Marc0 schreef:een GZE is ouder dan een blacktop he
GZE heeft meer koppel, BT moet je in de toeren houden
en je bedoeld Rob en Arco ofniet met die 130+ pk? op een andere bank kwam Rob op 170 pk ofzo weer uit dus:)
wacht maar de stats af van de dyno meeting in Goes,waarbij er een duidelijk overzicht is:)
Op die bank hadden trouwens de meeste standaard 4a-fe en 4e-fe blokkies wel hun opgegeven vermogen.
En ik had ook het vermogen wat ik ongeveer verwachtte anders zou ik ook wel 280 pk moeten hebben maar dat denk ik niet
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. .
Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.
Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??
@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?
ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. .
Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.
Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??
@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?
ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. .
Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.
Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??
@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?
Hoe kom je erbj dat een turbo op een BT "plakken" het beste is?
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Marc0 schreef:teveel? zoals? ik snap de vraag niet echt geloof ik..
teveel verschil bedoel je of?
Eigenlijk vermogen verlies verschil maar dat ook. Weet niet hoe actueel de lijst van Michel H is maar kijk naar de 16v van Dave en de en de 20V van Robbie. 20V=165pk, Robbie=144pk. 16V=116pk Dave=110pk. Dat is toch een groot verschill?
Witte Reus schreef:
ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. .
Ik ben, denk ik zoals meeste die swap doen, opzoek naar een pocket rocket. Ik denk wel dat ik me kan aanpassen aan hoge toeren of lage toeren.
Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??
@Marc0, Ja die bedoelde ik ook. 130 van de 165. is dat niet te veel?
Hoe kom je erbj dat een turbo op een BT "plakken" het beste is?
Misschen niet het beste Reus, maar beter. Ik bekeek het zo: Ik denk dat een BT (of ST maar het topic is BT v.s GZE) met een turbo beter is voor de blok is vergeleken met een GZE met een turbo. GZE is voordeliger omdat de electronica er al is voor geforceerde lucht. Bij BT moet je nog extra sensoren etc. bij zetten en niet te vergeten een andere ECU. Maar ik kan met het zelfde aantal druk meer pk krijgen dan een GZE.
(gaan vanuit dat BTen GZE 165 en 170 PK zijn.)
ik denk dat je met een GZE meer betrouwbare pk's op geforceerde druk kan krijgen dan een BT hoor, BT is daar niet voor gebouwd,simpel
Silvertop kan er beter tegen, maar een GZE is de beste keuze in mijn ogen..
Marc0 schreef:ik denk dat je met een GZE meer betrouwbare pk's op geforceerde druk kan krijgen dan een BT hoor, BT is daar niet voor gebouwd,simpel
Silvertop kan er beter tegen, maar een GZE is de beste keuze in mijn ogen..
ST en GZE zijn hetzelfde, enkel de kop is anders en de ST kop is relatief gezien een betere kop dan de "oude" 16v kop en er is al vaker bewezen dat de ST kop heel wat meer vermogen kan bezorgen.
Als ik jouw was ging ik eerst eens op het net info verzamelen en deze topic eens GOED doorlezen! En daarna mag je terug komen en zulke uitspraken doen zoals je nu doet, want volgens mij, heb je er nog niet veel kaas van gegeten
Ik wil je niet de grond in boren, maar er zijn mensen hier met nul verstand van dit allles en als zij lezen wat jij schrijft geven zij dit weer door aan anderen en zo krijg je dus allemaal fabeltjes in de wereld
Dus eerst onderzoeken en dan roepen!
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Als ik jouw was ging ik eerst eens op het net info verzamelen en deze topic eens GOED doorlezen! En daarna mag je terug komen en zulke uitspraken doen zoals je nu doet, want volgens mij, heb je er nog niet veel kaas van gegeten
Ik wil je niet de grond in boren, maar er zijn mensen hier met nul verstand van dit allles en als zij lezen wat jij schrijft geven zij dit weer door aan anderen en zo krijg je dus allemaal fabeltjes in de wereld
Dus eerst onderzoeken en dan roepen!
No offence vriend. Theoretisch gezegd is alles mogelijk. Praktijk is wel anders maar er is geen praktijk zonder theorie dat weet jij ook. Ik ken verhalen over dat ST beter is maar de topic is nog steeds BT vs GZE. Okay ik heb niks en jij wel dus 1-0 voor jou.
Maar het ging over voordelen en nadelen. Maar de echte vraag van mij is nog steeds onbeantwoord of moet ik dit ook ergens anders gaan zoeken?
ILLKIDD schreef:Mooie getallen. Die van Stefan dwergt duidelijk al de andere. .
Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil gewoon PK's voor mijn geld. Zo te zien is het beter een turbo op een BT te plakken. PS is iemand dat ook al van plan??
Als je PK's voor je geld wilt zou ik voor een 4AGZE gaan, eventueel kun je de SC vervangen door een turbocharger, dat is denk the way to go. Wil je een gebooste 20 klapper, dan zou ik beginnen met een ST. Die dingen zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan een BT. N/A heeft de BT std. meer vermogen maar de internals zijn een stuk lichter dan die van de ST.
Wil je de verschillen tussen de type motoren nog eens rustig doorlezen en zelf conclusies trekken, dan kan ik je aanraden om eens op de volgende sites te kijken, daar staat meer info op dan je hier kunt vinden over dit onderwerp.
ILLKIDD schreef:
No offence vriend. Theoretisch gezegd is alles mogelijk. Praktijk is wel anders maar er is geen praktijk zonder theorie dat weet jij ook. Ik ken verhalen over dat ST beter is maar de topic is nog steeds BT vs GZE. Okay ik heb niks en jij wel dus 1-0 voor jou.
Maar het ging over voordelen en nadelen. Maar de echte vraag van mij is nog steeds onbeantwoord of moet ik dit ook ergens anders gaan zoeken?
1. We hebben het hier niet "theoretisch" over het verschil tussen de BT en de GZE!!?? Of wel??
2.Het zijn geen "verhalen" maar pure feiten dat de ST sterkere (dezelfde als de GZE!!!!) internals als de BT heeft!!!
3. Zoals al door meerdere mensen hier geopperd; ga eerst wat meer info verzamelen en kom dan nog eens terug met meer specifieke vragen!
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Ik ben het gewoon zat dat hier mensen komen met vragen en als je ze dan goede raad wilt geven dit niet aannemen.
Ik had hiervan een jaar of 2 geleden ook nog geen kaas gegeten, maar als me iemand zei waar te zoeken dan deed ik dat ook
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
topic opgeruimd, gewoon netjes on-topic blijven, verder offtopic wordt vanaf nu verwijderd
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
Silvertoppie schreef:Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!
De krukas zal nog wel meevallen. Voor de 7agte wordt ook de 7a krukas gebruikt die zwakker is dan een 4age/20V krukas. De rods zijn het zwakste punt, deze zaq je zeker moeten vervangen of je moet pistons willen vangen. Pistons zal je ook willen vervangen vanwege je compressie.
Silvertoppie schreef:Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!
Wat een complete bullshit. Er rijden zoveel Silvertops met SC/Turbo rond zonder problemen, zelfs op standaard internals. Je zou je toch eens wat beter moeten inlezen.
Silvertoppie schreef:Om even op t turbo op een BT/ST te schroeven terug te komen, zijn beide niet geschikt ivm de 'balancering' van de krukas!!!! Of je moet echt de motor opnieuw gaan opbouwen. ST internals zijn idd sterker dan de BT, maar niet sterk genoeg voor een turbo!!
Wat een complete bullshit. Er rijden zoveel Silvertops met SC/Turbo rond zonder problemen, zelfs op standaard internals. Je zou je toch eens wat beter moeten inlezen.