Hulp met velgenmaat voor een Auris Hybrid TS (SPOED)

Over schokbrekers, verlagen, banden & velgen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Ikke Niet
Full member
Full member
Berichten: 399
Lid geworden op: ma okt 02, 2006 20:22
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla

Hulp met velgenmaat voor een Auris Hybrid TS (SPOED)

Bericht door Ikke Niet »

Hallo allemaal,

Ik heb een Toyota Auris Hybrid Station uit eind 2015 en wil er andere velgen op voor mijn zomerbanden want het wordt nu snel warmer en dat vindt ik zonde van mijn winterbanden. Nu zit ik aan Reds velgen te denken (ik weet niet of iemand daar toevallig ervaring mee heeft, maar dan hoor ik die ervaringen graag) maar die hebben een afwijkende maat ten opzichte van de originele velgen.

Ik heb gevonden dat de originele Toyota velgen de maat 7J en ET50 hebben met de bandenmaat 225/45-17. Nu wil ik de bijgevoegde velgen eronder gaan zetten maar die hebben de maat 7,5J en ET42 icm met banden met de maat 225/45-17 of 225/50-17 (dan heb ik minder kilometerafwijking en minder wielkast).

Nu is mijn vraag of een van jullie weet of dit wel past zonder dat dit gaat aanlopen als ik beladen ben. En wat betekent nu precies die afwijkende maten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bekijk mijn vorderingen op: viewtopic.php?f=50&t=30911 en geniet van mijn "gestuntel".
Gebruikersavatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2865
Lid geworden op: vr sep 20, 2002 23:12
CCNL lidnummer: 370
Type Corolla: AE82
Locatie: ZO-Drenthe
Contacteer:

Re: Hulp met velgenmaat voor een Auris Hybrid TS (SPOED)

Bericht door toyo bob »

Ik weet zo niet hoeveel ruimte de 2015 station in de wielkasten heeft, maar vermoed dat dit geen probleem gaat zijn.
Mijn 2009 Auris heeft met 18inch, et42 en 225 brede banden nog steeds ruimte over.

Je kan het opmeten. ET42 houdt in dat de velg 8mm verder naar buiten komt t.o.v. origineel. 7,5J staat voor 7,5 inch, dus 12,7mm breder is 6,35mm per kant.
Als je de auto een beetje indrukt en meet hoeveel ruimte je dan nog tussen de band en de wielkast hebt weet je of het gaat passen of niet.
Hou voor het gemak 1,5 cm aan (12,7/2 + 8 = 14,35 mm) of nog een beetje meer als je een band met velgrandbeschermer neemt, dan zit je in ieder geval goed.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Plaats reactie