blacktop verus gze

Wat nog de moeite waard was...

Moderator: Moderator

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H » wo jun 06, 2007 17:24

Maar Leon... Als je budget een beetje aan de kleine kant is, of je wilt gewoon niet al teveel uitgeven.. dan is een Silvertop misschien wel interessant ?
Dat kleine vermogens-verschil is nog wel redelijk te compenseren hoor. Later een leuk uitlaatje eronder en misschien ooit eens een spruitstukje..

Silvertopjes worden vrij goedkoop nu.. enig nadeel is wel dat ze wat ouder zijn, maar goed dat is de GZE ook.
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Beer SSV
Special member
Special member
Berichten: 542
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 19:33
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE101

Bericht door Beer SSV » wo jun 06, 2007 17:30

Frans schreef:als er toch blokken worden vergeleken ljitk het me voor de andere twijfelaars het ook wel handig de andere opties te bespreken leon.
Dat is allemaal toch al een keer besproken?
7 aug. 2005 staat in mn geheugen gegrift!!
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.

Gebruikersavatar
Frans
President member
President member
Berichten: 1263
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:55
CCNL lidnummer: 0
Locatie: limbaböa

Bericht door Frans » wo jun 06, 2007 17:36

blacktop en gze ook. en is ook al genoeg over te vinden, zowel hier als op internet.
gooi hem dan maar dicht ;)
performance has nothing to do with size
4age & 3sgte power, toyota 4 life

Gebruikersavatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2846
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42

Bericht door White_GTSI » wo jun 06, 2007 17:40

Robbie F schreef:
White_GTSI schreef: ik had voor een balcktop gekozen 8-) dan is het pas een echte G6-R :twisted:
ik heb een Blacktop met 6 bak hé :twisted:
ja je hebt altijd mensen die geluk hebben :lol: :wink: als ik het geld had zou ik het ook wel weten .lekker toeren janken :twisted: :P

en na hem te hebben uitgelaten Afbeelding zo terug komen :woow:

Gebruikersavatar
JeroenE
President member
President member
Berichten: 1390
Lid geworden op: za nov 27, 2004 20:08
Type Corolla: E11
Auto: V6
Locatie: Heijen

Bericht door JeroenE » wo jun 06, 2007 17:55

Als je met een GZE hoger in de toeren rijdt, dan hoor je die supercharger mee janken en da's ook wel een vet geluid.
(1st street legal)> Corolla E11 V6

Gebruikersavatar
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4489
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: AE101
Auto: Yaris D4D

Bericht door Robbie F » wo jun 06, 2007 20:01

Frans schreef:blacktop en gze ook. en is ook al genoeg over te vinden, zowel hier als op internet.
gooi hem dan maar dicht ;)

hey hallo

verder off topic wordt vanaf nu verwijdert. moderators bepalen wel of een topic wel of niet op slot gaat

mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland

ILLKIDD
Senior member
Senior member
Berichten: 242
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 19:34
CCNL lidnummer: 0
Auto: JZX100
Locatie: the land of the free and the home of the brave

Bericht door ILLKIDD » wo jun 06, 2007 20:43

Hmmzzz, Interesant,

Volgens mij is de GZE minder zuinig dan de ZT/BT.

Het is inderdaad een moeilijke keus. Ik denk dat de GZE wat fijner zal rijden op de snelweg. (niet aan het racen op de snelweg). Heb zelf nog nooit in een GZE gereden, Maar wel in een camaro met een supercharger.
Okay niet te vergelijken. Maar mijn ervaring..

Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3441
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Auto: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Bericht door Kees » do jun 07, 2007 11:49

Een GZE is kan idd over het algemeen minder zuinig zijn ja. Zodra de SC mee gaat draaien dan kost dat meer benzine. Haal je even het voetje van t gas en rij je zonder diep in te trappen dan kan het het meevallen omdat er geen vermogen gepakt wordt.

Als ZUINIG wilt rijden dan moet je een 20v nemen + AFE bak er tegenaan plakken en je KAN er 1 op 15 mee rijden. :lol:
Maar goed, voor de zuinigheid heb ik een starlet .....:D:D:D:D
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl

Gebruikersavatar
Robokill
Senior member
Senior member
Berichten: 336
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:31
CCNL lidnummer: 491
Type Corolla: AE86
Auto: Toyota
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Robokill » do jun 07, 2007 16:42

lichte correctie ......

blacktop loopt 8400 toeren voor de begrenzer
gze loopt er 7800 a 8200 (hangt af van de ecu)

Dus kwa toeren lopen ze hetzelfde.

SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.

Zijn beide toerenmonsters alleen haalt de GZE het uit zijn SC en de blacktop in de toeren. De basis van beide motoren is nog steeds een

42mm krukass
20mm drijfstangzuigerpin
81mm zuiger

simpelweg

GZE is moeilijk te vinden en duur. blacktops en silvertops zijn vrij simpel te krijgen op dit moment. Als je niet houd van geblazen moters ga je voor een GE en anders voor een TE of ZE :-D
Lexus IS200 "99
AE86 Zenki Levin Wit 1984 (racecar) http://www.cardomain.com/ride/613398
AE86 Kouki Levin Panda 1986

Gebruikersavatar
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10292
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Auto: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Co'tje » do jun 07, 2007 16:50

Robokill schreef:lichte correctie ......

blacktop loopt 8400 toeren voor de begrenzer
gze loopt er 7800 a 8200 (hangt af van de ecu)

Dus kwa toeren lopen ze hetzelfde.

SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.

Zijn beide toerenmonsters alleen haalt de GZE het uit zijn SC en de blacktop in de toeren. De basis van beide motoren is nog steeds een

42mm krukass
20mm drijfstangzuigerpin
81mm zuiger

simpelweg

GZE is moeilijk te vinden en duur. blacktops en silvertops zijn vrij simpel te krijgen op dit moment. Als je niet houd van geblazen moters ga je voor een GE en anders voor een TE of ZE :-D
mijn bt klapt echt op de 7800 al in de begrenzer hoor
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H » do jun 07, 2007 16:59

Co'tje schreef:
Robokill schreef:lichte correctie ......

blacktop loopt 8400 toeren voor de begrenzer
gze loopt er 7800 a 8200 (hangt af van de ecu)

Dus kwa toeren lopen ze hetzelfde.

SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.

Zijn beide toerenmonsters alleen haalt de GZE het uit zijn SC en de blacktop in de toeren. De basis van beide motoren is nog steeds een

42mm krukass
20mm drijfstangzuigerpin
81mm zuiger

simpelweg

GZE is moeilijk te vinden en duur. blacktops en silvertops zijn vrij simpel te krijgen op dit moment. Als je niet houd van geblazen moters ga je voor een GE en anders voor een TE of ZE :-D
mijn bt klapt echt op de 7800 al in de begrenzer hoor
Hm je bent de tweede E10 die daar last van heeft. Bij mij is het toch echt 8200rpm. Die 8400rpm klopt sowieso niet, en die GZE rpm's zijn onjuist want de GZE is net zoals de smallport begrenst op 7200rpm.
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10292
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Auto: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Co'tje » do jun 07, 2007 17:37

mischien ligt het aan de bak die er aanhangt oid.

meen me te herinneren dat robbie ook een hoger toerental kan halen sinds de 6bak er onder zit

Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!

Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Auto: AvensisT25

Bericht door Marc0 » do jun 07, 2007 17:50

rob's 6 bak haalt de 8200 wel:)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H » do jun 07, 2007 17:54

Zegt 'ie toch ook.
1998 BMW 323ti Ringtool

Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Auto: AvensisT25

Bericht door Marc0 » do jun 07, 2007 18:00

ik bevestig het alleen, zinsopbouw klopt niet echt, nadruk ligt niet op 'wel' maar gewoon onder het mom van, yep hij haalt de 8200 wel:)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7153
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan » do jun 07, 2007 18:34

Robokill schreef: SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.
Riem draait idd wel steeds mee met de krukas. Maar als ik me niet vergis heeft Toyota in hun oneindige wijsheid de poulie op de SC electromagnetisch gekoppeld gemaakt ofzo, waardoor hij dus niet altijd meedraait, maar alleen als het nodig is.

Correct me if I'm wrong natuurlijk :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H » do jun 07, 2007 19:02

Dat klopt, GZE = Roots type. Aangedreven door een riem die ook op de waterpomp zit.
1998 BMW 323ti Ringtool

ILLKIDD
Senior member
Senior member
Berichten: 242
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 19:34
CCNL lidnummer: 0
Auto: JZX100
Locatie: the land of the free and the home of the brave

Bericht door ILLKIDD » do jun 07, 2007 21:15

Hmmz ken de electromagnetische poellie niet echt. Wanneer moet die dan niet meedraaien? De SC kan je wel via wastegate's/dumpvalve's regelen. Ik heb de GZE nog nooit gezien. Volgens mij draait de SC gewoon altijd mee.

Maar als je normaal met beide motor 120km/u rijdt is de GZE minder zuiniger.

Het klop dat de beide motoren zelfde maten hebben met zuiger, kruk, enz. maar een draait op geforceerde lucht en de andere op normale lucht.
Dus bij bepaald aantaal toeren heeft de GZE meer lucht en benzine vergeleken met de BT/ZT op die zelfde toeren.

Ik heb ook begrepen dat SC vrij duur zijn bij vervanging. Maar de SC opvoeren is makelijker dan de VVT opvoeren.

Correct me if I'm wrong.

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H » do jun 07, 2007 21:26

Voor alles over de werking van de SC/GZE :

http://www.geocities.com/MotorCity/7177 ... rinfo.html

Ja de GZE is wat makkelijker als je wat meer vermogen wilt.
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Blacktop20V
General member
General member
Berichten: 189
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 21:18
Type Corolla: AE92

Bericht door Blacktop20V » do jun 07, 2007 21:44

Hey allen,
Mjn BT gaat ook 'maar' tot 8200 rpm, en geen 8400..

En omdat ik bijna alleen op snelwegen rij, rij ik ong 1 op 14, mits ik mijn
voet in bedwsng kan houden, lukt me dus niet :-)

gr
Reinier
8200rpm! :-)

Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2977
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Auto: GT verso
Locatie: Genapium
Contacteer:

Bericht door corollapowerrr » vr jun 08, 2007 11:02

de GZE beschikt over een elektromagnetische koppeling die ingeschakeld wordt wanneer er vermogen gevraagd wordt. Dus de poullie draait altijd mee, de supercharger alleen als er vermogen gevraagd wordt.

Mijn GZE wordt begrenst op 7500 rpm volgens de boekjes. Komt ook overeen met de topsnelheid, namenlijk 220km/ uur op de gps. Volgens autoweek zou de theoretische top ook 221 km/uur zijn met de standaard versnellingsbak bij 7500 rpm
Landcruiser/ Auris TS hybrid en corolla GT

Member of the GT owners group;-)

Gebruikersavatar
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Auto: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Gtsi-R » vr jun 08, 2007 13:10

dat zijn toch nog wel veel toeren voor die compressor..
dacht dat die van jeroen (gtsi-pumba) er minder maakte??
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H » vr jun 08, 2007 16:00

Ja topvermogen wordt "al" geleverd bij 6400rpm.
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Auto: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Gtsi-R » vr jun 08, 2007 16:05

vandaar. want hij had daarna idd "geen" vermogen meer... iig de boost was weg...
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"

Gebruikersavatar
morphonis
Starting member
Starting member
Berichten: 56
Lid geworden op: za dec 16, 2006 16:04
Locatie: Harderwijk, GE
Contacteer:

Bericht door morphonis » za jun 09, 2007 11:33

wie van de club heeft er al een GZE? kunnen we ook zien hoe dat eruit ziet
morphonis1.hyves.nl <----- Add me
It's not who you are it's who you know
corolla GTSi => Bmw 320i e36 coupe

Gebruikersavatar
Rick H
Senior member
Senior member
Berichten: 285
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 01:19

Bericht door Rick H » za jun 09, 2007 11:55

Corollapowerrr, Witte Reus (twincharger?), G666R (twincharger) en GTSi-PUMBA.
JDM y0!

Gebruikersavatar
JeroenE
President member
President member
Berichten: 1390
Lid geworden op: za nov 27, 2004 20:08
Type Corolla: E11
Auto: V6
Locatie: Heijen

Bericht door JeroenE » za jun 09, 2007 13:24

Het is idd zo dat na de 5500 - 6000 toeren het vermogen al wat afneemt. (koppel??) dus daarboven trekt ie niet zo hard meer. Die van mij is volgens mij "al" begrensd op 7100 - 7200 toeren
(1st street legal)> Corolla E11 V6

Silvertoppie
President member
President member
Berichten: 1512
Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
Auto: Subaru
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Bericht door Silvertoppie » za jun 09, 2007 13:38

En dan kun je t beste al schakelen bij die toeren... Met de Impreza is t net zo, dan bouwd ie de druk af en heeft t geen zin op door te trekkenmet de 20v is dat heel wat anders, die gooide er bij 7000 toeren er nog een schepje er bij bovenop!! Maar da's ook weer een duidelijk verschil van motor.
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM

LEON29
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1930
Lid geworden op: wo dec 24, 2003 22:45
CCNL lidnummer: 474
Type Corolla: CDE120
Auto: corolla
Locatie: OOSTERWOLDE (FR)
Contacteer:

Bericht door LEON29 » zo jun 10, 2007 23:34

nou na veel lezen ben ik er uit wat het word. maar dat zeg ik nog lekker niet. jullie zien het van zelf
life is a bitch so take it by the horns

Gebruikersavatar
Rick H
Senior member
Senior member
Berichten: 285
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 01:19

Bericht door Rick H » zo jun 10, 2007 23:54

nouuuuu flauw hoor!
JDM y0!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast