remmen discussie

Over schokbrekers, verlagen, banden & velgen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: remmen discussie

Bericht door Blof-fan »

Straks in de ho-ijzers met je kop tegen het stuur :lol: :P

Zal trouwens het onafgeveerde gewicht van de Starlet niet zoveel goed doen vermoed ik zomaar :roll: :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
The Doctor
President member
President member
Berichten: 1744
Lid geworden op: do jul 07, 2005 01:24
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE20
Locatie: Goirle

Re: remmen discussie

Bericht door The Doctor »

Die klauwen zijn van alumulinmuimum, die zijn stukken lichter dan die gietijzeren hompen van een E10/P7, over de schijven valt dat dan weer niet te zeggen :D

Ik bouw gewoon m'n eigen energie recovery system, ik heb 2 vliegwielen aan de vooras hangen :P
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."

HET KE20 projecttopic
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3554
Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
CCNL lidnummer: 545
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92
Locatie: Purmerend

Re: remmen discussie

Bericht door MzKzM »

Bart-E11 schreef:ik hou gewoon deze remcylinder die is zo ver ik weet gelijk aan de Corolla Levin BZR (waar de remmen vanaf komen)
eigenlijk is nu de complete rem setup gelijk aan die van een Corolla Levin BZR
Even een kleine opmering betreffende dit. Een aantal hoofdremcylinders lijken inderdaad gelijk mar hebben intern een andere maar boring! Mijn NL E9 XLI en mijn GZE hoofdremcylinder leken aan de buitenkant identiek (behalve de plaats van de uitlaatpoort dan) maar in de GZE zat een (behoorlijk) grotere zuiger.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
Berichten: 3835
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 21:14
CCNL lidnummer: 784
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6
Locatie: Almeloo

Re: remmen discussie

Bericht door martijnE11 »

MzKzM schreef:
Bart-E11 schreef:ik hou gewoon deze remcylinder die is zo ver ik weet gelijk aan de Corolla Levin BZR (waar de remmen vanaf komen)
eigenlijk is nu de complete rem setup gelijk aan die van een Corolla Levin BZR
Even een kleine opmering betreffende dit. Een aantal hoofdremcylinders lijken inderdaad gelijk mar hebben intern een andere maar boring! Mijn NL E9 XLI en mijn GZE hoofdremcylinder leken aan de buitenkant identiek (behalve de plaats van de uitlaatpoort dan) maar in de GZE zat een (behoorlijk) grotere zuiger.
Bij de e11 zit ook verschil tussen een met rond om schijf en achter trommel. Op het eerste oog lijkt dat inderdaad niet zo
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: remmen discussie

Bericht door Peet »

Leuk man om dat te proberen ,al doende leerd men ,wis ook niet dat het ging
Ik persoonlijk hou het gewoon bij mij 1 rem cilinder op mijn g6 r
Ik denk persoonlijk dat je meer naar het gewicht van je wage moet kijken om je remmen te verbeteren
Als ik dik 200 rijd en trap me rem in ( abs steker los gehaald ) dan lig ik met me bek op de vooruit en sta zo stil
Sta er nog steeds van te kijke hoe het remd alle maal ,als ik op zantfoord rijd ,ben ik wel achter gekomen dat ik me achter schijf remmen goed heet moet houden om goed te remmen ( heb daar nog steeds die stof schilden op zitten ) ,heb een keer zonder gereden ,maar miste toch wat ,terwijl ik ze voor juist wel verwijdert heb voor een betere koeling ,al moet ik de remmen wel eerst op temperatuur brengen om goed te remmen ,zal ook eerlijk zijn na een paar ronde op de baan is alles blouw ,rij ook altijd nog ff over het parkeer terijn voor af koeling ,
Kijk je remmen worden pas goed belast op een race baan en niet op openbare wegen of weet ik veel wat ,om dat je op een baan meerdere keren achter el kaar in de ankers moet
Voor een lange tijd
Denk dat Toyota dat wel goed voor elkaar heb om het met 1 rem cilinder te doen
Alleen de schijfen en rem blokken moet je wel goed aan passen
Dat zegt bijna alles ,je gaat ook niet voetballen met dans schoenen
Maar mannen dit is mij mening he ,schiet me nou niet lek hier over ,is gewoon mijn ervaring ,en ik zit hier ook om te leren ;)
Maar 1 ding ,ik rij ongelofelijk hard met dat ouwe lijk (wekelijks)
Of het nou op Rijks wegen zijn of binne wegen of op een baan ,alles word tot het uiterste belast bij die g6 r
En ik moet het af kloppe ,alles werkt nog steeds naar behoren .

Ff terug te komen over verlies bij vloeistoffen
Wij hebben geen verlies aan olie Patrick ,je mag van wege het milieu geen lekkage hebben
Zal een ander voorbeeld geven
Als wij lijdingen af persen ,waar bij 40000 lieter water in gaat en alle lucht er uit gehaald is
Dan persen we dat met een hand perspomp af
Dat is een water bank met een hand pomp en wat druk meters
Dus als die pijpen vol zijn ,metn4000 lieter ,dan zou je zeggen dat als je een kopje water er bij perst dan moet de druk op 10000 bar staan
No way dus
Je pomp zo 2 lieter water er bij voor je pas op 20 bar zit
De pijpen met flensen enz enz kunne niet uit zetten door de druk
En temperatuur ,bij 100 graden en 1 meter pijp zet het maar 1 mm uit
Maar we persen af op kamer temperatuur
Dus het is zeker samen persbaar ,niet veel maar toch houden wij rekening met dat verlies
Trouwens alles is zamen persbaar ,tot aan beton toe ,als je maar voldoende druk heb ;)
Maar goed het gaat over de remmen hier zo
Dit was ff tussen door

Nog wat ik je kan ook al je rem lijdingen onder je wage vervangen voor rvs slangen
Ik had dat Bij rene zijn skyline gezien ,weet niet waar je dat kan laten maken
Maar het is niet verkeerd dach ik zo ;)

Gr peet
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: remmen discussie

Bericht door Blof-fan »

Heb je het dan over de flexibele leidingen in de wielkasten Peet? Of over de vaste leidingen onder de auto?

Voor de flexibele leidingen zijn er inderdaad RVS omvlochten remleidingen voor zo'n beetje elke auto verkrijgbaar ter vervangen van de rubber remleidingen die uit kunnen drogen en scheuren etc.
Maar voor de vaste leidingen onder de auto zou ik in plaats van RVS liever Cunifer gebruiken.

Cunifer is een legering van Koper, Nikkel en Staal en is harder dan koper en staal en kan bovendien ook niet roesten. Het is redelijk eenvoudig te bewerken en ongeveer de zelfde prijs als koperen remleidingen. Het is op rollen kant en klaar leverbaar als remleidingen.
RVS is een stuk moeilijker te bewerken en bovendien nog eens stuk duurder ook.

Bovendien gaan er verhalen de ronde dat RVS remleidingen doordat ze zo taai zijn uiteindelijk kunnen gaan scheuren onder een constant trillende auto. En er was volgens mij ook nog sprake van kathodische werking tussen RVS en de overige stalen onderdelen van het remsysteem. ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: remmen discussie

Bericht door Peet »

Het gaat om rvs lijdingen onder je wagen ,rvs is maar een buite mantel hoor ,binne zit gewoon een kunstof harde slang
Het zelfde als in je wiel kasten rvs lijdingen
Ik kwam er een keer achter bij een subaru ,maatje van Pim ,er was een lijdingen tegen een schijf rem gekomen ,midde op de Maasvlakte had die jonge geen remme meer ,olie was plijte ,dus die rvs buite mantel was door geschuurd en toen zage we de binne mantel gewoon van hard kunstof was ,wij schokkend er een beetje van ,

Ik heb namelijk de zelfde rvs lijdingen er onder zitten in me wiel kasten

Bij mij zoon zijn ook lijdingen onder zijn wage vervangen in de garage ,hij had een gat er in zitte ( waarschijnlijk is om hoog gevlogen onder het rijden ) ik weet niet wat een garage gebruikt Patrick ,het was zwart dat weet ik wel ,maar of dat was wat jij zecht weet ik niet

Gr peet
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: remmen discussie

Bericht door Blof-fan »

Garages gebruiken vaak gewoon koper, omdat dit simpelweg makkelijker te bewerken is, je buigt zo alle bochten met het handje, de nippels zijn er eenvoudig aan te zetten met een flare tool en je foefelt ze er vervolgens zo tussen. Bovendien is het goedkoper ;)
Soms zit daar wel eens zo'n zwarte kunststof buitenmantel omheen.

Tenzij je naar de dealer gaat en er een leiding van voor naar achter vervangen moet worden, dan willen ze nog wel eens een complete originele stalen leiding vervangen, maar liever vervangen ze alleen het beschadigde gedeelte. ;)

Dat van die flexibele leidingen alleen de buitenkant RVS omvlochten is wist ik. De binnenmantel is vaak gewoon Teflon ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Peet
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 4435
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
CCNL lidnummer: 803
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollag6r

Re: remmen discussie

Bericht door Peet »

Hij is van voor tot achter vervangen,zelfs de tank moes los
Het klopt wat je zecht er zat zwart kunstof om heen
Of die pijp van ijzer was of koper weet ik niet
Weet wel dat alles bij elkaar goed duur was
Was een rib uit me lijf ;)
Peet
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: remmen discussie

Bericht door Bart-E11 »

Dan ga ik eens kijken wat het veschil is heb nog een remcylinder liggen van een G6(r??) ieder geval thijs heeft r
De schijfremmen van die auto
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
Berichten: 3835
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 21:14
CCNL lidnummer: 784
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6
Locatie: Almeloo

Re: remmen discussie

Bericht door martijnE11 »

Bart-E11 schreef:Dan ga ik eens kijken wat het veschil is heb nog een remcylinder liggen van een G6(r??) ieder geval thijs heeft r
De schijfremmen van die auto
Thijs heeft ook de regelaar vervangen als ik me niet vergis. De inwendige diameter is van auto's met rondom schijfrem groter dan die van schijf voor en trommel achter. Buitenkant is zelfde Bart.
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
Plaats reactie