blacktop verus gze

Wat nog de moeite waard was...

Moderator: Moderator

Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Maar Leon... Als je budget een beetje aan de kleine kant is, of je wilt gewoon niet al teveel uitgeven.. dan is een Silvertop misschien wel interessant ?
Dat kleine vermogens-verschil is nog wel redelijk te compenseren hoor. Later een leuk uitlaatje eronder en misschien ooit eens een spruitstukje..

Silvertopjes worden vrij goedkoop nu.. enig nadeel is wel dat ze wat ouder zijn, maar goed dat is de GZE ook.
Beer SSV
Special member
Special member
Berichten: 542
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 19:33
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE101

Bericht door Beer SSV »

Frans schreef:als er toch blokken worden vergeleken ljitk het me voor de andere twijfelaars het ook wel handig de andere opties te bespreken leon.
Dat is allemaal toch al een keer besproken?
7 aug. 2005 staat in mn geheugen gegrift!!
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
Frans
President member
President member
Berichten: 1264
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:55
CCNL lidnummer: 0
Locatie: limbaböa

Bericht door Frans »

blacktop en gze ook. en is ook al genoeg over te vinden, zowel hier als op internet.
gooi hem dan maar dicht ;)
performance has nothing to do with size
4age & 3sgte power, toyota 4 life
Gebruikersavatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2866
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
Type Corolla: E12
Type Corolla: S Line

Bericht door White_GTSI »

Robbie F schreef:
White_GTSI schreef: ik had voor een balcktop gekozen 8-) dan is het pas een echte G6-R :twisted:
ik heb een Blacktop met 6 bak hé :twisted:
ja je hebt altijd mensen die geluk hebben :lol: :wink: als ik het geld had zou ik het ook wel weten .lekker toeren janken :twisted: :P

en na hem te hebben uitgelaten Afbeelding zo terug komen :woow:
JeroenE
President member
President member
Berichten: 1390
Lid geworden op: za nov 27, 2004 20:08
Type Corolla: E11
Type Corolla: V6
Locatie: Heijen

Bericht door JeroenE »

Als je met een GZE hoger in de toeren rijdt, dan hoor je die supercharger mee janken en da's ook wel een vet geluid.
(1st street legal)> Corolla E11 V6
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Bericht door Robbie F »

Frans schreef:blacktop en gze ook. en is ook al genoeg over te vinden, zowel hier als op internet.
gooi hem dan maar dicht ;)

hey hallo

verder off topic wordt vanaf nu verwijdert. moderators bepalen wel of een topic wel of niet op slot gaat

mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
ILLKIDD
Senior member
Senior member
Berichten: 242
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 19:34
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: JZX100
Locatie: the land of the free and the home of the brave

Bericht door ILLKIDD »

Hmmzzz, Interesant,

Volgens mij is de GZE minder zuinig dan de ZT/BT.

Het is inderdaad een moeilijke keus. Ik denk dat de GZE wat fijner zal rijden op de snelweg. (niet aan het racen op de snelweg). Heb zelf nog nooit in een GZE gereden, Maar wel in een camaro met een supercharger.
Okay niet te vergelijken. Maar mijn ervaring..
Gebruikersavatar
Kees
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 3506
Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
CCNL lidnummer: 25
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE11 Levin
Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
Contacteer:

Bericht door Kees »

Een GZE is kan idd over het algemeen minder zuinig zijn ja. Zodra de SC mee gaat draaien dan kost dat meer benzine. Haal je even het voetje van t gas en rij je zonder diep in te trappen dan kan het het meevallen omdat er geen vermogen gepakt wordt.

Als ZUINIG wilt rijden dan moet je een 20v nemen + AFE bak er tegenaan plakken en je KAN er 1 op 15 mee rijden. :lol:
Maar goed, voor de zuinigheid heb ik een starlet .....:D:D:D:D
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..

http://www.groundspeed.nl
Robokill
Senior member
Senior member
Berichten: 336
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:31
CCNL lidnummer: 491
Type Corolla: AE86
Type Corolla: Toyota
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Robokill »

lichte correctie ......

blacktop loopt 8400 toeren voor de begrenzer
gze loopt er 7800 a 8200 (hangt af van de ecu)

Dus kwa toeren lopen ze hetzelfde.

SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.

Zijn beide toerenmonsters alleen haalt de GZE het uit zijn SC en de blacktop in de toeren. De basis van beide motoren is nog steeds een

42mm krukass
20mm drijfstangzuigerpin
81mm zuiger

simpelweg

GZE is moeilijk te vinden en duur. blacktops en silvertops zijn vrij simpel te krijgen op dit moment. Als je niet houd van geblazen moters ga je voor een GE en anders voor een TE of ZE :-D
Lexus IS200 "99
AE86 Zenki Levin Wit 1984 (racecar) http://www.cardomain.com/ride/613398
AE86 Kouki Levin Panda 1986
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Co'tje »

Robokill schreef:lichte correctie ......

blacktop loopt 8400 toeren voor de begrenzer
gze loopt er 7800 a 8200 (hangt af van de ecu)

Dus kwa toeren lopen ze hetzelfde.

SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.

Zijn beide toerenmonsters alleen haalt de GZE het uit zijn SC en de blacktop in de toeren. De basis van beide motoren is nog steeds een

42mm krukass
20mm drijfstangzuigerpin
81mm zuiger

simpelweg

GZE is moeilijk te vinden en duur. blacktops en silvertops zijn vrij simpel te krijgen op dit moment. Als je niet houd van geblazen moters ga je voor een GE en anders voor een TE of ZE :-D
mijn bt klapt echt op de 7800 al in de begrenzer hoor
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Co'tje schreef:
Robokill schreef:lichte correctie ......

blacktop loopt 8400 toeren voor de begrenzer
gze loopt er 7800 a 8200 (hangt af van de ecu)

Dus kwa toeren lopen ze hetzelfde.

SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.

Zijn beide toerenmonsters alleen haalt de GZE het uit zijn SC en de blacktop in de toeren. De basis van beide motoren is nog steeds een

42mm krukass
20mm drijfstangzuigerpin
81mm zuiger

simpelweg

GZE is moeilijk te vinden en duur. blacktops en silvertops zijn vrij simpel te krijgen op dit moment. Als je niet houd van geblazen moters ga je voor een GE en anders voor een TE of ZE :-D
mijn bt klapt echt op de 7800 al in de begrenzer hoor
Hm je bent de tweede E10 die daar last van heeft. Bij mij is het toch echt 8200rpm. Die 8400rpm klopt sowieso niet, en die GZE rpm's zijn onjuist want de GZE is net zoals de smallport begrenst op 7200rpm.
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Co'tje »

mischien ligt het aan de bak die er aanhangt oid.

meen me te herinneren dat robbie ook een hoger toerental kan halen sinds de 6bak er onder zit

Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Bericht door Marc0 »

rob's 6 bak haalt de 8200 wel:)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Zegt 'ie toch ook.
Marc0
Freak
Freak
Berichten: 8166
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
Type Corolla: AvensisT25

Bericht door Marc0 »

ik bevestig het alleen, zinsopbouw klopt niet echt, nadruk ligt niet op 'wel' maar gewoon onder het mom van, yep hij haalt de 8200 wel:)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Robokill schreef: SC draait trouwens altijd mee. Zit namelijk op een vaste riem op de krukaspoellie.
Riem draait idd wel steeds mee met de krukas. Maar als ik me niet vergis heeft Toyota in hun oneindige wijsheid de poulie op de SC electromagnetisch gekoppeld gemaakt ofzo, waardoor hij dus niet altijd meedraait, maar alleen als het nodig is.

Correct me if I'm wrong natuurlijk :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Dat klopt, GZE = Roots type. Aangedreven door een riem die ook op de waterpomp zit.
ILLKIDD
Senior member
Senior member
Berichten: 242
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 19:34
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: JZX100
Locatie: the land of the free and the home of the brave

Bericht door ILLKIDD »

Hmmz ken de electromagnetische poellie niet echt. Wanneer moet die dan niet meedraaien? De SC kan je wel via wastegate's/dumpvalve's regelen. Ik heb de GZE nog nooit gezien. Volgens mij draait de SC gewoon altijd mee.

Maar als je normaal met beide motor 120km/u rijdt is de GZE minder zuiniger.

Het klop dat de beide motoren zelfde maten hebben met zuiger, kruk, enz. maar een draait op geforceerde lucht en de andere op normale lucht.
Dus bij bepaald aantaal toeren heeft de GZE meer lucht en benzine vergeleken met de BT/ZT op die zelfde toeren.

Ik heb ook begrepen dat SC vrij duur zijn bij vervanging. Maar de SC opvoeren is makelijker dan de VVT opvoeren.

Correct me if I'm wrong.
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Voor alles over de werking van de SC/GZE :

http://www.geocities.com/MotorCity/7177 ... rinfo.html

Ja de GZE is wat makkelijker als je wat meer vermogen wilt.
Blacktop20V
General member
General member
Berichten: 189
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 21:18
Type Corolla: AE92

Bericht door Blacktop20V »

Hey allen,
Mjn BT gaat ook 'maar' tot 8200 rpm, en geen 8400..

En omdat ik bijna alleen op snelwegen rij, rij ik ong 1 op 14, mits ik mijn
voet in bedwsng kan houden, lukt me dus niet :-)

gr
Reinier
8200rpm! :-)
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Bericht door corollapowerrr »

de GZE beschikt over een elektromagnetische koppeling die ingeschakeld wordt wanneer er vermogen gevraagd wordt. Dus de poullie draait altijd mee, de supercharger alleen als er vermogen gevraagd wordt.

Mijn GZE wordt begrenst op 7500 rpm volgens de boekjes. Komt ook overeen met de topsnelheid, namenlijk 220km/ uur op de gps. Volgens autoweek zou de theoretische top ook 221 km/uur zijn met de standaard versnellingsbak bij 7500 rpm
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Type Corolla: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Gtsi-R »

dat zijn toch nog wel veel toeren voor die compressor..
dacht dat die van jeroen (gtsi-pumba) er minder maakte??
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Gebruikersavatar
Michel H
President member
President member
Berichten: 1976
Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
CCNL lidnummer: 609
Type Corolla: Megane RS
Locatie: Brunssum

Bericht door Michel H »

Ja topvermogen wordt "al" geleverd bij 6400rpm.
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
CCNL lidnummer: 495
Type Corolla: AE86
Type Corolla: Audi A4
Locatie: Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Gtsi-R »

vandaar. want hij had daarna idd "geen" vermogen meer... iig de boost was weg...
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
morphonis
Starting member
Starting member
Berichten: 56
Lid geworden op: za dec 16, 2006 16:04
Locatie: Harderwijk, GE
Contacteer:

Bericht door morphonis »

wie van de club heeft er al een GZE? kunnen we ook zien hoe dat eruit ziet
morphonis1.hyves.nl <----- Add me
It's not who you are it's who you know
corolla GTSi => Bmw 320i e36 coupe
Rick H
Senior member
Senior member
Berichten: 285
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 01:19

Bericht door Rick H »

Corollapowerrr, Witte Reus (twincharger?), G666R (twincharger) en GTSi-PUMBA.
JDM y0!
JeroenE
President member
President member
Berichten: 1390
Lid geworden op: za nov 27, 2004 20:08
Type Corolla: E11
Type Corolla: V6
Locatie: Heijen

Bericht door JeroenE »

Het is idd zo dat na de 5500 - 6000 toeren het vermogen al wat afneemt. (koppel??) dus daarboven trekt ie niet zo hard meer. Die van mij is volgens mij "al" begrensd op 7100 - 7200 toeren
(1st street legal)> Corolla E11 V6
Silvertoppie
President member
President member
Berichten: 1512
Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
Type Corolla: Subaru
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Bericht door Silvertoppie »

En dan kun je t beste al schakelen bij die toeren... Met de Impreza is t net zo, dan bouwd ie de druk af en heeft t geen zin op door te trekkenmet de 20v is dat heel wat anders, die gooide er bij 7000 toeren er nog een schepje er bij bovenop!! Maar da's ook weer een duidelijk verschil van motor.
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
LEON29
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1930
Lid geworden op: wo dec 24, 2003 22:45
CCNL lidnummer: 474
Type Corolla: CDE120
Type Corolla: corolla
Locatie: OOSTERWOLDE (FR)
Contacteer:

Bericht door LEON29 »

nou na veel lezen ben ik er uit wat het word. maar dat zeg ik nog lekker niet. jullie zien het van zelf
life is a bitch so take it by the horns
Rick H
Senior member
Senior member
Berichten: 285
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 01:19

Bericht door Rick H »

nouuuuu flauw hoor!
JDM y0!
Plaats reactie