Hallo allemaal,
Mijn Corolla staat momenteel op standaard veren en schokbrekers. Ik wil mijn auto graag verlagen. Een schroefset zie ik niet zo zitten omdat ik hem toch nooit op zijn hards zal instellen en je hier eigenlijk voor betaald bij een schroefset.
Nou heb ik wat onderzoek gedaan en er wordt serieus geadviseerd om bijhorende schokbrekers aan te schaffen bij je verlagingsveren. Wie heeft ervaring met beide gevallen. Dus verlagingsveren op standaard schokbrekers en verlagingsveren met daar bij passende schokbrekers,
Verder; heeft er iemand foto's van Corolla's die verlaagd zijn met daarbij de verlaging vermeld, zodat ik een indicatie heb hoe laag ik wil gaan.
Verlagen
Moderator: Moderator
- Perre
- CCNL Member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11Station
- Locatie: Herenthout België
-
- Newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma mar 06, 2017 21:34
- Perre
- CCNL Member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E11Station
- Locatie: Herenthout België
Re: Verlagen
Deze zijn de OEM G6R schokbrekers.
Persoonlijk vind ik 40mm het mooist bij E11 corolla's. Je voelt dat je rit harder en steviger wordt, maar niet superongemakkelijk. Met deze verlaging kan ik ook nog gewoon over de meeste vluchtheuvels (er is er maar 1 waar ik schuin over moet, maar die is volgens mij niet legitiem, zo hoog). Natuurlijk wel met een gematigde vaart.
Persoonlijk vind ik 40mm het mooist bij E11 corolla's. Je voelt dat je rit harder en steviger wordt, maar niet superongemakkelijk. Met deze verlaging kan ik ook nog gewoon over de meeste vluchtheuvels (er is er maar 1 waar ik schuin over moet, maar die is volgens mij niet legitiem, zo hoog). Natuurlijk wel met een gematigde vaart.
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Verlagen
Ik heb ervaring met alle mogelijke setups die je kan bedenken
- Heb origineel gereden
- originele schokbrekers met alleen eibach - 35mm verlagings veren
- Weitec GT set met bijhorende schokbrekers met - 40mm veren
- BC schroefset met 6kg veren voor 4kg achter
- BC schroefset voor superstrut 7kg voor 4kg achter
En op mijn daily een JDM ae111 levin set met achter nieuwe schokbrekers met ook levin veren (gelijk aan G6R)
Ik persoonlijk vond de eibach veren wel nog goed comfortabel rijden alleen toen de fout gemaakt om op originele schokbrekers te rijden die waren dus binnen 10,000 km op. Ook liep dit aan met brede velgen
Weitec set nieuw gekocht rijd behoorlijk stug maar liep nooit aan
Stuurde ook best goed alleen vaak onderstuur
mijn broertje heeftdie set nu nog op zijn 20v swap op 17' best wel hardcore setup
De weitec heeft zich wel al goed bewezen want die is na 80.000 km nog altijd probleemloos
Bc schroefset kan je de veer voorspanning los instellen tov de hoogte echt ideaal
Ik had hem op - 90 mm dus echt extreem laag dit heeft me wel 3 sets aan assen gekost omdat de assen behoorlijk schuin zaten maar ik gebruikte de auto ook behoorlijk stevig
En voor de verandering liep hij nu voor aan ipv achter als ik een oprit op rij met stuur gedraaid
Setup schokbrekers voor 20 achter 15 (1= zachtst 30=hardst)
Maar dit was nog comfortabeler dan de weitec set
Nu heb ik superstrut en best prijzige assen dus laag rijden zit er niet meer in, maar wel het goede stuurgevoel en vrijheid met instellen van de schokbreker oftewel je kan elke kant op met een goede kwaliteit schroefset hoog, laag, stuiter of redelijk comfort
De laatste setup die ik nu heb maakt het een heerlijke snelwegcruiser en toch een leuk potje kan sturen zonder je echt overhelt in de bochten
Setup 8 voor 8 achter (standaard instelling BC)
Mijn advies
Comfort - nieuwe originele schokbrekers met eibach veren
Stevig geveerd - complete set van weitec of koni dat is iets minder stuiterig
Heb je 1000 euro stuk te slaan BC!
Helaas even geen fotos maar op mijn project pagina kan je die in 3 muisklikken vinden met linkjes in de begin post
- Heb origineel gereden
- originele schokbrekers met alleen eibach - 35mm verlagings veren
- Weitec GT set met bijhorende schokbrekers met - 40mm veren
- BC schroefset met 6kg veren voor 4kg achter
- BC schroefset voor superstrut 7kg voor 4kg achter
En op mijn daily een JDM ae111 levin set met achter nieuwe schokbrekers met ook levin veren (gelijk aan G6R)
Ik persoonlijk vond de eibach veren wel nog goed comfortabel rijden alleen toen de fout gemaakt om op originele schokbrekers te rijden die waren dus binnen 10,000 km op. Ook liep dit aan met brede velgen
Weitec set nieuw gekocht rijd behoorlijk stug maar liep nooit aan
Stuurde ook best goed alleen vaak onderstuur
mijn broertje heeftdie set nu nog op zijn 20v swap op 17' best wel hardcore setup
De weitec heeft zich wel al goed bewezen want die is na 80.000 km nog altijd probleemloos
Bc schroefset kan je de veer voorspanning los instellen tov de hoogte echt ideaal
Ik had hem op - 90 mm dus echt extreem laag dit heeft me wel 3 sets aan assen gekost omdat de assen behoorlijk schuin zaten maar ik gebruikte de auto ook behoorlijk stevig
En voor de verandering liep hij nu voor aan ipv achter als ik een oprit op rij met stuur gedraaid
Setup schokbrekers voor 20 achter 15 (1= zachtst 30=hardst)
Maar dit was nog comfortabeler dan de weitec set
Nu heb ik superstrut en best prijzige assen dus laag rijden zit er niet meer in, maar wel het goede stuurgevoel en vrijheid met instellen van de schokbreker oftewel je kan elke kant op met een goede kwaliteit schroefset hoog, laag, stuiter of redelijk comfort
De laatste setup die ik nu heb maakt het een heerlijke snelwegcruiser en toch een leuk potje kan sturen zonder je echt overhelt in de bochten
Setup 8 voor 8 achter (standaard instelling BC)
Mijn advies
Comfort - nieuwe originele schokbrekers met eibach veren
Stevig geveerd - complete set van weitec of koni dat is iets minder stuiterig
Heb je 1000 euro stuk te slaan BC!
Helaas even geen fotos maar op mijn project pagina kan je die in 3 muisklikken vinden met linkjes in de begin post
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- Newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma mar 06, 2017 21:34
Re: Verlagen
Thanks voor je uitgebreide reactie. Ik was idd aan het kijken voor een Koni set, omdat ik behalve voor looks ook voor performance ga. En een schroefset lijkt me overbodig duur voor een daily.
Is de reden dat je eibach veren met nieuwe schrokbrekers adviseert vanwege de snelle slijtage van de oude die er al onder hangen?
Is de reden dat je eibach veren met nieuwe schrokbrekers adviseert vanwege de snelle slijtage van de oude die er al onder hangen?
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Verlagen
ik had oude schokbrekers op verlagingsveren en dat is geen goede combi
maar ik vond wel dat de eibach veren nog veel comfort bood en ook dicht bij het origineel zat
voor op het circuit zou ik het niet adviseren maar wel de Weitec set waar ik ervaring mee heb of Koni waar ik goede verhalen van hoor
maar ik vond wel dat de eibach veren nog veel comfort bood en ook dicht bij het origineel zat
voor op het circuit zou ik het niet adviseren maar wel de Weitec set waar ik ervaring mee heb of Koni waar ik goede verhalen van hoor
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5