brandstof druk bij 4A-FE
Moderator: Moderator
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
brandstof druk bij 4A-FE
hey
ik zag bij autostyling.nl brandstofdruk regelaar
voor toyota's leek mij wel eens leuk omdat is te proberen
je hoord van de enne dat het niet werk en van de andere dat je er wel wat van merkt
dus nou zit hij er op
maar er zat niks geen gebruiksaanwijzing bij dus moest ik gokken hoe het zit
nou hij werkt wel want als ik gas geef dan komt het metertje ophoog
maar als ik de stel schroef indraait dan gaat hij beroert lopen bij stationaar.
dus heb hem weer terug gezet waar op hij stond 2.50 en dan loopt hij goed
en voor mijn gevoel trekt hij verder door dus stopt niet bij de 5000rpm met trekken
maar hoe stel ik zo'n ding af?
en wat is de normaale druk van een 4A-FE
vond het wel leuk om te probeeren i.v.b met de 14de
om dan is te kijken of er werkelijk een verschil in zit
peter
ik zag bij autostyling.nl brandstofdruk regelaar
voor toyota's leek mij wel eens leuk omdat is te proberen
je hoord van de enne dat het niet werk en van de andere dat je er wel wat van merkt
dus nou zit hij er op
maar er zat niks geen gebruiksaanwijzing bij dus moest ik gokken hoe het zit
nou hij werkt wel want als ik gas geef dan komt het metertje ophoog
maar als ik de stel schroef indraait dan gaat hij beroert lopen bij stationaar.
dus heb hem weer terug gezet waar op hij stond 2.50 en dan loopt hij goed
en voor mijn gevoel trekt hij verder door dus stopt niet bij de 5000rpm met trekken
maar hoe stel ik zo'n ding af?
en wat is de normaale druk van een 4A-FE
vond het wel leuk om te probeeren i.v.b met de 14de
om dan is te kijken of er werkelijk een verschil in zit
peter
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Re: brandstof druk bij 4A-FE
Peter, het is al vaker geprobeerd. Vraag het maar is aan Bram; die heeft hem er weer afgegooid, met de originele deed de motor het beter.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
Re: brandstof druk bij 4A-FE
hey leon
twas zo maar is om te proberen hij maakt wel een grappig geluid als je de motor start
wat foto's
twas zo maar is om te proberen hij maakt wel een grappig geluid als je de motor start
wat foto's
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
Re: brandstof druk bij 4A-FE
hey
heb het voor elkaar heb een klein stukje op internet gevonden
over brandstofdruk regelaar op een 4A-FE
en die druk moet staan tussen de 30psi (2Bar) en 33psi (2.2Bar)
maar dat werk erg goed moet ik zeggen zal van de week
doe oude er is op zetten en weer is gaan rijden kijken of er een verschil is
tussen die twee
peter
heb het voor elkaar heb een klein stukje op internet gevonden
over brandstofdruk regelaar op een 4A-FE
en die druk moet staan tussen de 30psi (2Bar) en 33psi (2.2Bar)
maar dat werk erg goed moet ik zeggen zal van de week
doe oude er is op zetten en weer is gaan rijden kijken of er een verschil is
tussen die twee
peter
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: brandstof druk bij 4A-FE
Hey Peter, lijkt me zeker eens interessant om het verschil eens te bekijken de 14e. Heb je 'm er dan op zitten?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
Re: brandstof druk bij 4A-FE
hey
heb hem er nou weer even afgehaald omdat ik toch een beetje bang ben voor motor schade en dat is die motor net effe niet waard want hij loopt standaard erg goed
maar moet even de standaard druk weten dan kan ik het weer is probeeren
peter
heb hem er nou weer even afgehaald omdat ik toch een beetje bang ben voor motor schade en dat is die motor net effe niet waard want hij loopt standaard erg goed
maar moet even de standaard druk weten dan kan ik het weer is probeeren
peter
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
Re: brandstof druk bij 4A-FE
hey
ik heb vanmiddag met de toyota daeler gebeld en de druk zit tussen de
1.5 en 3.2 bar nou dan had ik heb redelijk goed staan
ik vanavond geprobeerd in gestelt op 2.5 dacht rustig beginnen
ging goed moet ik eerlijk zeggen maar toen begon de motor
te stoteren en te hoesten en sloeg af starten na ga genoeg
niks niet aan willen slaan ik hem wat verdraait en hij liep weer
wel is waar volgens de meter op 4 bar maar ik ben thuis gekomen
er komt dus brandstof uit het vacum slangetje
dus de oude er maar weer op gezet
ik heb vanmiddag met de toyota daeler gebeld en de druk zit tussen de
1.5 en 3.2 bar nou dan had ik heb redelijk goed staan
ik vanavond geprobeerd in gestelt op 2.5 dacht rustig beginnen
ging goed moet ik eerlijk zeggen maar toen begon de motor
te stoteren en te hoesten en sloeg af starten na ga genoeg
niks niet aan willen slaan ik hem wat verdraait en hij liep weer
wel is waar volgens de meter op 4 bar maar ik ben thuis gekomen
er komt dus brandstof uit het vacum slangetje
dus de oude er maar weer op gezet
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
Re: brandstof druk bij 4A-FE
autostyling.nl gebelt moet hem even mee nemen de 14de dan word hij op gestuurd
@Blof-fan moest hem even met jou me geven op die dag
of hij kwam zelf kom effe niet op zijn naam
peter
@Blof-fan moest hem even met jou me geven op die dag
of hij kwam zelf kom effe niet op zijn naam
peter
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
-
- Freak
- Berichten: 8166
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
- Type Corolla: AvensisT25
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
Re: brandstof druk bij 4A-FE
ben zo slecht in namen
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: brandstof druk bij 4A-FE
Ik vind alles prima, maar wat is dan precies de bedoeling? Komt hij 'm dan bij mij ophalen ofzo?peter_D schreef:autostyling.nl gebelt moet hem even mee nemen de 14de dan word hij op gestuurd
@Blof-fan moest hem even met jou me geven op die dag
of hij kwam zelf kom effe niet op zijn naam
peter
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Moderator
- Berichten: 4534
- Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
- CCNL lidnummer: 471
- Type Corolla: ZZE111
- Type Corolla: Gs450h
- Locatie: Emmeloord
Re: brandstof druk bij 4A-FE
ik denk dat ik hem dan wel meeneem, tenzij johan zelf ook die kant op komt. ik kan het in iedergeval meenemen richting zutphen na die tijd;)Blof-fan schreef:Ik vind alles prima, maar wat is dan precies de bedoeling? Komt hij 'm dan bij mij ophalen ofzo?peter_D schreef:autostyling.nl gebelt moet hem even mee nemen de 14de dan word hij op gestuurd
@Blof-fan moest hem even met jou me geven op die dag
of hij kwam zelf kom effe niet op zijn naam
peter
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: brandstof druk bij 4A-FE
Aha, van onze Johan CRT gekocht? Ik heb er nog niet van gehoord dat hij die dag zou komen, maar goed. Mocht het nodig zijn dat ik er iets mee doe dan hoor ik het wel
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
Re: brandstof druk bij 4A-FE
hey
vind het erg jammer had het best is willen zien wat hij deed
johan kwam misschien ook nog wel alleen hij wist niet of de rally auto klaar was
en anders kwam hij wel even kijken misschien ander moest ik dat ding aan robbie of aan jou mee geven dan kwam het wel goed
peter
vind het erg jammer had het best is willen zien wat hij deed
johan kwam misschien ook nog wel alleen hij wist niet of de rally auto klaar was
en anders kwam hij wel even kijken misschien ander moest ik dat ding aan robbie of aan jou mee geven dan kwam het wel goed
peter
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
-
- CCNL Member
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: ma mar 10, 2003 21:30
- CCNL lidnummer: 127
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: Liftback
- Locatie: Warnsveld
Re: brandstof druk bij 4A-FE
Je moest hem aan Robbie f mee geven als johan er niet was. (Robbie F komt ook uit Zutphen namelijk)
- White_GTSI
- Ambassador member
- Berichten: 2866
- Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: S Line
Re: brandstof druk bij 4A-FE
wel jammer dat je het niet hebt kunnen testen ,of is het toch gelukt met een andere ??
-
- CCNL Member
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: ma mar 10, 2003 21:30
- CCNL lidnummer: 127
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: Liftback
- Locatie: Warnsveld
Re: brandstof druk bij 4A-FE
Het is trouwens niet de bedoeling dat je hem vervangt voor de originele.peter_D schreef:hey
ik heb vanmiddag met de toyota daeler gebeld en de druk zit tussen de
1.5 en 3.2 bar nou dan had ik heb redelijk goed staan
ik vanavond geprobeerd in gestelt op 2.5 dacht rustig beginnen
ging goed moet ik eerlijk zeggen maar toen begon de motor
te stoteren en te hoesten en sloeg af starten na ga genoeg
niks niet aan willen slaan ik hem wat verdraait en hij liep weer
wel is waar volgens de meter op 4 bar maar ik ben thuis gekomen
er komt dus brandstof uit het vacum slangetje
dus de oude er maar weer op gezet
Deze moet je gewoon laten zitten. Deze extra brandstofdrukregelaar moet je monteren in de brandstof retour leiding! Zo kun je hem dus ook gewoon op de standaard druk laten lopen of opschroeven tot b.v. 3bar.
-
- CCNL Member
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: ma mar 10, 2003 21:30
- CCNL lidnummer: 127
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: Liftback
- Locatie: Warnsveld
Re: brandstof druk bij 4A-FE
@ Peter D
Wij hebben hem trouwens nog moeten uitproberen, omdat wij precies moesten weten wat er mis mee was voor de garantie... maar er was niets aan de hand. hij deed het prima.
De rolla stotterde zelf minder dan voorheen (hij heeft al heel lang een stotter probleempje)
Hier een paar foto's
Wij hebben hem trouwens nog moeten uitproberen, omdat wij precies moesten weten wat er mis mee was voor de garantie... maar er was niets aan de hand. hij deed het prima.
De rolla stotterde zelf minder dan voorheen (hij heeft al heel lang een stotter probleempje)
Hier een paar foto's
-
- President member
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:55
- CCNL lidnummer: 0
- Locatie: limbaböa
Re: brandstof druk bij 4A-FE
wat heeft het voro zin op de retour leiding, de brandstofdruk regelaars die ik zo zie, zitten allemaal op de fuel rail zeg maar.
ik begrijp niet, waarom origineele laten zitten :S
ik begrijp niet, waarom origineele laten zitten :S
performance has nothing to do with size
4age & 3sgte power, toyota 4 life
4age & 3sgte power, toyota 4 life
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Re: brandstof druk bij 4A-FE
Hier een voorbeeld:Frans schreef:wat heeft het voro zin op de retour leiding, de brandstofdruk regelaars die ik zo zie, zitten allemaal op de fuel rail zeg maar.
ik begrijp niet, waarom origineele laten zitten :S
De brandstofpomp draait altijd voluit.
Er is dus eigenlijk altijd een overdruk op de fuelrail.
Stel voor arguments sake dat als er geen retour is en de motor staat stationair de druk op de fuelrail 5 bar is.
Nu plaatsen we de standaard regelaar, deze regelt tot 2,5 bar(enkel voor het voorbeeld weet niet wat de waarde is) druk in de fuel rail, overige fuel gaat terug via de retour.
Als er nog een ander knijpstuk (2e regelaar) hierachter gezet wordt en deze wordt hoger ingesteld (lager kan niet omdat de 1e regelaar dit voorkomt) zal deze de retourflow knijpen, oftewel de druk voor deze regelaar verhogen.
De originele regelaar zit er dan nog wel maar doet verder niets.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- Senior member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma apr 16, 2007 23:03
- CCNL lidnummer: 705
- Type Corolla: E11
- Locatie: zwijndrecht
- Contacteer:
Re: brandstof druk bij 4A-FE
ik heb er ook 1 inzitten weet ff het merk niet meer maar het is geen autostyle..
nou werkt hij wel alleen ik vindt dat hij na de 6000rpm beetje knarsend geluidje begint te maken mischien komt dat door m filter... green... en me verbruik werdt ook opeens meer :S dus morgen gaan ze weer ff kijken bij atec mischien dat hij er weer uitgaat.... verder loopt de motor wel normaal en goed druk staat nu op geloof 2.2 bar normaal rond de 2.8
nou werkt hij wel alleen ik vindt dat hij na de 6000rpm beetje knarsend geluidje begint te maken mischien komt dat door m filter... green... en me verbruik werdt ook opeens meer :S dus morgen gaan ze weer ff kijken bij atec mischien dat hij er weer uitgaat.... verder loopt de motor wel normaal en goed druk staat nu op geloof 2.2 bar normaal rond de 2.8
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Re: brandstof druk bij 4A-FE
Wat willen jullie (diegenen die zo'n ding op jullie feul-rail hebben gemonteerd) hiermee bereiken?
Áls je al meer benzine kunt inspuiten hiermee zal de ECU m.b.v. de lambda sensor deze weer terug draaien
En áls je dan al meer benzine hebt, wat wil je er dan mee doen? Een atmospherische motor zal nooit meer dan bij volgas lucht=zuurstof opnemen en zal dus de extra benzine niet kunnen gebruiken voor meer vermogen
Alleen als je dus aanpassingen doet zoals andere nokkenassen, uitlaat, inlaat enz. heb je wat aan méér benzine inspuiten
Dus, doe me een plezier, en koopt deze onzin niet als je niet écht iets aan je motor hebt verandert
Áls je al meer benzine kunt inspuiten hiermee zal de ECU m.b.v. de lambda sensor deze weer terug draaien
En áls je dan al meer benzine hebt, wat wil je er dan mee doen? Een atmospherische motor zal nooit meer dan bij volgas lucht=zuurstof opnemen en zal dus de extra benzine niet kunnen gebruiken voor meer vermogen
Alleen als je dus aanpassingen doet zoals andere nokkenassen, uitlaat, inlaat enz. heb je wat aan méér benzine inspuiten
Dus, doe me een plezier, en koopt deze onzin niet als je niet écht iets aan je motor hebt verandert
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
Re: brandstof druk bij 4A-FE
hey
sorry mensen dat ik niet reargeerde had het nog niet gezien
ja ik moet zelf ook zeggen dat hij na 5500rpm dood valt
maar met dat ding is dat doode punt weg
@Corolla_G6R
dat geluid heb ik ook dat is de nieuwigheid
@Witte Reus
ik begrijp jou punt maar ik heb al gezegt dat het ook meer was om het te proberen
puur voor me zelf omdat je zo veel over die dingen leest en hoord wilde ik dat wel eens
zelf proberen
Algemeen
hij loopt er NIET harder van helemaal niet
op hoog toerental loopt hij mooier.
peter
sorry mensen dat ik niet reargeerde had het nog niet gezien
ja ik moet zelf ook zeggen dat hij na 5500rpm dood valt
maar met dat ding is dat doode punt weg
@Corolla_G6R
dat geluid heb ik ook dat is de nieuwigheid
@Witte Reus
ik begrijp jou punt maar ik heb al gezegt dat het ook meer was om het te proberen
puur voor me zelf omdat je zo veel over die dingen leest en hoord wilde ik dat wel eens
zelf proberen
Algemeen
hij loopt er NIET harder van helemaal niet
op hoog toerental loopt hij mooier.
peter
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: brandstof druk bij 4A-FE
Toch jammer dat je er toen de bank niet mee op kon. Zou best interessant zijn om eens te kijken of het dan wat uitmaakt. Keer zonder en een keer met. Dan weet je het natuurlijk pas echt zeker
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site