Nieuwe wieldraadeinde E12

Over schokbrekers, verlagen, banden & velgen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Nieuwe wieldraadeinde E12

Bericht door Dagobert »

Er zijn al meerdere topics over het vervangen van de wieldraadeinde.Vaak voor het plaatsen van spacers.
Nu ben ik nog aan het kijken of ik spacers wilt gaan plaatsen,maar ik wou me eerst verdiepen hoe het vervangen van het draadeinde gaat.
Ik heb een E12 uit 2006.Dat de remklauw en schijven eraf moeten is duidelijk.De oude draadeinde worden eruit geslagen zover ik gezien heb.
Wat ik alleen niet kan vinden of wat niet duidelijk is,is hoe je de langere/nieuwe draadeinde er terug in krijgt?

Aangezien de nieuwe draadeinde via de achterkant weer terug de naaf in moeten,vroeg ik me af of daar ruimte voor is?En of er eventueel nog meer verwijderd moet worden.Als iemand mij zou willen helpen met wat informatie,of zelfs een foto,zou ik erg geholpen zijn :D 8-)
mister_fix_it
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 14:39

Re: Nieuwe wieldraadeinde E12

Bericht door mister_fix_it »

ikz ie dat dit topic al wat ouder is, maar er hoeft verder niks uit. ik heb laatst ook nieuwe draadeinden geplaatst. de oude eruit slaan inderdaad, en de nieuwe trek je er in met de moeren. je kan zien dat ie tegen de naaf komt als ie goed zit.

bij mij braken er een hoop draadeinden af toen ik de winterset ging monteren. had het nog nooit meegemaakt, maar voor alles een eerste keer :P
Plaats reactie