Wat te doen zonder reserve wiel..

Wat nog de moeite waard was...

Moderator: Moderator

HobbeS
Full member
Full member
Berichten: 424
Lid geworden op: za sep 09, 2006 17:04
CCNL lidnummer: 735
Type Corolla: E11
Locatie: Heino
Contacteer:

Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door HobbeS »

Ik wil voor mijn audio installatie eigenlijk mijn reservewiel uit de auto gooien..

Er zijn vast meer mensen die dit hebben gedaan? Wat voor maatregelen hebben jullie hiervoor genomen?

Ik zit er aan te denken om misschien een pomp op 12v te kopen die tot 3bar o.i.d. kan en een setje om een prop in mijn band te drukken.. Zijn er meer slimme ideeen?
Ik hoorde ooit van een man van de ANWB dan een fles tireleak niet zo'n slim plan was....
Mijn Corolla E11 2.0D Project topic! - Te koop

Rij rustig maar gemeen, rij 60 in de 1!
nis-
Full member
Full member
Berichten: 393
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 16:20
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E11 G6
Locatie: Grolle

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door nis- »

Oh zo'n flesje met een soort 'pur', als die zooi droog is kan je de velg en band weggooien. (veel auto's hebben dit tegenwooridg standaard)
En prop schieten kun je alleen eigenlijk als je het wiel demonteert hebt, dus een krik heb je ook sowiezo nodig..
Pass aside, comin' trough!
luca
President member
President member
Berichten: 1528
Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door luca »

nis- schreef:Oh zo'n flesje met een soort 'pur', als die zooi droog is kan je de velg en band weggooien. (veel auto's hebben dit tegenwooridg standaard)
En prop schieten kun je alleen eigenlijk als je het wiel demonteert hebt, dus een krik heb je ook sowiezo nodig..
ik heb genoeg proppen erin gedrukt zonder het wiel los te halen.

maar stel dat je per ongeluk ergens tegen een stoeprand rijdt waardoor de band scheurt,dan is een prop en of pur schuim geen redding!
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
nis-
Full member
Full member
Berichten: 393
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 16:20
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E11 G6
Locatie: Grolle

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door nis- »

kan ik ook wel zowel met of zonder brug, omdat dit dagelijks werk is.
maar voor een leek die zoiets krijgt eens in de 1 of 2 jaar is wat dat wat anders..

*sigh*
Pass aside, comin' trough!
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 7079
Lid geworden op: za dec 07, 2002 21:45
CCNL lidnummer: 504
Type Corolla: Ford Focus
Locatie: Lopik.

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Bertus »

ik heb van dunlop z'n reparatie flesje met daarnaast een 12V compressortje, dit is en klein pakketje.

Wil je de banden pompen pak je alleen de compressor en heb je een lekke band lus je deze door naar de reparatie vloeistof, aan deze bus zit dan ook weer een slang die je gebruikt om te pompen.

Dit setje past gewoon onder de voorstoel.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Type Corolla: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Gtsi-R »

bertus schreef:ik heb van dunlop z'n reparatie flesje met daarnaast een 12V compressortje, dit is en klein paketje.

Wil je de banden pompen pak je alleen de compressor en heb je een lekke band lus je deze door naar de reparatie vloeistof, aan deze bus zit dan ook weer een slang die je gebruikt om te pompen.

Dit setje past gewoon onder de voorstoel.
mooi setje ?? wil je er een keer een foto van maken?? en tot hoeveel bar gaat dat pompje?

gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 7079
Lid geworden op: za dec 07, 2002 21:45
CCNL lidnummer: 504
Type Corolla: Ford Focus
Locatie: Lopik.

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Bertus »

Ik wil er best een foto van maken, hoeveel bar het pompje gaat zou ik ook even moeten bekijken
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Type Corolla: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Gtsi-R »

bertus schreef:Ik wil er best een foto van maken, hoeveel bar het pompje gaat zou ik ook even moeten bekijken
das mooi.. want het klinkt als een wanna have !!

en ook ffies zeggen waar je het vandaan hebt.. een instant reparatiekitje.. en miss een proppenschieter erbij... die rotzooi heb ik ook al vaak genoeg gedaan!!
wel relaxed om thuis te hebben ... snelle reparatie ofzo..

gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
HobbeS
Full member
Full member
Berichten: 424
Lid geworden op: za sep 09, 2006 17:04
CCNL lidnummer: 735
Type Corolla: E11
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door HobbeS »

bertus schreef:ik heb van dunlop z'n reparatie flesje met daarnaast een 12V compressortje, dit is en klein pakketje.

Wil je de banden pompen pak je alleen de compressor en heb je een lekke band lus je deze door naar de reparatie vloeistof, aan deze bus zit dan ook weer een slang die je gebruikt om te pompen.

Dit setje past gewoon onder de voorstoel.
Dat klinkt ongeveer waar ik aan dacht! Het spul in dat flesje heeft geen nadelige gevolgen zoals bijv. tireleak wel heeft..?
Mijn Corolla E11 2.0D Project topic! - Te koop

Rij rustig maar gemeen, rij 60 in de 1!
ae82_gt
President member
President member
Berichten: 2430
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:23
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE123
Type Corolla: van alles
Locatie: Het mooie oosten

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door ae82_gt »

Gewoon de compressor en reparatieset van een Auris D-CAT bestellen.
Onderdeelnr. compressor 44890-47010
Onderdeelnr. reparatieset C6048-47020
Member of the GT Owners Group!
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 7079
Lid geworden op: za dec 07, 2002 21:45
CCNL lidnummer: 504
Type Corolla: Ford Focus
Locatie: Lopik.

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Bertus »

Dat kan natuurlijk ook :D
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
daelko
Starting member
Starting member
Berichten: 80
Lid geworden op: za feb 24, 2007 00:50
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Locatie: mechelen (belgie)

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door daelko »

maar het blijft wel een feit als je de zijflank van de band beschadigd dan sta je daar mooi met al je busjes en propjes en compressortje :( :(
I DRIVE A TA22 GTI FOR FUN
THE ONLY WAY IS SIDEWAYS
mijn fotoboek
bekijk mijn TCB profiel
Furr
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6278
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 21:49
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 GTSi+
Locatie: Almelóóóóó

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Furr »

Ja ik heb me reserve wiel er nu ook uit... maar heb al keer eerder me band kapot gereden dus andere oplossing is idd beter
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
toyotafreak
Special member
Special member
Berichten: 535
Lid geworden op: vr jul 04, 2003 20:23
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E10
Type Corolla: boeie..

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door toyotafreak »

ANWB ,

of je polis goed nakijken,miss dat je dan al pech onderweg hebt.
Die hebben me broertje al 2 keer goed geholpen..!!
BP mobiel--> RIP... Aygo --> daily drive :)
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door SkaBla »

Ik werd vannacht om 3 uur wakker gebeld door mijn vader. Die had dus z'n band lek gereden in oldenzaal (20 km vanaf hier) en kwam erachter dat ie geen wielmoer sleutel bij zich had :?

Of ik ff kon komen met zo'n ding..... pffff ik uit bed, kwart over 3 daar, en half 4 weer opweg naar huis. Hij mag van geluk spreken dat zo iets niet gebeurt is in de zomervakantie (2 keer zuid frankrijk, 1 keer italië) Dan waren we "verder van huis geweest" :lol:
Starlet Power :D
E10 Wagon
Junior member
Junior member
Berichten: 127
Lid geworden op: vr jul 01, 2005 21:16
Type Corolla: E10
Type Corolla: Wagon
Locatie: Maasbracht

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door E10 Wagon »

Je kunt ook het wiel er ondersteboven ingooien, kun je wel een magneet van een luidspreker in kwijt als dat het probleem is. Zo'n busje is idd een 2e optie en 3e optie is je abonneren op route-mobiel of anwb... of een bekende wakkerbellen...
Corolla_G6
Senior member
Senior member
Berichten: 267
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 23:03
CCNL lidnummer: 705
Type Corolla: E11
Locatie: zwijndrecht
Contacteer:

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Corolla_G6 »

ik heb een tijd geleden ook een klapband gehad.... dacht ik ff vroeg klaar te zijn van me werk... 160 naar huis... en ja hoor opeens een raar getril in me auto, ik dat ding aan de kant gezet heel me linkerachterband gescheurd, plakken ging hem niet worden....

ik bellen naar de anwb... nadat ik lid zou worden want gewoon ff langskomen doen ze niet dus ik moest lid worden, en als ik dan lid zou worden zouden ze me niet kunnen helpen omdat ze geen reserveband bij hebben!!!

na veel bellen in de omgeving en elke keer was het van geen tijd of geen serviceauto... werdt ik er aardig sip van :(

kijk ik opeens voor me .... POLITIE!!! ook dat nog

maar gelukkig had hij begrip voor me ofzo... en belde een sleepdienst

wat dus tegenwoordig een ''regeling'' is van dinges.... rijkswaterstaat of die andere weet het ff niet, is dus dat ze jou van de snelweg willen hebben om file en ongelukken te voorkomen betalen ze dus de kosten van de sleepdienst die zet jou dan af bij de eerste afslag... dus je snapt hem al ik die chauffeur van de sleepdienst wat $$ gegeven en hij me afgezet bij de euromaster ivm clubkorting en toen dus na eindelijk 3 uurtjes ofzo was ik thuis .....
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 7079
Lid geworden op: za dec 07, 2002 21:45
CCNL lidnummer: 504
Type Corolla: Ford Focus
Locatie: Lopik.

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Bertus »

E10 Wagon schreef:Je kunt ook het wiel er ondersteboven ingooien, kun je wel een magneet van een luidspreker in kwijt als dat het probleem is. Zo'n busje is idd een 2e optie en 3e optie is je abonneren op route-mobiel of anwb... of een bekende wakkerbellen...
Dan moet je wel de beugel uit je wielbak slijpen ;)
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4391
Lid geworden op: do sep 29, 2005 17:23
Type Corolla: Polo+Focus
Locatie: Achterhoek / Twente

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Rinkel »

SkaBla schreef:Ik werd vannacht om 3 uur wakker gebeld door mijn vader. Die had dus z'n band lek gereden in oldenzaal (20 km vanaf hier) en kwam erachter dat ie geen wielmoer sleutel bij zich had :?
Zit normaal toch standaard bij het gereedschap in? Weet niet wat voor auto die heeft? :P

Nja ik had in mijn E10 tenminste nog een volwaardige reserveband liggen, nu heb ik ook maar zo'n kl*te thuiskomertje. Gelukkig nog geen lekke band gehad.
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Sexiejbeest
President member
President member
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:49
CCNL lidnummer: 652
Type Corolla: New Ibatsa
Contacteer:

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Sexiejbeest »

Gereedschap, (vooral die moersleutel, de krik wat minder) wordt vaak gestript als de auto word ingeleverd. DUs bij een 2e hands auto ontbreekt ie vaak. Ik kwam er ook pas achter dat ik em niet had toen ik een keer de winterbanden wilde monteren.
-'s Avonds een vent, 's Ochtends absent!
-Team S Power!
- www.filedumper.nl : om lekker je files te dumpen
- www.waariseen.nl?
SkaBla
President member
President member
Berichten: 1112
Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
Type Corolla: EE111

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door SkaBla »

Rinkel schreef:
SkaBla schreef:Ik werd vannacht om 3 uur wakker gebeld door mijn vader. Die had dus z'n band lek gereden in oldenzaal (20 km vanaf hier) en kwam erachter dat ie geen wielmoer sleutel bij zich had :?
Zit normaal toch standaard bij het gereedschap in? Weet niet wat voor auto die heeft? :P

Nja ik had in mijn E10 tenminste nog een volwaardige reserveband liggen, nu heb ik ook maar zo'n kl*te thuiskomertje. Gelukkig nog geen lekke band gehad.
Zelfde als jou, alleen een andere kleur ;)
Starlet Power :D
lillytjuh
President member
President member
Berichten: 2468
Lid geworden op: do jan 23, 2003 18:11
CCNL lidnummer: 402
Type Corolla: Leon Turbo
Locatie: rijen/rosmalen
Contacteer:

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door lillytjuh »

ik heb nu dus een thuiskomertje in de e11. 1x gebruikt en das geen aanraader met een verlaging van iets meer als 4cm! op de volgende auto wil ik een volwaardig reservewiel!
en tja ben lid van de anwb als die me niet kunnen helpen dan laat ik m wel slepen!
Mijn taak is klaar......... einde verhaal!

blacke10 en leonnkekanonneke
ppttsssjjj.........
Toyotaholic
Special member
Special member
Berichten: 668
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 22:54
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AvensisT27

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Toyotaholic »

Op zich wel 'n goed aandachtspunt....heb er in de yaris nog niet eens naar gekeken of ie er wel in zit.
Heb 'n keer op scheveningen 'n lekke band gehad met de bedrijfswagen (peugeot partner)
Ik dus meteen wielmoeren los en opkrikken...zoek ik de reserveband op bleek die helemaal gaar te zijn.
Niet opgepompt en soort van verbrandingssporen aan de zijkant...en 'n week daarvoor had ie 'n grote beurt + APK gehad :?
Toyota Avensis T27 2.0 VVT-I Executive business 2009
steven_N
Full member
Full member
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 23, 2007 22:13
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door steven_N »

Ik twijfel sterk aan die 'tireleak is zo slecht voor je band en velg-verhalen'. Heb ooit een band ermee gerepareerd. Die is daarna nog een 10k km meegegaan en toen weer eens lek geraakt (andere schroef). Is toen (profiel 3mm) gewoon vervangen, geen enkel woord over velgschade of onmogelijk omleggen van de nieuwe band.

Logisch geredeneerd kan dat spul ook geen schade doen op de verkeerde plaatsen. Daar zit namelijk je band tegen de velg. Nu graag iemand die 1e lijns iemand kent die er wel schade van heeft gehad :lol: .
AE92 / JZA70 / TA40Sc
HobbeS
Full member
Full member
Berichten: 424
Lid geworden op: za sep 09, 2006 17:04
CCNL lidnummer: 735
Type Corolla: E11
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door HobbeS »

Ik zit nog steeds met dit probleem en ik wil binnenkort toch mijn audio installatie gaan aanpakken en dan moet het reserve wiel eruit...

Het mooiste vind ik de oplossing die bertus in het begin van dit topic noemde maar ik kan zulke setjes nergens vinden. Heet iemand een idee waar ik kan kijken en hoeveel zoiets mag kosten?
Mijn Corolla E11 2.0D Project topic! - Te koop

Rij rustig maar gemeen, rij 60 in de 1!
MadMan_GT
Junior member
Junior member
Berichten: 143
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 11:52
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: SY 418 4wd
Locatie: Elsloo, Limburg

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door MadMan_GT »

steven_N schreef:Ik twijfel sterk aan die 'tireleak is zo slecht voor je band en velg-verhalen'. Heb ooit een band ermee gerepareerd. Die is daarna nog een 10k km meegegaan en toen weer eens lek geraakt (andere schroef). Is toen (profiel 3mm) gewoon vervangen, geen enkel woord over velgschade of onmogelijk omleggen van de nieuwe band.

Logisch geredeneerd kan dat spul ook geen schade doen op de verkeerde plaatsen. Daar zit namelijk je band tegen de velg. Nu graag iemand die 1e lijns iemand kent die er wel schade van heeft gehad :lol: .
Schade zul je er inderdaad niet snel van krijgen. De band wat je op deze manier hebt gerepareerd kun je wel weggooien omdat dat spul een niet te verwijderen laag aan de binnenkant maakt die nou niet echt dat je zegt goed in balans is. Van je velg zelf is het meestal wel redelijk te verwijderen.
Natuurlijk jammer als je een voor de rest nog goede band kunt weggooien omdat hij niet meer te balanceren is zonder een halve kilo lood te gebruiken...
Gewoon een setje om zelf een prop te schieten en een kleine compressor is de beste oplossing in dit geval. Moeilijk is het niet echt te noemen zo'n prop schieten.
SUZUKI POWERRRRRR!!
SupahCharged SY418 4wd Sponsored by: HKS - AEM - SkunK2 - ARP - AASCO - ACT - Rotora - Hedman - SPEC - GR2 - Crow

http://www.limtune.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Leon »

HobbeS schreef:Het mooiste vind ik de oplossing die bertus in het begin van dit topic noemde maar ik kan zulke setjes nergens vinden. Heet iemand een idee waar ik kan kijken en hoeveel zoiets mag kosten?
De Auris D-CAT heeft zo'n set standaard aan boord ipv een reservewiel. Dus eventueel bij de Toyota dealer te krijgen (alhoewel dat waarschijnlijk niet goedkoop zal zijn ;) ).
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Type Corolla: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door Gtsi-R »

heeft iemand prijzen van zoeen setje ?

wie kan dat ffies opzoeken!

gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
HobbeS
Full member
Full member
Berichten: 424
Lid geworden op: za sep 09, 2006 17:04
CCNL lidnummer: 735
Type Corolla: E11
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door HobbeS »

Gtsi-R schreef:heeft iemand prijzen van zoeen setje ?

wie kan dat ffies opzoeken!

gr roel
Iemand?

En misschien iemand een idee waar je anders zo'n setje kan kopen van een ander merk eventueel misschien?
Mijn Corolla E11 2.0D Project topic! - Te koop

Rij rustig maar gemeen, rij 60 in de 1!
MadMan_GT
Junior member
Junior member
Berichten: 143
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 11:52
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: SY 418 4wd
Locatie: Elsloo, Limburg

Re: Wat te doen zonder reserve wiel..

Bericht door MadMan_GT »

Dat is dezelfde als je van bijvoorbeeld van michelin kunt kopen. Mijn advies, koop gewoon een losse kleine compressor en een setje om zelf proppen te schieten. Net zo makkelijk en nog goedkoper ook. Zeker als je het moet gebruiken. Slijmspul en dergelijke = band rot. 1 band rot betekend eigenlijk 2 nieuwe kopen omdat je niet wil dat je auto naar een kant gaat trekken of ander raar gedrag gaat vertonen.
Een prop schieten kan iedereen die een priem kan hanteren en met 1 setje doe je meestal 8 banden. Plus dat je dan dus niet meteen je band hoeft weg te gooien en veel tijd kwijt bent met je velg schoon proberen te krijgen.
SUZUKI POWERRRRRR!!
SupahCharged SY418 4wd Sponsored by: HKS - AEM - SkunK2 - ARP - AASCO - ACT - Rotora - Hedman - SPEC - GR2 - Crow

http://www.limtune.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie