blacktop verus gze
Moderator: Moderator
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
Maar Leon... Als je budget een beetje aan de kleine kant is, of je wilt gewoon niet al teveel uitgeven.. dan is een Silvertop misschien wel interessant ?
Dat kleine vermogens-verschil is nog wel redelijk te compenseren hoor. Later een leuk uitlaatje eronder en misschien ooit eens een spruitstukje..
Silvertopjes worden vrij goedkoop nu.. enig nadeel is wel dat ze wat ouder zijn, maar goed dat is de GZE ook.
Dat kleine vermogens-verschil is nog wel redelijk te compenseren hoor. Later een leuk uitlaatje eronder en misschien ooit eens een spruitstukje..
Silvertopjes worden vrij goedkoop nu.. enig nadeel is wel dat ze wat ouder zijn, maar goed dat is de GZE ook.
-
- Special member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 19:33
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE101
Dat is allemaal toch al een keer besproken?Frans schreef:als er toch blokken worden vergeleken ljitk het me voor de andere twijfelaars het ook wel handig de andere opties te bespreken leon.
7 aug. 2005 staat in mn geheugen gegrift!!
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
-
- President member
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:55
- CCNL lidnummer: 0
- Locatie: limbaböa
- White_GTSI
- Ambassador member
- Berichten: 2866
- Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: S Line
-
- Moderator
- Berichten: 4534
- Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
- CCNL lidnummer: 471
- Type Corolla: ZZE111
- Type Corolla: Gs450h
- Locatie: Emmeloord
Frans schreef:blacktop en gze ook. en is ook al genoeg over te vinden, zowel hier als op internet.
gooi hem dan maar dicht
hey hallo
verder off topic wordt vanaf nu verwijdert. moderators bepalen wel of een topic wel of niet op slot gaat
mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
-
- Senior member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 19:34
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: JZX100
- Locatie: the land of the free and the home of the brave
Hmmzzz, Interesant,
Volgens mij is de GZE minder zuinig dan de ZT/BT.
Het is inderdaad een moeilijke keus. Ik denk dat de GZE wat fijner zal rijden op de snelweg. (niet aan het racen op de snelweg). Heb zelf nog nooit in een GZE gereden, Maar wel in een camaro met een supercharger.
Okay niet te vergelijken. Maar mijn ervaring..
Volgens mij is de GZE minder zuinig dan de ZT/BT.
Het is inderdaad een moeilijke keus. Ik denk dat de GZE wat fijner zal rijden op de snelweg. (niet aan het racen op de snelweg). Heb zelf nog nooit in een GZE gereden, Maar wel in een camaro met een supercharger.
Okay niet te vergelijken. Maar mijn ervaring..
- Kees
- CCNL Member
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
- CCNL lidnummer: 25
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE11 Levin
- Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
- Contacteer:
Een GZE is kan idd over het algemeen minder zuinig zijn ja. Zodra de SC mee gaat draaien dan kost dat meer benzine. Haal je even het voetje van t gas en rij je zonder diep in te trappen dan kan het het meevallen omdat er geen vermogen gepakt wordt.
Als ZUINIG wilt rijden dan moet je een 20v nemen + AFE bak er tegenaan plakken en je KAN er 1 op 15 mee rijden.
Maar goed, voor de zuinigheid heb ik een starlet .....:D:D:D
Als ZUINIG wilt rijden dan moet je een 20v nemen + AFE bak er tegenaan plakken en je KAN er 1 op 15 mee rijden.
Maar goed, voor de zuinigheid heb ik een starlet .....:D:D:D
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
-
- Senior member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:31
- CCNL lidnummer: 491
- Type Corolla: AE86
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
lichte correctie ......
blacktop loopt 8400 toeren voor de begrenzer
gze loopt er 7800 a 8200 (hangt af van de ecu)
Dus kwa toeren lopen ze hetzelfde.
SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.
Zijn beide toerenmonsters alleen haalt de GZE het uit zijn SC en de blacktop in de toeren. De basis van beide motoren is nog steeds een
42mm krukass
20mm drijfstangzuigerpin
81mm zuiger
simpelweg
GZE is moeilijk te vinden en duur. blacktops en silvertops zijn vrij simpel te krijgen op dit moment. Als je niet houd van geblazen moters ga je voor een GE en anders voor een TE of ZE
blacktop loopt 8400 toeren voor de begrenzer
gze loopt er 7800 a 8200 (hangt af van de ecu)
Dus kwa toeren lopen ze hetzelfde.
SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.
Zijn beide toerenmonsters alleen haalt de GZE het uit zijn SC en de blacktop in de toeren. De basis van beide motoren is nog steeds een
42mm krukass
20mm drijfstangzuigerpin
81mm zuiger
simpelweg
GZE is moeilijk te vinden en duur. blacktops en silvertops zijn vrij simpel te krijgen op dit moment. Als je niet houd van geblazen moters ga je voor een GE en anders voor een TE of ZE
Lexus IS200 "99
AE86 Zenki Levin Wit 1984 (racecar) http://www.cardomain.com/ride/613398
AE86 Kouki Levin Panda 1986
AE86 Zenki Levin Wit 1984 (racecar) http://www.cardomain.com/ride/613398
AE86 Kouki Levin Panda 1986
-
- CCNL Member
- Berichten: 10295
- Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
- CCNL lidnummer: 580
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 FX 20v
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
mijn bt klapt echt op de 7800 al in de begrenzer hoorRobokill schreef:lichte correctie ......
blacktop loopt 8400 toeren voor de begrenzer
gze loopt er 7800 a 8200 (hangt af van de ecu)
Dus kwa toeren lopen ze hetzelfde.
SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.
Zijn beide toerenmonsters alleen haalt de GZE het uit zijn SC en de blacktop in de toeren. De basis van beide motoren is nog steeds een
42mm krukass
20mm drijfstangzuigerpin
81mm zuiger
simpelweg
GZE is moeilijk te vinden en duur. blacktops en silvertops zijn vrij simpel te krijgen op dit moment. Als je niet houd van geblazen moters ga je voor een GE en anders voor een TE of ZE
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
Hm je bent de tweede E10 die daar last van heeft. Bij mij is het toch echt 8200rpm. Die 8400rpm klopt sowieso niet, en die GZE rpm's zijn onjuist want de GZE is net zoals de smallport begrenst op 7200rpm.Co'tje schreef:mijn bt klapt echt op de 7800 al in de begrenzer hoorRobokill schreef:lichte correctie ......
blacktop loopt 8400 toeren voor de begrenzer
gze loopt er 7800 a 8200 (hangt af van de ecu)
Dus kwa toeren lopen ze hetzelfde.
SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.
Zijn beide toerenmonsters alleen haalt de GZE het uit zijn SC en de blacktop in de toeren. De basis van beide motoren is nog steeds een
42mm krukass
20mm drijfstangzuigerpin
81mm zuiger
simpelweg
GZE is moeilijk te vinden en duur. blacktops en silvertops zijn vrij simpel te krijgen op dit moment. Als je niet houd van geblazen moters ga je voor een GE en anders voor een TE of ZE
-
- CCNL Member
- Berichten: 10295
- Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
- CCNL lidnummer: 580
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 FX 20v
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
mischien ligt het aan de bak die er aanhangt oid.
meen me te herinneren dat robbie ook een hoger toerental kan halen sinds de 6bak er onder zit
Arco
meen me te herinneren dat robbie ook een hoger toerental kan halen sinds de 6bak er onder zit
Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Riem draait idd wel steeds mee met de krukas. Maar als ik me niet vergis heeft Toyota in hun oneindige wijsheid de poulie op de SC electromagnetisch gekoppeld gemaakt ofzo, waardoor hij dus niet altijd meedraait, maar alleen als het nodig is.Robokill schreef: SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.
Correct me if I'm wrong natuurlijk
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Senior member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 19:34
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: JZX100
- Locatie: the land of the free and the home of the brave
Hmmz ken de electromagnetische poellie niet echt. Wanneer moet die dan niet meedraaien? De SC kan je wel via wastegate's/dumpvalve's regelen. Ik heb de GZE nog nooit gezien. Volgens mij draait de SC gewoon altijd mee.
Maar als je normaal met beide motor 120km/u rijdt is de GZE minder zuiniger.
Het klop dat de beide motoren zelfde maten hebben met zuiger, kruk, enz. maar een draait op geforceerde lucht en de andere op normale lucht.
Dus bij bepaald aantaal toeren heeft de GZE meer lucht en benzine vergeleken met de BT/ZT op die zelfde toeren.
Ik heb ook begrepen dat SC vrij duur zijn bij vervanging. Maar de SC opvoeren is makelijker dan de VVT opvoeren.
Correct me if I'm wrong.
Maar als je normaal met beide motor 120km/u rijdt is de GZE minder zuiniger.
Het klop dat de beide motoren zelfde maten hebben met zuiger, kruk, enz. maar een draait op geforceerde lucht en de andere op normale lucht.
Dus bij bepaald aantaal toeren heeft de GZE meer lucht en benzine vergeleken met de BT/ZT op die zelfde toeren.
Ik heb ook begrepen dat SC vrij duur zijn bij vervanging. Maar de SC opvoeren is makelijker dan de VVT opvoeren.
Correct me if I'm wrong.
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
Voor alles over de werking van de SC/GZE :
http://www.geocities.com/MotorCity/7177 ... rinfo.html
Ja de GZE is wat makkelijker als je wat meer vermogen wilt.
http://www.geocities.com/MotorCity/7177 ... rinfo.html
Ja de GZE is wat makkelijker als je wat meer vermogen wilt.
-
- General member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr dec 15, 2006 21:18
- Type Corolla: AE92
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
de GZE beschikt over een elektromagnetische koppeling die ingeschakeld wordt wanneer er vermogen gevraagd wordt. Dus de poullie draait altijd mee, de supercharger alleen als er vermogen gevraagd wordt.
Mijn GZE wordt begrenst op 7500 rpm volgens de boekjes. Komt ook overeen met de topsnelheid, namenlijk 220km/ uur op de gps. Volgens autoweek zou de theoretische top ook 221 km/uur zijn met de standaard versnellingsbak bij 7500 rpm
Mijn GZE wordt begrenst op 7500 rpm volgens de boekjes. Komt ook overeen met de topsnelheid, namenlijk 220km/ uur op de gps. Volgens autoweek zou de theoretische top ook 221 km/uur zijn met de standaard versnellingsbak bij 7500 rpm
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
-
- Ambassador member
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
- CCNL lidnummer: 495
- Type Corolla: AE86
- Type Corolla: Audi A4
- Locatie: Noviomagum
- Contacteer:
-
- Ambassador member
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
- CCNL lidnummer: 495
- Type Corolla: AE86
- Type Corolla: Audi A4
- Locatie: Noviomagum
- Contacteer:
-
- Starting member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: za dec 16, 2006 16:04
- Locatie: Harderwijk, GE
- Contacteer:
-
- President member
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za nov 27, 2004 20:08
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: V6
- Locatie: Heijen
-
- President member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
- Type Corolla: Subaru
- Locatie: vroomshoop
- Contacteer:
En dan kun je t beste al schakelen bij die toeren... Met de Impreza is t net zo, dan bouwd ie de druk af en heeft t geen zin op door te trekkenmet de 20v is dat heel wat anders, die gooide er bij 7000 toeren er nog een schepje er bij bovenop!! Maar da's ook weer een duidelijk verschil van motor.
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
-
- CCNL Member
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: wo dec 24, 2003 22:45
- CCNL lidnummer: 474
- Type Corolla: CDE120
- Type Corolla: corolla
- Locatie: OOSTERWOLDE (FR)
- Contacteer: