blacktop verus gze

Wat nog de moeite waard was...

Moderator: Moderator

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Re: blacktop verus gze

Bericht door Michel H » vr aug 10, 2007 20:08

En dan nog. Silvertops zijn echt wel goed uitgebalanceerd hoor, het is niet alsof ze spontaan uit elkaar vallen bij 10psi.
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Niek
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1339
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 14:35
CCNL lidnummer: 628
Type Corolla: AE101
Auto: E10 GTSi
Locatie: Zwolle (Ov)
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Niek » vr aug 10, 2007 23:47

zal niet nee. krukas zal van toyota zoiezo niet als eerste uit een vallen. De krukassen van toyota nl zijn al redelijk goed uitgelijnd. Als ie kapot gaat komt dat eerder door het gebrek aan koeling. Maar in die van de BT zitten toch van die olie lijdinkjes?
Denk dat mensen zich meer zorgen moeten maken over de rods, al helemaal als je boven de 8k rpm wilt gaan.

ps, er zijn ook projectjes waar mensen die een sc op een Bt of een ST het onderblok met internals van een gze hebben gebruikt.
Corolla 1.6 4AFE XLSi '93 - Geschorst
MR2 2.0 3SGE GTi '93 - Mooi weer

Gebruikersavatar
Max Havelaar
Senior member
Senior member
Berichten: 292
Lid geworden op: do sep 08, 2005 17:44
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GTi
Locatie: Papenveer - Noord

Re: blacktop verus gze

Bericht door Max Havelaar » za aug 11, 2007 14:02

We kunnen ook ophouden met dit gezever en iedereen verplicht stellen club4ag (forum) / toymods eens goed door te spitten.
Daily Starlet - EP81
Project - AE92 GTi-16

Gebruikersavatar
Niek
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1339
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 14:35
CCNL lidnummer: 628
Type Corolla: AE101
Auto: E10 GTSi
Locatie: Zwolle (Ov)
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Niek » za aug 11, 2007 14:08

Max Havelaar schreef:We kunnen ook ophouden met dit gezever en iedereen verplicht stellen club4ag (forum) / toymods eens goed door te spitten.
zoiezo verder zoeken dan alleen hier. Een paar zoektermen in google en je bent al een paar avonden zoek met leesvoer.
Corolla 1.6 4AFE XLSi '93 - Geschorst
MR2 2.0 3SGE GTi '93 - Mooi weer

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » za aug 11, 2007 21:59

Witte Reus schreef:ILLKID:

Als ik jouw was ging ik eerst eens op het net info verzamelen en deze topic eens GOED doorlezen! En daarna mag je terug komen en zulke uitspraken doen zoals je nu doet, want volgens mij, heb je er nog niet veel kaas van gegeten ;)
Ik wil je niet de grond in boren, maar er zijn mensen hier met nul verstand van dit allles en als zij lezen wat jij schrijft geven zij dit weer door aan anderen en zo krijg je dus allemaal fabeltjes in de wereld :(

Dus eerst onderzoeken en dan roepen! :lol:
Dank U :lol:
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Niek
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1339
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 14:35
CCNL lidnummer: 628
Type Corolla: AE101
Auto: E10 GTSi
Locatie: Zwolle (Ov)
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Niek » za aug 11, 2007 23:47

discussie avond opzetten met verplicht inleesvoer? :lol:
Corolla 1.6 4AFE XLSi '93 - Geschorst
MR2 2.0 3SGE GTi '93 - Mooi weer

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Re: blacktop verus gze

Bericht door Michel H » za aug 11, 2007 23:50

Een soort bijbel misschien :)
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
lillytjuh
President member
President member
Berichten: 2468
Lid geworden op: do jan 23, 2003 18:11
CCNL lidnummer: 402
Auto: Leon Turbo
Locatie: rijen/rosmalen
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door lillytjuh » zo aug 12, 2007 01:06

haha top idee!!! ik neem een zak chips en wat flessen cola mee!
Mijn taak is klaar......... einde verhaal!

blacke10 en leonnkekanonneke
ppttsssjjj.........

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » ma aug 13, 2007 13:49

Hahahaha!!! :lol:

Ik heb nog een paar klappers en boeken liggen ;)
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Frans
President member
President member
Berichten: 1263
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:55
CCNL lidnummer: 0
Locatie: limbaböa

Re: blacktop verus gze

Bericht door Frans » ma aug 13, 2007 13:54

workshoppen is wel leuk ja.
performance has nothing to do with size
4age & 3sgte power, toyota 4 life

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » ma aug 13, 2007 14:57

Ik heb hier al een discussie onderwerp;

we kennen allemaal de dure piggy bag's of motormanagement's voor extra feal bij een turbo of SC.
Kan dit niet gemakkelijker?;
Namelijk door 2-4 injectoren te koppelen aan de originele (parallel of in serie ertussen solderen) en deze met een rising-rate-pressure-regulator de hoeveelheid brandstof proportioneel t.o.v. de turbo/SC druk te regelen?? Deze worden geactiveerd bij een bepaalde overdruk (0.1-0.5 bar overdruk gaan ze aan)??
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Frans
President member
President member
Berichten: 1263
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:55
CCNL lidnummer: 0
Locatie: limbaböa

Re: blacktop verus gze

Bericht door Frans » ma aug 13, 2007 16:09

Witte Reus schreef:Ik heb hier al een discussie onderwerp;

we kennen allemaal de dure piggy bag's of motormanagement's voor extra feal bij een turbo of SC.
Kan dit niet gemakkelijker?;
Namelijk door 2-4 injectoren te koppelen aan de originele (parallel of in serie ertussen solderen) en deze met een rising-rate-pressure-regulator de hoeveelheid brandstof proportioneel t.o.v. de turbo/SC druk te regelen?? Deze worden geactiveerd bij een bepaalde overdruk (0.1-0.5 bar overdruk gaan ze aan)??
Ik ben een noob, maar de inspuiting geregeld door een MMS is toch niet alleen afhankelijk van turbodruk. z'n systeem "berekend" toch realtime de waarde.
Verder heb je dan toch alleen grotere injectoren nodig om bij de hogere druk meer te kunnen leveren? (niet naar brandstofdruk en aanvoer)
performance has nothing to do with size
4age & 3sgte power, toyota 4 life

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » ma aug 13, 2007 17:58

Je hebt gelijk, maar wat ik bedoel is dat het misschien ook goedkoper kan met een DIY opstelling en onderdelen van de sloop ;)

Drukmeter; oliedruk schakelaar.
Originele injectoren (extra set dus).
Pressure regulator van een turbomotor
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7153
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Blof-fan » ma aug 13, 2007 23:03

Klinkt op zich wel logisch wat je zegt Rik.
Maar ik denk dat als het zo makkelijk was, er vast al iemand het gedaan zou hebben. :lol:
In theorie zou het misschien best kunnen werken, maar zowieso ben je met een Free Map ECU altijd veel flexibeler en ik denk dat het nog minder storing gevoeliger is ook.

En mocht je dit al zo doen, dan zul je ze zowieso parallel moeten zetten aan de andere injectoren, want deze hebben een bepaalde weerstandswaarde, in serie ga je daar mee lopen kloten en ik denk niet dat het dan gaat werken :wink:

En hoe zou je de plaatsing dan willen realiseren? Op de fuelrail erbij?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » di aug 14, 2007 07:28

Mss omdat het zo gemakkelijk lijkt/is heeft nog niemand het gedaan???

Ja, maar een standalone is zo duur!!! En je moet nóg veel inregelen en er kan toch nog veeeeel fout gaan ;) geloof me!

Parallel snap ik ! 8-)

PLaatsing; in de runners van het inlaalspruitstuk 4/2 gaten en een extra feul rail met bevestiging fabriceren; hoeft niet duur te zijn ;)
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7153
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Blof-fan » di aug 14, 2007 20:54

Een extra feulrail op de inlaatrunners plaatsen is op zich wel goed te doen ja.

Tja, dan is het meer de vraag van: Wie probeert het eens? :lol:

En tuurlijk kan er ook met een MMS nog heel veel fout gaan, als je niet weet wat je doet laat je zo heel de boel de galamiezen in draaien.

Op Club4AG trouwens ook nog nietmand die het eens geprobeerd heeft ofzo? Dacht dat daar toch wel zo'n beetje alles geprobeerd was. Zeker wat budget betreft :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » wo aug 15, 2007 06:30

Ik ga het niet proberen (vooralsnog altans :lol: )

Dat is ook het gekke; heb nog nergens op het net iemand met hetzelfde idee gezien..... :?

Ik zal het eens op een amerikaans forum plaatsen!

Groeten!!
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » wo aug 15, 2007 10:57

If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » di aug 21, 2007 11:03

Is dit te hoog gegrepen dat er geen commentaar op komt :lol: :lol: ;)
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Auto: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Gtsi-R » di aug 21, 2007 11:14

een oud klasgenoot heeft 6 gasinjectoren op een 4 cilinder zitten.. is iig een cheap way to provide more fuel :) toch als ik het zo goed zie..
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"

Gebruikersavatar
Max Havelaar
Senior member
Senior member
Berichten: 292
Lid geworden op: do sep 08, 2005 17:44
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GTi
Locatie: Papenveer - Noord

Re: blacktop verus gze

Bericht door Max Havelaar » di aug 21, 2007 17:58

Witte Reus schreef:Is dit te hoog gegrepen dat er geen commentaar op komt :lol: :lol: ;)
Ik heb er geen verstand van, dus lul ik er ook niet over ;)
Daily Starlet - EP81
Project - AE92 GTi-16

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Re: blacktop verus gze

Bericht door Michel H » di aug 21, 2007 18:22

Witte Reus schreef:Is dit te hoog gegrepen dat er geen commentaar op komt :lol: :lol: ;)
Ik mag hopen dat je je nu niet te "wijs" voor het forum voelt. Je kunt natuurlijk ook normaal blijven doen. Zo heeft iedereen wel z'n eigen "specialiteit". ;)
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4489
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: AE101
Auto: Yaris D4D

Re: blacktop verus gze

Bericht door Robbie F » di aug 21, 2007 18:29

wel lief blijven hé kinders. anders gaat er een groot hangslot op ;)
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Auto: BMW
Locatie: Brunssum

Re: blacktop verus gze

Bericht door Michel H » di aug 21, 2007 19:37

Ik bedoel het niet kwaad hoor :)
1998 BMW 323ti Ringtool

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » wo aug 22, 2007 06:30

Michel H schreef:Ik bedoel het niet kwaad hoor :)
Hahahaha! had ik ook niet van je verwacht Michel!

Ik bedoelde het ook niet kwaad. ik bedoelde ermee aan te geven dat er velen zijn die denken ergens over mee te kunnen praten of tips te kunnen geven, maar die hun kennis baseren op wat ze eens gehoord hebben en niet op feiten of kennis uit boeken ;)
Zolang het maar lekker wazig is als "Blacktop vs gze" kan iedereen erover mee praten, maar zodra je met praktijk voorbeelde komt schikken ze en weten ze niet meer een goed antwoord te geven.
Zie bijv. Navi waarvan gezegd werd dat het niet ging een turbo op een GE.
Tegen mij werd, toendertijd, ook geroepen niet een GZE in te laten bouwen omdat deze "onbetrouwbaar" waren (was er eentje boven in Holland die een GZE niet goed had ingebouwd :? )

Nu genoeg gezeverd!! :lol:
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Frans
President member
President member
Berichten: 1263
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:55
CCNL lidnummer: 0
Locatie: limbaböa

Re: blacktop verus gze

Bericht door Frans » wo aug 22, 2007 10:36

woorden zoals onbetrouwbaar zeggen al genoeg. zeker als ze zonder verder onderbouwingen gebruikt worden.

Het lijkt er toruwens hier op het forum op dat de 3? compressor blokken minder problemen hebben dan de 20v's. Ook al zijn er wel veel meer 20ven, ook mogelijk de keuze tussen een gze en 20v is wel 2 verschillende keuze;s.
Mijn inziens is een 20v een snellere beter betaalbare swap?

Daarnaast is de motor jonger dus ook veel meer voorkomend, wat er dan ook weer meer opstart kosten/renovatie prefentief vervangen bij de 4agze ?

Al is de 4agze is motor die nog veel potentie heeft, en de 20v al motorisch bijna maximaal is.

Daarnaast kun je dan weer zeggen, ja wat zijn nu echt problemen, als je dit niet duidelijk hebt uitgelegd of overeen gekomen bent in z'n discussie (wat voor iedereen verschilt) heb je weinig aan de bovenstaande tekst.
performance has nothing to do with size
4age & 3sgte power, toyota 4 life

Gebruikersavatar
Rick H
Senior member
Senior member
Berichten: 285
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 01:19

Re: blacktop verus gze

Bericht door Rick H » wo aug 22, 2007 11:11

Dat valt nou ook wel weer mee hoor, Frans, dat een 20V op z'n max zit, haha. Ze zijn gewoon heel erg vergelijkbaar en het is nou ook weer niet zo dat je met een andere poelie op een GZE meteen op de 200pk zit. ;)

http://www.4age.net/visitors/visitors_013.htm
AE92 4A-GZE MAP +GZE g/box
Currently running 12psi courtesy of a 25mm oversize pulley, PWR front mount intercooler with 2 inch mandrel bent plumbing, 4-2-1 Genie extractors into a 2 1/2 inch mandrel bent exhaust with high flow cat, straight through resonator and straight through exhaust (Tuffy Mufflers), 7MGTE fuel pump and a K+N Fitlercharger pod.
Afbeelding

Da's ongeveer 130wielpk (+- 15% aandrijfverlies = 149pk op de krukas) als je zo naar de grafiek kijkt, dat verschilt niet erg veel van een standaard blacktop (en dat met mods als een grotere poelie en uitlaat, die volgens sommige toch wel 15/20pk extra opleveren). :) Zo weet ik toevallig dat Michel met z'n standaard 20V iets van 135pk aan de wielen had. Het ligt er maar net aan hoe fris je blok is. Er zullen ook genoeg GZE's zijn die wel leveren wat ze zouden moeten, net als bij de 20V's. Ze zijn gewoon vergelijkbaar, imho. Denk niet dat je kunt spreken over een sneller/beter/betrouwbaarder (exclusief leeftijd) blok.
JDM y0!

Gebruikersavatar
Frans
President member
President member
Berichten: 1263
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:55
CCNL lidnummer: 0
Locatie: limbaböa

Re: blacktop verus gze

Bericht door Frans » wo aug 22, 2007 11:55

de ae92 4agze is toch een stuk minder dan die uit de ae101 ? die heeft toch iets van 165 ofzo ala fabrieks opgaven
performance has nothing to do with size
4age & 3sgte power, toyota 4 life

Gebruikersavatar
Rick H
Senior member
Senior member
Berichten: 285
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 01:19

Re: blacktop verus gze

Bericht door Rick H » wo aug 22, 2007 12:03

De MAP versie heeft 160pk. De AFM 145pk. Die uit het grafiekje is MAP.
JDM y0!

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1807
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: blacktop verus gze

Bericht door Witte Reus » wo aug 22, 2007 12:30

Rick H schreef:Dat valt nou ook wel weer mee hoor, Frans, dat een 20V op z'n max zit, haha. Ze zijn gewoon heel erg vergelijkbaar en het is nou ook weer niet zo dat je met een andere poelie op een GZE meteen op de 200pk zit. ;)

http://www.4age.net/visitors/visitors_013.htm
AE92 4A-GZE MAP +GZE g/box
Currently running 12psi courtesy of a 25mm oversize pulley, PWR front mount intercooler with 2 inch mandrel bent plumbing, 4-2-1 Genie extractors into a 2 1/2 inch mandrel bent exhaust with high flow cat, straight through resonator and straight through exhaust (Tuffy Mufflers), 7MGTE fuel pump and a K+N Fitlercharger pod.
Afbeelding



Da's ongeveer 130wielpk (+- 15% aandrijfverlies = 149pk op de krukas) als je zo naar de grafiek kijkt, dat verschilt niet erg veel van een standaard blacktop (en dat met mods als een grotere poelie en uitlaat, die volgens sommige toch wel 15/20pk extra opleveren). :) Zo weet ik toevallig dat Michel met z'n standaard 20V iets van 135pk aan de wielen had. Het ligt er maar net aan hoe fris je blok is. Er zullen ook genoeg GZE's zijn die wel leveren wat ze zouden moeten, net als bij de 20V's. Ze zijn gewoon vergelijkbaar, imho. Denk niet dat je kunt spreken over een sneller/beter/betrouwbaarder (exclusief leeftijd) blok.
Met alle respect Rick, maar hier gaan we alweer! :?

De bank van de GZE en die waar Michel op heeft gedraaid zijn waarschijnlijk totaal verschillend. ;)

De GZE en 20V's zijn NIET te vergelijken! De GZE heeft zijn max koppel (welk 210 tov 160/170 van 20V is) al bij een laag toerental (DAT is wat je voelt en niet de Pk's) en de 20V pas veel later. De 20V kun je langer doortrekken, maar dan is de GZE er al vandoor :lol:

En als je overbetrouwbaar wilt discussiëren; diesels gaan toch langer, gemiddeld, mee dan benzine motoren, niet? Waarom? Omdat deze minder toerendraaien en ook bij een lager toerental hun max. koppel hebben.
Als je nu (ff theoretisch gezien :D ) een GZE samen met een 20V even snelle rondjes op een racebaan laat maken, zal de 20V eerder "versleten" zijn dan de GZE omdat de GZE niet constant hoog in de toeren hoeft te blijven (nog afgezien vande slijtage van dynamo, pomp enz)
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast