Schroefset montage

Over schokbrekers, verlagen, banden & velgen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Corolla_hattem
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma aug 18, 2014 11:55
Type Corolla: E11
Type Corolla: toyota
Locatie: Garderen

Schroefset montage

Bericht door Corolla_hattem »

Beste Corolla drivers,

Ik rij al 6.5 jaar in mijn corolla e11 uit 1998. Deze is vorig jaar verlaagd d.m.v. verlagingsveren, maar ik vind dit nog niet laag genoeg.
Ik wil dan ook naar schroefset. Alleen aangezien het aardig drama was om de verlagingsveren te monteren verwacht ik dat schroefset ook niet zo makkelijk er onder ligt.

Wie kan mij hierin adviseren / ondersteunen?
Ik woon in Heerde (gelderland)
20150308_174705.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3747
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 15:40
CCNL lidnummer: 793
Type Corolla: E12
Type Corolla: 1.4 D4D
Locatie: Dendermonde (België)

Re: Schroefset montage

Bericht door Noedel »

Hey,

Ik vind het plaatsen van een schroefset net makkelijker.
Om verlagingsveren te plaatsen moet je zitten klooien met veerspanners etc.
Als je een schroefset wil plaatsen is het gewoonweg alle moeren / bouten losdraaien waar de veerpoot en topschotel mee vastzitten.
De topschotels zitten vast met moeren in de motorruimte, achteraan zitten die meestal achter de kofferbekleding, uiteraard in het verlengde van de veerpoot.
Daarna de nieuwe veerpoten van de schroefset erin, terug vastdraaien en klaar is kees :)
Ik weet nu niet hoe het eruit ziet op een E11 maar zowel bij m'n civic als op mijn E12 is het erg makkelijk, max 5 bouten per veerpoot.

Grtz
Corolla_hattem
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma aug 18, 2014 11:55
Type Corolla: E11
Type Corolla: toyota
Locatie: Garderen

Re: Schroefset montage

Bericht door Corolla_hattem »

Oke, dan kan ik zelf nog eens een poging wagen :P
Moet daarna ook de remmen opnieuw op druk komen of is dat ook niet van toepassing?
Luuk
Full member
Full member
Berichten: 377
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6 20v
Locatie: Veghel

Re: Schroefset montage

Bericht door Luuk »

Je hoeft alleen maar een de remslang van de voorste poten afhalen en die zit gewoon geschroeft dus ontluchten is zeker niet nodig. Is wel aan te raden om de achterste stabilisator verbindingsstangentjes ook te bestellen want die krijg je er bijna 100% zeker eraf moeten slijpen als die nog nooit vernieuwd zijn geweest.
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3747
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 15:40
CCNL lidnummer: 793
Type Corolla: E12
Type Corolla: 1.4 D4D
Locatie: Dendermonde (België)

Re: Schroefset montage

Bericht door Noedel »

Remleidingen zitten gewoon vastgeklemd op de veerpoten, enkel even losmaken en na montage opnieuw vasthangen :)
En inderdaad, als het de eerste keer is dat de ophanging van de wagen wordt losgehaald kunnen de bouten wel eens lastig vast zitten.
Wat ik deed was de bouten en moeren de dag voordien al grondig inspuiten met WD40. De ochtend nadien nog eens, en op het moment van losmaken ook nog eens. Indien nodig kan je zelfs de bouten wat opwarmen met een heatgun, maar is meestal niet nodig, Nog geen enkele bout afgebroken zo ;)

Grtz
Corolla_hattem
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma aug 18, 2014 11:55
Type Corolla: E11
Type Corolla: toyota
Locatie: Garderen

Re: Schroefset montage

Bericht door Corolla_hattem »

Super,

Begin dit jaar zijn ze er afgeweest ivm verlagingsset montage maar dat is niets. Veels te hoog ;)
Plaats reactie