blacktop verus gze

Wat nog de moeite waard was...

Moderator: Moderator

Gebruikersavatar
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2643
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
CCNL lidnummer: 415
Auto: E10 2.0 turbo
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Stefan » vr jul 06, 2007 21:09

Marc0 schreef:een GZE is ouder dan een blacktop he
GZE heeft meer koppel, BT moet je in de toeren houden
en je bedoeld Rob en Arco ofniet met die 130+ pk? op een andere bank kwam Rob op 170 pk ofzo weer uit dus:)
wacht maar de stats af van de dyno meeting in Goes,waarbij er een duidelijk overzicht is:)
Op die bank hadden trouwens de meeste standaard 4a-fe en 4e-fe blokkies wel hun opgegeven vermogen.
En ik had ook het vermogen wat ik ongeveer verwachtte anders zou ik ook wel 280 pk moeten hebben maar dat denk ik niet :)

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Re: blacktop verus gze

Bericht door Michel H » vr jul 06, 2007 21:11

Over welke bank(en) hebben jullie 't :D
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2643
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
CCNL lidnummer: 415
Auto: E10 2.0 turbo
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Stefan » vr jul 06, 2007 21:37

Michel H schreef:Over welke bank(en) hebben jullie 't :D
De enige echte op Texel 8-)

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Re: blacktop verus gze

Bericht door Michel H » za jul 07, 2007 02:24

Ahhh deze bank :

Stefan 2.0t - 257 pk (1300konijnenkrachten)
Robbie 1.6 20v bt - 144 pk
Arco 1.6 20v bt - 136 pk
Joeri 1.3 - 88 pk
Johan 1.6 - 110 pk
Bertus 1.6 - 117,6 pk
Raymon 1.6- 114pk
Dave 1.6- 110pk

Ik ga er even van uit dat dit krukas pk's zijn ? :)
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4489
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: AE101
Auto: Yaris D4D

Re: blacktop verus gze

Bericht door Robbie F » za jul 07, 2007 02:38

hey hallo

zijn idd krukas pk's
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland

ILLKIDD
Senior member
Senior member
Berichten: 242
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 19:34
CCNL lidnummer: 0
Auto: JZX100
Locatie: the land of the free and the home of the brave

Re: blacktop verus gze

Bericht door ILLKIDD » ma jul 09, 2007 22:11

Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. :D.

Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.

Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??

@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?

Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Auto: AvensisT25

Re: blacktop verus gze

Bericht door Marc0 » ma jul 09, 2007 22:14

teveel? zoals? ik snap de vraag niet echt geloof ik..
teveel verschil bedoel je of?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style

Gebruikersavatar
Max Havelaar
Senior member
Senior member
Berichten: 292
Lid geworden op: do sep 08, 2005 17:44
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GTi
Locatie: Papenveer - Noord

Re: blacktop verus gze

Bericht door Max Havelaar » ma jul 09, 2007 22:24

ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. :D.

Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.

Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??

@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?
Turbo op een ST dan ;), lijkt me slimmer..

http://www.club4ag.com
Daily Starlet - EP81
Project - AE92 GTi-16

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Re: blacktop verus gze

Bericht door Michel H » ma jul 09, 2007 22:28

Als je bang for buck wilt kom je niet onder een 3sgte uit.
Anders een GZE/Silvertop en die ombouwen naar GTE.

Turbo op BT kan wel, mits je de drijfstangen vervangt door GZE/ST exemplaren.
Dus als je nog geen blok hebt en je wilt F/I, koop dan geen BT.
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » di jul 10, 2007 11:06

ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. :D.

Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.

Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??

@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?
Hoe kom je erbj dat een turbo op een BT "plakken" het beste is?
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

ILLKIDD
Senior member
Senior member
Berichten: 242
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 19:34
CCNL lidnummer: 0
Auto: JZX100
Locatie: the land of the free and the home of the brave

Re: blacktop verus gze

Bericht door ILLKIDD » di jul 10, 2007 21:40

Marc0 schreef:teveel? zoals? ik snap de vraag niet echt geloof ik..
teveel verschil bedoel je of?
Eigenlijk vermogen verlies verschil maar dat ook. Weet niet hoe actueel de lijst van Michel H is maar kijk naar de 16v van Dave en de en de 20V van Robbie. 20V=165pk, Robbie=144pk. 16V=116pk Dave=110pk. Dat is toch een groot verschill?
Witte Reus schreef:
ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. :D.

Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.

Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??

@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?
Hoe kom je erbj dat een turbo op een BT "plakken" het beste is?
Misschen niet het beste Reus, maar beter. Ik bekeek het zo: Ik denk dat een BT (of ST maar het topic is BT v.s GZE) met een turbo beter is voor de blok is vergeleken met een GZE met een turbo. GZE is voordeliger omdat de electronica er al is voor geforceerde lucht. Bij BT moet je nog extra sensoren etc. bij zetten en niet te vergeten een andere ECU. Maar ik kan met het zelfde aantal druk meer pk krijgen dan een GZE.
(gaan vanuit dat BTen GZE 165 en 170 PK zijn.)

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Re: blacktop verus gze

Bericht door Michel H » di jul 10, 2007 21:58

De kop van de BT is absoluut niet geschikt voor boost, totaal geen squish.
ST is vele malen beter. BT kop is gewoon super voor N/A, erg erg veel flow.
1998 BMW 323ti Ringtool

Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Auto: AvensisT25

Re: blacktop verus gze

Bericht door Marc0 » di jul 10, 2007 22:24

ik denk dat je met een GZE meer betrouwbare pk's op geforceerde druk kan krijgen dan een BT hoor, BT is daar niet voor gebouwd,simpel
Silvertop kan er beter tegen, maar een GZE is de beste keuze in mijn ogen..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Re: blacktop verus gze

Bericht door Michel H » di jul 10, 2007 22:31

Marc0 schreef:ik denk dat je met een GZE meer betrouwbare pk's op geforceerde druk kan krijgen dan een BT hoor, BT is daar niet voor gebouwd,simpel
Silvertop kan er beter tegen, maar een GZE is de beste keuze in mijn ogen..
ST en GZE zijn hetzelfde, enkel de kop is anders en de ST kop is relatief gezien een betere kop dan de "oude" 16v kop en er is al vaker bewezen dat de ST kop heel wat meer vermogen kan bezorgen.
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » wo jul 11, 2007 09:50

ILLKID:

Als ik jouw was ging ik eerst eens op het net info verzamelen en deze topic eens GOED doorlezen! En daarna mag je terug komen en zulke uitspraken doen zoals je nu doet, want volgens mij, heb je er nog niet veel kaas van gegeten ;)
Ik wil je niet de grond in boren, maar er zijn mensen hier met nul verstand van dit allles en als zij lezen wat jij schrijft geven zij dit weer door aan anderen en zo krijg je dus allemaal fabeltjes in de wereld :(

Dus eerst onderzoeken en dan roepen! :lol:
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Max Havelaar
Senior member
Senior member
Berichten: 292
Lid geworden op: do sep 08, 2005 17:44
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GTi
Locatie: Papenveer - Noord

Re: blacktop verus gze

Bericht door Max Havelaar » wo jul 11, 2007 10:01

Max Havelaar schreef: http://www.club4ag.com
Daily Starlet - EP81
Project - AE92 GTi-16

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » wo jul 11, 2007 12:08

Max Havelaar schreef:
Max Havelaar schreef: http://www.club4ag.com
En: http://www.4agte.nl/
http://www.msefi.com/
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/index.html

Zomaar wat sites waar tonnen aan info opstaan!!
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Denim
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1029
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 12:40
CCNL lidnummer: 688
Type Corolla: AE111
Auto: e11 e12
Locatie: Roosendaal

Re: blacktop verus gze

Bericht door Denim » wo jul 11, 2007 14:06

interessante site's die gaan naar de favorieten, weet alleen niet goed waar ik moet beginnen met zoeke haha staat zoveel moois op :D
Toyota Corolla E11 WIW

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » wo jul 11, 2007 17:43

Denim schreef:interessante site's die gaan naar de favorieten, weet alleen niet goed waar ik moet beginnen met zoeke haha staat zoveel moois op :D
Gewoon rustig doorlezen en als je eens iets specifieks moet weten weet je dan waar je het kan vinden ;)
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

ILLKIDD
Senior member
Senior member
Berichten: 242
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 19:34
CCNL lidnummer: 0
Auto: JZX100
Locatie: the land of the free and the home of the brave

Re: blacktop verus gze

Bericht door ILLKIDD » wo jul 11, 2007 23:28

Witte Reus schreef:ILLKID:

Als ik jouw was ging ik eerst eens op het net info verzamelen en deze topic eens GOED doorlezen! En daarna mag je terug komen en zulke uitspraken doen zoals je nu doet, want volgens mij, heb je er nog niet veel kaas van gegeten ;)
Ik wil je niet de grond in boren, maar er zijn mensen hier met nul verstand van dit allles en als zij lezen wat jij schrijft geven zij dit weer door aan anderen en zo krijg je dus allemaal fabeltjes in de wereld :(

Dus eerst onderzoeken en dan roepen! :lol:
No offence vriend. Theoretisch gezegd is alles mogelijk. Praktijk is wel anders maar er is geen praktijk zonder theorie dat weet jij ook. Ik ken verhalen over dat ST beter is maar de topic is nog steeds BT vs GZE. Okay ik heb niks en jij wel dus 1-0 voor jou.

Maar het ging over voordelen en nadelen. Maar de echte vraag van mij is nog steeds onbeantwoord of moet ik dit ook ergens anders gaan zoeken?

Gebruikersavatar
Max Havelaar
Senior member
Senior member
Berichten: 292
Lid geworden op: do sep 08, 2005 17:44
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GTi
Locatie: Papenveer - Noord

Re: blacktop verus gze

Bericht door Max Havelaar » do jul 12, 2007 08:14

ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. :D.
Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??
Als je PK's voor je geld wilt zou ik voor een 4AGZE gaan, eventueel kun je de SC vervangen door een turbocharger, dat is denk the way to go. Wil je een gebooste 20 klapper, dan zou ik beginnen met een ST. Die dingen zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan een BT. N/A heeft de BT std. meer vermogen maar de internals zijn een stuk lichter dan die van de ST.

Wil je de verschillen tussen de type motoren nog eens rustig doorlezen en zelf conclusies trekken, dan kan ik je aanraden om eens op de volgende sites te kijken, daar staat meer info op dan je hier kunt vinden over dit onderwerp.

http://www.club4ag.com
http://www.billzilla.org/carindex.htm
Daily Starlet - EP81
Project - AE92 GTi-16

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » do jul 12, 2007 09:06

ILLKIDD schreef:
No offence vriend. Theoretisch gezegd is alles mogelijk. Praktijk is wel anders maar er is geen praktijk zonder theorie dat weet jij ook. Ik ken verhalen over dat ST beter is maar de topic is nog steeds BT vs GZE. Okay ik heb niks en jij wel dus 1-0 voor jou.

Maar het ging over voordelen en nadelen. Maar de echte vraag van mij is nog steeds onbeantwoord of moet ik dit ook ergens anders gaan zoeken?
1. We hebben het hier niet "theoretisch" over het verschil tussen de BT en de GZE!!?? Of wel??
2.Het zijn geen "verhalen" maar pure feiten dat de ST sterkere (dezelfde als de GZE!!!!) internals als de BT heeft!!!
3. Zoals al door meerdere mensen hier geopperd; ga eerst wat meer info verzamelen en kom dan nog eens terug met meer specifieke vragen!
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » do jul 12, 2007 10:15

Frans schreef:ok dit is geen diss topic... relax
Ik ben het gewoon zat dat hier mensen komen met vragen en als je ze dan goede raad wilt geven dit niet aannemen.
Ik had hiervan een jaar of 2 geleden ook nog geen kaas gegeten, maar als me iemand zei waar te zoeken dan deed ik dat ook ;)
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Denim
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1029
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 12:40
CCNL lidnummer: 688
Type Corolla: AE111
Auto: e11 e12
Locatie: Roosendaal

Re: blacktop verus gze

Bericht door Denim » do jul 12, 2007 11:58

Witte Reus schreef:
Denim schreef:interessante site's die gaan naar de favorieten, weet alleen niet goed waar ik moet beginnen met zoeke haha staat zoveel moois op :D
Gewoon rustig doorlezen en als je eens iets specifieks moet weten weet je dan waar je het kan vinden ;)

jah maar ik ga nie teveel lezen want heb er toch nog lang geen geld voor dus dan zit ik alleen maar te kwijle voor nix :lol: :lol:
Toyota Corolla E11 WIW

Gebruikersavatar
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4489
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: AE101
Auto: Yaris D4D

Re: blacktop verus gze

Bericht door Robbie F » vr jul 13, 2007 23:39

topic opgeruimd, gewoon netjes on-topic blijven, verder offtopic wordt vanaf nu verwijderd
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » vr aug 10, 2007 14:17

Links de zuiger+drijfstang van een blacktop en rechts van een GZE:
klikhiermaar

Ik weet wel welke ík voor en geblazen blok zou gebruiken!!! ;)
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Silvertoppie
President member
President member
Berichten: 1512
Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
Auto: Subaru
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Silvertoppie » vr aug 10, 2007 14:30

Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM

Gebruikersavatar
Niek
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1339
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 14:35
CCNL lidnummer: 628
Type Corolla: AE101
Auto: E10 GTSi
Locatie: Zwolle (Ov)
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Niek » vr aug 10, 2007 19:25

Silvertoppie schreef:Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!
De krukas zal nog wel meevallen. Voor de 7agte wordt ook de 7a krukas gebruikt die zwakker is dan een 4age/20V krukas. De rods zijn het zwakste punt, deze zaq je zeker moeten vervangen of je moet pistons willen vangen. Pistons zal je ook willen vervangen vanwege je compressie.
Corolla 1.6 4AFE XLSi '93 - Geschorst
MR2 2.0 3SGE GTi '93 - Mooi weer

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Re: blacktop verus gze

Bericht door Michel H » vr aug 10, 2007 19:54

Silvertoppie schreef:Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!
Wat een complete bullshit. Er rijden zoveel Silvertops met SC/Turbo rond zonder problemen, zelfs op standaard internals. Je zou je toch eens wat beter moeten inlezen.
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Niek
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1339
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 14:35
CCNL lidnummer: 628
Type Corolla: AE101
Auto: E10 GTSi
Locatie: Zwolle (Ov)
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Niek » vr aug 10, 2007 20:00

Michel H schreef:
Silvertoppie schreef:Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!
Wat een complete bullshit. Er rijden zoveel Silvertops met SC/Turbo rond zonder problemen, zelfs op standaard internals. Je zou je toch eens wat beter moeten inlezen.
alleen tot iets van 10psi.
Corolla 1.6 4AFE XLSi '93 - Geschorst
MR2 2.0 3SGE GTi '93 - Mooi weer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast