Vliegwiel afdraaien
Moderator: Moderator
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
Vliegwiel afdraaien
hey
een vliegwiel afdraaien van een 4a-fe zou dat kunne en
heeft iemand daar ervaring mee ?
mvg peter
een vliegwiel afdraaien van een 4a-fe zou dat kunne en
heeft iemand daar ervaring mee ?
mvg peter
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
-
- President member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
- Type Corolla: Subaru
- Locatie: vroomshoop
- Contacteer:
-
- Ambassador member
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
- CCNL lidnummer: 495
- Type Corolla: AE86
- Type Corolla: Audi A4
- Locatie: Noviomagum
- Contacteer:
plus dat goed afdraaien erg duur is...
want je moet namelijk evenredig gaten gaan boren in je vliegwiel voor het beste resultaat.. heb er zelf ooit voor gekeken..
want je moet namelijk evenredig gaten gaan boren in je vliegwiel voor het beste resultaat.. heb er zelf ooit voor gekeken..
Gtsi- Я®™
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
-
- President member
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: di jan 25, 2005 21:40
- Type Corolla: EE111
-
- CCNL Member
- Berichten: 10295
- Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
- CCNL lidnummer: 580
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 FX 20v
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
hoe zit het dan als je een nieuw/ander vliegwiel neemt die is ook niet gebalanceerd op je auto..SkaBla schreef:idd, hij moet dan ook gebalanceerd worden, en dan heb je nog geen garantie dat het goed is, want je krukas kan dan ook nog iets uit balans zijn, dus zou je hem haast aan de auto moeten laten balanceren
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
- Ambassador member
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: ma jan 20, 2003 22:17
- CCNL lidnummer: 495
- Type Corolla: AE86
- Type Corolla: Audi A4
- Locatie: Noviomagum
- Contacteer:
als je aan een vliegwiel gaak afdraaien.. breng je toch (ongewenst) onbalans aan..Co'tje schreef:hoe zit het dan als je een nieuw/ander vliegwiel neemt die is ook niet gebalanceerd op je auto..SkaBla schreef:idd, hij moet dan ook gebalanceerd worden, en dan heb je nog geen garantie dat het goed is, want je krukas kan dan ook nog iets uit balans zijn, dus zou je hem haast aan de auto moeten laten balanceren
ARco
idd kan er ook op de krukas onbalans zitten.. vaak is dit minimaal.
nieuw/ ander vliegwiel is meestal wel in balans..
maar de kunst van het afdraaien is om het juiste gewicht uit te komen voor je motor.. maar daarbij moet het vliegwiel wel in balans blijven.
want je hebt namelijk een mininmaal gewicht nodig om het 4 slag proces in gang te houden.. als je deze zwaarder maakt. zal hij gelijkmatiger lopen.. dat doet een fabrikant ook.. die gaat niet op de minimale waarde zitten.
Gtsi- Я®™
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
-
- CCNL Member
- Berichten: 10295
- Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
- CCNL lidnummer: 580
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 FX 20v
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
jah dat snap ik wel.Gtsi-R schreef:als je aan een vliegwiel gaak afdraaien.. breng je toch (ongewenst) onbalans aan..Co'tje schreef: hoe zit het dan als je een nieuw/ander vliegwiel neemt die is ook niet gebalanceerd op je auto..
ARco
idd kan er ook op de krukas onbalans zitten.. vaak is dit minimaal.
nieuw/ ander vliegwiel is meestal wel in balans..
maar de kunst van het afdraaien is om het juiste gewicht uit te komen voor je motor.. maar daarbij moet het vliegwiel wel in balans blijven.
want je hebt namelijk een mininmaal gewicht nodig om het 4 slag proces in gang te houden.. als je deze zwaarder maakt. zal hij gelijkmatiger lopen.. dat doet een fabrikant ook.. die gaat niet op de minimale waarde zitten.
ik snap ook dat als je hem gaat afdraaien dat je hem moet uitbalanceren.
wat ik bedoel is dat skabla zegt dat een krukas uit balans kan zijn en hhet vliegwiel daardoor eigenlijk op de auto gebalanceerd moet worden.
wat mijn antwoord daarop was hoe het met een nieuwe zit(snap dat die al gebalanceerd is) maar dan kan de krukas nog steeds een onbalans hebben.
snappie.
Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Als je het echt helemaal in balans wilt hebben zul je ook de drukgroep enz mee moeten balanceren, die zit immers aan het vliegwiel vast heSkaBla schreef:jawel, opzich zal het niet zo nauw komen, maar vaak is zo'n krukas en een vliegwiel wel 1 geheel zodat het in balans is
Maar even voor de topic starter:
Ik wilde mijn 4A-GE vliegwiel ook een beetje af laten draaien, maar mijn motorreviseur raadde me dit af, dit omdat er niet zo heel veel overig vlees aan het vliegwiel zit. Er kan wel wat gerdaaid worden, maar dan verzwak je de constructie wel, en dat is nou net iets wat je (Ik in ieder geval) niet wilt bij een schijf met een mooi kartelrandje dat soms met wel 6000 toeren of zelfs meer ronddraaid
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
-
- Special member
- Berichten: 965
- Lid geworden op: ma sep 30, 2002 18:57
- CCNL lidnummer: 126
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E8GT Yaris
- Locatie: Zutphen
- Contacteer:
Daar zegt Marc0 zoiets. Raymon heeft idd ook een spruitstuk en katvervanger gemonteerd en afgelopen weekend op de vermogens bank bij het JAF. maar dat gaf zeker winst in zowel PK's maar zeker ook in koppel. hij had een mooie vermogens opbouw en vanaf iets van 2500 toeren zat hij al op max koppel tot bijna einde van toeren gebied toe.
http://www.autostyling.nl a http://www.assenberg-sport.nl company
Member of the GT owners group!
If you can still read this, wait till the TViS kickes in..............
Member of the GT owners group!
If you can still read this, wait till the TViS kickes in..............
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
De meeste katvervangers zijn gewoon een stuk pijp met dezelfde diameter als je uitlaat met 2 flenzen aan de uiteinde en is even groot als de katalysator. Kat ervanonder, en de vervanger ervoor in de plaats ertussen zetten
Alleen niet vergeten voor de APK je kat er weer even onder te schroeven, anders zijn ze niet zo blij met je
Alleen niet vergeten voor de APK je kat er weer even onder te schroeven, anders zijn ze niet zo blij met je
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
Had hij vóór de modificatie dan ook op dezelfde bank gedraaid of vergelijk je nu met fabrieks specs ?Johan CRT schreef:Daar zegt Marc0 zoiets. Raymon heeft idd ook een spruitstuk en katvervanger gemonteerd en afgelopen weekend op de vermogens bank bij het JAF. maar dat gaf zeker winst in zowel PK's maar zeker ook in koppel. hij had een mooie vermogens opbouw en vanaf iets van 2500 toeren zat hij al op max koppel tot bijna einde van toeren gebied toe.
-
- Moderator
- Berichten: 4534
- Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
- CCNL lidnummer: 471
- Type Corolla: ZZE111
- Type Corolla: Gs450h
- Locatie: Emmeloord
fabrieks specs, maar je kunt goed merken dat zo'n spruitstuk wat doet bij een 4afe 8)Michel H schreef:Had hij vóór de modificatie dan ook op dezelfde bank gedraaid of vergelijk je nu met fabrieks specs ?Johan CRT schreef:Daar zegt Marc0 zoiets. Raymon heeft idd ook een spruitstuk en katvervanger gemonteerd en afgelopen weekend op de vermogens bank bij het JAF. maar dat gaf zeker winst in zowel PK's maar zeker ook in koppel. hij had een mooie vermogens opbouw en vanaf iets van 2500 toeren zat hij al op max koppel tot bijna einde van toeren gebied toe.
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Als ik het goed zie is er iets van de buitenste rand afgedraaid en van de achterkant?
Hoeveel mm als ik vragen mag van de achterkant?
Hoeveel mm als ik vragen mag van de achterkant?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- CCNL Member
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: ma mar 10, 2003 21:30
- CCNL lidnummer: 127
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: Liftback
- Locatie: Warnsveld
Ik heb geen katvervanger Alleen spaghetti spruitstuk.Johan CRT schreef:Daar zegt Marc0 zoiets. Raymon heeft idd ook een spruitstuk en katvervanger gemonteerd en afgelopen weekend op de vermogens bank bij het JAF. maar dat gaf zeker winst in zowel PK's maar zeker ook in koppel. hij had een mooie vermogens opbouw en vanaf iets van 2500 toeren zat hij al op max koppel tot bijna einde van toeren gebied toe.
En ik ben van 114 PK naar 122 gegaan met 169 NM koppel bij 4200 RPM.
-
- Full member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: ma dec 05, 2005 01:31
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE86
- Locatie: Beverwijk
Aan de buitenste is idd mogelijk een stukje vanaf te halen.Blof-fan schreef:Als ik het goed zie is er iets van de buitenste rand afgedraaid en van de achterkant?
Hoeveel mm als ik vragen mag van de achterkant?
En aan de binnenkant zit nog veel vlees
Das afhankelijk wat je der mee wilt. Hij standaard 7,4 kg ofzoiets...
Je kan overal lightweight flywheels kopen en die zijn rond de 3,7-4 kg.
Sja... je kan der makkelijk een kg deraf laten halen zonder iets van merken met stationair draaien. Pakt wel sneller op in toeren. Vooral onderin merkbaar. Voordat een de T-vis van de 4age beetje begint te werken bij 4000rpm. dus... Wat je zelf wilt.
Nadeel... kost klauwen met geld. Hij moet met drukgroep opnieuw gebalanceerd worden. niet leuk voor de portemonnee.
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Daarom laat ik het ook even rusten, was het ook van plan en afdraaien is voor mij geen probleem, maar dat balanceren he...
En een Fidanza is ook behoorlijk prijzig
Terwijl er zo'n verschrikkelijk simpele oplossing voor is: Gewoon netjes in z'n toeren houden als je eenmaal rijd
En een Fidanza is ook behoorlijk prijzig
Terwijl er zo'n verschrikkelijk simpele oplossing voor is: Gewoon netjes in z'n toeren houden als je eenmaal rijd
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld