afbeelding

Daarna de luikjes eruit gezaagd...

Afbeelding

En voor de oplettende kijkers: Wellicht vroegen jullie je al af waarom ik die luiken aan de zijkant helemaal tot het einde uit het paneel heb gezaagd. Waarom niet een randje over laten voor meer stevigheid en/of betere pasvorm? Welnu...de zijpanelen vallen gedeeltelijk over het achterpaneel heen. Als ik die luiken niet helemaal tot het einde had uitgezaagd, had ik nooit bij de paneeltjes voor de achterlichten gekund!
Het was dus al met voorbedachte rade zo gemaakt ;)

Nu moet ik eerst het zijluik eruit halen, dan kan ik het kleine paneeltje verwijderen om bij de achterlichten te komen.
op onderstaande foto kun je dit wat beter zien, let maar op waar de bevestiging strips voor de zijpanelen op de bodem van de auto zitten.

Afbeelding

Kijk, dat komt precies mooi uit!

En daarna alvast weer begonnen om de verzonken randjes te maken waar de afdek plaatjes/luikjes tegenaan komen te liggen. Hiervoor heb ik weer gebruik gemaakt van het welbekende gaas, netjes op maat gemaakt en vastgelijmd aan de achterzijde van het paneel.
Dit zal de volgende keer dan weer netjes gepolyd worden zodat de luikjes mooi in het paneel vallen.

Afbeelding

Moet ik alleen nog iets bedenken om ze netjes op hun plek te houden.
De latches die ik gebruikt heb voor de zijluiken zijn misschien een beetje overkill voor deze kleine luikjes :roll: :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door corollapowerrr »

Pietlut :lol:

Aan de onderkant twee haakjes maken en bovenin een veerklemmetje, mooi er in polyen dan zie je ook geen bevestigingen
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
pampie
President member
President member
Berichten: 2293
Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door pampie »

Hoe lang loopt dit project nu eigenlijk? Wat een respect man voor al dat werk. 8-)
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Blof-fan »

pampie schreef: zo okt 21, 2018 11:44 Hoe lang loopt dit project nu eigenlijk?
Eind november loopt 't project alweer 13 jaar...:roll: Iets langer maar als aanvankelijk gedacht hoor :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Blof-fan »

Goed, alweer een poosje niets gepost, redelijk druk geweest de afgelopen maanden.
Tijd voor een update:

Na 10 jaar in de huidige loods gezeten te hebben zitten we deze week midden in een verhuizing naar een andere loods waar we weer een nieuw werkplaatsje aan het opzetten zijn.

Waarom vraag je je misschien af? Welnu: De oude loods was zo'n 12 bij 6 meter, wat ons 72m2 meter werkruimte gaf beneden plus een zoldertje van 36m2 voor bergruimte. In totaal dus 108m2 vloer oppervlakte.
Om het betaalbaar te houden hadden we deze ruimte in 4 gelijke stukken verdeeld. Jarenlang hebben mijn broertje en ik de helft gehad en hebben we de andere 2 plekken (met toestemming van de eigenaar natuurlijk) onderverhuurd. Er zat wel eens wat wisseling in die huurders en dat was elke keer weer een heel gedoe. Bovendien hebben we de laatste jaren wat mindere ervaringen gehad met die huurders.
Geen ideale situatie dus. De afgelopen maanden is het een familiekwestie geworden waarbij naast mijn broertje en ik, ook mijn ouders de loods hebben betrokken met hun vouwwagen en andere spullen.
Maar dat betekende wel dat de huur nu met z'n drieën opgehoest moest worden, wat een behoorlijk wissel trok op wat ik bijvoorbeeld in de auto kon investeren. Al het geld ging immers naar de huur.

Bovendien heeft mijn broertje ook nog een projectje lopen: Een oude DAF MB200 lijnbus en dus paste met z'n 12 meter niet in de oude loods, maar moest wel elke winter gestald worden ivm winterschorsing etc.

Dus inmiddels hebben we iets anders gevonden in een andere veel grotere loods, waar we nu een gedeelte van huren. 10 bij 14 meter groot, dus 140m2. En dat voor een veel lagere prijs als de oude loods! :D

Maar goed, er moest wel nog het een en ander gebeuren. Elektra was er op het stukje waar wij zitten nog niet en ook voor de opslag van de spullen moest er het een en ander gebeuren. Dus was er de afgelopen maanden geïnvesteerd in onder meer een heftruckje/reach truckje, pallets en een palletstelling. Het is een grote open ruimte, en om ons stukje een beetje af te bakenen en ervoor te zorgen dat niet zomaar iedereen binnenloopt en bij onze spullen kan hebben we bouwhekken gekocht en opgezet.
Vervolgens ben ik bezig geweest om elektra aan te leggen, wijzer geworden van de oude loods, met genoeg wandcontactdozen om lekker te kunnen werken.

Even wat foto's voor de beeldvorming ;)

De oude loods, toen we die net opgezet hadden:

Afbeelding

En de bouwhekken net neergezet om de nieuwe werkplaats af te bakenen:

Afbeelding

Het lijkt zo op de foto misschien niet zo groot, maar bedenk je even dat 1 zo'n bouwhek al 3,5 meter lang is... ;)

Ook de palletstelling is opgezet en zo ingedeeld dat we er het een en ander in en onder kwijt kunnen. De poten zijn netjes zoals het hoort vastgezet in het beton met chemische ankers. En om er helemaal zeker van te zijn dat er niets mee kan gebeuren heb ik speciale beugels gemaakt om de bovenkant van de stelling ook nog te zekeren aan de constructie van de loods zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo zijn alle 3 de staanders gezekerd aan de constructie. Kan dus erg weinig mee gebeuren. Veiligheid voor alles als er zo'n gewicht in die stelling ligt straks ;)

Op sommige plaatsen zijn die grote blokken van die bouwhekken niet zo heel makkelijk, probeer er maar eens een kast bovenop te zetten bijvoorbeeld. :P
Dus heb ik daar een paar voetplaten gemaakt met stukken pijp die in de poten van de bouwhekken steken om ze overeind te houden.
Bovendien wilden we 2 van die hekken open laten draaien om makkelijk toegang te krijgen tot ons stukje. Dus heb ik ook nog een stel scharnierplaten en wielbeugeltjes gemaakt. Ik had nog een stel zwenkwieltjes van een meubelmover liggen, konden die mooi een nieuwe functie krijgen :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Werkt perfect! :D

Toen die bus van m'n broertje maar eens binnen gezet om eens te kijken wat we dan aan ruimte over zouden houden.

Afbeelding

Dat viel nog alles mee! Zelfs naast die bus hielden we nog meer ruimte over dan we nu in de oude loods hadden. :D

Dus konden we eens gaan beginnen met verhuizen...

Afbeelding

En alles een nieuw plekje gaan geven. Dat zal nog even een beetje zoeken en puzzelen wezen, maar dat komt vanzelf een keer goed

Afbeelding

En er moet nog steeds heel veel gebeuren voordat alles weer helemaal up and running is in de nieuwe loods.
Ik moet de elektra nog steeds afmaken, alles moet nog een beetje een plekje krijgen en we hebben ook van die zwarte doeken voor aan de bouwhekken voor een beetje meer privacy, maar ook die moeten nog opgehangen worden.

Nog genoeg te doen dus de komende weken!
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Blof-fan »

En ook nog even over de auto zelf dan nog.

Want de auto moest uiteraard ook mee verhuizen en die lag nog helemaal uit elkaar.
Nu kan ik natuurlijk de auto in de draaibrug verhuizen en alle losse onderdelen zoals motorkappen, deuren enz. meenemen. Maar het scheelt een hoop sjouwen en op en neer rijden met karretjes vol losse onderdelen, als ik in ieder geval alle grote plaatwerk delen weer even aan de auto vastzet en zoveel mogelijk in een keer probeer mee te nemen ;)

Dus heb ik de auto weer uit de draaibrug gehaald, op de goede oude houten dolly gezet en ben ik weer begonnen om de auto provisorisch een beetje in elkaar te zetten.
Toch ook wel weer leuk om te doen en aan het einde van dat proces zit de auto nu weer verder in elkaar dan dat ie ooit gezeten heeft sinds ik begonnen ben!:roll: :lol:
Best leuk om alle onderdelen die ik in de loop der jaren verzameld heb voor het eerst samen op de auto te zien...

Eerst de achterkant er maar weer eens opgezet. De achterbumper, achterlichten,kofferklep, spoiler en zou kon ik ook eindelijk eens de spatlappen die ik al een poosje had liggen eens passen :P

Afbeelding

De stoelen en banken etc zijn ook nogal grote, lompe onderdelen om te vervoeren, dus die ook maar weer eens in de auto gezet.

Afbeelding

En gewoon omdat het kon heb ik ook de handremhendel, versnellingspook en het stuur er eens in gezet :roll:

Vervolgens alles aan de voorkant maar weer eens gemonteerd.

Afbeelding

En daarna de deuren en spiegels er weer in gehangen.

Afbeelding

Ook heb ik alle grendels en handgrepen etc van de deuren en de kofferklep gemonteerd. Het zou immers niet handig zijn als deze tijdens transport open zouden vliegen ofzo.

Uiteindelijk heb ik nog wel meer gemonteerd en heb ik vervolgens de hele auto vol gepropt met nog een heleboel losse interieur, motorruimte en ophanging onderdelen etc. Was de kofferbak toch weer ergens goed voor en er past verrassend veel in. :lol:

Toen was de dag dat de auto over moest naar de andere loods. Omdat we voor het transport van het heftruckje een specifieke aanhanger nodig hadden, moest de auto daar ook maar op. Het was een beetje aan de krappe kant, maar uiteindelijk hebben we het zo voor elkaar gekregen dat het veilig te vervoeren was voor die paar km die we op binnenwegen moesten rijden.

Afbeelding

Het regende een klein beetje, dus de auto is schoner aangekomen dan dat ie vertrokken was :lol:
Maar na een korte rit is ie veilig aangekomen op de plaats van bestemming!

Afbeelding

Ohw, en ik geloof trouwens dat jullie ook nog nooit foto's hadden gezien van het opnieuw beklede dashboard? Deze had ik indertijd helemaal verbouwd en aangepast:

Afbeelding

Het is eigenlijk al enkele jaren geleden door m'n broertje opnieuw bekleed met rood gestikt leer, maar ik geloof dat ik er nog nooit foto's van heb gepost...Dus voor degene die het nog niet gezien hadden, want ook die heb ik even provisorisch in de auto gemonteerd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je het niet zou weten wat er allemaal aan gebeurd is, zul je het waarschijnlijk nooit zien ook. Alsof het zo uit de fabriek is gekomen ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door jaapio »

Jonghuuuuuu helemaal ge-wel-dig zo'n ruimte...... schitterend man.

Nu kan ik wel bij vrienden terecht maar zou een droom kunnen zijn om zelf zo'n ruimte te hebben.

Ziet er top uit..... dash ook zeg...knap werk
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Bart-E11 »

eerste reactie DIE BUS !!!
waarom in godsnaam zo'n groot apparaat wilt hebben :lol:

dat gezever over de loods met betalen stomme contracten heb ik helaas ook zelf al een keer mee gemaakt met helaas wat gevolgen van dien (niet openbaar internet waardig)
verder win win situatie is helemaal super meer m2 minder monies betalen
en dat dashbord was voor mij al oud nieuws ;)

ik ga binnenkort zalf WEER verhuizen met de Turbo
moet er 10 euro meer voor neer leggen om vervolgens 18 km verder (is de motor wel warm) te rijden maar wel meer ruimte en een BRUG!!!
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door jaapio »

Ik vind die bus wel gaaf..... jeugdsentiment...... :lol: google maar eens op NZH bussen.....

Mooi hoor als je een eigen ruimte hebt en nu met brug Bart....... top
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Blof-fan »

Bart-E11 schreef: di jan 29, 2019 00:19 eerste reactie DIE BUS !!!
waarom in godsnaam zo'n groot apparaat wilt hebben :lol:

dat gezever over de loods met betalen stomme contracten heb ik helaas ook zelf al een keer mee gemaakt met helaas wat gevolgen van dien (niet openbaar internet waardig)
verder win win situatie is helemaal super meer m2 minder monies betalen
en dat dashbord was voor mij al oud nieuws ;)

ik ga binnenkort zalf WEER verhuizen met de Turbo
moet er 10 euro meer voor neer leggen om vervolgens 18 km verder (is de motor wel warm) te rijden maar wel meer ruimte en een BRUG!!!
Een brug is altijd lekker. Sleutelt in veel gevallen een stuk fijner en sneller 😉

En die bus, tja het is de bedoeling dat het op termijn en camper wordt. Maar hij heeft 't 'm intussen al een aantal jaar en hij heeft er al een hoop lol van gehad hoor 😜
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
bennielor
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma apr 22, 2019 16:52
Locatie: Denmark
Contacteer:

Project AE92 Coupe Update 27 01 19 Verhuizing

Bericht door bennielor »

Vandaag even een afspraak gemaakt met de Renault-dealer om haar te laten verlagen. 12 mei is het zover, het is dan poging 3

Dan heb ik tijdens de Gronau-meeting mn Coupe er strak bijstaan tenminste.

Wish me luck
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1811
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Type Corolla: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Witte Reus »

Hoe staat het er voor met de coupé?
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Blof-fan »

Hey Rik,

Na de verhuizing eigenlijk nog bijzonder weinig tijd gehad voor de auto zelf.
De werkplaats is ook nog niet 't helemaal gereed. Ik kan er werken, maar het duurt nog even voordat het helemaal naar m'n zin is.

Maar ondertussen ook bezig aan 10 verschillende opengewerkte modellen en daar gaat ook flink tijd in zitten.
Al met al dus best druk met vanalles, maar de auto staat even op een laag pitje helaas.
Misschien van het najaar weer tijd om verder aan de auto te werken...
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Blof-fan »

Nog steeds geen nieuws met betrekking tot de coupé helaas. Nog steeds geen tijd voor gehad en staat niet zo hoog op 't prioriteitenlijstje momenteel.
Komt wel weer, hopelijk van het najaar.

Maar van de week wel bezoek gehad in de loods. Niels (Corollapowerrr) is langs geweest bij de loods met zijn E8 GT met 4A-GZE in het vooronder (zie middelste foto van de header bovenin) ;)

Was leuk om weer eens even bij te kletsen en gewoon even lekker een paar uur over de auto's te ouwehoeren. En natuurlijk even meegereden met zijn waggie. Moet zeggen...als je dan even instapt bij iemand met een nagenoeg standaard 4A-GZE met alleen een oversized pulley, dan weet je meteen weer waarom je ooit voor de GZE gekozen hebt. Begint het toch ook aardig te kriebelen om ook eens met dat blokje aan de gang te gaan! :roll:

Nog bedankt Niels! ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door corollapowerrr »

Uiteraard graag gedaan Patrieck, mooi om je project een keer irl te zien. Man wat zit daar een werk in!
En wat zit er nog een werk aan! ;)
Komt tijd, komt raad. Als ik tovami ga bezoeken meld ik me weer. Of eerder bij gelegenheid.
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Blof-fan »

Hier ook nog even een kleine update doen dan.
Ik ga binnenkort weer beginnen om de hele auto weer uit elkaar te halen. Alle onderdelen die nu nog in, op of aan de auto zitten moet ik ook nog ergens kwijt natuurlijk. De grote pallet stelling (waar we ook al 44 europallets in kwijt konden :roll: ) die we hebben geplaatst stond intussen al vol.

Dus hebben we er nog een kleinere palletstelling bij gehaald en die op de plek neergezet waar eerst de stellingen vol met dozen stond. De dozen met onderdelen gaan ook op pallets en dan heb ik nog ruimte genoeg over voor ook alle grote onderdelen.

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard is ook deze pallet stelling netjes met chemische ankers aan de vloer vast gezet ;)
Hier kan ik ook weer een goeie 18 pallets in kwijt. Dat zou een eind genoeg moeten zijn om alles kwijt te kunnen :lol:

Ook heb ik op een troostwijk veiling voor een spotprijsje 2 oude, maar zeer degelijke lastafels op de kop kunnen tikken als extra werkruimte.

Afbeelding

Een keer het werkblad fatsoeneren met de haakse slijper en een verfje eroverheen en dan gaan we daar weer veel gemak van hebben. Ik ben samen met m'n broertje ook bezig om ons werkhoekje te verbeteren met 2 degelijke werkbanken en nieuwe borden om het gereedschap op te hangen.

Op de foto's is het nog een beetje een zooitje, dat is intussen al iets verbeterd, maar zoals je al kan lezen is de werkplaats op zich nog steeds een beetje een work in progress.

Zal als 't echt allemaal op orde is nog wel eens laten zien hoe 't geworden is. ;)

Ander nieuws is dat ik eindelijk helemaal klaar ben met alle opengewerkte modellen die ik dit jaar heb moeten maken. Dat betekend dat ik eindelijk weer wat tijd heb om aan de auto zelf te werken (Mocht ook wel, heb 'm letterlijk 't hele jaar niet aangeraakt) en dat ik ook betaald ben voor mijn diensten. Een goed deel daarvan komt weer ten goede aan de auto. :D

Zo was ik nog steeds op zoek naar enkele onderdelen en daar heb ik nu eens wat meer werk van gemaakt.

De linker deur bijvoorbeeld had nogal wat schade en hing niet helemaal lekker meer in de scharnieren. Op zich dingen die wel te repareren zouden zijn geweest, maar de deuken bijvoorbeeld (die ze eerst helemaal vol met plamuur gesmeerd hadden) zitten op een nogal vervelende plek. Het zou waarschijnlijk meer geld kosten om die helemaal goed te laten repareren, dan dat het zou kosten om een gebruikte ergens vandaan te halen.

Dus nu is deze deur (Die ik voor €54,- op yahoo auctions Japan heb kunnen scoren) per container onderweg naar Nederland!

Afbeelding

Afbeelding

Ook ben ik met nog wat andere onderdelen bezig, maar ik moet eerst kijken of ik dat helemaal definitief rond gebreid kan krijgen. Daarover later meer ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Linea Sol »

Ik zeg : weer goed bezig Patrieck :mrgreen:
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door jaapio »

Heel goed bezig. Mooie werkruimte hoor...toppie. Geweldig dat je een mooie deur hebt kunnen scoren ook en dat uit Japan. 8-)
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Peet »

Mooie werk ruimte ,heerlijk hoor

Gr peet
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Bart-E11 »

whehe 54 euro uit japan :lol:
en ik ken het dat Niels even voorbij komt
altijd gezellig in die snoeploods van je 8-)

is ook al weer even geleden dat Johnny en ik bij je oude loods waren met de dubbele 3sgte meeting :shock:
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Blof-fan »

Ja, de verzendkosten lage wat hoger hoor. Maar ik had nog steeds de originele deur niet kunnen laten repareren voor het bedrag dat ik nu in de vervangende deur gestoken heb :lol:

Is inderdaad alweer even geleden. En dat was dan zelfs nog in de oude loods ook, nu is het weer helemaal anders :P
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door Blof-fan »

Zo, EINDELIJK weer eens wat aan de auto kunnen doen.

Die moet weer gedemonteerd worden zodat ik 'm weer in z'n draaibrug kan hangen en verder kan gaan waar ik gebleven was. Maar daarvoor moet dus heel de auto weer uit elkaar. En als heel de auto weer uit elkaar moet, dan moet alles natuurlijk ook weer opgeborgen worden.
Nu wilde ik grote onderdelen als de motorkappen, deuren, kofferklep etc niet zomaar los door de werkplaats hebben slingeren. Dus heb ik een houten frame gemaakt op een pallet waarmee ik het makkelijk kan verplaatsen en opbergen en waarmee alles netjes, veilig bij elkaar opgeslagen kan worden.

Afbeelding

Dus vervolgens ook meteen maar een begin gemaakt om enkele van de grotere onderdelen weer van de auto af te schroeven en in het nieuwe frame op te bergen. Werkt prima! :D

Afbeelding

Afbeelding

Volgende keer weer verder ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door jaapio »

Heul mooi gemaakt. Lekker alles en veilig op de plek...top 8-)
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door Peet »

Het lijk wel een magazijn met al die dozen ,mooi hoor ;)
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1811
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Type Corolla: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door Witte Reus »

Mooi om te zien dat je er weer mee bezig bent 8-)
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door Blof-fan »

Van de week een pakketje uit Maleisië mogen ontvangen. :D

Mijn Trueno Zenki bumper is nagenoeg perfect, maar helaas zit er in de lens van het linker knipperlicht een kleine barst. Niet door en door, je voelt 'm aan de buitenkant niet eens, dus hij is nog wel waterdicht, maar je kunt 'm wel een beetje zien. Goed, de bumper is natuurlijk wel zo'n beetje 32 jaar oud, dus wat kun je verwachten he. Maar het stoort mij natuurlijk mateloos! :?

Ook ben ik op m'n dood dat ik een keer steenslag schade zal hebben aan die lichten in de bumper, want ze zijn dus extreem moeilijk te vinden.
Ik ben dus eigenlijk al enkele jaren op zoek naar een extra setje De bumper zelf is al zeldzaam, de lampen los vinden is een kleine heilige graal...:roll:

Maar eindelijk had ik na lang zoeken eindelijk een aanknoping via Facebook! Een complete set NOS (New Old Stock) lampen voor de Trueno Zenki bumper! Nou ja, compleet...Hij had 2 rechter knipperlicht lenzen *zucht*.
Maar goed, stuur maar op, beter 1 extra op voorraad en die rechter vind ik dan misschien ook nog wel een keer.

En vandaag lag er dan eindelijk een briefje in de bus dat ik het pakketje op kon halen. :D

Afbeelding

Allemaal zelfs nog netjes in de originele verpakking! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal nog nooit gebruikt en er zit dan ook nog geen krasje op! Ik ben er erg blij mee. Nu alleen nog die ene rechter lens zien te vinden ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door corollapowerrr »

Mooie aanwinst
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door jaapio »

Geweldig..... hoe eigenlijk zo iets simpels in de loop der tijd een "kleine heilige graal" kan worden. Top dat je die alvast gevonden hebt. :toost:
Plaats reactie