Jaapio's E10 GTSi-MR2-Yaris_Avensis

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Linea Sol schreef: vr mar 23, 2018 08:42 Nou Jaap dat is nogal
Sterkte ermee man
Dank U meneer ;)
R1ck schreef: vr mar 23, 2018 16:11 Sterkte ermee! Er zijn weinig dingen zo vervelend als dat je grootste vriend ziek is!
Dank U meneer ;)
Blof-fan schreef: vr mar 23, 2018 18:10 Pfoe, wat een verhaal joh. Sterkte ermee Jaap.

Maar....je bent wel weer in de mooiste provincie en een van de leukste steden van Nederland geweest, dat dan weer wel :lol: :P
Dank U meneer ;)
Zeeland is zeker mooi en Middelburg ook. Is ook elke keer weer fijn als we er naar toe gaan. Vooral om bij terug komst in het zonnige zuiden te merken dat eigenlijk geen enkele provincie kan tippen aan het zonnige zuiden hahahaha…. 
VVTI-2007 schreef: vr mar 23, 2018 19:27 Sterkte Jaap!
Dank U meneer ;)
Peet schreef: vr mar 23, 2018 19:28 kolere jaap ,wat een verhaal ,ja ik dag er is iets aan de hand ,zo stil bij jaap ;)
ik dag eerst aan die verf met groom ,waar van die zaak verloren was ,zag zo iets op tv .pffffff
maar sterkte met je hond en jullie ,valt niet mee

gr Peet
Dank U meneer ;)
Ik heb niks gezien van dat iets verloren zou zijn ivm de carc verf waarin chroom 6 zit. Dit ligt bij mijn rechtsbijstandsverzekering en ik hou me daar helemaal niet mee bezig. Wordt ik alleen maar gekker van als me daarmee bezig ga houden dagelijks.



Tja, Bertju.
Ik zeg wel eens “ik heb meer vertrouwen in vier poten en een kwispelende staart dan in twee benen en een uitgestoken hand”.
De blik in zijn ogen als hij zich niet lekker voelt. Ze schreeuwen “help me” want praten kan hij niet. Zijn vertouwen in ons, geen mens kan dat evenaren. Elke keer weer de blijdschap als je thuis komt ook al ben je maar 5 minuten weg geweest. Meeste mensen zouden denken “heb je hem weer en dat met een glimlach”.
Bertju is zeker mijn grootste vriend die ik dit leven heb gehad, mijn grootste kameraad en ik mag hopen dat het nog lang zo blijft. Volgende maand wordt hij tien jaar wat zoveel wilt zeggen dat we nog 3 tot 6 jaar hebben als hij gezond blijft. De dag dat hij naar de hondenhemel vertrekt ben ik huiverig voor maar ooit zal die komen.

Afgelopen week was een hel voor Bertju en ons. Ondanks hij niet kan praten doet hij dat toch op zijn eigen manier. Ons wakker maken door bibberend naast je te gaan liggen. Elke andere hond die ziek is laat de zooi lopen, Bertju niet. Erg vervelend als midden in de nacht wakker gemaakt wordt maar nog vervelender is als je net je ogen op hebt en je kan stront gaan ruimen. Chappeau voor Bertju. En mocht en onverhoopt toch eens binnen gebeuren dat zie je aan hem dat ook hij het niet leuk vind.
Afgelopen hebben we meerdere malen gedacht dat Bertju niet lang meer onder ons zou zijn.
Niet willen eten, niet willen drinken, diaree met bloed er bij. Braken. Daar hij niet at moesten we de pillen in zijn keel stoppen. Met geen enkele mogelijkheid lukte dat maar wat wel resulteerde in schuimbekken. Uiteindelijk met veel gedoe op een speelse manier, net doen als of ik zijn eten wilde afpakken en zo, ging hij eindelijk wat eten. Nu kon ik de medicatie door zijn eten doen… ondanks de medicijnen, speciaal nat voer, speciale brokken, de schijterij bleef met bloed erbij.
We hebben zelfs gedacht aan vergiftiging.

Vannacht om 1.15 uur zat hij weer bibberend naast me op bed. Hij moest weer naar buiten. Och och, gaat me een nachtje worden. Als ik dan wakker wordt om 6.15 uur ligt meneer ook nog te slapen in zijn mand. Gassiemeine zeg, dat lijkt me een goed teken. Wel sprong hij meteen uit zijn mand en liep meteen mee naar beneden om vervolgens direct voor de deur te gaan zitten. Ik ga dan meteen met hem naar buiten waar hij dan ook meteen zijn darmen gaat ledigen. Was het gisteren nog een spuiterij wat uit zijn reet kwam, vanmorgen zag het er allemaal al wat beter uit. Een hoopje was het al waarin de countouren van een keutel lichtelijk zichtbaar waren.
Zal je zeggen dat, ondanks dit onsmakelijk verhaal, ik nog nooit zo blij ben geweest met een hoop stront. :lol:

Ik ga nog niet juichen maar het ziet er al wat beter uit en daar ben ik erg blij om. Hopelijk zet dit door en is hij met een paar dagen weer de oude.

Hastalapasta…. :D ;)

Afbeelding
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

:toppie:
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Tom96
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 151
Lid geworden op: za aug 08, 2015 18:27
Type Corolla: E10
Locatie: GLD zuid

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Tom96 »

Hopelijk wordt Bertjuuu snel beter! Hopelijk gaat die de goede kant op.
Groetjes,

Tom
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

Inderdaad hoop dat die weer beter word jaap ,sterkte met hem

Gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Thanks heren.... jullie hopen heeft de hoop van Bertju weer wat vastigheid gegeven :lol: :lol: :lol:

Na ruim een week van nachtelijke schijterij heeft Bertju vannacht door geslapen tot ik op stond om 6.15 uur. Ppppfffff gelukkig.
Dan zou je denken dat hij meteen naar buiten wilt maar meneer prefereerde zijn mand met lekkere warme deken. :shock: :shock:

Pas nadat hij zijn bak culinaire hoogstand, met medicatie, op gegeten had leek het of hij naar buiten wilde maar ook nu prefereerde hij het warme zonnetje dat in zijn mandje scheen.

Hij pas net geleden naar buiten geweest. Jeeeeeeeeee Bertju is geen spuitgast meer. Twee mooie als keutels uitziende drolletjes hebben het achterste deel van Bertju verlaten.... :lol: :lol: :lol:

Nu nog even volhouden. Dan het speciale voer afbouwen en vervolgens de speciale brokken de komende dagen mengen met zijn eigen eten zodat zijn maagje weer eraan kan wennen.

Vooralsnog is Jaapio erg blij :D :D
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

je verhalen zijn heerlijk jaap ,zit af en toe met tranen in me ogen te lesen hier zo . :lol:
vind het rot voor je hond ,hoop dat die nu aan de beter kant is
heb zelf ook 14 jaar een hond gehad (friese stabij) maar moes een slaap prikkie ,versleten heupen enz enz
weet wel dat ik gejankt heb toen ,toch een kameraadje die pleiten gaat :shock:

gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Dank U Peet. Ik zal je wat zakdoekjes toe sturen om de tranen te drogen. Ja man, is ook een triest verhaal hè.

De dag dat we afscheid van Bertju moeten gaan nemen zal ooit komen. Ik moet er niet aan denken. Na 14 jaar je grootste vriend goodby zeggen…..bbbbrrrrrrr….. het is niet anders hè. Als je dan geen traantje laat….. heel normaal als de waterlanders over de wangen rollen. Tenminste, als je wat gevoel in de pens hebt.

Gisteren weer even bij de dierenarts geweest. Eigenlijk alleen om teken en vlooien spul te halen en om te vragen of we nog door moeten gaan met medicatie.
Of Bertju het in de wachtkamer leuk vond? Wwhhaaaa arm beesie, figuurlijk scheet hij in z’n broek en als je je hondje goed kent, en dat kennen we, kan je zien dat die echt schijten moet hahaha…..
Die verzint van alles om zijn zin te krijgen. Zeg dan maar eens dat Jack Russels niet slim zijn. Hij wilt uit de wachtkamer. Heeft in de gaten dat we echt niet vertrekken. Dan maar poepen want hij weet dat hij binnen niet mag poepen. Maw, we gaan dan naar buiten. De slimmerik.

Dan roepen ze ons naar binnen. Uuuhhhh….. we willen eigenlijk alleen vlooienspul en wat vragen? Komt u toch maar even binnen, zegt de dierenarts. Ja maar, pruttel ik wat en denk dan, beter als hij nog eens na gekeken wordt, dan nog maar eens een consult dokken.
Bertju ziet er weer top uit zegt hij. Hij had nog wel iets verhoging qua lichaamstemperatuur maar dat was normaal. Nog een dag of twee doorgaan met medicatie.

Nou, mooi toch. Een hele geruststelling. Dan zegt de dierenarts dat hij alleen het vlooienspul in rekening brengt. Dus het consult was gratis…. Woohhooohooo bestaat dat nog tegenwoordig!!!

Nou, was een hele story met Bertju de afgelopen tijd. Gelukkig is hij zover weer helemaal de oude. Ook al wat testkilometertjes gemaakt om te kijken hoe het in de auto gaat. Dat ging super. onderdag vertrekken we voor een lang weekend naar Duderstadt met de MR2 en dan wil je geen spugende of schijtende Bertju in je auto als je plus 200km/h auf der Deutsche autobahn vliegt hahahaha….

Anyway, na ons dierenarts bezoekje zijn we nog even naar kerkrade gereden. Uit het kerstpakket van Yvonne had ze nog twee cadeaubonnen van een winkeltje in Kerkrade. Om het happy end van Bertju te vieren heeft ze een mooi passend beeldje gekocht.

Afbeelding
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

mooi om te lezen dat het beter gaat met hem ,dus ff naar duitsland met de club .leuk man
geniet er van ;)
gr Peet
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Kees »

Peet schreef: di mar 27, 2018 15:57 mooi om te lezen dat het beter gaat met hem ,dus ff naar duitsland met de club .leuk man
geniet er van ;)
gr Peet
Goed om te horen en fijn dat je meegaat anders kan ik alleen die hamster gaan pesten :lol:
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Hamster??? Wwwhahahahaha..... :lol: :lol: :lol:

Zien ons morgen Kees...... hier is het nog even de trog legen, Mandela naar zee brengen....emmertje inladen en off we go :lol: :lol:

Bis morgen
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Het is een feit, we zijn de winter kwijt..... :lol:

Afbeelding

Gisteren de zomerbandjes eronder laten leggen..... 8-)
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Na Duderstadt maakte de uitlaat van de MR2 wat meer herrie...... vorige week er maar eens naar gekeken en wat blijkt..... :shock:

Afbeelding

Een hele pakking eruit geblazen..... :shock: alles weg gebrand....alleen het ijzer was nog over :lol:

Afbeelding
Zo zag die eruit....de bovenste.

Moekefoek pakking dus.... Van die andere pakking met twee gaten maar een pakking passend gemaakt want op zondag kan je zo iets niet scoren.
Is dicht nu maar toch eens op zoek naar een goede pakking
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Kees »

jaapio schreef: zo apr 15, 2018 06:50 Na Duderstadt maakte de uitlaat van de MR2 wat meer herrie......
Moekefoek pakking dus.... Van die andere pakking met twee gaten maar een pakking passend gemaakt want op zondag kan je zo iets niet scoren.
Is dicht nu maar toch eens op zoek naar een goede pakking
Twee...
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Afbeelding
petros
Senior member
Senior member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door petros »

jaapio schreef: zo apr 15, 2018 06:21 Het is een feit, we zijn de winter kwijt..... :lol:

Afbeelding

Gisteren de zomerbandjes eronder laten leggen..... 8-)
Volgens mij zitten we onbewust op een lijn. Zwarte rolla stille kracht :) hetzelfde met die van mij gedaan sporttrack 5s er onder geknoopt.
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

Met die nieuwe bande nog problemen met het sturen jaap (zwaarder )
of totaal geen last meer ?

gr Peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Corolla's wegen zijn ondoorgrondelijk hahaha :lol: :lol:

Corolla stuurt heel licht...... stuur komt goed terug.... als ik naar links stuur dan heeft die er nog een klein beetje last van. Kan nu ook tussen de oren zitten hoor....... ik ben nogal een muggenzifter wat dat soort dingen aan gaat :shock:
Eigenlijk is het probleem wel weg.

Veel zal ik er voorlopig niet mee rijden...... de zon is in town en heb ik liever het dak er af :lol: :lol:
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

oke jaap ,goed dat het op gelost is .
Dus meer met de emmer,heet dat toch ,gelijk heb je jaap
geniet er van ,doet je hondje ook als ik hem wel eens op de foto ziet met zijn bekkie ;)

peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Geduld is een schone zaak, dusssssssss jaaaaaaaaa eindelijk een mooie goede en vooral hele tunnelbak geval uit weten te halen. Helemaal compleet met bakje en al. Mie is heppy ;)
Binnenkort hebben we weer eens wat te doen aan de GTSi, weer een stapje verder met verbeteren.

Afbeelding

Vandaag is de MR2 voor de apk mee met de toyota monteur. Wordt dus bij de dealer apk gekeurd.
Zaterdag hadden we de emmer al helemaal na gelopen. Alles perfecto, ja zelfs de uitlaat is dicht.
Kreeg vanmorgen al een app dat de co perfect is. Hoe mooier kan de dag beginnen hè hahaha…

Verder weinig nieuws op Toyota gebied
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

laat me raden wat jij nog met die e10 gaat doen
trek haak en zo fietsen drager achter op ,toch jaap ??? ;)

gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Uuhhhhh..... geen idee wat er nog mee ga doen Peet.... dikke beams erin :shock: :lol: :lol:

Wat die trekhaak betreft..... die heeft eronder gezeten.....wat zeg ik, die zit er nog onder, kwam ik laatst achter :shock: :shock:
Rick heeft de kogel er gewoon van af gezaagd :shock: :lol: :lol: ja is ook een manier als geen trekhaak meer wilt 8-)

Voorlopig geen E10 wensen. Wel voor de MR2 heb ik nog wat te wensen..... by the way, met vlag en wimpel door de apk.
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

whaha rik zeker een paar keer zijn scheenbenen open gehaald aan die trek haak .gelijk een slijptol er door heen :lol:
wagentje weer apk jaap ,met 2 vingers in de neus ?
ik moet de e10 laten keuren binnen kort ,hou me hart vast
verleden jaar een hoop gezijk gehad om dat die te lekker liep ,schiet mij maar lek
brande steeds in me telerbak een lampje met de letters r t l rijt te lekker pfffff

gr Peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Ja, uuhhhh nee niet met twee vingers maar met twee voeten :shock: :lol: :lol: :lol:

Vond het verhaal van de bevriende Toyota monteur wel leuk toen ik de MR2 maandagavond ging halen.

Zondagavond de MR2 naar hem gebracht zodat hij met de MR2 naar zijn werk kon gaan en dan keuren. Gelukkig kon hij bij hem in de garage staan, lekker droog en warm.
Komt hij met de MR2 op zijn werk aan. Collegas waren zich aan het vergapen aan de MR2....ooohhhh die is wel mooi zeg :lol: Zelf was ik een beetje bang ivm de co vanwege de sportcat. CO was perfect. Dan heeft hij de MR2 op de brug. Komt chef werkplaats ook even kijken. De chef bekijkt de MR2 van onderen en met een goedkeurende blik zegt hij...... wat ben je aan het doen, die is als nieuw, kan je zo afmelden hahaha..... Daarna komt ook de magazijnmeester even kijken en die vraagt aan de monteur "is die van jou?" Nee zegt de monteur waarop de magazijnchef zegt "ooohhhh ik weet het al die is van Jaap" :shock: :lol: :lol: :lol: wel goed gepoetst zegt de chef. Onee daar denkt Jaap anders over, zegt de monteur. Jaap vind de MR2 vies, hij (ik dus) had zich al verontschuldigd. Klopt ook, ik had me idd verontschuldigd omdat we de MR2 niet even gepoetst hadden :shock: :D

Vond het best wel grappig..... belangrijkste is dat de sportcat mooi kan blijven zitten en het co perfect is.

Bang voor de E10?
Tom96
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 151
Lid geworden op: za aug 08, 2015 18:27
Type Corolla: E10
Locatie: GLD zuid

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Tom96 »

:lol: :lol: mooie reactie van de garage
Groetjes,

Tom
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Martijn »

Mooi he? Een garage met mensen die hart voor het werk én het merk hebben doet soms wonderen. :D
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

er zijn genoeg garage,s waar bij je flink genaaid word ,ik denk zo 99,99999999 procent waar bij je geript word (zeker dealers)
ja mot toch geld verdiend worden ,anders pleure ze om

bij me e 11 zit ook een 200 celllen race kat ,altijd apk ,co2 ook toppie
alleen toen ik last had van me lamba zonde in je uit laat ,ja toen was me co2 iets te hoog pfffffffff

e 10 komt goed hoor .over 2 weken een apkje
daar voor zelf ff na lopen en poetsen
heb ff nieuwe klei gekocht ,wat ik had leggen was zo hard als steen ,moeilijk poetsen word dat dan

gr PEET
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Ja vond het leuk verhaal van de Toyota monteur….heul grappig :lol:

Ik heb een sportkat met 100 cellen Peet….

Klei wat hard is geworden moet je wat kneden. Door de warmte van je hand wordt die weer bruikbaar.

Tja, garages en dealers. Mijn ervaringen daarmee zijn ook niet om over naar huis te schrijven.
Ik vertrouw wel 100% de bevriende Toyota monteur want No Way dat iemand zo maar even de MR2 mee krijgt hoor.
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Peet »

100 cellen en dan apk .? Pfff jaap
Ik dag ,althans is mij gezecht dat de uitstoot dan niet 100 procent in orde is voor apk
Van daar dat ik toen een 200 cellen heb gekocht
Maar als het kan waarom niet
Nee die klei was als steen jaap ,heb nieuw gekocht

Gr peet
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door jaapio »

Nou nou, is weer een tijdje geleden dat we wat te melden hebben. Kan ook eigenlijk niet anders met dit weer. De ballen drijven m’n broek uit en dan heb je weinig zin om wat te doen en al helemaal aan je auto.
Soms ontkom je er niet aan.
De GTSi is zo goed als in winterslaap. Voorlaatste keer op 24 mei getankt en de laatste keer op 28 juli, ruim twee maanden later dus. Asjemenou zeg……… vandaag is die weer tot leven gewekt, vrouw lief is er mee naar haar werk….tis wat.

Wat ik te melden heb? Ahum…. MR2 perikelen zeg maar.

Duderstadt weer voor de deur. Volgende week gaan we weer knallen in het Harz gebied. Verheug me er op. De vorige keer had ik de uitlaatpakking tussen sportkat en demper eruit geblazen. Tja ken beurn als je met 221km/h gps snelheid auf der Deutsche autbahn scheurt hahaha.
Dat hadden we weer netjes gerepareerd en tijdens de apk laatst bleek alles nog netjes gas dicht te zijn. Mooi toch!
Maarrrrrrrrrrrrrrr…… het gas vliegt waar het gaan kan en ik kreeg een vaginaal vermoeden dat de uitlaat weer lekte. Het sportieve geluid werd steeds sportiever en das nie goe. Of die echt lek was wist ik nog niet.
Een aanpassing aan de spotkat wilde is sowieso doen.

De originele kat heeft een conische pakking tussen de demper en kat. De sportkat heeft dat niet. Oplossing is dan om een rand aan de sportkat te lassen zodat je daar ook een conische pakking kan gebruiken. In mijn ogen 100% beter als een gewone pakking.
Vriend van me had ook een sportkat gekocht en ik heb hem de tip gegeven eerst de sportkat aan te passen voordat hij die monteert. Dat heeft hij ook laten doen. Met veel vijven en zessen heb ik een stukje buis kunnen bemachtigen die zijn monteur heeft gebruikt voor de aappassing.

Afbeelding

Vorige week kon ik dan ook mijn sportkat gaan aanpassen. Een bevriende monteur heeft me daarbij geholpen. Alleen….. man man man wat was het warm. Zelfs de vissen waren aan het zweten en dan gaan wij aan een uitlaat werken…pppppfffffffffff…. Maar goed, brug was vrij die dag dus er zat niks anders op.
Ik ben een uurtje eerder in degarage als afgesproken. De ventilator had ik mee genomen. Ik trek de motorkap open en woooohoooooo daar komt me toch een hitte uit zeg…… afkoelen die hap.

Afbeelding

Afbeelding

Hahaha en dat heeft erg goed gewerkt zeg. Een uurtje later was alles afgekoeld tot winterse waarden.

MR2 de brug op, afdekplaten demonteren en dan de sportkat er onderuit. Ging allemaal zeer soepel.
En ja hoor, wederom de pakking eruit geblazen.

Afbeelding

Wat een flut materiaal zeg……

De originele kat had ik ook mee genomen om de maten te meten. Zo konden we goed meten hoeveel dat randje uitsteekt.
Beetje meten, zagen en zo. De buiten diameter van het buisje is een fractie kleiner als de binnen diameter van de sportkat. Wel weer exact dezelfde diameter als die van de demper.
Vriend van me heeft het buisje met wat kunst en vliegwerk mooi kunnen lassen. Alles wat bij geslepen en klaar is klara.

Zo ziet de sportkat uit. Met een klein beiteltje hebben we de binnen buis wat naar binnen getikt zodat het te lassen buisje goed past.

Afbeelding

Dan ziet er zo uit. Het zelfde als de originele kat. Mooi opstand randje.

Afbeelding

Conische pakking erop en…… jawel heel netjes zo.

Afbeelding

Dit gaat niet meer lekken.

Sportkat kan terug. Joepie…..ja joepie, egnie. Nu passen die veerbouten niet meer. Flens van de sportkat is een stukje dikker dan die van de originele. Dan maar gewone bouten erin. Dat zit ook goed vast maar ga wel op zoek naar wat langere veerbouten (geen idee waar ik die krijgen kan)

Zucht, opgelost. Nu weer een wat minder blèrende uitlaat hahaha.

Een dag later…wtf is dat…motormanagement lampje gaat branden. Nie goe dus…maar wat?
Afgelopen maandag de boel door gemeten en…ja hoor…. Sensor kaduuk… bank 1, sensor 2.
Op zoek naar een nieuwe….makkelijker gezegd dan gedaan. Er zitten drie lambda sensors is en welke mot ik hebbu en wel partnummer heeft die??
Uiteindelijk de juiste gevonden….

De onderste is bank 1 sensor 2. Met bij behorend partnummer op zoek maar ook was niet zo gemakkelijk. Ik krijg al snel de psestpokkepleuris van gezoek dus ik bel de dealer.
Whhhaaaaaattttttt…. Die vragen even €250.- voor zo’n stom ding….. uiteindelijk via via een nieuwe kunnen scoren voor €80.-

Meteen emmertje op de brug en de boel loshalen, tja zelfs de spoiler want anders krijg de achterlicht unit er niet uit. Daarachter zit precies de stekker van de lambdasonde…..mmmmm

Afbeelding

De boosdoener. Klusje van niks eigenlijk

Afbeelding

Meteen ook even de uitlaat controleren, zit ook prima allemaal… 

Afbeelding

En dan staat die weer op zijn pootjes 

Afbeelding

Als laatste de EFI zekering eruit gehaald….. ff wachtuuuuuuu….. terug zetten en dan starten. Lampje is uit, alles klaar, meneer catus is tevree hahaha…..

Job done
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Jaapio's E10 GTSi

Bericht door Linea Sol »

tiptop bezig geweest dan met deze hitte Chapeau :toppie:
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Plaats reactie