Pagina 4 van 6

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: vr jul 06, 2007 21:09
door Stefan
Marc0 schreef:een GZE is ouder dan een blacktop he
GZE heeft meer koppel, BT moet je in de toeren houden
en je bedoeld Rob en Arco ofniet met die 130+ pk? op een andere bank kwam Rob op 170 pk ofzo weer uit dus:)
wacht maar de stats af van de dyno meeting in Goes,waarbij er een duidelijk overzicht is:)
Op die bank hadden trouwens de meeste standaard 4a-fe en 4e-fe blokkies wel hun opgegeven vermogen.
En ik had ook het vermogen wat ik ongeveer verwachtte anders zou ik ook wel 280 pk moeten hebben maar dat denk ik niet :)

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: vr jul 06, 2007 21:11
door Michel H
Over welke bank(en) hebben jullie 't :D

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: vr jul 06, 2007 21:37
door Stefan
Michel H schreef:Over welke bank(en) hebben jullie 't :D
De enige echte op Texel 8-)

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: za jul 07, 2007 02:24
door Michel H
Ahhh deze bank :

Stefan 2.0t - 257 pk (1300konijnenkrachten)
Robbie 1.6 20v bt - 144 pk
Arco 1.6 20v bt - 136 pk
Joeri 1.3 - 88 pk
Johan 1.6 - 110 pk
Bertus 1.6 - 117,6 pk
Raymon 1.6- 114pk
Dave 1.6- 110pk

Ik ga er even van uit dat dit krukas pk's zijn ? :)

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: za jul 07, 2007 02:38
door Robbie F
hey hallo

zijn idd krukas pk's

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: ma jul 09, 2007 22:11
door ILLKIDD
Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. :D.

Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.

Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??

@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: ma jul 09, 2007 22:14
door Marc0
teveel? zoals? ik snap de vraag niet echt geloof ik..
teveel verschil bedoel je of?

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: ma jul 09, 2007 22:24
door Max Havelaar
ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. :D.

Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.

Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??

@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?
Turbo op een ST dan ;), lijkt me slimmer..

http://www.club4ag.com

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: ma jul 09, 2007 22:28
door Michel H
Als je bang for buck wilt kom je niet onder een 3sgte uit.
Anders een GZE/Silvertop en die ombouwen naar GTE.

Turbo op BT kan wel, mits je de drijfstangen vervangt door GZE/ST exemplaren.
Dus als je nog geen blok hebt en je wilt F/I, koop dan geen BT.

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: di jul 10, 2007 11:06
door Witte Reus
ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. :D.

Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.

Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??

@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?
Hoe kom je erbj dat een turbo op een BT "plakken" het beste is?

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: di jul 10, 2007 21:40
door ILLKIDD
Marc0 schreef:teveel? zoals? ik snap de vraag niet echt geloof ik..
teveel verschil bedoel je of?
Eigenlijk vermogen verlies verschil maar dat ook. Weet niet hoe actueel de lijst van Michel H is maar kijk naar de 16v van Dave en de en de 20V van Robbie. 20V=165pk, Robbie=144pk. 16V=116pk Dave=110pk. Dat is toch een groot verschill?
Witte Reus schreef:
ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. :D.

Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.

Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??

@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?
Hoe kom je erbj dat een turbo op een BT "plakken" het beste is?
Misschen niet het beste Reus, maar beter. Ik bekeek het zo: Ik denk dat een BT (of ST maar het topic is BT v.s GZE) met een turbo beter is voor de blok is vergeleken met een GZE met een turbo. GZE is voordeliger omdat de electronica er al is voor geforceerde lucht. Bij BT moet je nog extra sensoren etc. bij zetten en niet te vergeten een andere ECU. Maar ik kan met het zelfde aantal druk meer pk krijgen dan een GZE.
(gaan vanuit dat BTen GZE 165 en 170 PK zijn.)

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: di jul 10, 2007 21:58
door Michel H
De kop van de BT is absoluut niet geschikt voor boost, totaal geen squish.
ST is vele malen beter. BT kop is gewoon super voor N/A, erg erg veel flow.

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: di jul 10, 2007 22:24
door Marc0
ik denk dat je met een GZE meer betrouwbare pk's op geforceerde druk kan krijgen dan een BT hoor, BT is daar niet voor gebouwd,simpel
Silvertop kan er beter tegen, maar een GZE is de beste keuze in mijn ogen..

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: di jul 10, 2007 22:31
door Michel H
Marc0 schreef:ik denk dat je met een GZE meer betrouwbare pk's op geforceerde druk kan krijgen dan een BT hoor, BT is daar niet voor gebouwd,simpel
Silvertop kan er beter tegen, maar een GZE is de beste keuze in mijn ogen..
ST en GZE zijn hetzelfde, enkel de kop is anders en de ST kop is relatief gezien een betere kop dan de "oude" 16v kop en er is al vaker bewezen dat de ST kop heel wat meer vermogen kan bezorgen.

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: wo jul 11, 2007 09:50
door Witte Reus
ILLKID:

Als ik jouw was ging ik eerst eens op het net info verzamelen en deze topic eens GOED doorlezen! En daarna mag je terug komen en zulke uitspraken doen zoals je nu doet, want volgens mij, heb je er nog niet veel kaas van gegeten ;)
Ik wil je niet de grond in boren, maar er zijn mensen hier met nul verstand van dit allles en als zij lezen wat jij schrijft geven zij dit weer door aan anderen en zo krijg je dus allemaal fabeltjes in de wereld :(

Dus eerst onderzoeken en dan roepen! :lol:

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: wo jul 11, 2007 10:01
door Max Havelaar
Max Havelaar schreef: http://www.club4ag.com

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: wo jul 11, 2007 12:08
door Witte Reus
Max Havelaar schreef:
Max Havelaar schreef: http://www.club4ag.com
En: http://www.4agte.nl/
http://www.msefi.com/
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/index.html

Zomaar wat sites waar tonnen aan info opstaan!!

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: wo jul 11, 2007 14:06
door Denim
interessante site's die gaan naar de favorieten, weet alleen niet goed waar ik moet beginnen met zoeke haha staat zoveel moois op :D

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: wo jul 11, 2007 17:43
door Witte Reus
Denim schreef:interessante site's die gaan naar de favorieten, weet alleen niet goed waar ik moet beginnen met zoeke haha staat zoveel moois op :D
Gewoon rustig doorlezen en als je eens iets specifieks moet weten weet je dan waar je het kan vinden ;)

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: wo jul 11, 2007 23:28
door ILLKIDD
Witte Reus schreef:ILLKID:

Als ik jouw was ging ik eerst eens op het net info verzamelen en deze topic eens GOED doorlezen! En daarna mag je terug komen en zulke uitspraken doen zoals je nu doet, want volgens mij, heb je er nog niet veel kaas van gegeten ;)
Ik wil je niet de grond in boren, maar er zijn mensen hier met nul verstand van dit allles en als zij lezen wat jij schrijft geven zij dit weer door aan anderen en zo krijg je dus allemaal fabeltjes in de wereld :(

Dus eerst onderzoeken en dan roepen! :lol:
No offence vriend. Theoretisch gezegd is alles mogelijk. Praktijk is wel anders maar er is geen praktijk zonder theorie dat weet jij ook. Ik ken verhalen over dat ST beter is maar de topic is nog steeds BT vs GZE. Okay ik heb niks en jij wel dus 1-0 voor jou.

Maar het ging over voordelen en nadelen. Maar de echte vraag van mij is nog steeds onbeantwoord of moet ik dit ook ergens anders gaan zoeken?

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: do jul 12, 2007 08:14
door Max Havelaar
ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. :D.
Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??
Als je PK's voor je geld wilt zou ik voor een 4AGZE gaan, eventueel kun je de SC vervangen door een turbocharger, dat is denk the way to go. Wil je een gebooste 20 klapper, dan zou ik beginnen met een ST. Die dingen zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan een BT. N/A heeft de BT std. meer vermogen maar de internals zijn een stuk lichter dan die van de ST.

Wil je de verschillen tussen de type motoren nog eens rustig doorlezen en zelf conclusies trekken, dan kan ik je aanraden om eens op de volgende sites te kijken, daar staat meer info op dan je hier kunt vinden over dit onderwerp.

http://www.club4ag.com
http://www.billzilla.org/carindex.htm

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: do jul 12, 2007 09:06
door Witte Reus
ILLKIDD schreef:
No offence vriend. Theoretisch gezegd is alles mogelijk. Praktijk is wel anders maar er is geen praktijk zonder theorie dat weet jij ook. Ik ken verhalen over dat ST beter is maar de topic is nog steeds BT vs GZE. Okay ik heb niks en jij wel dus 1-0 voor jou.

Maar het ging over voordelen en nadelen. Maar de echte vraag van mij is nog steeds onbeantwoord of moet ik dit ook ergens anders gaan zoeken?
1. We hebben het hier niet "theoretisch" over het verschil tussen de BT en de GZE!!?? Of wel??
2.Het zijn geen "verhalen" maar pure feiten dat de ST sterkere (dezelfde als de GZE!!!!) internals als de BT heeft!!!
3. Zoals al door meerdere mensen hier geopperd; ga eerst wat meer info verzamelen en kom dan nog eens terug met meer specifieke vragen!

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: do jul 12, 2007 10:15
door Witte Reus
Frans schreef:ok dit is geen diss topic... relax
Ik ben het gewoon zat dat hier mensen komen met vragen en als je ze dan goede raad wilt geven dit niet aannemen.
Ik had hiervan een jaar of 2 geleden ook nog geen kaas gegeten, maar als me iemand zei waar te zoeken dan deed ik dat ook ;)

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: do jul 12, 2007 11:58
door Denim
Witte Reus schreef:
Denim schreef:interessante site's die gaan naar de favorieten, weet alleen niet goed waar ik moet beginnen met zoeke haha staat zoveel moois op :D
Gewoon rustig doorlezen en als je eens iets specifieks moet weten weet je dan waar je het kan vinden ;)

jah maar ik ga nie teveel lezen want heb er toch nog lang geen geld voor dus dan zit ik alleen maar te kwijle voor nix :lol: :lol:

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: vr jul 13, 2007 23:39
door Robbie F
topic opgeruimd, gewoon netjes on-topic blijven, verder offtopic wordt vanaf nu verwijderd

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: vr aug 10, 2007 14:17
door Witte Reus
Links de zuiger+drijfstang van een blacktop en rechts van een GZE:
klikhiermaar

Ik weet wel welke ík voor en geblazen blok zou gebruiken!!! ;)

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: vr aug 10, 2007 14:30
door Silvertoppie
Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: vr aug 10, 2007 19:25
door Niek
Silvertoppie schreef:Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!
De krukas zal nog wel meevallen. Voor de 7agte wordt ook de 7a krukas gebruikt die zwakker is dan een 4age/20V krukas. De rods zijn het zwakste punt, deze zaq je zeker moeten vervangen of je moet pistons willen vangen. Pistons zal je ook willen vervangen vanwege je compressie.

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: vr aug 10, 2007 19:54
door Michel H
Silvertoppie schreef:Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!
Wat een complete bullshit. Er rijden zoveel Silvertops met SC/Turbo rond zonder problemen, zelfs op standaard internals. Je zou je toch eens wat beter moeten inlezen.

Re: blacktop verus gze

Geplaatst: vr aug 10, 2007 20:00
door Niek
Michel H schreef:
Silvertoppie schreef:Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!
Wat een complete bullshit. Er rijden zoveel Silvertops met SC/Turbo rond zonder problemen, zelfs op standaard internals. Je zou je toch eens wat beter moeten inlezen.
alleen tot iets van 10psi.