Swap time
Ondertussen is hier al heel wat werk verzet
3S-GTE is vorigweekend opgehaald
Ik heb nu 2 weken vrij omdat ik van baan wissel (eigen overweging minde rstoringsdienst = meer thuis = meer kind zien = iets inleveren in inkomsten)
Dus heb gelukkig wat meer tijd om de 4afe klaar te maken en de body weer wat op te lappen want een een of andere idioot heeft 6 jaar terug de slijptol rond gezwaaid en de airco radiator beugels weg gesleep.

ik dus.
Gelukkig heb ik van de koprolla (sloper) wat materiaal weg kunnen slijpen en dit passend kunnen maken op de Turbo (ook een nieuwe bijnaam verzinnen) dit moet alleen nog gepuntlast worden.
Gistermiddag kwam de koppeling db riem en waterpomp binnen dit kon ik natuurlijk niet lang laten liggen want mijn handen jeuken dan ineen heel erg om het gelijk er tegenaan te schroeven.
Achteraf bleek dat het allemaal nog wel even mee kon maar toch weer fijn gevoel dat dit weer nieuw is (motor ligt er nu toch naast en gelijk gebruik van maken)
Verder nog te doen: wiellagers persen (gt4 lagers blijkbaar hetzelfde in superstrut)
Blacktop as hoes vervangen ja stiekem toch weer kleine upgrades tegen aan gooien want standaard is zo standaard
Kwam achter dat die as weer net niet origineel past op een 4afe, 1 gat om een bout te monteren zit er niet in dus kon ik zelf er bij tappen, wat me overigens 100% meeviel in gietijzer dacht echt dit wordt een ramp maar had eerst nieuwe boren gekocht voor het geval dat
Ondertussen:
Daily staat op 3ton en de tellerbak van de km stand bleef maar haperen bleek dus een slechte soldeerverbinding te zijn
Maand terug een paaltje onder de auto gekregen met achteruit rijden, zo'n losse rode loper geval die normaal nooit daar staat bij het tankstation voor de deur bleek dus dat de einddemper een flinke tik heeft gekregen, starte de auto van de week en hey das wel diep zwaar geluid, uitlaat net achter de middendemper klem los gekomen kleinigheidje dus
Ook heb ik een nieuw versleten T23/zzw30 stuur op de kopgetikt voor let op 35 euro MET airbag bedoeling is dit opnieuw te laten bekleden Inc G6 pook knop en pookhoes want die uit de koprolla kwamen hadden zen beste tijd wel gehad
Over het G6 interieur wat ik nu heb liggen dat gaat waarschijnlijk toch in de "Turbo" komen en dan is het lijstje G6R onderdelen toch echt bijna compleet
De spec list als die klaar is ziet er alsvolgd uit :
Motor bak:
4afe gen3
Standaard uitlaat en denk middendemper delete na korte tijd als alles klaar is
Cold air intake naast de accu naar beneden op kort termein
C162 bak
Blacktop aandrijfassen met steunlager
Ophanging remmen:
G6 schijfremswap achter
Levin BZR superstrut met twinpod remklauwen en Stoptech remblokken (dit gaat straks echt een anker uitgooi actie worden met 100+ kg minder in de neus)
Staalgevlochten leidingen van brakesafe rondom (uit Australië)
Bc schroefset met veren 7kg voor 4kg achter (kan nog wel eens stug worden)
Foto's ohja nog zoiets die komen wel als alles klaar is