Nieuwe schijven en remblokken

Wat nog de moeite waard was...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
CCNL lidnummer: 600
Type Corolla: EE101

Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Bas Carwash »

Advies gevraagd heren technici:

In een notendop -> Vanochtend op weg naar mijn werk moest ik plotseling hard remmen op de snelweg. Geen schade ed, alleen mertke ik later bij een stoplicht dat de auto zo raar tot stilstand kwam. Met een schokje. Vermoedelijk aanlopen van de remschijf. Op mn werk even de meter er op gehouden en jawel: rechtsvoor 30 graden, linksvoor 120 graden. Tussen de middag bij de kwikfit geweest voor controle en advies is schijven + blokken vervangen.

Nu wil ik het liefst meteen iets goeds dr op hebben. Gegroefde schijven en goeie remblokken. Graag van de heren technici advies voor de schijven + blokken.

Wat betreft de schijven heb ik Sandtler en EBC op de lijst staan. Voor en nadelen? Ervaringen? Waar te verkrijgen? Prijs?

Wat betreft de blokken zit ik te denken aan Ferodo DS2500. Andere suggesties? Voor en nadelen? Waar te verkrijgen? Prijs?

Is het trouwens verstandig om de remvloeistof ook meteen te vervangen? Ik heb zelf Ferodo DOT 5.1 in gedachten als het vervangen moet worden. Hoeveel heb ik daar eigenlijk van nodig? Nog andere suggesties?

Afijn, leeft u zich maar eens lekker uit op al deze vragen :D Ik weet dat er voldoende mensen zijn met meer kennis van zaken dan ik ;)

Alvast bedankt heren

Bas
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
4a-gze
President member
President member
Berichten: 2315
Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
CCNL lidnummer: 751
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 gts-i
Locatie: Azzn

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door 4a-gze »

gewoon orgineel spul erop en de remvloeistof verschonen (revisie)

Remklauwen etc. schoonmaken en rijden maar. Heb ik zelf ook en kan je vertellen dat ie echt goed HARD remt. Zelf vind ik het zonde van het geld maar dat is ieder zijn eigen keuze om de remmerij te upgraden.
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm

Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm

Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)

Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Marc0 »

Veel gestelde vraag en ik geef altijd hetzelfde antwoord.

Standaard Brembo schijven ( geen gegroefde of geperforeerde) met Lucas remblokjes.
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Michel H »

Voor straatgebruik kun je ook gerust de standaard remschijven gebruiken in combinatie met bijv. Lucas remblokken. Remvloeistof vernieuwen en evt. RVS remleiding setje van Goodridge scheelt al aardig wat. Ik zou geen racespul monteren voor straatgebruik want dat krijg je nooit warm geremd op straat en dan ben je beter af met wat "minder agressief" spul zoals brakemax/brembo/ebc etc. Vooral met de wagengewichten waarmee wij rond rijden hoef je echt geen 300mm remschijven en raceblokken te kopen, da's echt overkill, vooral bij straatgebruik. Ferodo remvloeistof is ook een beetje overdreven, gewone DOT 5.1 voldoet ook zat.
Mighty
Special member
Special member
Berichten: 953
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 01:51
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: Avensis

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Mighty »

Even wat anders; je bent bij de kwikfit geweest voor advies.....mag dit als betrouwbaar worden beschouwd? Kwikfit heeft weleens vaker 'adviezen' die achteraf overbodig zijn.
Is het niet zo dat enkel revisie van de remmerij voldoende is oftewel; alles gangbaar maken en evt alleen nieuwe blokken erop??? Dit om evt kosten te besparen! 8-)
Past: Starlet P7, Corolla E10 4EFE, Corolla E12 D4-D, Honda Accord 1.8i, Honda Accord 2.3i ES

Current: Toyota Avensis T25 D4 station !!
steven_N
Full member
Full member
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 23, 2007 22:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door steven_N »

Eens met eerdere opmerkingen. Als je meer gevoel in je rem wil hebben (standaard spul remt echt wel goed genoeg, bovendien is de balans goed, met upgrades is dat nog niet zeker) is stalen remleidingen en evt een brace voor het reservoir de beste optie.
AE92 / JZA70 / TA40Sc
mark m
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3756
Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST
Locatie: Steenwijk

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door mark m »

Ik weet niet in hoeverre je blokken en schijven versleten zijn of krom zijn getrokken door het aanlopen.

Maar
Vorig jaar heb ik hetzelfde probleem gehad, toen ik erachter kwam dat de blokken aanliepen ben ik rustig naar huis gereden (ong. 5km) en thuis hebben we de boel losgehaald en schoongemaakt.
De schijf was alleen wat heet geworden maar is niet krom getrokken en had verder ook geen schade.

Dus met andere woorden als je schijven en blokken nog goed zijn dan kan je als je de boel schoonmaakt er gewoon mee doorrijden. Als je remcylinder in de remklauw vastzit (komt vaker voor) dan moet je dit eerst goed schoonmaken, roest verwijderen, enz. Zodat het weer goed gangbaar is. Ook kan het verstandig zijn dat je je remvloeistof ververst, als je remvloeistof niet goed is komt er eerder roest op je remcylinder. Als je dit niet doet dan heb je het zelfde probleem als snel weer.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Co'tje »

als je toch voor wat anders gaat zou ik lekker voor brakemax gaan, zijn leuke gepereforeerde schijven

remmen net zogoed als origineel en zijn geloof ik iets goedkoper

weet niet precies wat je rijstijl is maar lijkt mij dat die 1.3 nou niet echt extreem uitnodigd om super hard te rijden en daarbij hard de moeten kunnen stoppen :wink:

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
CCNL lidnummer: 600
Type Corolla: EE101

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Bas Carwash »

Nou Arco, dat is ook niet helemaal waar wat je nu zegt. Ten eerste komt die 1.3 maar 25 pk te kort op de 1.6 en loopt bij mij richting het dorp op een stuk van krap een kilometer ook 140 - 150. En zeker als het wegdek droog is voel ik me genoodzaakt om ff lekker te racen :lol:

Ik begin trouwens niet met geperforeerde schijven. Niet om een discussie te ontknopen, maar ik ben veel te bang dat dat gaat scheuren bij een keertje snoeihard remmen.

Mss toch die brembo's. Waar kan je die Lucas remblokken krijgen voor de e10? Hoeveel liter remvloeistof heb je trouwens nodig voor de e10?

Bedankt voor de reacties.
Co'tje schreef:als je toch voor wat anders gaat zou ik lekker voor brakemax gaan, zijn leuke gepereforeerde schijven

remmen net zogoed als origineel en zijn geloof ik iets goedkoper

weet niet precies wat je rijstijl is maar lijkt mij dat die 1.3 nou niet echt extreem uitnodigd om super hard te rijden en daarbij hard de moeten kunnen stoppen :wink:

ARco
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Co'tje »

daarom zei ik al weet niet precies wat je rijstijl is.

ik kan ook hard rijden met de 106 1.1 van mijn vriendin :wink:

om even door te gaan over die gaatjes in de schijven (zonder idd de discussie opte laaien) heb ze er zelf zo'n 50000+ opzitten en moet af en toe goed hard in de ankers en zit nog niks geen scheurtjes op

maar je moet natuurlijk zelf weten wat je koopt :wink: probeer alleen te zeggen dat ik met originele schijven zelfs met mijn (met veel te weinigpks) blacktop nog genoeg zou hebben aan originele schijven en blokken, en dat dan voor de looks en de zelfde prestatie de brakemax een heel goed alternatief zijn.

Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Silvertoppie
President member
President member
Berichten: 1512
Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
Type Corolla: Subaru
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Silvertoppie »

Brembo remschijven en Lucas blokken zullen een mooie verbetering zijn op de orginele schijven/blokken volgens velen hier..

Ik heb zelf op m'n E10 GTSI met een Silvertop EBC schijven en Green Stuff blokken gehad, en ook wel goed gebruikt zeg maar, maar ik had wel last van haarscheurtjes ( na een paar stoplicht tot stoplicht sprintjes..), maar die waren er na een weekje rustiger mee remmen er wel weer uit, dat remde als een tierelier!!

Ik rij nu een Impreza GTT met orginele schijven en EBC Red Stuff blokken, dat remt ook vele malen beter als std remblokken, maar hier zijn de haarscheurtjes serieuser..... :?
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
Wegpiraat
CCNL Crew
CCNL Crew
Berichten: 1461
Lid geworden op: do mei 08, 2003 17:33
CCNL lidnummer: 494
Type Corolla: leasebak
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Wegpiraat »

ga eerst eens even naar een andere garage dan kwitfit om te laten checken, voordat je alles gaat vervangen.... Kwikfit heeft heel snel euro tekens in hun ogen en vervangen liever alles wat niet nodig is......
Corolla TS 2.0 Hybrid Business Plus in Emotional Red
mark m
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3756
Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST
Locatie: Steenwijk

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door mark m »

en als het zo erg aanloopt dan het flink heet wordt (ik vondt het temp. verschil behoorlijk), lijkt het me handig om eerst je remcylinder goed gangbaar te maken anders verhelp je de problemen niet :?
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Gebruikersavatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2866
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
Type Corolla: E12
Type Corolla: S Line

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door White_GTSI »

remklauwen zou ik sowieso reviseren ;) je hebt best kans dat de zuiger heel stroef loopt door ophoping van vuil tussen de wand en cilinder ( daarom moet je ook elke 2 jaar de remvloeistof vervangen ) waardoor die je remschijf lekker warmstookt omdat de cilinder niet meer terug naar binnen gaat en de remblokken tegen de reschijf blijven gedrukt

als je zelf beetje handig bent kun je de remklauwen ook nakijken ;)

remvloeistof zou ik gewoon een goeie DOT 4 nemen , DOT 5.1 is beter bestand tegen hoge temperaturen die je ook de straat niet zo snel zult halen en het is aggresiever voor je leidingen

staal omvlochten leidingen kunnen bijna niet expanderen ( uitzetten ) waardoor je beter contact/gevoel hebt met je remmen
Freeze 2k3
Special member
Special member
Berichten: 659
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 22:51
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: AE100
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Freeze 2k3 »

Hey bas

Remklauwen ff reviseren en dan orgineel er weer op of Ferodo blokjes ipv orgineel. ik ben heel tevreden over de ferodo's dit blijft maar remmen :D remstof vergelijkbaar met orgineel

Staal gevlochten remslangen zijn wel een persoonlijke gewaardeerde upgrade van mij. veel meer gevoel bij het remmen en een kortere pedaalslag.

Tom
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
BlackE10
Freak
Freak
Berichten: 8846
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
CCNL lidnummer: 439
Type Corolla: KE70

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door BlackE10 »

Als je toch bezig bent zou ik er meteen een schijf van Brembo ofzo op zetten. Heb ik ook en Robbie ook. Bevalt erg goed en remt zeer goed. Je hebt er gewoon ongegroefde gladde van voor minder dan originele schijven volgens mij. Ik heb er 100 euro ofzo voor betaald
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Freeze 2k3
Special member
Special member
Berichten: 659
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 22:51
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: AE100
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Freeze 2k3 »

Idd zoals jonas zegt kan je ook goedkoper shoppen voor standaard schijven. Ik heb nipparts eronder die kostten mij iets van 63 euro incl. btw dat was wel met wat korting maar weet niet precies hoeveel.

Tom
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
Gebruikersavatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2866
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
Type Corolla: E12
Type Corolla: S Line

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door White_GTSI »

iemand wel eens gehoord van het merk KBP remschijven ??

schijnt OEM eerste montage lijn te zijn voor auto,s uit de bami landen :lol:
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
CCNL lidnummer: 600
Type Corolla: EE101

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Bas Carwash »

Heb van het weekend een revisiesetje gehaald voor de remmen. Even gesproken met de Toyota-monteur. Antwoord:

Als de zaak niet trilt bij het remmen zijn de schijven niet krom en hoef je ze niet te vervangen. Alleen ff de zaak reviseren zou voldoende moeten zijn. Dus bij deze kan dit topic op slot ;) Als de zaak vervangen moet worden dan kijk ik wel weer verder.
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
BlackE10
Freak
Freak
Berichten: 8846
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
CCNL lidnummer: 439
Type Corolla: KE70

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door BlackE10 »

Ja maar je schijven kunnen sowieso wel 'op' zijn he, of ze nou trillen of niet
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
CCNL lidnummer: 600
Type Corolla: EE101

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Bas Carwash »

BlackE10 schreef:Ja maar je schijven kunnen sowieso wel 'op' zijn he, of ze nou trillen of niet
Hmm. klein updatjuh: Daarnet onderweg naar huis de laatste 2 km nauwelijk nog remvermogen... Althans, de zaak liep zo erg aan dat ie steeds vanzelf tot stilstand kwam! De schijf was bij thuiskomen dusdanig heet dat even er op spugen een hoop gesis en damp tot gevolg had. Dus bij deze: Geen risico! Vervangen die handel! Iom met Patrieck trouwens ;)

Contact op genomen met Dutch Power Trading en morgen even bekijken of ze woensdag nieuwe schijven, blokken en vloeistof voor me kunnen leveren. Donderdagavond samen met Patrieck op de zaak even de boel reviseren en dan zijn we weer van dit gedoe af. Foto's plaats ik wel in mn topic van de week :D

Tot zover mijn berichtgeving over mijn levensgevaarlijke en suicidiale actie van vanmiddag ;)
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Freeze 2k3
Special member
Special member
Berichten: 659
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 22:51
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: AE100
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door Freeze 2k3 »

Neem dan ook gelijk een 20V die komt tenminste niet tot stilstand door zo,n geintje. Als je dan toch gek doet he :P

Nee ff serieus dan zeker ff nieuwe blokjes en schijven en de tangen ff reviseren maar dat had je ook al gekocht lees ik.

Vergeet niet de remvloeistof volledig te verversen he, heb je dat ook gelijk gehad!!

Greetz Tom
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
mark m
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3756
Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
CCNL lidnummer: 703
Type Corolla: AE111
Type Corolla: Astra J ST
Locatie: Steenwijk

Re: Nieuwe schijven en remblokken

Bericht door mark m »

Maar de remcilinder ook direct GOED schoon en vervang idd al je remvloeistof. Als je dit niet doet komt het probleem snel weer terug en dat zou zonde zijn van je nieuwe blokken en schijven.

Ik spreek een beetje uit ervaring :?
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Plaats reactie