Ik heb nu dus trommelremmen met ABS. Wat heb ik allemaal nodig om dit te fixen?
Ik heb dus alleen de kabels (van Goodridge) al.
Moderator: Moderator

Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5

Ik had al wat tekeningen vergeleken op internet, ze hebben hetzelfde typenr. dus ik ga ervan uit dat dat niet hoeft.Bart-E11 schreef:Remdruk verdeler hoeft niet kan zijn er genoeg die met dezelfde rond rijden
IK ga hem ook niet wisselen

Maar als het klaar is is het super gaaf!Redge schreef:Ja thanks, oh waar ben ik aan begonnen!![]()
Bij het schoonmaken kwam ik al wel wat mindere dingen tegen; bij een klauw zijn de rubbers bij de zuigers gescheurd door slijtage, dus daar zal toch ook een revisie tegenaan moeten. Ook een stofkap is doorgeroest. Als het erop gaat wil ik het ook dat het er goed uitziet en lang goed doet. Dus zal ik nog wat extra moeten investeren en ben ik langer bezig dan verwacht.
Ook wil ik de klauwen eerst met metaallak (En nee, niet rood) behandelen zodat het langer mooi blijft. Welke lak is het beste voor dit soort werk?

Neem aan van wel ja, of mogelijk bij de dealer. Ik heb nog een setje E11 schijfremmen liggen inc. alle gegevens van de auto waar ze vanaf komen (47730-12460 volgens mij).Redge schreef:Ik neem aan dat als ik alle typenrs van bepaalde te vervangen onderdelen heb, ik dit allemaal kan bestellen bij CAR Toyota?

Ja, het uit elkaar halen om te reviseren - daar heb je special gereedschap voor nodig, die kan je ook bij de dealer bestellen of van iemand lenen.Bart-E11 schreef:Tsja die revisie loop ik dus ook tegenaan
Binnenkort maar eens bestellen
En trouwens succes met het uit elkaar halen xD

Heb ik al gehaald bij de dealerHighway schreef:Ja, het uit elkaar halen om te reviseren - daar heb je special gereedschap voor nodig, die kan je ook bij de dealer bestellen of van iemand lenen.Bart-E11 schreef:Tsja die revisie loop ik dus ook tegenaan
Binnenkort maar eens bestellen
En trouwens succes met het uit elkaar halen xD

Hoi Bart, ben net terug van vakantie, weet jij het het exacte nummer voor de G6R revisie set? En heb je er twee nodig voor alle twee de remmen neem ik aan?Heb ik al gehaald bij de dealer

OK, bedankt, dus je hebt 1 set nodig voor alle 2 de achterremmen? Hebben jullie ook een handleiding of DIY of gaan jullie gewoon aan de slag ermee? Ik wil het namelijk best wel zelf proberen.Bart-E11 schreef:Ruud heeft vandaag toevallig 2 sets besteld (voor mij en ruud) gewoon op kenteken van ruud (en de toyota dealer vroeg ook naar mijn kenteken)
Heb nog een tool besteld nummer is 09756-00010

1 set is voor beide kanten, dus 1 set bestellen (a 80/90 euro) is voldoende. Wel voorzichtig zijn met in elkaar zetten - als je hier een nieuw rubbertje stuk maakt moet je deze weer gaan bestellen bij de dealer.Redge schreef:OK, bedankt, dus je hebt 1 set nodig voor alle 2 de achterremmen? Hebben jullie ook een handleiding of DIY of gaan jullie gewoon aan de slag ermee? Ik wil het namelijk best wel zelf proberen.Bart-E11 schreef:Ruud heeft vandaag toevallig 2 sets besteld (voor mij en ruud) gewoon op kenteken van ruud (en de toyota dealer vroeg ook naar mijn kenteken)

ja 1 set voor 2 remmen euh geen idee gewoon beginnen voor was al niet zo moeilijk te reviserenRedge schreef:OK, bedankt, dus je hebt 1 set nodig voor alle 2 de achterremmen? Hebben jullie ook een handleiding of DIY of gaan jullie gewoon aan de slag ermee? Ik wil het namelijk best wel zelf proberen.Bart-E11 schreef:Ruud heeft vandaag toevallig 2 sets besteld (voor mij en ruud) gewoon op kenteken van ruud (en de toyota dealer vroeg ook naar mijn kenteken)
@ Perz: Ik had gehoord dat de lagers wel hetzelfde zijn. Alleen de fusee verschilt ten opzichte van de trommelremmen.